2020-12-30, 13:12
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det finns ingen kultur längre i landet Sverige. Inget civilsamhälle där ett minimum av civiliserat beteende upprätthålls. Landet har blivit ett territorium bara där människor, vissa svenskar, andra från andra kulturer uppehåller sig. Ingen förväntar sig något eller kräver något av någon annan. Den som missköter sig belönas ändå med hyran betald och försörjningsstöd och klädbidrag. De som kommit till landet märker snart frånvaron av auktoritet. Man kan bete sig illa utan att något händer. För de grupper som kommer från MENA där det finns auktoriteter i byn med våldskapital som man är rädd för så upptäcker de snart att motsvarande saknas i Sverige. I stället en massa idealistiska kvinnor i offentlig sektor och på kommunkontoret som tror på en all you need is love-ideologi. Man ska krama den som stör på biblioteket eller förnedrar butiksbiträden på kaféer. Att säga ifrån är fel. Det är auktoritärt.

Man kan nog säga att den folkuppfostran som pågått i landet i snart 50 års tid med normkritik, kritik av traditioner och könsroller varit framgångsrik. Det sociala kitt som bestått av en uppsättning dygder om skötsamhet, arbetsamhet och uppförande är borta. Auktoritet får bara utövas på arbetsplatser, på övriga ställen är det förbjudet. Som man bäddar får man ligga. Siste man släcker lyset.

Visst är det så, man samtidigt utvecklas något nytt. I filmen Jurassic Park säger kaosteoretikern, spelad av Jeff Goldblum att: naturen finner alltid en ny väg. Jag tycker mig sådana mönster gällande mångkulturens konsekvenser och vi har diskuterat dem här såsom friskolor, personlig assistans (där ju brukaren väljer vem som ska hjälpa), nya beteendemönster som att inte handla i city utan i mer svenska köpcentra utanför stan, allt fler ungdomar ordnar egna fester med mera. På detta har vi ju ett nytt stort politiskt parti i riksdagen och en växande alternativ media samt mycket mer.

Att kommunen inte förmår att göra något leder till att medborgarna märker kommunens ovilja, vilket är ett annat ord för inkompetens och att det då är fritt fram att ordna saker och ting själv. I vissa reportage ser man invandrare som säger att det blir allt svårare att vistas i nya svenska miljöer. Mitt svar är att det beror ju på att det är medborgarstyrt. Utvecklingen går mot att kommunens och polisens åtaganden bara handlar om att syssla med invandringens konsekvenser. Eller som en statsvetare lär ha sagt: svenskar kan också skapa parallella samhällen.
Citera
2020-12-30, 13:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnorre
Hade det mot förmodan handlat om tokiga, snevridna svenskar i stor skala hade den sociala kontrollen som fungerat utmärkt i 50+ år kickat in, avhysning och vädjan om att skärpa till sig annars är dörren där.

Nu får polisen patrullera stället då situationen är hotfull, ja herre jävlar.

Nu får en stackars svenne klä skott för mångkulturen vilket ytterligare skruvar till historien i ett försök att belasta manssamhället i stort, citat :
Enligt Hedemorabon Niklas Frantzen, 38, pratas det numera mycket på byn och i hans umgängeskrets.
– Jag har kanske levt i min bubbla. Jag vet inte om det är ett problem som accelererat eller om det alltid varit så här. Eller om folk bara tröttnat och fått nog.

Numera tänker han sig för och hoppas att han inte sagt något som ett kvinnligt butiksbiträde uppfattat som sexuellt.
– Jag har blivit väldigt försiktig med exempelvis skämt som kan missuppfattas, jag tänker mer på det.
Nej, våra normer och allt vi byggt upp under alla år spolas nu tillbaka för alla ska med och nivån måste anpassas till de med lägst mänsklig förmåga, förstått svenneHORA.

Hemvandring kan vara en lösning, förlåt enda lösningen.
Suck. Ja, ungefär så här ligger det väl till, om jag inte tänker fel:

— Svenska män bryr sig om hur samhället, inklusive nära och kära, uppfattar dem. Det är stigmatiserande och ibland kriminellt beteende att trakassera. Stigma avskräcker effektivt.

— Utomeuropeiska män bryr sig främst om vad släkten anser, och bryr sig inte släkten är det fritt fram. Vad samhället tycker är ovidkommande. De tänker nog många gånger att det är upp till familjen/släkten att skydda sina kvinnor. Gör ingen det är det bara att ta för sig. Vi har ju inga informella svenska maktstrukturer som alla inordnar sig i — inga top dogs som satt sig i respekt. Däremot vill ingen vara den där sexualdåren som är känd för sitt sliskiga, gränsöverskridande sätt.
Citera
2020-12-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Personligen är jag av uppfattningen att andra världskriget egentligen påbörjades vid maktövertagandet 1933.
Så att det tog 12 år för Det engelska, ryska, franska & amerikanska imperierna att besegra ett land i storlek med Texas känns inte som den där fantastiska segern som det skrivs om i historieböckerna.
Ett skojigt klipp av en personlig favoritkomiker, Norm Macdonald
Edit: rätt klipp
https://youtu.be/uXdtafGdIVM
Senast redigerad av vonSnorre 2020-12-30 kl. 13:31.
Citera
2020-12-30, 13:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I de ursprungsländer som dessa personer kommer från så kan man driva café ostört. Om de trakasserar caféinnehavare här måste man ju då lägga skulden på invandrarna själva. Det finns inga ursäkter eller tal om kulturskillnader och sånt. Ingenstans i världen håller man på så här.

Har tidigare nämnt bilfirmor som gett frukost till sina besökande kunder. Hos en bilhandlare kom det fem eller sex somaliska män och åt som bara den varje morgon och sedan gick. Andra bilhandlare hade irakier eller afrikaner som betedde sig på samma sätt. Det slutade med att man fick ge upp frukosten. Så här skulle man inte kunna beté sig någon annanstans i världen heller.

Det som händer i Hedemora är en annan variant av stök i offentliga rum: sexuella trakasserier i badhus, gängbildning i bibliotek, tiggeri, skrik och bråk i biografer med mera. Nu ger man sig på affärsidkare också. Liksom tidigare kommer man att dölja problematikens orsak tills det blir för uppenbart och då väljer man samma taktik, det vill säga att inte längre skriva om det.

Mainstreammedia verkar inte ha något tillbakablickande. Det sätt som man beskriver situationen i Hedemora har ju gjorts otaliga gånger tidigare. Men gång på gång har verkligheten blivit för övermäktig. Så får man tillgång till en rätt så oskriven plats till skillnad från Malmö, Göteborg, Borås med flera. Där skulle sånt här reportage inte fungera. Men Hedemora då. Vi gör ett försök att plantera in politiskt korrekta genusämnen där när man får larm från en ung butiksägarinna.
Man förstår att pandemin måste ses som en skänk från ovan när man med hänvisning till den kan få vanligt folk att hålla sig hemma.
Citera
2020-12-30, 13:35
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
I hemländerna hade man förmodligen riskerat att bli ihjälslagen av kvinnans släktingar.

Att man ska ha den nivån för att få vara ifred säger ju en hel del om vilka vi har att göra med och möjligheterna för caféägarinnans att fortsätta bedriva sin verksamhet. Utgången är given.

Som vonSnorre säger:

Citat:
Tyvärr har vårt mångkulturella paradis gjort att många verksamheter aldrig ens lämnar idéstadiet då risken för att hamna i en liknande situation som i Hedemora är för stor. Vad ska man göra, dela upp befolkningen? Neka tillträde? Nej det tåget gick vid landsgränsen och avgjordes på migrationsverket.

Man måste alltså överväga vissa inslag som inte handlar om lönsamhet, utan mer om trygghet och att inte få en för stökig arbetsplats.
Citera
2020-12-30, 13:59
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Personligen är jag av uppfattningen att andra världskriget egentligen påbörjades vid maktövertagandet 1933.
Så att det tog 12 år för Det engelska, ryska, franska & amerikanska imperierna att besegra ett land i storlek med Texas känns inte som den där fantastiska segern som det skrivs om i historieböckerna.
Unde de första 5 åren efter Hitlers maktövertagande så var stämningen mellan Tyskland och Frankrike-Storbrittanien knappast fientlig,utan det var först när Tyskland ockuperade resten av Böhmen/Mähren hösten 1938 som relationerna surnade till rejält.

Angående när den världskrigsperioden började så skulle jag påstå att den redan skedde i slutet av 1800-talet när det förenade Tyskland övertog Storbrittaniens roll som Europas ledande industrination/krigsmakt och på allvar började ge sig in i det koloniala racet.
Citera
2020-12-30, 14:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Man måste alltså överväga vissa inslag som inte handlar om lönsamhet, utan mer om trygghet och att inte få en för stökig arbetsplats.
Vad var det som hände med de strukturer som fanns förr? Civilkuraget? Folk grep in och sa ifrån. Detta har försvunnit mer och mer — undantaget är diverse figurer som berömmer sig för att ha stoppat rasist-attacker, och liknande.

Beror det på invandringen eller kan invandrare bete sig lite hur som helst för att civilkuraget försvann redan tidigare? Jag tror inte att det uteslutande har att göra med att man tröttnat, utan närmast om en process där färre som griper in gör att färre griper in. Däremot kan ju handfallenheten på senare år ha sin grund i att främlingar behandlades sämre förr, och med större vaksamhet, men att det tvärtom finns en misstänksamhet i dag när svenskar ryter ifrån mot invandrare.
Rasism-pratet har satt griller i huvudet på vanligt folk och hindrar dem från att gadda ihop sig mot äckliga kafébesökare, vilket vore naturligt. En majoritet som slår vakt om våra normer vore något.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-30 kl. 14:17.
Citera
2020-12-30, 14:13
Moderator
Meijis avatar
Tror ni, att det (mångkulturella) dubbla narrativet för pandemin kommer att bli accepterat av gemene man?

1. Smittspridningen bland (de etniska) svenskarna beror på, att Svensson inte följer rekommendationerna. Det är alltså Svenssons eget otillfredsställande beteende som uppmärksammas och och klandras.

2. Smittspridningen bland den nya befolkningen har däremot intet att göra med deras eget beteende; det har varit exemplariskt.

Citat:
Kritiken: Här misslyckades samhället med att skydda invånarna från covid

... Samhället misslyckades med att skydda människorna i Stockholmsområdet Järva, larmar en kommitté som ska kartlägga utbrottet.

Utsattheten berodde .. på de enskildas livssituation .. många Järvabor arbetar som taxi- eller busschaufförer, inom äldrevården och sjukvården.

– Hur man än vänder på det så har de varit som mest blottade för viruset, på grund av sitt arbete.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...rna-mot-covid/
Citera
2020-12-30, 14:20
Medlem
167-steg-kvars avatar
Kriget mot oliktänkande fortsätter.

Igår Nordfront - Idag Fria Tider och Widar Nord - imorgon du.

[...]
Inledningsvis ska några uppgifter bekräftas.

Det stämmer att Swedbank har stängt Fria Tiders företagskonto i Estland och mitt personliga konto i Sverige, där jag varit kund i 20 år. Det stämmer också att Swedbank inte har anklagat vare sig mig eller Fria Tider för att ha tvättat pengar eller missbrukat kontona på något sätt, utan uppsägningen grundas helt på de svenska bankernas standardpåstående om "bristande kundkännedom".

Det stämmer också att jag har stämt Swedbank vid Stockholms tingsrätt och ansökt om att Swedbank ska tvingas öppna kontot. Det stämmer slutligen att en domare vid tingsrätten istället har beslutat att kontot ska vara stängt och att domaren avsiktligt har utelämnat mina viktigaste argument för att få ha kontot öppet ur skälen för det beslutet, samt även mörkat dem i sin redogörelse av vad jag anfört i målet. Jag återkommer till detta agerande nedan.

https://www.friatider.se/swedbank-ha...ara-bankkonton
Vad kommer alla hororna på Bulletin, GP, SvD, DN et al säga, mer än en öronbedövande tystnad?
Citera
2020-12-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vad var det som hände med de strukturer som fanns förr? Civilkuraget? Folk grep in och sa ifrån. Detta har försvunnit mer och mer — undantaget är diverse figurer som berömmer sig för att ha stoppat rasist-attacker, och liknande.

Beror det på invandringen eller kan invandrare bete sig lite hur som helst för att civilkuraget försvann redan tidigare? Jag tror inte att det uteslutande har att göra med att man tröttnat, utan närmast om en process där färre som griper in gör att färre griper in. Däremot kan ju handfallenheten på senare år ha sin grund i att främlingar behandlades sämre förr, och med större vaksamhet, men att det tvärtom finns en misstänksamhet i dag när svenskar ryter ifrån mot invandrare.
Rasism-pratet har satt griller i huvudet på vanligt folk och hindrar dem från att gadda ihop sig mot äckliga kafébesökare, vilket vore naturligt. En majoritet som slår vakt om våra normer vore något.
Innan svensken går in i en situation viktar denne för- och nackdelar. Är det min sak att reda ut vad våra politiker släpat in? Vad händer för egen del om jag höjer rösten och fördömmer ett mena-beteende? Får jag knalla runt med ögon i nacken om ja ska bo kvar här?

Visst kan man se det som feghet och brist på civilkurage men frågan är större än så. Vad har gemene svensk för ansvar över utvecklingen. Vill man ens kliva ur sin bubbla (som svennen i reportaget säger) och stå för något som tidigare har fungerat.

Tror dock att vi kommer se mer av medborgarlösningar när allt som ger lite krydda på tillvaron försvinner, vad har vi till slut kvar, invandrardrivna verksamheter där vi knappt är välkomna. Skulle vilja påstå att det är ett lågintensivt inbördeskrig* som pågår där den svenska sidan inte förstått än vad som står på spel.

*Edit: tvåfrontskrig, ja ni förstår
Senast redigerad av vonSnorre 2020-12-30 kl. 14:39.
Citera
2020-12-30, 14:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Innan svensken går in i en situation viktar denne för- och nackdelar. Är det min sak att reda ut vad våra politiker släpat in? Vad händer för egen del om jag höjer rösten och fördömmer ett mena-beteende? Får jag knalla runt med ögon i nacken om ja ska bo kvar här?

Visst kan man se det som feghet och brist på civilkurage men frågan är större än så. Vad har gemene svensk för ansvar över utvecklingen. Vill man ens kliva ur sin bubbla (som svennen i reportaget säger) och stå för något som tidigare har fungerat.

Tror dock att vi kommer se mer av medborgarlösningar när allt som ger lite krydda på tillvaron försvinner, vad har vi till slut kvar, invandrardrivna verksamheter där vi knappt är välkomna. Skulle vilja påstå att det är ett lågintensivt inbördeskrig som pågår där den svenska sidan inte förstått än vad som står på spel.
Mm, det är väl så det är. Har även något slags eget svar på mina frågor:

— Fragmentering, sämre sammanhållning, eroderad nationskänsla. Hedemora är till förmodligen 95 procent svenskt, men ändå kan man inget göra gemensamt.

— När Sverige var svenskt var det färre som var till besvär och förenat med mindre risker att göra det rätta. Gick att räkna med uppbackning.
Citera
2020-12-30, 16:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mm, det är väl så det är. Har även något slags eget svar på mina frågor:

— Fragmentering, sämre sammanhållning, eroderad nationskänsla. Hedemora är till förmodligen 95 procent svenskt, men ändå kan man inget göra gemensamt.

— När Sverige var svenskt var det färre som var till besvär och förenat med mindre risker att göra det rätta. Gick att räkna med uppbackning.
Detta påbörjades redan innan blatteriet. Om du kollar på "Dom kallar oss Mods" från 1968 så sitter pundarna & hånar knegare som är på väg till jobbet. Hade det varit 10 år tidigare så hade dom åkt på stryk, men 1968 hade redan förfallet börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in