2020-12-05, 08:36
Medlem
Scalpings avatar
En tal- eller sångpedagog borde lära Epstein att tala med fler toner än endast en eller två. Låter forcerat och stressigt när hon konsekvent undviker svenskt melodiskt språk med stora hopp mellan tonerna.

Pga detta har jag väldigt svårt för henne. Man vill liksom bara håna och förlöjliga henne.
Citera
2020-12-05, 08:59
Medlem
Jag kan tänka mig att de första programmen blev inspelade i all hast pga det som hände rektor Hamid. Man kanske inte hade tid att fila på frågorna helt enkelt.
Citera
2020-12-05, 09:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dooby-dooo
Frågorna i detta program är ju verkligen överkurs, inget för medel-Svensson precis.

Det där har väl aldrig varit mer fel tidsmässigt än efter gårdagens program som var osedvanligt enkelt.

Just att På Spåret normalt sett är klurigt är ju det som gör det överlägset bland frågesporter på burken, dessutom inte lika skrikigt som "alla mot alla" t.ex. och inte så ofantligt segt som "muren".

Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Jag kan tänka mig att de första programmen blev inspelade i all hast pga det som hände rektor Hamid. Man kanske inte hade tid att fila på frågorna helt enkelt.

Fast första avsnittet var ju två par som var med i grund uppsättningen av tävlande par, det var avsnittet igår samt det kommande på fredag som var hastigt inkastade när rektorns inlägg kom fram.
Citera
2020-12-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tycker nog att många av frågorna var lite i det enklaste laget.

Jo, jag tycker det var en tydlig trend på senare år. Antar det har att göra med att det varit svårt att få tävlande att ställa upp och riskera att bli nära nog nollade.
Citera
2020-12-05, 11:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jo, jag tycker det var en tydlig trend på senare år. Antar det har att göra med att det varit svårt att få tävlande att ställa upp och riskera att bli nära nog nollade.

Ja så kan det vara. Jag tänker på en känd journalist och romanförfattare av bl.a. agentromaner från den "bildade överklassen" som gjorde fiasko i tävlingen, och förmodligen kände sig rätt förödmjukad efter programmet.

Sedan kan det vara svårt att få tag på bildade kändispersoner som Dick Harrisson och Stefan Holm som vill vara med i programmet.

Det kan också handla om att TV-programmet vill vara så pass intressant för så många tittare som möjligt. Är det på för svår nivå blir det inte intressant för en del kanske. Om ambitionen är att vara familjeprogram så får frågorna ligga på en nivå som flera klarar av.
Citera
2020-12-05, 11:47
Medlem
DyslexiKungens avatar
Linköping tog jag på 10 poäng, Söndermarken var ju lätt med Winnerbäck, otroligt dåliga tävlande de var igår,,,,,
Citera
2020-12-05, 11:51
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tycker nog att många av frågorna var lite i det enklaste laget.

Det tycker jag också. Särskilt resorna har jag tagit flera 10 poängare . Ganska lätta frågor i övrigt också. Väldigt bra musik hittills i programmet!
Citera
2020-12-05, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
En tal- eller sångpedagog borde lära Epstein att tala med fler toner än endast en eller två. Låter forcerat och stressigt när hon konsekvent undviker svenskt melodiskt språk med stora hopp mellan tonerna.

Pga detta har jag väldigt svårt för henne. Man vill liksom bara håna och förlöjliga henne.
'
Man kan håna henne för att hon är halvjudinna.
Citera
2020-12-05, 12:56
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det tycker jag också. Särskilt resorna har jag tagit flera 10 poängare . Ganska lätta frågor i övrigt också. Väldigt bra musik hittills i programmet!

Senast jag satte en 10-poängare var när ledtråden: "Romersk avslutning för 600" dök upp. Tror det var förra eller förrförra säsongen.

DC. dök upp direkt i skallen och därmed också Washington.

Man behöver ju egentligen inte titta på filmen, det distraherar mest. Filip och Fredrik hade en intressant strategi, de vände sina stolar och lyssnade bara på ledtrådarna.

På resorna är annars lite klurigt att veta hur bra man är. Ofta är det en ledtråd som de tävlande benar ut, som gör att man själv kan associera till rätt stad, innan de tävlande gör det.

Jag sätter ofta 8-poängare på det sättet. Någon i buren tolkar en ledtråd utan att själv kunna verka fram staden, men som hjälper mig att göra det. Resonerandet i burarna hjälper onekligen en del på höga poäng. Och så tror man att man kan det själv för att man kom på staden före dom.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-12-05 kl. 12:59.
Citera
2020-12-05, 12:56
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vilka är Nazistlärarlaget?
Frida Boisen och Hamid Zafar. De byttes ut sedan Dagens Nyheter avslöjat att Zafar anonymt gjort rasistiska och homofoba inlägg på nätet. Skrev så eftersom D.Bowie använde just det uttrycket i inlägget jag citerade. Egentligen borde det vara islamist-lärarlaget, men same-same.
Citera
2020-12-05, 13:01
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
'
Man kan håna henne för att hon är halvjudinna.
Fullständigt ointressant och jag är ingen nazze.
Citera
2020-12-05, 13:14
Medlem
Dom körde nog samma frågor som i den första strukna omgången - därför gick det oväntat bra för Sanna/Plura. Att det inte gick bättre får väl skyllas på dåligt närminne..

BTW - offtopic - Läser Noréns sista memoarbok just nu och där kallar han Nordegren för en penis utan huvud...rätt träffande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in