Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-28, 15:32
  #1
Medlem
Trumpeters avatar
I kväll klockan 20 drar På spåret igång igen. I premiäravsnittet möter Alexandra Zazzi och Niklas Wikegård - Pamela Andersson och Tomas Bolme.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...46&lpos=rubrik

Programmet har gått i 19 år, och trots att det i mitt tycke tappat lite de senare åren står det sig ännu väldigt bra i konkurrensen mot nya lekprogammen. (Vilket kanske säger en del om TVs förmåga att förnya sig). Hoppas dock på en rolig omgång.
Citera
2006-10-28, 15:48
  #2
Medlem
erikbes avatar
Fantastiskt program. Tycker att det verkar vara ett intressant startfält i år. Svensk tv när den är som bäst
Citera
2006-10-29, 19:13
  #3
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Fantastiskt program. Tycker att det verkar vara ett intressant startfält i år. Svensk tv när den är som bäst
Absolut, håller med. Det är det programmet man längtar efter hela året. Lagom svårt och inte en massa trams.
Citera
2006-10-29, 19:24
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
I kväll klockan 20 drar På spåret igång igen. I premiäravsnittet möter Alexandra Zazzi och Niklas Wikegård - Pamela Andersson och Tomas Bolme.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...46&lpos=rubrik

Programmet har gått i 19 år, och trots att det i mitt tycke tappat lite de senare åren står det sig ännu väldigt bra i konkurrensen mot nya lekprogammen. (Vilket kanske säger en del om TVs förmåga att förnya sig). Hoppas dock på en rolig omgång.

Ja men så länge inte Hoa Hoa är med, med sina dräpande kommentarer och stockholmstugg så är det inte lika bra som det har varit.
Minns en gång när resan hade gått till Gränna och Oldsberg frågade om vad slottsruinen på ön ute i Vättern heter, respektive vad borgen hette på fastlandet...

Hoa Hoa svarar: Ja, det är haket ute i plasket på ön där, det tror vi är Visingsborg och det där plejset på fastlandet tror vi är Brahehus.

Eller: Resan har gått till Lidingö och Oldsberg ställer en fråga om statyer som finns på Millesgården. Oldsberg vill att de tävlande ska berätta i vilka städer två olika statyer finns. Den ena är Poseidon och den andra är en stor öppen hand som öppnar sig mot himlen.
Hoa Hoa: Ja, den där första har man ju sett när man raglat ut på streetan där i Göteborg, Avenyn eller vad den heter efter att man varit på något sketet hak. Poseidon säger vi!
Men den där andra... vad kan det vara för jäkla plejs som har tjackat en kratta och ställt upp på torget? Jag menar de kan ju inte vara friska i kolan... nej, vi passar på den...

Rätt svar på sista var Eskilstuna.
Citera
2006-10-31, 00:35
  #5
Medlem
Zaxxons avatar
Alltså, ni som såg På Spåret. Jag tycker Niklas Wikegård var ganska pinsam.. bra messerschmitt-wannabe stämpel, dålig förlorare (ang. frågorna/svaren initialt i programmet), och övrigt jävligt stel.. Ganska patetisk snubbe.
Citera
2006-10-31, 00:46
  #6
Medlem
woofers avatar
Sen dom förra säsongen plockade in trippel & touch så har kvaliten överlag på programmet lyft ordenteligt. Lite sämre nivå på gästerna den här säsongen dock.
Citera
2006-10-31, 18:24
  #7
Medlem
erikbes avatar
Kändes bra med det nya inslaget där man skulle gissa årtalet. Lite som i Bumerang om ni minns det programmet. Man har ledsnat lite på deras skådespel
Citera
2006-10-31, 18:39
  #8
Medlem
polyesterpams avatar
Jag haller med om att Hoa Hoa ar helt guld. Programmet ar bast i sig, men med HH adderas ytterligare en finfin dimension!
Citera
2006-11-01, 21:14
  #9
Medlem
Trumpeters avatar
På spåret verkar vara lika populärt bland tittarna som förr om åren. De hade flest tittare av samtliga program förra veckan, 1 995 000.

Tycker det nya inslaget, "tidsresan", var en bra förändring. Sketchen var ett av de svagare inslagen förra året.

Måste dock säga att jag blev lite besviken på lagens kunskaper som var på mellanstadienivå. Hoppas på bättring.
Citera
2006-11-01, 23:29
  #10
Medlem
Skeggabas avatar
Håller med om att tidsresan är en väsentlig förbättring gentemot deras löjliga skådespel dom hade förut!
Annars så gillar jag programet skarpt, synd bara att Hoa-hoa och Carl-Jan inte är med i år, dom är ju grymt sköna!
Kommer ihåg när Hoa-hoa tog en resa på första grejjen som Oldsberg så "Vi stoppar nyckeln i västen" - han drar och svara Orlando.
Nyckeln i Väskan - Key west - Orlando (eller var det miami kanske? rätt fick han iallafall!)
Citera
2006-11-02, 01:11
  #11
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Absolut, håller med. Det är det programmet man längtar efter hela året. Lagom svårt och inte en massa trams.


Inget trams? Så Oldsberg och Hellberg är inte kvar? Inte är väl frågorna så svåra heller, men det är klart jämfört med nyare frågeprogram så.

Det är ju också en originalidé och inget färdigt koncept om man vill hitta något positivt med det.
Citera
2006-11-02, 01:27
  #12
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter

Programmet har gått i 19 år, .


mossigt tv program för 40-talister, vem f-n tycker att Oldsberg är rolig ???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback