2021-01-17, 19:02
Medlem
Jag tyckte att Franska Trion var riktigt roliga. Faktiskt riktigt briljant kul. Där fanns en kryddig humor på något sätt.
Citera
2021-01-17, 19:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
tycker att de är det mest osannolika laget hittills. Två totalt helt okända människor. Han från ett one hit wonder band och hon en 16-åring från veckonrevyn?! vem kände till dem innan liksom?
Nej..dom är inte "totalt helt okända". Bara för att dom råkar vara det för dig betyder det inte att dom är det. Hade dom varit det hade dom inte varit med alls. Det är inget krav att vara en A-kändis (som alla känner till).
Senast redigerad av Steff83 2021-01-17 kl. 19:49.
Citera
2021-01-17, 19:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Nja, bara för att de inte syns, eller hörs, på Public Service är de inte mest okända. Hon skriver ju debattartiklar i Expressen med bl.a., en av Sveriges mest lästa forum.

Arves kollega i Teddybears, Åhlund, verkar dock mycket mer bildad av vad man kan avläsa i "Alla mot alla". Han verkar dessutom mer "normal" och inte så wannabe alternativ. Tycker dock Avre bidrar lite till programmet. Kan inte bara vara tråkiga P1-stofiler.

Emma Molin passar förövrigt betydligt bättre i formatet i "Alla mot alla". Där Filip kan driva med hennes dåliga vinnarskalle mm. Är dessutom mycket mer roligt att de henne med Krunegård.
Jo. Jag tror att man har lurat sig lite där med Emma innan. För sanningen är, som jag varit inne på innan, Molin/Dorsin har inte utmärkt sig tidigare dom varit med, och dom gjorde det inte nu senast heller. Det är ett mediokert lag helt enkelt. För lika. Kanske som sagt att en annan typ av partner hade gjort susen.

Och sen är det ju rätt olika frågetävlingar. Okej..för dom riktigt duktiga, typ Erik Haag, så spelar det ingen roll, men i mångt och mycket så passar ena formatet betydligt bättre för någon och det andra för någon annan.
Citera
2021-01-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Den outgivna versionen var mycket bättre än den grötiga versionen med the hellacopters. Det är förresten en stor kontrast att gå från Arvingarna ena vecka till Nils Ferlin veckan därpå.

Någon som har en bättre version av denna gamla Imperiet dänga, helt underbar. Älskar renheten i tidig Thåström, även de kassa ljudbilderna förmedlar vilket krisp han hade. 🥰
Citera
2021-01-18, 16:35
Medlem
Var det ingen som reagerade över poängsättningen i senaste programmet? På musikfrågan om Beatles skulle ju lagen säga vilken låt som var från vilket album. Patrik och Irena fick tre poäng trots att de inte gjorde det - de sa bara vilket omslag som var vilket! De sa inte att låten "Eleanor Rigby" kom från Revolver etc, vilket däremot det andra laget åtminstone försökte med.
Citera
2021-01-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Var det ingen som reagerade över poängsättningen i senaste programmet? På musikfrågan om Beatles skulle ju lagen säga vilken låt som var från vilket album. Patrik och Irena fick tre poäng trots att de inte gjorde det - de sa bara vilket omslag som var vilket! De sa inte att låten "Eleanor Rigby" kom från Revolver etc, vilket däremot det andra laget åtminstone försökte med.
Jag tänkte samma sak.
Citera
2021-01-18, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
De hade satt dem i ordning utifrån låtarnas ordning, men absolut, man hade kunnat förvänta sig ett förtydligande.

Vilket ambivalent förhållande man har till Emma Molin förresten. Vacker att titta på men också stört självmedveten. Kan bara musik, resten lämpar hon skamlöst över på sin partner precis som i Alla mot Alla. När denne då försöker värpa fram ett svar är hon inte till någon hjälp utan flamsar mest och kommer med oseriösa förslag.
Senast redigerad av efterskalvet 2021-01-18 kl. 17:36.
Citera
2021-01-18, 19:08
Medlem
XtraXs avatar
Rätt kul ändå att Papa Emeritus ska vara gästartist nu på fredag.
Citera
2021-01-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Thåström är fortfarande en stor posör. Trodde först han blivit CP på gamal dar med tanke på de cp-tics med armbåge och fingrar han försökte spela svår med. Han har en bra pipa, men att leka 16 år när man är 60-70 blir fånigt. Bra version med hårdrockarna, men inget jag skulle ha på nån spellista.

Håller med. Den kvällen var det två pissluffare i studion😥
Citera
2021-01-18, 22:08
Medlem
Inga fler sex-frågor tack av den typ de hade från Örebro. Lyckligtvis får inte barnen se programmet men det blev tillräckligt tryckt stämning ändå!
Bättre på Oldsberg tid!
Citera
2021-01-19, 09:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Emma Molin passar förövrigt betydligt bättre i formatet i "Alla mot alla". Där Filip kan driva med hennes dåliga vinnarskalle mm. Är dessutom mycket mer roligt att de henne med Krunegård.

Hon är i alla fall längre (180 cm) än Petra Mede (176 cm) på tal om format, men det syns ju inte i buren.

Jag vet inte om hon har så bra vinnarskalle. Tycker mest att hon gör ett förvirrat intryck och hennes starkaste sida är nog att improvisera. Det senare ger dock väldigt sällan poäng i en frågesport.
Citera
2021-01-19, 11:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon är i alla fall längre (180 cm) än Petra Mede (176 cm) på tal om format, men det syns ju inte i buren.

Jag vet inte om hon har så bra vinnarskalle. Tycker mest att hon gör ett förvirrat intryck och hennes starkaste sida är nog att improvisera. Det senare ger dock väldigt sällan poäng i en frågesport.
Hur kom Petra Mede in i bilden? Eller kanske jag som är trög.

Det blir i vart fall en spännande avslutning i gruppen. Men Molin/Dorsin måste vinna annars är det "hej då" för dom. Inte ens säkert det räcker heller. I så fall tar Billgren/Alfredsson gruppsegern. Jag tror det blir så med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in