2020-11-10, 13:08
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Å fan, SD skulle vara betrodd och hur i helle skulle han kunna veta vilka som har alibi? Nä, SD ska man inte lita på utom vid speciella högtidliga tillfällen. Han sitter liksom i en rävsax så han säger vad som helst. Offret kan dessutom inte försvara sig.
5-6 intima relationer finns i FUP, vad jag vet, och det handlar som sagt om en period på flera år.
Han kommer inte undan med att slänga ur sig ett antal människor utan fog så en viss sanning måste det ju vara då han säkert vill att dom kollas också.Du kan ju inte avfärda allt med att han ej är betrodd.
Nej han sitter inte i en rävsax
Citera
2020-11-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Förhören av dessa män ligger säkert i slasken som förövrigt är lika stor som FUP. Och eftersom polis och åklagare anser att dessa förhör inte har någon som helst betydelse för brottet så tas det inte heller upp i FUP.
Om det tagits upp i förhör,varför då ta upp det i ett brev (försvarstal) till TR?
Och skulle slasken innehålla dessa 12-15 män så är det bara ca 1000 sidor/snitt per person.
Vidare så vet vi inte vad som finns i slasken.
Så nej,alla är inte avförda enligt min tro.
Citera
2020-11-10, 13:21
Medlem
Citat:
Inte ska man väl behöva ta upp alla fullständigt ointressanta personer, med kontrollerade alibin, i ett FUP? Nä, det går inte. Var inte LW en nära relation till SD under flera år? Önsketänkande från dig om du inte gillar idén. SD förnekade inte det.
Man tar bara upp den MGM i fup som man delger misstanke om brott dvs SD( i viss mån HD).
dessa 12-15 finns det inget om.Inget som avskriver dom heller.Ingenting men du vet i vanlig ordning hur det ligger till.
SD's hoppråttor betyder mera än vad LW någonsin gjorde.Relation med LW...jösses

Okej då känner jag mig klar för idag.Gruppkram på det?
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-11-10 kl. 13:23.
Citera
2020-11-10, 13:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Om det tagits upp i förhör,varför då ta upp det i ett brev (försvarstal) till TR?
Och skulle slasken innehålla dessa 12-15 män så är det bara ca 1000 sidor/snitt per person.
Vidare så vet vi inte vad som finns i slasken.
Så nej,alla är inte avförda enligt min tro.

Om du skickar ett mail till Åklagare Åsa Hiding så kommer hon med stor sannolikhet att svara dej att dessa personer är avskrivna och alla har ett starkt FYSISKT alibi för mordet på LW. När polisen utreder ett mord så utreder dom brett till en början eller är det så att du tror att polisen lägger 12-15 namn i en hatt och det namn dom drar upp blir MGM.
Citera
2020-11-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

SD kommer inte att åka fast och framför allt inte för att "Fröken Sverige" skriver det

Nu har du faktiskt lyckats med att sätta myror i skallen på mig, det vill säga, nu hänger jag faktiskt inte riktigt med här.

Citat: "SD kommer inte att åka fast ... och framför allt inte för att @Fröken_Sverige skriver det ... slut citat /

Enligt ovan skrivet följer frågan, har SD gjort något som han eventuellt skulle kunna åka fast för om man inom polisen lyckades med att komma på honom ?

Känner du till om SD på något sätt brutit mot lagen eller trätt över lagens gräns ?

Enligt mig är det som kommit fram om SD genom polisens och åklagarnas undersökningar ett gott tecken på att SD inte hade någonting med mordet på LW att göra.

Polisen och åklagarna har ju trotts många tappra försök inte kunnat bundit den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen bakom bullerplanket och dessutom satt ju SD hemma i sitt eget hus på B*tesvägen och öppnade upp ett dokument vid den aktuella tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket, och tiden 23:34:16 - 23:34:17 finns ju registrerad och är sålunda SD:s alibi.

Om du känner till någonting om SD som ligger utanför min kännedom får du mer än gärna dela med dig av det du vet i tråden, men beträffande mig, så känner jag inte till något som SD eventuellt skulle kunna åka fast för om polisen lyckades med att komma på honom.

Utöver det ovan skrivna får du mer än gärna berätta lite mer om LW:s 12 till 15 sexuella relationer som hon tidigare hade med olika män, kan man enligt dig räkna in huvamannen, stalkern från Gbg och MVM bland dessa tidigare 12 till 15 män ?
Citera
2020-11-10, 14:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Såklart att de flesta vill se mördaren inlåst, både av straffmässiga och säkerhetsmässiga skäl. Att SD är mördaren har en gedigen polisutredning gjort glasklart. Vilket de empatilösa skribenterna är högst medvetna om.

Jag tycker att det är både viktigt och intressant att se hur dessa empatilösa varelser fungerar i huvudet så för min del får Snor-Johan och likasinnade skriva ännu mer i tråden. Fatta vilket guldläge för oss som vill se in i huvudet på en psykopatmördare.
Psykopater är såklart ovanliga i det stora hela men sinsemellan är de knappast unika, så för egen del tar jag dessa skribenters tankar som en direktöversättning från SD:s huvud.

Då både brottsplats, misstänkt gärningsman och brottsoffer fanns inom några dagar efter mordet är det uppseendeväckande att polisen Örebro inte kunnat binda MGM vid mordet på Lena.

Anser du verkligen att den exeptionellt illa skötta utredningen som haft brottsplats , brottsoffer samt tidpunkt, dödsorsak och misstänkt GM från dag ett (1) inte kunnat bindas honom vid mordet har gjort en gedigen utredning?

Åsa Hiding har genom det flagranta missgreppet att 2 ggr misslyckats, en gång lyckats få MGM häktad på sannolika skäl, samt misslyckats få honom dömd i Tr skrivit in sig i svensk rättshistoria.

Det finns väl inte nåt annat polisdistrikt som inte skakat på huvudet åt sömniga grova brott i Örebro?

Att dom tråddeltagare som anser sig själva löst mordet förhäver sin egen insats genom att påstå att polisen Örebro gjort en gedigen utredning är löjeväckande .

Upprinnelsen till exceptionellt misslyckade utredningen började med att polisen inte hittade kroppen 160 m från där hon senast sig i livet och sket i en kvinnas dödvrål efter på hjälp (i synnerhet som Örebro drabbats av en serievåldäcktsman som snart släpps ut). Som Björn Lindén uttryckte det. Utredningens misslyckanden ska inte belasta den misstänkte.

Till det ska läggas den kriminalhistoriskt intressanta bedriften att MGM som misstänkt under lupp (och enl, medlemmar njutit av att) i 2,5 år lekt katt och råtta med grova brott örebro under ledning av Åkl.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-10 kl. 14:26.
Citera
2020-11-10, 14:31
Medlem
Citat:
Fel! Minst tre vittnen har hört skriken.
Kan finnas någon till som inte vill bli inblandad i en rättegång med allt vad det innebär. En del personer är konstiga.
Men, som sagt, det trovärdiga paret plus en man som jag tror var ute och rastade hunden. Var det så?

@Dalaan påstod ju att panikartade kvinnoskrik hördes klockad 23:28 och 23:39 samt även 23:30, när @Dalaan:s sedan kom ut till deras bil klockan 23:40, hade skriken tystnat.

Låt oss anta att klockan var 23:30 när det första kvinnoskriket hördes, skulle då SD stått bakom bullerplanket och med hjälp av ett tillhygge dödsmisshandlat LW ? ... låt oss anta att det pågick i minst 2 minuter, det vill säga, då var klockan 23:32 ... skulle då verkligen SD ha hunnit från brottsplatsen och ända hem till B*etesvägen, öppnat ytterdörren och sedan gått fram till sin dator och därefter öppnat upp ett dokument ? ... allt detta skulle SD då ha gjort på en tid av 2 minuter och 16 sekunder?

Enligt mig existerar inte den möjligheten.

Den mycket intressanta frågan i detta mordfallet är, vem var gärningspersonen eller gärningspersonerna som dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket ?

En sak är i alla fall bevisad, det var inte SD.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-11-10 kl. 14:34.
Citera
2020-11-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Dalaan påstod ju att panikartade kvinnoskrik hördes klockad 23:28 och 23:39 samt även 23:30, när @Dalaan:s sedan kom ut till deras bil klockan 23:40, hade skriken tystnat.

Låt oss anta att klockan var 23:30 när det första kvinnoskriket hördes, skulle då SD stått bakom bullerplanket och med hjälp av ett tillhygge dödsmisshandlat LW ? ... låt oss anta att det pågick i minst 2 minuter, det vill säga, då var klockan 23:32 ... skulle då verkligen SD ha hunnit från brottsplatsen och ända hem till B*etesvägen, öppnat ytterdörren och sedan gått fram till sin dator och därefter öppnat upp ett dokument ? ... allt detta skulle SD då ha gjort på en tid av 2 minuter och 16 sekunder?

Den mycket intressanta frågan i detta mordfallet är, vem var gärningspersonen eller gärningspersonerna som dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket ?

En sak är i alla bevisad, det var inte SD.
"Det var inte SD". Var är DET bevisat? Indicierna gick att bortförklara för en skicklig jurist. Men det är verkligen inte bevisat att det inte var SD. OM det varit så, då hade det även stått i domen. Begriper du inte det?
Citera
2020-11-10, 15:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Men var inte inlogget : 00.00 ?
Verkar ju lite maskinell automatisk .....?

Och sen kommentaren om att :
-Nu skall allt bli så bra ...

Och antar att HD blev skogstokig om hon märkte att SD var på väg mot en kladdkaka precis innan Amerikaresan ?

Ja vem vet , inte du , inte jag ...

(Spekulation)
Citera
2020-11-10, 15:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
HR måste ta full hänsyn till vad TR tidigare kommit fram till, så länge som man inte med hjälp av bevis kan binda den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen kan SD aldrig dömas i en domstol för den misstänkta gärningen.

Vidare, så länge som Kammaråklagaren ÅH inte kan slå hål på SD:s alibi (23:34:16 - 23:34:17) och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp ett dokument, så länge går det inte att döma SD i en domstol baserat på @Dalaans tidigare lämnade tidsangivelser för kvinnoskriken.

SD är en friskriven person baserat på TR:s tidigare bedömning av de indicier som åklagarna framförde, HR har inget annat val än att slutligen i detta mordärendet friskriva SD från alla misstankar för gott.

Vad svamlar du om??. HR kan tolka indicierna precis hur dom vill utan att ta någon som helst hänsyn till TRs dom. Det är väl det som är själva syftet med att överklaga en dom,eller??. Annars kan vi helt enkelt skrota både HR och HD och låta alla domar stanna vid TRs beslut.
Citera
2020-11-10, 16:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
HR måste ta full hänsyn till vad TR tidigare kommit fram till, så länge som man inte med hjälp av bevis kan binda den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen kan SD aldrig dömas i en domstol för den misstänkta gärningen.

Vidare, så länge som Kammaråklagaren ÅH inte kan slå hål på SD:s alibi (23:34:16 - 23:34:17) och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp ett dokument, så länge går det inte att döma SD i en domstol baserat på @Dalaans tidigare lämnade tidsangivelser för kvinnoskriken.

SD är en friskriven person baserat på TR:s tidigare bedömning av de indicier som åklagarna framförde, HR har inget annat val än att slutligen i detta mordärendet friskriva SD från alla misstankar för gott.

Men vi vet ju inte vems fingrar som knappade på hans dator -kan ha varit JG som lånat hans toa och skulle kolla var det fanns billigt toapapper etc. etc.

Sen kan jag hålla med om att det var dumt utav LW att skriva sms ; att hon mycket väl klarade sig utan SD , för det var nog som att knäppa honom på näsan mitt i sitt arrangemang utav fin resa med frun , ( aningens retsamt mitt där ...) + att om hon inte skrivit om en väntandes kladdkaka så hade hon kanske sluppit den person som stod utanför och lockade ut henne ?
Då hade hon istället kunnat gett hundra i sitt födelsedagsarrangemang omkring yngsta sonen och även kunnat peppat 100% omkring Norgeresan .
Det hade väl räckt kan man tycka?
Det var även dumt att vänja sig att bli fotad/filmad utav SD för det finns folk som får för sig att störa folk inomhus som har persiennerna uppdragna och full belysning .
Mycket varför man drar ner dessa är ju just för att personer utomhus inte skall veta om det är en ensam söt mamma som rustar i köket sitt eller en hög utav korpulenta män drickandes vodka , spelandes kort och har muskler likt 4 bulldozers , då kanske huvamän och annat kreti och pleti struntar i att chansa på att knacka på ?
Verkar ju lite konstigt att skriva till SD att hon klarar sig utan honom helt utan problem och sen i nästa andetag vilja dela sonens kladdkaka med SD ??
Även bild-sms:et på loggremsan var nog ingen bra ide mitt allt som pågick ?
Senast redigerad av landbandy 2020-11-10 kl. 17:07.
Citera
2020-11-10, 17:58
Medlem
Citat:

Du skriver som om han är oskyldig trots att du är övertygad om att han är skyldig. Provocerande av mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in