[...]Vad kommer alla hororna på Bulletin, GP, SvD, DN et al säga, mer än en öronbedövande tystnad?
Inledningsvis ska några uppgifter bekräftas.
Det stämmer att Swedbank har stängt Fria Tiders företagskonto i Estland och mitt personliga konto i Sverige, där jag varit kund i 20 år. Det stämmer också att Swedbank inte har anklagat vare sig mig eller Fria Tider för att ha tvättat pengar eller missbrukat kontona på något sätt, utan uppsägningen grundas helt på de svenska bankernas standardpåstående om "bristande kundkännedom".
Det stämmer också att jag har stämt Swedbank vid Stockholms tingsrätt och ansökt om att Swedbank ska tvingas öppna kontot. Det stämmer slutligen att en domare vid tingsrätten istället har beslutat att kontot ska vara stängt och att domaren avsiktligt har utelämnat mina viktigaste argument för att få ha kontot öppet ur skälen för det beslutet, samt även mörkat dem i sin redogörelse av vad jag anfört i målet. Jag återkommer till detta agerande nedan.
https://www.friatider.se/swedbank-ha...ara-bankkonton
”Därför valde vi att utge oss för att vara brandförmän, ´sanitetsingenjörer´, elingenjörer, teleförmän och skyddsombudsmän. Som brandförmän kallade vi oss Urban C:son Eldh och Isidor Pyhr, som sanitetsingenjörer Erich von der Potta (och) Isidor af Muggelin, som elingenjörer Elis Sladde och Elon af Teleprinter samt som skyddsombudsmän Gui Odour och Livius Brumander.”Ja, ni får läsa själva, mycket roande och oroande på samma gång. Lite offT men ville belysa sajten digitaltmuseum samt bjuda tråden på lite komik i dessa tragiska tidevarv.
Vid vissa tillfällen avkrävdes de inte ens legitimation vid kasernvakten utan kunde promenera in vid huvudgrinden. Det räckte med att de båda livligt diskuterade något påhittat sinsemellan utan att vakten ingrep eller ens frågade vilka de var. Att under tystnad passera grinden utan att säga ett enda ord var en annan metod som fungerade förvånansvärt ofta.
"Det var Per Albin Hanssons medvetna anspelning på nationella känslor med folkhemmet som förhindrade att nazister fick plats i riksdagen på 30-talet och SD:s måttliga och inkluderande nationalism är i dag den bästa garanten för att verkliga nazister inte skall få inflytande."
– Du tycker att assimileringens kraft är så stor att man knappt behöver oroa sig för kulturkrockar?
– Haha! Det har jag inte riktigt sagt, men den kraften är verkligen stark. Titta på mig! Jag är ortodox jude och lämnade Sverige för 33 år sedan eftersom jag ville att mina barn skulle kunna växa upp i en sådan miljö, den fanns när jag var barn men försvann för att judar assimilerade sig. Så, ja.
Då förstår jag till slut. Vilken uppgift han har gett sig själv. Varför han sitter i Oikos förtroenderåd och varför han skrev som han skrev i Sydsvenskan.https://web.archive.org/web/20200227...-villfarelser/
Han är en riddare som rider ut.
– Att påverka Sverigedemokraterna är det mest effektiva sättet att påverka i dag, att styra den kraft som redan finns, säger Dan Korn.
Han är alltså en man som ska rädda det sverigedemokratiska partiet från Björn Söders villfarelser. Som vill uppfostra Mattias Karlsson. ”Måttlig och inkluderande nationalism” är hans mål, inte en beskrivning av dagsläget.
"Det var Per Albin Hanssons medvetna anspelning på nationella känslor med folkhemmet som förhindrade att nazister fick plats i riksdagen på 30-talet och SD:s måttliga och inkluderande nationalism är i dag den bästa garanten för att verkliga nazister inte skall få inflytande."
– Du tycker att assimileringens kraft är så stor att man knappt behöver oroa sig för kulturkrockar?
– Haha! Det har jag inte riktigt sagt, men den kraften är verkligen stark. Titta på mig! Jag är ortodox jude och lämnade Sverige för 33 år sedan eftersom jag ville att mina barn skulle kunna växa upp i en sådan miljö, den fanns när jag var barn men försvann för att judar assimilerade sig. Så, ja.
Då förstår jag till slut. Vilken uppgift han har gett sig själv. Varför han sitter i Oikos förtroenderåd och varför han skrev som han skrev i Sydsvenskan.https://web.archive.org/web/20200227...-villfarelser/
Han är en riddare som rider ut.
– Att påverka Sverigedemokraterna är det mest effektiva sättet att påverka i dag, att styra den kraft som redan finns, säger Dan Korn.
Han är alltså en man som ska rädda det sverigedemokratiska partiet från Björn Söders villfarelser. Som vill uppfostra Mattias Karlsson. ”Måttlig och inkluderande nationalism” är hans mål, inte en beskrivning av dagsläget.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106