Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-24, 15:24
  #115765
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Alla de som haft tillgång till lösenord kan ha raderat konton.Vilka alla de är vsiste bara L samt alla de med tillgång till lösenord.Vi vet inte allt.

Flera vittnen berättar om Lenas försiktighet med att låsa sin dator så fort hon vände ryggen till. Förmodligen beror det på att någon har missbrukat hennes förtroende. Eller vad tror du?

Och då misstänker inte jag UW eller barnen.
Flera vittnar också om att de misstänt SD för att göra intrång på olika sätt i olika social media/geocachingen. Är det inte en ovanlig misstanke?

A 150, sid 8:

"C har känslan att Stefan har insyn i även hennes kommunikation via telefonen.
Anledningen är att Stefan ibland vet saker som C gjort utan att hon delat den
informationen offentligt. Exempelvis har han vid ett tillfälle gratulerat henne till en geocache
hon löst men inte loggat. C har inga andra konkreta exempel men hon vet att Stefan
har en kompis Rich som bor i USA och är duktig på datorer
."

Förutom HD, så har det varit misstanke on något med MLs dator och om jag minns rätt var det även HÅ som nämnde att de hade misstankar om att SD på något sätt gick in på geocachsidan som han inte har tillträde till då han verkade veta lite för snabbt när nya cacher kommit ut.

Jag tvivlar på att Lena skulle lämna ut sitt lösenord till någon annan än sin familj.

För min del har jag som helst inga tvivel att det är SD som både har utfört mordet och sedan raderat innehåll lite här och lite där.

Som @pianostre kom fram till, ; hur sannolikt är det att någon gör en sökning på Lenas och SDs hemliga email adress i hennes konto????

Det gör att sambandet och kopplingen till SD med mordet och inloggningen 05:23 blir mycket starkare.

Glöm att han är en hjälte. Han har svikit HD, kontrollerat henne och barnen under åratal. Han utövar kontroll över andra människor så det uppfattar obehag. T ex HDs väninna T*herése upplevde att SD hade koll på henne och att HDs berättelser om det blodiga sexet kände hon satt konstigt i HDs mun.

Även grannar ha upplevt att SD betett sig påträngande (kanske är fel ord) efter mordet då han velat ge sin version. Så obehagligt att de ringde polisen.

Något som inte håller rättsligt mot SD är alla hans lögner, men som för mig är den absolut starkaste indikatorn på att han är skyldig. Lögner, lögner, lögner. Ända in i rättssalen.

Personligen skulle jag tycka att det var obehagligt att bo granne med SD och att ha vittnat mot honom.
Citera
2020-10-24, 15:25
  #115766
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Fast tänk efter..Var hon inte regelbundet i just tvättstugor?..

Tvättstugor?
Tvättstugan?
Ja, vem tvättar inte?
Vad menar du?
Citera
2020-10-24, 16:03
  #115767
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Flera vittnen berättar om Lenas försiktighet med att låsa sin dator så fort hon vände ryggen till. Förmodligen beror det på att någon har missbrukat hennes förtroende. Eller vad tror du?

Och då misstänker inte jag UW eller barnen.
Flera vittnar också om att de misstänt SD för att göra intrång på olika sätt i olika social media/geocachingen. Är det inte en ovanlig misstanke?

A 150, sid 8:

"C har känslan att Stefan har insyn i även hennes kommunikation via telefonen.
Anledningen är att Stefan ibland vet saker som C gjort utan att hon delat den
informationen offentligt. Exempelvis har han vid ett tillfälle gratulerat henne till en geocache
hon löst men inte loggat. C har inga andra konkreta exempel men hon vet att Stefan
har en kompis Rich som bor i USA och är duktig på datorer
."

Förutom HD, så har det varit misstanke on något med MLs dator och om jag minns rätt var det även HÅ som nämnde att de hade misstankar om att SD på något sätt gick in på geocachsidan som han inte har tillträde till då han verkade veta lite för snabbt när nya cacher kommit ut.

Jag tvivlar på att Lena skulle lämna ut sitt lösenord till någon annan än sin familj.

För min del har jag som helst inga tvivel att det är SD som både har utfört mordet och sedan raderat innehåll lite här och lite där.

Som @pianostre kom fram till, ; hur sannolikt är det att någon gör en sökning på Lenas och SDs hemliga email adress i hennes konto????

Det gör att sambandet och kopplingen till SD med mordet och inloggningen 05:23 blir mycket starkare.

Glöm att han är en hjälte. Han har svikit HD, kontrollerat henne och barnen under åratal. Han utövar kontroll över andra människor så det uppfattar obehag. T ex HDs väninna T*herése upplevde att SD hade koll på henne och att HDs berättelser om det blodiga sexet kände hon satt konstigt i HDs mun.

Även grannar ha upplevt att SD betett sig påträngande (kanske är fel ord) efter mordet då han velat ge sin version. Så obehagligt att de ringde polisen.

Något som inte håller rättsligt mot SD är alla hans lögner, men som för mig är den absolut starkaste indikatorn på att han är skyldig. Lögner, lögner, lögner. Ända in i rättssalen.

Personligen skulle jag tycka att det var obehagligt att bo granne med SD och att ha vittnat mot honom.

"Flera vittnar också om att de misstänt SD för att göra intrång på olika sätt i olika social media/geocachingen. Är det inte en ovanlig misstanke?"

Det blir inte mera sant om så hela världen misstänker något.Eller vad tror du?
Och inget konto i världen kan sätta dit MGM.Tror du seriöst att MGM har skrivit-"vi ses vid bullerplanket kl 23.30" och sen åker dit med sina hantlar,datorer,ombyte,cykel och som han fyller på med hennes smycken(lämnar några på måfå) och hennes mobil.Klafsar in hos BO och tömmer konton som är fylld med bevis innan han byter om och åker runt i Örebro och gömmer lite av LW's prylar efter sig och ingen ser denna varelse som måste se ut som en packåsna ensam därute i natten.
Jag vet,-a men strösslet då?
Citera
2020-10-24, 16:08
  #115768
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
"Flera vittnar också om att de misstänt SD för att göra intrång på olika sätt i olika social media/geocachingen. Är det inte en ovanlig misstanke?"

Det blir inte mera sant om så hela världen misstänker något.Eller vad tror du?
Och inget konto i världen kan sätta dit MGM.Tror du seriöst att MGM har skrivit-"vi ses vid bullerplanket kl 23.30" och sen åker dit med sina hantlar,datorer,ombyte,cykel och som han fyller på med hennes smycken(lämnar några på måfå) och hennes mobil.Klafsar in hos BO och tömmer konton som är fylld med bevis innan han byter om och åker runt i Örebro och gömmer lite av LW's prylar efter sig och ingen ser denna varelse som måste se ut som en packåsna ensam därute i natten.
Jag vet,-a men strösslet då?

Dessutom skulle han hunnit med att "ollat" Lenas ring.

(Med tanke på kompletteringen om den möljligtvis encelliga besudlingen på Lenas ring)
Sen kan man fråga sig det inte var den "blodiga" tvättmaskinen (som NFC gick bet på att fastställa om det var blod på) han slog ihäl Lena med?
__________________
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-24 kl. 16:32.
Citera
2020-10-24, 16:16
  #115769
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dessutom skulle han hunnit med att "ollat" Lenas ring.
Ja och det var skickligt av MGM att enbart få dna(micro nano celler) på enbart ringen och ingen annanstans på fingrar,händer.
Och sen glömde jag att han hade ett mordvapen att släpa på och sina träningskläder.

Men träningskläderna var väl en såndära stringvariant (som Borat använde i film) och fick plats i bakfickan?
Citera
2020-10-24, 16:30
  #115770
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Han ser listig och glad ut varför ska han vara mördare ?
Utan att gissa ser man ju att han är neutral
Han ska ju bli astronaut han har inte tid med att mörda onödiga saker som LW.
Förstår inte alls detta. Dörren var ju öppen och på vilken planet befinner man sig om man tycker SD är mördaren ?

Vet polisen om alla dessa meriter Stefan har ?
Han har en mobil kamera som kan fota flera gånger på raken för att skriva över minneskortet.
Finurlig och smart alla gånger
Han om någon känner till sina barns rättigheter.

Vad har det med L*enas barn att göra ?
Att han känner till SINA barns rättigheter?
L*enas barns rättigheter att få ha kvar sin mamma i livet ....var tog den insikten vägen?
Citera
2020-10-24, 16:31
  #115771
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dessutom skulle han hunnit med att "ollat" Lenas ring.

(Med tanke på kompletteringen om den möljligtvis encelliga besudlingen på Lenas ring)
Sen kan man fråga sig det inte var den blodiga tvättmaskinen (som NFC gick bet på att fastställa om det var blod) han slog ihäl Lena med?

Hm,ja hade hon handen runt "stången" hans, så kan ju vissa rinnande saker ha runnit ner på ringen !!
Citera
2020-10-24, 16:33
  #115772
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dessutom skulle han hunnit med att "ollat" Lenas ring.

(Med tanke på kompletteringen om den möljligtvis encelliga besudlingen på Lenas ring)
Sen kan man fråga sig det inte var den blodiga tvättmaskinen (som NFC gick bet på att fastställa om det var blod) han slog ihäl Lena med?

Snor-Johan (som SD lustigt nog;även han; hade som smeknamn ) ,har Du någon som helst känsla för att LW:s barn mår skit efter hennes död ?
Eller ?
Citera
2020-10-24, 16:39
  #115773
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hm,ja hade hon handen runt "stången" hans, så kan ju vissa rinnande saker ha runnit ner på ringen !!
Då lär det ha runnit ner på backen (tyngdlagen du vet?) och på bp hittades inget efter SD
Citera
2020-10-24, 16:47
  #115774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Flera vittnen berättar om Lenas försiktighet med att låsa sin dator så fort hon vände ryggen till. Förmodligen beror det på att någon har missbrukat hennes förtroende. Eller vad tror du?

Och då misstänker inte jag UW eller barnen.
Flera vittnar också om att de misstänt SD för att göra intrång på olika sätt i olika social media/geocachingen. Är det inte en ovanlig misstanke?

A 150, sid 8:

"C har känslan att Stefan har insyn i även hennes kommunikation via telefonen.
Anledningen är att Stefan ibland vet saker som C gjort utan att hon delat den
informationen offentligt. Exempelvis har han vid ett tillfälle gratulerat henne till en geocache
hon löst men inte loggat. C har inga andra konkreta exempel men hon vet att Stefan
har en kompis Rich som bor i USA och är duktig på datorer
."

Förutom HD, så har det varit misstanke on något med MLs dator och om jag minns rätt var det även HÅ som nämnde att de hade misstankar om att SD på något sätt gick in på geocachsidan som han inte har tillträde till då han verkade veta lite för snabbt när nya cacher kommit ut.

Jag tvivlar på att Lena skulle lämna ut sitt lösenord till någon annan än sin familj.

För min del har jag som helst inga tvivel att det är SD som både har utfört mordet och sedan raderat innehåll lite här och lite där.

Som @pianostre kom fram till, ; hur sannolikt är det att någon gör en sökning på Lenas och SDs hemliga email adress i hennes konto????

Det gör att sambandet och kopplingen till SD med mordet och inloggningen 05:23 blir mycket starkare.

Glöm att han är en hjälte. Han har svikit HD, kontrollerat henne och barnen under åratal. Han utövar kontroll över andra människor så det uppfattar obehag. T ex HDs väninna T*herése upplevde att SD hade koll på henne och att HDs berättelser om det blodiga sexet kände hon satt konstigt i HDs mun.

Även grannar ha upplevt att SD betett sig påträngande (kanske är fel ord) efter mordet då han velat ge sin version. Så obehagligt att de ringde polisen.

Något som inte håller rättsligt mot SD är alla hans lögner, men som för mig är den absolut starkaste indikatorn på att han är skyldig. Lögner, lögner, lögner. Ända in i rättssalen.

Personligen skulle jag tycka att det var obehagligt att bo granne med SD och att ha vittnat mot honom.
Man måste tänka på att folk i allmänhet vill se saker, tycker sig läsa in saker så det ska passa in.Ta ex med Lisbeth Palme och C Pettersson.
Citera
2020-10-24, 16:50
  #115775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
"Flera vittnar också om att de misstänt SD för att göra intrång på olika sätt i olika social media/geocachingen. Är det inte en ovanlig misstanke?"

Det blir inte mera sant om så hela världen misstänker något.Eller vad tror du?
Och inget konto i världen kan sätta dit MGM.Tror du seriöst att MGM har skrivit-"vi ses vid bullerplanket kl 23.30" och sen åker dit med sina hantlar,datorer,ombyte,cykel och som han fyller på med hennes smycken(lämnar några på måfå) och hennes mobil.Klafsar in hos BO och tömmer konton som är fylld med bevis innan han byter om och åker runt i Örebro och gömmer lite av LW's prylar efter sig och ingen ser denna varelse som måste se ut som en packåsna ensam därute i natten.
Jag vet,-a men strösslet då?
En fikande nörd göringen mördare det heller.
Citera
2020-10-24, 16:52
  #115776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Snor-Johan (som SD lustigt nog;även han; hade som smeknamn ) ,har Du någon som helst känsla för att LW:s barn mår skit efter hennes död ?
Eller ?
Vad då Smek namn?
Vart i Fup står det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback