Igår, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevermore
Jag är inte med. Har aldrig använt Duo-appen.

Vad pratar ni om när ni säger att "De får alternativ som svar liksom i Duoappen"
Vem är "de"?

Och vems ledtrådar är skitlöjliga utan Duo appen?

de ledtrådat som Christian läser upp i programmet i frågorna
Citera
Igår, 08:59
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
De som spelar får alternativ såsom man kan få i en app och spela samtidigt.

Sen fejkar de i burarna. Ibland ska ju tittarna kunna känna sig smarta.

Så många slip-ups.

T ex förra säsongen när en deltagare sade:
-såg inte det bland alternativen

Osv

Skitsamma, men inga orakel i burarna 🙂

Men är det ett rykte eller har det klargjorts att det är så?
Logiken motsäger ju det helt.
* Varför låter då de tävlande återkommande bli att svara alls på frågorna? Om det funnits alternativ hade de ju gissat på något av dem.
* Alternativen bör väl om de finns ändå vara hyfsat rimliga? Men ofta så gissar deltagarna hej vilt så att det i slutändan ibland blir pinsamt dumt.
* På resan så är det samma sak. Deltagarna kan gissa på ett helt orimligt resmål. Jag menar som Eldeman förra avsnittet som gissade på Eskilstuna när de skulle till Manchester. Då hade dessutom Sverigeresan redan gått. Hade det funnits alternativ hade de väl varit liknande resmål som Manchester. Inte Eskilstuna. Detta har ju hänt många gånger är deltagarna är helt jävla vilse.
Citera
Igår, 09:12
Medlem
Citat:
SVT. Här får ni lite tips om hur ni kan förbättra programmet:

* Gällande ordvitsarna i ledtrådarna så dra ned på dem och få in mer fakta om resmålet istället.

* Vägen fram till resmålet ska väl vara en del av ledtrådarna? Man kan ju ha mer frågor om just själva vägen dit också. Ex. nu passerar vi floden XXX osv... Förr fick man dessutom ofta ledtrådar om vilken ort man lämnade på 10 p. Ledtrådarna nu för tiden är inte alltid fakta direkt kopplat till resmålet som det ofta var förr. Var man då lite allmänbildad kunde man ta det på fakta. Inte på rebusar och att vränga ord.

Gällande frågefilmerna:
* Ställ frågor om staden. Om dess geografi, historia, kända personer från staden, sport med anknytning till staden osv... Inte massa långsökta kopplingar till obskyra frågeställningar. Se det som ett program om allmänbildning också. Vi vill lära oss mer om resmålet! Nu är det ofta helt irrelevanta saker som inte har med resmålet som det frågas efter. Man gör någon långsökt koppling mellan Eslöv och första Bondfilmen. Bort med sådant. Låt resmålet få lysa istället.

* Skippa så mycket frågor om kultur och humaniora. Det är överdrivet mycket inriktning på detta. Kan vi få lite mer geografi, historia (ja jag vet att det brukar räknas som humaniora men ni fattar...) och glöm inte de naturvetenskapliga ämnena som i princip helt lyser med sin frånvaro.

Du är inte ensam om att tycka att det var bättre förr. Dina förslag till förändringar tilltalar även mig.
Citera
Igår, 12:16
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Alltså Hanna är verkligen förbrukad i På Spåret. Jag har avskytt hennes vulgära och gapiga persona från början men hon har ju ändå varit kunnig och har varit lite smårolig emellanåt. Men i år har hon bara varit butter och inte butter på ett roligt sätt utan enbart en gnällig surfitta. Bort med henne!

Det behövs bättre casting som jag nämnde i inlägg 23736
Hade varit roligt att se Mia från flashback podden tillsammans med Ina. Emma tror jag tyvärr inte har så mycket att komma med här mer än komedi.
Citera
Igår, 15:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Man skäms ju ihjäl hur lite de kunde om Norge. Norge, vårt broderland.

Nån jävla obskyr håla i Tennessee har de bättre koll på bara nån popartist varit där...
Citera
Igår, 16:02
Medlem
Citat:
SVT. Här får ni lite tips om hur ni kan förbättra programmet:

* Gällande ordvitsarna i ledtrådarna så dra ned på dem och få in mer fakta om resmålet istället.

* Vägen fram till resmålet ska väl vara en del av ledtrådarna? Man kan ju ha mer frågor om just själva vägen dit också. Ex. nu passerar vi floden XXX osv... Förr fick man dessutom ofta ledtrådar om vilken ort man lämnade på 10 p. Ledtrådarna nu för tiden är inte alltid fakta direkt kopplat till resmålet som det ofta var förr. Var man då lite allmänbildad kunde man ta det på fakta. Inte på rebusar och att vränga ord.

Gällande frågefilmerna:
* Ställ frågor om staden. Om dess geografi, historia, kända personer från staden, sport med anknytning till staden osv... Inte massa långsökta kopplingar till obskyra frågeställningar. Se det som ett program om allmänbildning också. Vi vill lära oss mer om resmålet! Nu är det ofta helt irrelevanta saker som inte har med resmålet som det frågas efter. Man gör någon långsökt koppling mellan Eslöv och första Bondfilmen. Bort med sådant. Låt resmålet få lysa istället.

* Skippa så mycket frågor om kultur och humaniora. Det är överdrivet mycket inriktning på detta. Kan vi få lite mer geografi, historia (ja jag vet att det brukar räknas som humaniora men ni fattar...) och glöm inte de naturvetenskapliga ämnena som i princip helt lyser med sin frånvaro.

Jag håller helt med. Mera fakta och mindre ordvitsar och rebusar
Citera
Igår, 22:45
Medlem
HerrGickhans avatar
För egen del ser jag alltid programmet i efterskott och snabbspolar förbi såväl musiknumren som Närmast vinner. Jag tycker sedan att programmet hade vunnit på att inte göra klart en grupp innan nästa grupp startar. I stället borde de blanda och låta grupperna fasas in successivt.
Citera
Igår, 22:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Alltså Hanna är verkligen förbrukad i På Spåret. Jag har avskytt hennes vulgära och gapiga persona från början men hon har ju ändå varit kunnig och har varit lite smårolig emellanåt. Men i år har hon bara varit butter och inte butter på ett roligt sätt utan enbart en gnällig surfitta. Bort med henne!

Det behövs bättre casting som jag nämnde i inlägg 23736

Exakt. Hon är vidrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in