2020-11-10, 18:00
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Dalaan påstod ju att panikartade kvinnoskrik hördes klockad 23:28 och 23:39 samt även 23:30, när @Dalaan:s sedan kom ut till deras bil klockan 23:40, hade skriken tystnat.

Låt oss anta att klockan var 23:30 när det första kvinnoskriket hördes, skulle då SD stått bakom bullerplanket och med hjälp av ett tillhygge dödsmisshandlat LW ? ... låt oss anta att det pågick i minst 2 minuter, det vill säga, då var klockan 23:32 ... skulle då verkligen SD ha hunnit från brottsplatsen och ända hem till B*etesvägen, öppnat ytterdörren och sedan gått fram till sin dator och därefter öppnat upp ett dokument ? ... allt detta skulle SD då ha gjort på en tid av 2 minuter och 16 sekunder?

Enligt mig existerar inte den möjligheten.

Den mycket intressanta frågan i detta mordfallet är, vem var gärningspersonen eller gärningspersonerna som dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket ?

En sak är i alla fall bevisad, det var inte SD.

Så vem var det ?

Vill de sätta dit han så får de nog sätta dit han för något annat
Citera
2020-11-10, 18:20
Medlem
Citat:
HR måste ta full hänsyn till vad TR tidigare kommit fram till, så länge som man inte med hjälp av bevis kan binda den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen kan SD aldrig dömas i en domstol för den misstänkta gärningen.

Vidare, så länge som Kammaråklagaren ÅH inte kan slå hål på SD:s alibi (23:34:16 - 23:34:17) och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp ett dokument, så länge går det inte att döma SD i en domstol baserat på @Dalaans tidigare lämnade tidsangivelser för kvinnoskriken.

SD är en friskriven person baserat på TR:s tidigare bedömning av de indicier som åklagarna framförde, HR har inget annat val än att slutligen i detta mordärendet friskriva SD från alla misstankar för gott.

För femtielfte gången får du läsa nu att "datoröppnandet" inte är ett alibi. Var var SD? Var var datorn? Finns inget vattentätt händelseförlopp som bevisar ditt påstående.
Citera
2020-11-10, 18:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Domen har inte överklagats för att den var felaktig utan för att den var mycket välmotiverad och rätt.
Det har varit intressant att följa hur du låtit dig "övertygas" av dom "duktiga grävarna i tråden".

Eftersom det handlar om något så allvarligt som att anklaga någon för mord kanske du kan vara lite tydligare med vad för avgörande dom "duktiga grävarna "funnit?

Det vore bra att veta så inte det suggestiva byskvallret vilket "övertygat" dom andra också övertygat dig?

Det är självklart att domen inte har överklagats för att den var "välmotiverad och rätt". Den har överklagats för att åklagarna anser att domen är baserad på en felaktig bevisvärdering när det gäller frågan om att det är ställt utom allt rimligt tvivel att det var SD som mördade Lena. Åklagarna anser att det både finns missförstånd och felaktigheter i TRs dom.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ett par exempel på missförstånd och felaktigheter som åklagarna tar upp i sin överklagan till HR:

sid 9
"Tingsrätten har felaktigt skrivit att det också har skett en inloggning på Lena Wesströms One-mail-konto den 7 oktober 2018 och att det skapar osäkerhet kring vilka slutsatser som kan dras av inloggningen den 15 maj 2018 kl 05.23. Inloggningen den 7 oktober 2018 har inte skett på Lena Wesströms One-mail-konto utan på hennes Google-konto dvs ett helt annat konto. Den inloggningen förtar inte värdet av den bevisning som åklagaren fört gällande inloggningen den 15 maj 2018 kl 05.23.

Omfattande bevisning har förts gällande att Stefan Davidsson inte har något alibi vare sig för tiden för mordet eller vid tiden för inloggningen i Lena Wesströms One-mail på morgonen den 15 maj 2018.
"

sid 9

"Tingsrätten har resonerat runt det faktum att Lena Wesströms mobiltelefon kopplat upp sig mot masten Hjalmar Bergmans väg 54 NV kl 00:07, som en osäkerhet kring Stefan Davidssons tidmässiga möjlighet att döda Lena Wesström, transportera bort hennes mobiltelefon till området som masten Hjalmar Bergmans väg 54 NV täcker, ta sig hem och sedan öppna en PDF-fil i sin dator kl. 00:00. Detta torde bero på en missuppfattning. Telefonen flyttades från brottsplatsen redan kl. 23:38. Från denna tidpunkt har Stefan Davidsson haft 22 minuter på sig att lämna telefonen i området som masten Hjalmar Bergmans väg 54 NV täcker och ta sig hem till sin bostad. Det tar mindre än två minuter att cykla från brottsplatsen till Stefan Davidssons bostad (uppmätt av utredare). Det tar ytterligare någon/några minuter om turen sker via området som masten Hjalmar Bergmans väg 54 NV täcker. Det finns alltså gott om tid för Stefan Davidsson att ta sig från brottsplatsen och hem via området där telefonen befunnit sig.

Det finns ingen noterad tid för när telefonen kom till området som täcks av den aktuella masten. Det kan alltså ha skett helt kort efter kl. 23:38. De mastuppkopplingar som finns sker automatiskt när sk datasessioner upphör. I Lena Wesströms telefon har det löpt två datasessioner från kl. 21:07. En datasession är max 180 minuter. När en session löper ut startas automatiskt en ny. Det är inget som användaren gör utan helt automatiska funktioner i telefonen. Den som förflyttat telefonen har alltså inte behövt befinna sig inom området som täcks av den aktuella masten kl. 00:07. Det finns alltså ingen osäkerhet kring frågan om Stefan Davidsson haft tidsmässigt utrymme att begå mordet och flytta telefonen.
"

https://www.docdroid.net/La10xw1/2705overklagan-pdf#page=9

Det är allvarligt att anklaga någon för mord.

Nu är det så att vi som tror att det är SD som är mördaren, inte har tagit det helt från luften. Vi har både åklagare och polis som håller honom som misstänkt för mordet.

Citera
2020-11-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Så vem var det ?

Vill de sätta dit han så får de nog sätta dit han för något annat

Du tänker på stöld av ring och mobil från avliden? Stöld av mor från tre barn?
Citera
2020-11-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
För femtielfte gången får du läsa nu att "datoröppnandet" inte är ett alibi. Var var SD? Var var datorn? Finns inget vattentätt händelseförlopp som bevisar ditt påstående.

Tror att J-M förstår hur det ligger till. Kanske man ska tolka hen tvärtom?
Citera
2020-11-10, 20:11
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om du skickar ett mail till Åklagare Åsa Hiding så kommer hon med stor sannolikhet att svara dej att dessa personer är avskrivna och alla har ett starkt FYSISKT alibi för mordet på LW. När polisen utreder ett mord så utreder dom brett till en början eller är det så att du tror att polisen lägger 12-15 namn i en hatt och det namn dom drar upp blir MGM.
Så spännande är det inte så jag ska börja maila folk.Vore kul om du eller någon annan kunde namnge dom och visa att dom är avskrivna.Men nej,allt jag tar upp studsar tillbaka som en ping-pong boll.

SD skrev efter utredningen och efter rättengång om dessa 12-15 män och när är det i tid? Kanske en 4-5 månader sen rättegången avslutades.Har jag fel någonstans?Jag har läst SD's brev och ni alla har följt rättegången så då borde det vara klart att man efter 2 år efter brottet avskriver dessa män på 4-5 mån.

Hur vet du att alla har dessa 12-15 män har fysiskt alibi när SD skriver att dom inte har det?Hur vet du så mycket mer än rättsväsendet,polis,SD och dom 12-15 män?Inget nytt har framkommit sen SD skrev brevet men du vet vilka och att dom är avskrivna.
Jag gjorde iaf ett försök att föra en diskussion...
Citera
2020-11-10, 20:15
Medlem
Citat:
Nu har du faktiskt lyckats med att sätta myror i skallen på mig, det vill säga, nu hänger jag faktiskt inte riktigt med här.

Citat: "SD kommer inte att åka fast ... och framför allt inte för att @Fröken_Sverige skriver det ... slut citat /

Enligt ovan skrivet följer frågan, har SD gjort något som han eventuellt skulle kunna åka fast för om man inom polisen lyckades med att komma på honom ?

Känner du till om SD på något sätt brutit mot lagen eller trätt över lagens gräns ?

Enligt mig är det som kommit fram om SD genom polisens och åklagarnas undersökningar ett gott tecken på att SD inte hade någonting med mordet på LW att göra.

Polisen och åklagarna har ju trotts många tappra försök inte kunnat bundit den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen bakom bullerplanket och dessutom satt ju SD hemma i sitt eget hus på B*tesvägen och öppnade upp ett dokument vid den aktuella tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket, och tiden 23:34:16 - 23:34:17 finns ju registrerad och är sålunda SD:s alibi.

Om du känner till någonting om SD som ligger utanför min kännedom får du mer än gärna dela med dig av det du vet i tråden, men beträffande mig, så känner jag inte till något som SD eventuellt skulle kunna åka fast för om polisen lyckades med att komma på honom.

Utöver det ovan skrivna får du mer än gärna berätta lite mer om LW:s 12 till 15 sexuella relationer som hon tidigare hade med olika män, kan man enligt dig räkna in huvamannen, stalkern från Gbg och MVM bland dessa tidigare 12 till 15 män ?
SD kommer inte att bli fälld för mord på LW är vad jag menar.
Jag kan inte räkna in specifika personer då uppgifterna om dessa 12-15 män kommer från SD's brev
till TR.Enligt SD har dom inget alibi på mordnatten.Fråga Firebird för hen vet solklart hur det ligger till
med det.
Citera
2020-11-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är självklart att domen inte har överklagats för att den var "välmotiverad och rätt". Den har överklagats för att åklagarna anser att domen är baserad på en felaktig bevisvärdering när det gäller frågan om att det är ställt utom allt rimligt tvivel att det var SD som mördade Lena. Åklagarna anser att det både finns missförstånd och felaktigheter i TRs dom.

Det är allvarligt att anklaga någon för mord.

Nu är det så att vi som tror att det är SD som är mördaren, inte har tagit det helt från luften. Vi har både åklagare och polis som håller honom som misstänkt för mordet.

Vad hade Polis&åklagare att komma med för att misstänka han?Själv vet jag inte men gissar på att
UW sa att han var konstig och då var det klappat och klart.Antar att du vet sanningen till varför SD?
Citera
2020-11-10, 20:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Så spännande är det inte så jag ska börja maila folk.Vore kul om du eller någon annan kunde namnge dom och visa att dom är avskrivna.Men nej,allt jag tar upp studsar tillbaka som en ping-pong boll.

SD skrev efter utredningen och efter rättengång om dessa 12-15 män och när är det i tid? Kanske en 4-5 månader sen rättegången avslutades.Har jag fel någonstans?Jag har läst SD's brev och ni alla har följt rättegången så då borde det vara klart att man efter 2 år efter brottet avskriver dessa män på 4-5 mån.

Hur vet du att alla har dessa 12-15 män har fysiskt alibi när SD skriver att dom inte har det?Hur vet du så mycket mer än rättsväsendet,polis,SD och dom 12-15 män?Inget nytt har framkommit sen SD skrev brevet men du vet vilka och att dom är avskrivna.
Jag gjorde iaf ett försök att föra en diskussion...

Så du tror att SD är den första MGM som skrivit brev till TR och försöker lägga skulden på andra och dessutom försöka framstå själv i bättre dager. Det är mer en regel än undantag att misstänkta försöker rentvå sej själv via brev till TR eller att dom söker benådning via kungen eller statsministern.
Citera
2020-11-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så du tror att SD är den första MGM som skrivit brev till TR och försöker lägga skulden på andra och dessutom försöka framstå själv i bättre dager. Det är mer en regel än undantag att misstänkta försöker rentvå sej själv via brev till TR eller att dom söker benådning via kungen eller statsministern.
Ping-pong
SD ger inte ut namn på måfå för det hjälper väl inte han ett smack.Han måste ju kunna backa upp vad han har sagt då det är ju till hans fördel.

Men visst,han kan ju vara helt skruvad så att han dra till med lite namn.Som tur är så har han en försvars advokat som för hans talan.
Citera
2020-11-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ping-pong
SD ger inte ut namn på måfå för det hjälper väl inte han ett smack.Han måste ju kunna backa upp vad han har sagt då det är ju till hans fördel.

Men visst,han kan ju vara helt skruvad så att han dra till med lite namn.Som tur är så har han en försvars advokat som för hans talan.

Du verkar känna Stefan Davidsson, hälsa från mig isåfall att han kan börja sälja ut sina saker på blocket för ”fritiden” är snart slut
Citera
2020-11-10, 21:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ping-pong

Ja, och det vet vi hur det gick.
Försvarsadvokaterna bad SD ta det lugnt med det han ville ta upp, att de skulle sköta det hela. Typ.
Det är väl därför han skrev brevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in