Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det här är ju ett av de bästa indicierna att sökningen på e-mail adressen som görs 7 okt- 18 är omöjlig att göra av någon som inte har kännedom om " s*aabstefanspam@gmail.com".
Men även övriga sökningar som datumen 11-12 maj-18 och HDs adress " h*anna.d*avidsson7*4@gmail.com " borde vara svårt för vem som helst att tillsammans med övriga sökningar att ha kännedom om.
Utredningen borde ha uppmärksammat denna unika koppling, men det kan lätt förbises när det är ett sådant stort material. När man undersöker materialet kan man ha på sig "fel glasögon". Man visste visserligen vad denna man var kapabel till, genom raderingar och annat. Men kanske man inte var beredd på denna förslagenhet?
Jag vet inte riktigt när man upptäckte denna inloggning men protokollet är sammanställt först: "Undersökningsprotokoll Rapport Lena Wesströms Google-konto, 2019-08-22 09:28 "
Vad gäller inloggningen 15 maj- 18 kl 05:23, upptäckte man den sent, så sent som sept-19, dvs efter häktningen vid en extra genomgång av datorn.
A 164 C, s.1231
"Undersökningsprotokoll
B851446-3 Lena Wesströms dator"
//
"2019-09-24 "
//
"Undertecknad har gjort en förnyad undersökning av beslag 2018-5000-BG51446-3,
Lena Wesströms dator."
//
"[i]En extra kontroll av all data 2018-05-11-2018-05-15 genomfördes och det som kan
noteras är vad som ser ut som en inloggning via mail.one.com klockan 05:23:46[/I]"
Och vad betyder det här?
"Den bild som omnämns i tidigare PM (0009530 _ Carved.jpeg) har undertecknat sökt
efter i tömningen och det finns ingen fil med det filnamnet. "
Jag kan inte hitta detta PM.
Betyder det att bilden har raderats?
Frågan är ställd till alla.
Vattentornet har bara tre personer nyckeln till, vara SD var en. JGs fråga, "varför inte nu", visar att SD dröjer där. För vad?
Jag försöker tänka på varför det var så nödvändigt att ta sig till Gustavsvik just dessa två dagar. Han var inte någon stor besökare där (har för mig att det var 3:e gången som han utnyttjade sitt träningskort. Dessutom så försökte han i princip bryta sig in där eftersom han kom sent.
Den 11:e ringer han polisen och tipsar om flertalet mystiska män.
Kan det vara så att han hämtar ett mordverktyg som kommer från träningsanläggningen som visar att det pekar mot de männen som polisen ska rikta sin uppmärksamhet mot?
Tänker vidare att de som LW jobbade med ofta har gratis entre till Gustavsviksanläggningen via kommunen.
Nu låg inte mordverktyget kvar på MP, kanske fick han tänka om av någon anledning, kom på att hans dna kunde finnas (blod från benet).
Fick ta med sig mordvapnet hem/gömma i skogen till han cyklade till jobbet trots att han hade semester. Tog sig till en byggarbetsplats och vips så försvann det i en container.
SD är om sig och kring sig...
Var det inte så att SD skickade en bild till LW på Vattentornet... kanske bara en påminnelse till henne om deras trevliga stund där för att få henne på "rätt" humör?