2021-01-16, 18:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
De slog med nöd och näppe Ahrne och Ankan. Så nja, jag tror inte de hade haft mycket att hämta en normal säsong.
Nu är ju inte poängskillnaden i enskilda matcher i sig som säger något om kvalitén utan hur mycket poäng lagen tog. Men visst. Det är ju rena spekulationer när man jämför med andra säsonger. Tror vi behöver ha facit för hela denna säsong först.

Där saknar vi dom höga poängen denna säsong. Dvs upp mot 40 poäng och där över i enskilda matcher. Det säger ju något.

Vi får se hur det blir. Men Claes/Magdalena är klara favoriter att ta detta baserat på prestationer hittills.
Citera
2021-01-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
”Det var väl han i KSMB”?

Jag höll på att sjunka igenom soffan, att inte Thåström gick postal där...

Jag höll på att garva mig harmynt hemma i soffan. Det där skämtet var riktigt bra!
Citera
2021-01-16, 20:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
51 poäng är väl max? Jesper Rönndahl och Elisabeth Höglund har fått detta.

Nej, det är inte max. Tre olika par har fått 53 Peter Harryson/Malin Petersson, Katti Hoflin/Sven Melander och Hélène Benno/Peter Apelgren. Dessutom ett antal par som fått 52 så deras 51 är långt från topp.
Citera
2021-01-16, 22:13
Avslutad
På Spårets urval av frågor har numer en kraftig slagsida mot:

1) Filmfrågor
2) Matfrågor
3) Feminisminspirerade frågor (att få med kvinnor i svaren)

Kraftigt underrepresenterade är frågor om ekonomi, politik, teknik och naturvetenskap.

Jag skulle säga att det går fem filmfrågor på varje naturvetenskapsfråga. Sjukt, tycker jag, men tydligen inte SVT.
Citera
2021-01-16, 23:53
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longpost
Jag höll på att garva mig harmynt hemma i soffan. Det där skämtet var riktigt bra!

Det tycker jag också, fastän jag aldrig lyssnat på MSB (eller vad de nu hette) eller Fotström. Väldigt kul och tydligt humoristiskt sagt av skäggige herrn.

Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
På Spårets urval av frågor har numer en kraftig slagsida mot:

1) Filmfrågor
2) Matfrågor
3) Feminisminspirerade frågor (att få med kvinnor i svaren)

Kraftigt underrepresenterade är frågor om ekonomi, politik, teknik och naturvetenskap.

Jag skulle säga att det går fem filmfrågor på varje naturvetenskapsfråga. Sjukt, tycker jag, men tydligen inte SVT.

Ändra ordningen till 3) 2) 1) så är du närmare sanningen. I övrigt har du helt rätt. Är du förvånad? Åtta miljarder skattekronor kan ju inte gå till något som har med något viktigt att göra, det förstår du väl? Naturvetenskap, vad är det? Det är ju viktigare vad som är sant för DIG! Gravitationen, den är ju så patriarkal!
Citera
2021-01-17, 01:38
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
The Hellacopters och Thåström i samma program! Nu har På Spåret toppat, det är helt omöjligt att slå den uppställningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Ja, det var ett mäktigt ögonblick!

Det här varit en del musikaliska inslag i På Spåret, som man önskar hade givits ut på skiva. Thåström, kompad av Hellacopters, framförandes Ferlin, hade haft en hedersplats på den samlingsskivan!

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ja, är inget större fan men Hellacopters var en frisk fläkt efter hipsterbandet Franska Trion.

Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Jag slog över till tvåan när de spelade men det hjälpte inte... Hellacopters var där också!

Att de dessutom spelade en snutt av Spinal Tap vid introduktionen var ju lysande komik. På något sätt en markering av att detta är lite av en plojgrej för dem.
Låten var väl ”Tonight I’m gonna rock you”?
Citera
2021-01-17, 07:25
Medlem
Scalpings avatar
Thåström är fortfarande en stor posör. Trodde först han blivit CP på gamal dar med tanke på de cp-tics med armbåge och fingrar han försökte spela svår med. Han har en bra pipa, men att leka 16 år när man är 60-70 blir fånigt. Bra version med hårdrockarna, men inget jag skulle ha på nån spellista.
Citera
2021-01-17, 07:46
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Tror också det. Arve är ju helskön!

Jo, han känns genuin i sin semi-hoppighet.
Citera
2021-01-17, 09:03
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Thåström är fortfarande en stor posör. Trodde först han blivit CP på gamal dar med tanke på de cp-tics med armbåge och fingrar han försökte spela svår med. Han har en bra pipa, men att leka 16 år när man är 60-70 blir fånigt. Bra version med hårdrockarna, men inget jag skulle ha på nån spellista.

Han har behållt sin integritet åtminstone, det gör väl honom mindre patetisk än typ 99% av svenska folket. Sverige - hycklarnas paradis.

Angående poäng i programmet. Maximalt möjligt = 60 poäng, varav resorna ger 10*3=30, frågor på resmålen ger 9*3=27 och vem där/vilket år ger 3 poäng.

Högsta poäng som något lag fått är 53 poäng.
Citera
2021-01-17, 09:13
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Tror också det. Arve är ju helskön!
tycker att de är det mest osannolika laget hittills. Två totalt helt okända människor. Han från ett one hit wonder band och hon en 16-åring från veckonrevyn?! vem kände till dem innan liksom?
Citera
2021-01-17, 12:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Han har behållt sin integritet åtminstone, det gör väl honom mindre patetisk än typ 99% av svenska folket. Sverige - hycklarnas paradis.

Angående poäng i programmet. Maximalt möjligt = 60 poäng, varav resorna ger 10*3=30, frågor på resmålen ger 9*3=27 och vem där/vilket år ger 3 poäng.

Högsta poäng som något lag fått är 53 poäng.

Går vi tillbaka till Hellbergs glansdagar så fanns inte Vem där/Vilket år, men hans lag lyckades ändå få 55 poäng 9 december 1988.
Citera
2021-01-17, 12:49
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
tycker att de är det mest osannolika laget hittills. Två totalt helt okända människor. Han från ett one hit wonder band och hon en 16-åring från veckonrevyn?! vem kände till dem innan liksom?

Nja, bara för att de inte syns, eller hörs, på Public Service är de inte mest okända. Hon skriver ju debattartiklar i Expressen med bl.a., en av Sveriges mest lästa forum.

Arves kollega i Teddybears, Åhlund, verkar dock mycket mer bildad av vad man kan avläsa i "Alla mot alla". Han verkar dessutom mer "normal" och inte så wannabe alternativ. Tycker dock Avre bidrar lite till programmet. Kan inte bara vara tråkiga P1-stofiler.

Emma Molin passar förövrigt betydligt bättre i formatet i "Alla mot alla". Där Filip kan driva med hennes dåliga vinnarskalle mm. Är dessutom mycket mer roligt att de henne med Krunegård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in