2020-09-28, 10:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte exakt det där men något liknande har framförts, bland annat av IT-forensiker JE som menade att synkningen med Drive skulle kunnat orsakat "23.34-händelsen". Jag har skrivit om det tidigare men kan dra kort igen hur det fungerar.

Om man har två enheter, A och B, synkade till ett Drive-konto och man ändrar i ett dokument på enhet A så blir ändringen synlig inom någon sekund även på enhet B. Men här kommer det viktiga, ändringen påverkar inte webbläsarens cacheminne eller dess "historik" på enhet B. Det vill säga det man ser under Chrome Cache Reords, det är där 23.34-händelsen syns.

Det är nästan orimligt att begära att nämndemännen i tingsrätten ska förstå det här, åtminstone inte utan en hands-on-demo. Dessutom var ju JE:s förklaring vid rättegången både opedagogisk och tyvärr även vilseledande.

Det är orimligt att kräva domaren och nämdemännen ska förstå det här, vilket man också har förstått att det blev missförstånd.

Det åligger åklagaren att vara tydlig nog, vilket kanske inte heller är så lätt. I överklagandet/kompletteringen har man förtydligat de svagheterna.

Sedan återstår att se om man kommit längre med 23:34 händelsen, eller om man nöjer sig med det som man kommit fram till tidigare. Det verkade ju som att NFC ansett att det skulle vara helt orimligt att avsätta den tid som det skulle ta att utreda detta, om det ens gick.
Citera
2020-09-28, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Gosh.. Hittade ett av mina äldre inlägg om vad hans gamla kolleger osv har sagt om hur SD är som person:

(aktbilaga 148):

sida 79:
"J*0el har till och med tänkt att det kanske inte var så att Hanna varit psyksjuk, det kanske är Stefan som är det riktiga psykfallet".

"..Stefan aldrig kommer erkänna något som polisen inte kan bevisa och att han kommer ha ett svar på allt. Han kommer exempelvis att ha en färdig historia om varför Lenas blod finns på en viss plats...//.. Stefan är påläst och han är, även om han mördat henne i vansinne, så pass kunnig om mord att han även i en sån situation kan sansa sig och tänka hur han ska agera för att lösa situationen."

Som vid blodigt "cykelsadelsex" osv?
😬

Ja, jag minns vittnesmålen från hans förra arbetsplats. De var inte så positiva kommentarer runt SD där.

Och då minns jag också det här med vattentornet. Det var bara tre personer som hade koden till den. Och vattentornet fotade SD på väg från gymmet, till JG.
Skickade ha en bild till Lena?:

A 148, s 94
"Södra Vattentornet
Stefan håller på med geocaching, ett intresse som J*akob inte delar. I närheten av där J*akob
bor vid Stora Hyddan, i gatan vid en brunn, har Stefan placerat en cache. Stefan har även
gömt en cache vid södra vattentornet. J*akob äger södra vattentornet och de har därför haft
kontakt gällande att Stefan nyttjat byggnaden till geocaching. För några år sedan var det ett
större event i Örebro med koppling till Örebro kommun. Stefan ville då lägga ut en cache i
vattentornet och Jakob tyckte att det lät som en rolig ide. Stefan har efter det fått haft kvar sin
cache som Jakob tror finns kvar där än.
För att komma in i vattentornet behöver man en kod till ett hänglås. Stefan fick koden till
låset, koden har inte bytts sedan dess utifrån J*akobs kännedom. Det är ett hänglås med en
sifferkombination och det finns därför inga loggar på det. För att ta sig till dörren där låset
sitter går man via en brandtrappa som sitter på utsidan av vattentornet. Låset sitter utanför en
dörr ungefär fem meter upp, innanför dörren finns flera rum och det är ungefär 4 våningar
högt. Varje våning är cirka 90 kvadratmeter, det är ingen som nyttjar lokalen, den står tom.
Utrymmena är halvtomma, det finns lite skräp kvar men ingen förvarar saker där. Det finns
en vattencistern där också men den ska enligt J*akob vara tom. Det finns ingen
kameraövervakning på platsen.
Under hösten 20 I 8 har det varit några hantverkare i tornet för att bland annat dra in nya
elkablar men J*akob var inte med vid det tillfället. J*akob var senaste upp i tornet för cirka två
år sedan.
De personer som har koden till Södra vattentornet är J*akob, Stefan, K-J V från
Exact samt L-E på ByggTema som är delägare till vattentornet tillsammans med J*akob.
Anledningen till J*akobs samtal till polisen om vattentornet
J*akob satt tillsammans med sin granne SG, som även han känner Stefan utifrån
att han hjälpt Stefan med släpkärran och han arbetar på Exact. J*akob och SG diskuterade
vart Stefan skulle kunna ha gömt Lenas kropp. De började då prata om att Stefan var en av få
som hade tillgång till koden till vattentornet. De pratade om att Lena och Stefan delade
intresset med geocaching och att Stefan kunde ha fått med sig Lena dit för att klättra eller
något liknande. J*akob tänkte att det var ett bra ställe att gömma kroppen på, då det aldrig är
någon där. J*akob tänkte också att, Lena kanske kunde ligga skadad i tornet.
Att J*akob trodde det var Stefan som fört bort Lena beror på att han är en speciell person.
J*akob har idag ingen uppfattning om det är Stefan som mördat Lena men hans magkänsla
säger att Stefan är småklurig, smart och konstig. Att de började prata om Stefan som
misstänkt var för att Stellan läst på Flashback att Stefan hade kopplingar till Lena.
J*akob visste dock att Stefan träffade Lena, det var något han pratade öppet om på Exact.
Stefan har visat bilder på en tjej för några i personalen och eventuellt för J*akob också. J*akob
får inte ihop det att Stefan, som för honom, inte är en kille som får så många tjejer alltid
hintat om att han ligger med många tjejer och anspelar på sex och porr hela tiden.
"

Det är alltså fler som tycker att SD är konstig. Och empatilös.
N*oa tyckte att SD var den konstiga människa han kunde komma på...
Citera
2020-09-28, 11:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte exakt det där men något liknande har framförts, bland annat av IT-forensiker JE som menade att synkningen med Drive skulle kunnat orsakat "23.34-händelsen". Jag har skrivit om det tidigare men kan dra kort igen hur det fungerar.

Om man har två enheter, A och B, synkade till ett Drive-konto och man ändrar i ett dokument på enhet A så blir ändringen synlig inom någon sekund även på enhet B. Men här kommer det viktiga, ändringen påverkar inte webbläsarens cacheminne eller dess "historik" på enhet B. Det vill säga det man ser under Chrome Cache Reords, det är där 23.34-händelsen syns.

Det är nästan orimligt att begära att nämndemännen i tingsrätten ska förstå det här, åtminstone inte utan en hands-on-demo. Dessutom var ju JE:s förklaring vid rättegången både opedagogisk och tyvärr även vilseledande.
De flesta webbsidor kanske inte påverkas men vissa gör det.
Vi har dragit exempel många gånger på sidor som uppdaterar sig själva med jämna mellanrum.

Tänk om det var geocachingsidan som landbandy beskriver som var öppen på SD:s dator?
I samma sekund som SD loggar något i geocachingappen på telefonen (direkt efter att han har mördat LW) så uppdateras också webbsidan i datorn.
Är inte det en rimlig förklaring?
Citera
2020-09-28, 11:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag minns vittnesmålen från hans förra arbetsplats. De var inte så positiva kommentarer runt SD där.

Och då minns jag också det här med vattentornet. Det var bara tre personer som hade koden till den. Och vattentornet fotade SD på väg från gymmet, till JG.
Skickade ha en bild till Lena?:

A 148, s 94
"Södra Vattentornet
Stefan håller på med geocaching, ett intresse som J*akob inte delar. I närheten av där J*akob
bor vid Stora Hyddan, i gatan vid en brunn, har Stefan placerat en cache. Stefan har även
gömt en cache vid södra vattentornet. J*akob äger södra vattentornet och de har därför haft
kontakt gällande att Stefan nyttjat byggnaden till geocaching. För några år sedan var det ett
större event i Örebro med koppling till Örebro kommun. Stefan ville då lägga ut en cache i
vattentornet och Jakob tyckte att det lät som en rolig ide. Stefan har efter det fått haft kvar sin
cache som Jakob tror finns kvar där än.
För att komma in i vattentornet behöver man en kod till ett hänglås. Stefan fick koden till
låset, koden har inte bytts sedan dess utifrån J*akobs kännedom. Det är ett hänglås med en
sifferkombination och det finns därför inga loggar på det. För att ta sig till dörren där låset
sitter går man via en brandtrappa som sitter på utsidan av vattentornet. Låset sitter utanför en
dörr ungefär fem meter upp, innanför dörren finns flera rum och det är ungefär 4 våningar
högt. Varje våning är cirka 90 kvadratmeter, det är ingen som nyttjar lokalen, den står tom.
Utrymmena är halvtomma, det finns lite skräp kvar men ingen förvarar saker där. Det finns
en vattencistern där också men den ska enligt J*akob vara tom. Det finns ingen
kameraövervakning på platsen.
Under hösten 20 I 8 har det varit några hantverkare i tornet för att bland annat dra in nya
elkablar men J*akob var inte med vid det tillfället. J*akob var senaste upp i tornet för cirka två
år sedan.
De personer som har koden till Södra vattentornet är J*akob, Stefan, K-J V från
Exact samt L-E på ByggTema som är delägare till vattentornet tillsammans med J*akob.
Anledningen till J*akobs samtal till polisen om vattentornet
J*akob satt tillsammans med sin granne SG, som även han känner Stefan utifrån
att han hjälpt Stefan med släpkärran och han arbetar på Exact. J*akob och SG diskuterade
vart Stefan skulle kunna ha gömt Lenas kropp. De började då prata om att Stefan var en av få
som hade tillgång till koden till vattentornet. De pratade om att Lena och Stefan delade
intresset med geocaching och att Stefan kunde ha fått med sig Lena dit för att klättra eller
något liknande. J*akob tänkte att det var ett bra ställe att gömma kroppen på, då det aldrig är
någon där. J*akob tänkte också att, Lena kanske kunde ligga skadad i tornet.
Att J*akob trodde det var Stefan som fört bort Lena beror på att han är en speciell person.
J*akob har idag ingen uppfattning om det är Stefan som mördat Lena men hans magkänsla
säger att Stefan är småklurig, smart och konstig. Att de började prata om Stefan som
misstänkt var för att Stellan läst på Flashback att Stefan hade kopplingar till Lena.
J*akob visste dock att Stefan träffade Lena, det var något han pratade öppet om på Exact.
Stefan har visat bilder på en tjej för några i personalen och eventuellt för J*akob också. J*akob
får inte ihop det att Stefan, som för honom, inte är en kille som får så många tjejer alltid
hintat om att han ligger med många tjejer och anspelar på sex och porr hela tiden.
"

Det är alltså fler som tycker att SD är konstig. Och empatilös.
N*oa tyckte att SD var den konstiga människa han kunde komma på...

Det fetade i slutet av ditt inlägg:
En annan udda detalj är att SD fann nöje i att fixa så att kollegorna fick ”fulkaffe” från ”finkaffemaskinen”.
(Fritt ur minnet, kan inte hänvisa till nån aktbilaga.)

Nej, det gör honom inte till mördare.
Ja, det säger en hel del om honom som människa.

”Bara jag vet...”
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-28 kl. 11:40.
Citera
2020-09-28, 12:00
Medlem
Citat:
Typiskt att inspelningen av Lenas röst föll bort där!
Men JJ kan ju inte ha glömt vad de pratade om, det är ju morddagen! Och han har blivit förhörd.

Den 14:e pratar hon också med JD. Det är så sent som 21:51, bara ca 1,5 timmar innan mordet.

Lena har förmodligen skickat någon bild på en geocache som hon gjort. Vilken? Absolute Christmas?
Blixten McQueen, är väl syftning till en racerbil som Lena letar efter att ha i cachen "Katt åt racerbil", den cache som hon jobbade på precis innan mordet och som nästan var klar.

"Aktbil 145/99

Från Tidslinje Lena.
Lena har parallellt Norgechatten pågående och chatt med andra personer.
[spoiler]
2018-05-14 21:51:34 Jonas Dahlin " Snygg den blev"
2018-05-14 21:51:39 Jonas Dahlin "Som vanligt"
2018-05-14 21:52:01 Lena Wesström "emoji"
2018-05-14 21:53:58 Jonas Dahlin "Förresten (om du kan hålla en hemlighet) så blev CO jag pratade om varnad av HQ, Så jo; han betedde sig inte rätt"
2018-05-14 21:54:36 Lena Wesström "0j"
2018-05-14 21:54:47 Lena Wesström "För du vände dig till dem?"
2018-05-14 21:55:28 Jonas Dahlin "Nej. Han vände sig till dom. Vilket resulterade i att han blev varnad för inte ok beteende"
2018-05-14 21:56:40 Lena Wesström "Oi, han sökte stöd för att få rätt mot dig?"
2018-05-14 21:59:41 Jonas Dahlin "Ja, typ. Vet inte exakt vad har (oläsligt resten av raden) svarade dom att han måste lyssna på det jag skriver. HQ skrev sedan till mig och skrev att jag hade gjort mer än nödvändigt för att hjälpa. Dom skrev: I wanted to reach out to you personally and express our gratefulness for your seemingly limitless patience! You really have gone above and beyond."
2018-05-14 22:00:05 Lena Wesström "Åh"
2018-05-14 22:00:07 Lena Wesström "du är bäst!"
2018-05-14 22:01:20 Jonas Dahlin "Njae. Det var inte rilktigt så jag menade. Menade bara att det inte alltid är "elaka" toa Norik."
2018-05-14 22:02:07 Lena Wesström "Fast du är ju asbra. På riktigt. Trodde såklart inte du skrev för att slå dig bröstet. Men oå det du skrev såg jag att du gjort det bra!"
2018-05-14 22:05:05 Jonas Dahlin "Tack"
2018-05-14 22:06:02 Jonas Dahlin "Och som orädde på moset:"
2018-05-14 22:06:19 Jonas Dahlin "Senare svaret (från en annan CO)"
2018-05-14 22:07:03 Jonas Dahlin "Jag rusar ut och lägger i FTF-pris. Enormt stort tack för ditt tålamod och för all hjälp. Du är en stjärna."
2018-05-14 22:07:20 Lena Wesström "<3"
2018-05-14 22:08:29 Jonas Dahlin "Även det en förstagångsitläggare"
2018-05-14 22:08:35 Jonas Dahlin ""utläggare""
2018-05-14 22:09:59 Lena Wesström "tack för förtydligandet (emoji)"
2018-05-14 22:11:14 Jonas Dahlin "Haha. Gillar inte stavfel ju (emoji)"
2018-05-14 22:11:30 Lena Wesström "emoji"
2018-05-14 22:12:21 Jonas Dahlin "Hittat ngn Blixten McQueen än?"
2018-05-14 22:12:27 Lena Wesström "inte letat"
2018-05-14 22:12:38 Jonas Dahlin "Ok"
2018-05-14 22:12:59 Lena Wesström "hinner inte, måste fixa med födelsedagen nu"
2018-05-14 22:13:02 Lena Wesström "sen packa"
2018-05-14 22:13:09 Lena Wesström "sa jag att jag åker till Norge onsdag morgon?"
2018-05-14 22:13:19 Jonas Dahlin "Förstår. Nej det sa du inte"
2018-05-14 22:13:24 Jonas Dahlin "Ledig"
2018-05-14 22:13:33 Lena Wesström "?"
2018-05-14 22:13:42 Jonas Dahlin "Är du ledig"
2018-05-14 22:13:51 Jonas Dahlin "Onsd-fre"
2018-05-14 22:13:55 Lena Wesström "tagit semester"
2018-05-14 22:13:58 Jonas Dahlin "Jonas (emoji)"
2018-05-14 22:14:02 Lena Wesström "mamma kommer hit två nätter"
2018-05-14 22:14:08 Jonas Dahlin "Aha"
2018-05-14 22:14:09 Lena Wesström "borta fem dagar. lyx"
2018-05-14 22:14:30 Jonas Dahlin "Avis (emoji)"
"

https://www.flashback.org/sp70821397

Tillägg:
Det är märkligt att man inte kan hitta förhör med varken JD eller JJ.
Kanske de ligger i slasken. Men eftersom de båda hade en väldigt sen kontakt med Lena den 14 maj, och det ändå var en planerad cache på brottsplatsen, har jag svårt att förstå det.

Förhör från Geocachingen,
A 162, s 714
(LÅ, reviewer)

"Jag (L*ars) har precis blivit uppringd av J*örgen J*ohansson från Umeå.
Han berättade att han hade messengerkontakt med Lena i måndags kväll.
23 :21 skrev J*örgen ett meddelande som Lena svarade på 23 :22. På meddelandet som J*örgen skickade 23 :23 svarade Lena inte på.
Han berättade även att han har pratat mycket med Lena via telefon och att han har en app som spelar in alla samtal (tydligen installerad efter en dust med telefonförsäljare) och att alla samtal finns lagrat sedan någon månad tillbaks.
"

Förhör m JJ o JD måste finnas. De vittnade väl båda om att L inte blödde vid sex? Minns jag fel?
De bör minnas vilka bilder L skickat och sparat dessa för båda var förtjusta i henne.
Bilderna hon delat till norrlänningarna måste ju finnas kvar i Ls mobil eller moln om inte GM raderat.

Mysko att inte L hörs i samtalet m JJ. Är ljudinspelningen filtrerad av en tekniker som är S-fan? Å måste nog plocka in annat IT-folk. Proffs som kan forensiska programvaror.
Citera
2020-09-28, 12:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De flesta webbsidor kanske inte påverkas men vissa gör det.
Vi har dragit exempel många gånger på sidor som uppdaterar sig själva med jämna mellanrum.

Tänk om det var geocachingsidan som landbandy beskriver som var öppen på SD:s dator?
I samma sekund som SD loggar något i geocachingappen på telefonen (direkt efter att han har mördat LW) så uppdateras också webbsidan i datorn.
Är inte det en rimlig förklaring?
I det här fallet var det ett Drivedokument (packlista inför USA-resan) som låg öppet i en flik i webbläsaren. Det är endast innehållet i själva dokumentet som uppdateras om man ändrar något via någon annan enhet, därför påverkas inte cachehistoriken. Man kommer alltså inte att se någon uppdateringssymbol snurra i webbläsaren, däremot ser man ändringen i dokumentet.
Citera
2020-09-28, 12:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
En fullblods psykopat och sociopat. Någonting som nästan alla här i tråden har begripit från dag en.

Ja, även Lena visste det. Lena visste mycket, men inte det viktigaste.

HUR farlig han var:

(läs nerifrån o upp)

Samtal med K*ristin. Ett år senare är Lena död.

A 168 D, s 2741

"Lena Wesström
Jag VET ju allting
9 apr 2017 22:22
Lena Wesström
Varit värdefullt, men vi är helt överens, jag behöver annan hjälp
Lena Wesström
Haft en kurator på Centrum mot våld i nära relationer
9 apr 2017 22:21
Lena Wesström
och olika myndigheter
Lena Wesström
Roddat mycket i veckan nu. Pratat med hundra olika instanser och vårdgivare
K*ristin J*acobson
Och han får väl ta ansvar för sig själv.
Lena Wesström
Mm
K*ristin J*acobson
Fast du kommer ju också hamna där om du inte får ordning på det...
9 apr 2017 22:20
2741
K*ristin J*acobson, 2019-12-20 13:59 diarienr: 5000-K574218-18
Lena Wesström
Det var hans sätt att skrämma mig, få sin vilja fram
9 apr 2017 22:18
Lena Wesström
Men, som sagt, tror inte ens innan att han skulle göra nåt
9 apr 2017 22:17
Lena Wesström
Narcissist
9 apr 2017 22:16
Lena Wesström
Grandios självbild
Lena Wesström
Kanske psykopat
Lena Wesström
Sociopat
Lena Wesström
vet inte egentligen om man kan säga atthan saknar sjukdomsinsikt. Kanske förstår han egentligen.
Är ju inte ointelligent, tvärtom. Bara totalt handikappad socialt och känslomässigt
Lena Wesström
medan han går helt lös
9 apr 2017 22:15
2742
Lena Wesström
jag är sjuksrivern sedan augusti, hade varit det för länge sen om jag inte vore så förbannat stark och
envis, för stark för mitt eget bästa
Lena Wesström
hon är patien på psykiatrin sedan sex år
Kristin Jacobson
Men vad säger ni om det nu då?
Lena Wesström
säger ju det, och menar på riktigt, att jag vet inte vem av oss tre som är sjukast
Lena Wesström
hahahah, "kanske"
9 apr 2017 22:14
Lena Wesström
m en att han i alla fall är kallad visar ju att de inte bara viftar bort som ingenting
K*ristin J*acobson
Men alltså han kanske också behöver hjälp
Lena Wesström
för det är så ringa
2743
Lena Wesström
kanskeinte ens rättegång
Lena Wesström
lär inte bli dom
Lena Wesström
förhållandevis ringa
Lena Wesström
var osmart nog att använda fejan
9 apr 2017 22:13
Lena Wesström
alltså hans egna spår
Lena Wesström
mycket finns dokumenterat
Lena Wesström
ja
K*ristin J*acobson
Hotade han dig? Ska det stå
"
Citera
2020-09-28, 12:53
Medlem
Citat:

HUR farlig han var:

(läs nerifrån o upp)

A 168 D, s 2741

"Lena Wesström
Jag VET ju allting
Lena Wesström
Lena Wesström
Lena Wesström
och olika myndigheter
Lena Wesström
K*ristin J*acobson
Lena Wesström
Mm
K*ristin J*acobson
2741
Lena Wesström
Lena Wesström
Lena Wesström
Narcissist
Lena Wesström
Grandios självbild
Lena Wesström
Kanske psykopat
Lena Wesström
Sociopat
Lena Wesström
vet inte egentligen om man kan säga atthan saknar sjukdomsinsikt. Kanske förstår han egentligen.
Är ju inte ointelligent, tvärtom. Bara totalt handikappad socialt och känslomässigt
Lena Wesström
medan han går helt lös
2742
Lena Wesström
jag är sjuksrivern sedan augusti, hade varit det för länge sen om jag inte vore så förbannat stark och
Lena Wesström
Kristin Jacobson
Lena Wesström
säger ju det, och menar på riktigt, att jag vet inte vem av oss tre som är sjukast
Lena Wesström
hahahah, "kanske"
Lena Wesström
m en att han i alla fall är kallad visar ju att de inte bara viftar bort som ingenting
K*ristin J*acobson
Lena Wesström
för det är så ringa
2743
Lena Wesström
kanskeinte ens rättegång
Lena Wesström
lär inte bli dom
Lena Wesström
förhållandevis ringa
Lena Wesström
Lena Wesström
alltså hans egna spår
Lena Wesström
Lena Wesström
ja
K*ristin J*acobson
"
Men... hon sätter ju ord på exakt vem och vad han är!! Och ändå stannade hon?
Citera
2020-09-28, 13:09
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

HUR farlig han var:

(läs nerifrån o upp)

A 168 D, s 2741

"Lena Wesström
Jag VET ju allting
Lena Wesström
Lena Wesström
Lena Wesström
och olika myndigheter
Lena Wesström
K*ristin J*acobson
Lena Wesström
Mm
K*ristin J*acobson
2741
Lena Wesström
Lena Wesström
Lena Wesström
Narcissist
Lena Wesström
Grandios självbild
Lena Wesström
Kanske psykopat
Lena Wesström
Sociopat
Lena Wesström
Lena Wesström
medan han går helt lös
2742
Lena Wesström
Lena Wesström
Kristin Jacobson
Lena Wesström
Lena Wesström
hahahah, "kanske"
Lena Wesström
K*ristin J*acobson
Lena Wesström
för det är så ringa
2743
Lena Wesström
kanskeinte ens rättegång
Lena Wesström
lär inte bli dom
Lena Wesström
förhållandevis ringa
Lena Wesström
Lena Wesström
alltså hans egna spår
Lena Wesström
Lena Wesström
ja
K*ristin J*acobson
"

Hon beskriver SD klockrent. Kärleken gör många av oss blinda och vi agerar kanske inte alla gånger som omgivningen vill. Nu med facit i hand så vet vi alla att SD är och förblir en psykopat och en sociopat som förhoppningsvis inom en snar framtid ruttnar bort i en etta med järngardin.
Citera
2020-09-28, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Ja, det är väl det som blir den där traumatiska bindningen som åklagarens expert prtade om.
Jag minns att Lena sa en gång till hennes bästa vän prästen B*enningssen, att det sjukaste är att jag stannar.

Beteendevetaren K*atarina vittnade också i förhör, men tg tillbaka det i rättegången. Då ville hon ändra ordet psykopat till manipultativ:

A 150, s 457
"K*atarinas uppfattning är att Stefan är en psykopat som man ska hålla sig bort från. Med
psykopat menar hon att han är trevlig, inställsam, charmig samtidigt som han kan vända
snabbt och bli våldsam. Trots att K*atarina träffat honom i många sammanhang upplever hon
inte att hon känner honom, han är som "en hal ål". Stefan har sökt sig till K*atarina och varit
inställsam då han märkt att L*ennart varit kallt och tagit avstånd från honom. Det är som att
Stefan "testar" personer i sin omgivning för att se hur de reagerar, hur långt han kan gå och
var personens gräns går. Så har han agerat i kontakten med Lennart.
"

Hanna om det i förhör:
A 149, s 402

"FL 1: Andra som vi har pratat med har beskrivit Stefan som att han stämmer väldigt väl in på
beskrivningen av en psykopat. .. Hur känner du inför det?
MT: Jag vet inte vad jag ska tänka om det.
FL 1: Är det nån tanke som du nån gång har haft själv?
MT: Tror jag inte ...
"

En fd arbetskamrat till SD:
A 148, sid 98

"E*mil har inte känt något förtroende för Stefan och upplevde inte att det gick att lita på honom.
E*mil säger att det är väldigt svårt att beskriva Stefans personlighet med ord. Stefan har alltid
98
Förhör med W*ahlström, E*mil; 2018-10-19 10:54 diarienr: 5000-K574218-18
stuckit ut och varit märklig.

//
s 100
"2015 hade Stefan gips på handen. E*mil frågade honom vad han gjort och Stefan sa, "det är
sånt som kan hända när man blir förbannad och drar näven i garageväggen". Till J*oel hade
han sagt att det var efter att han bråkat med Hanna och drämt näven i garageväggen. För
Stefan var det som att han drog ett skämt. E*mil ställde inga frågor om det, han vill inte veta.
E*mil har aldrig sett några aggressiva tenderser hos Stefan. Samtidigt blev han inte förvånad,
allt med Stefan var märkligt. Stefan är en oärlig psykopat som är socialt konstig
"
Citera
2020-09-28, 13:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Jo men hon trodde nog aldrig att han kunde ta steget fullt ut och bli en mördare. Efter att ha läst FUP så fick jag den uppfattningen att SD har en stor käft men liten verkstad. Att hota barn och kvinnor är inga bra meriter för en karlakarl.
Citera
2020-09-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ja, det är väl det som blir den där traumatiska bindningen som åklagarens expert prtade om.
Jag minns att Lena sa en gång till hennes bästa vän prästen B*enningssen, att det sjukaste är att jag stannar.

Beteendevetaren K*atarina vittnade också i förhör, men tg tillbaka det i rättegången. Då ville hon ändra ordet psykopat till manipultativ:

A 150, s 457
"K*atarinas uppfattning är att Stefan är en psykopat som man ska hålla sig bort från. Med
psykopat menar hon att han är trevlig, inställsam, charmig samtidigt som han kan vända
snabbt och bli våldsam. Trots att K*atarina träffat honom i många sammanhang upplever hon
inte att hon känner honom, han är som "en hal ål". Stefan har sökt sig till K*atarina och varit
inställsam då han märkt att L*ennart varit kallt och tagit avstånd från honom. Det är som att
Stefan "testar" personer i sin omgivning för att se hur de reagerar, hur långt han kan gå och
var personens gräns går. Så har han agerat i kontakten med Lennart.
"

Hanna om det i förhör:
A 149, s 402

"FL 1: Andra som vi har pratat med har beskrivit Stefan som att han stämmer väldigt väl in på
beskrivningen av en psykopat. .. Hur känner du inför det?
MT: Jag vet inte vad jag ska tänka om det.
FL 1: Är det nån tanke som du nån gång har haft själv?
MT: Tror jag inte ...
"

En fd arbetskamrat till SD:
A 148, sid 98

"E*mil har inte känt något förtroende för Stefan och upplevde inte att det gick att lita på honom.
E*mil säger att det är väldigt svårt att beskriva Stefans personlighet med ord. Stefan har alltid
98
Förhör med W*ahlström, E*mil; 2018-10-19 10:54 diarienr: 5000-K574218-18
stuckit ut och varit märklig.

//
s 100
"2015 hade Stefan gips på handen. E*mil frågade honom vad han gjort och Stefan sa, "det är
sånt som kan hända när man blir förbannad och drar näven i garageväggen". Till J*oel hade
han sagt att det var efter att han bråkat med Hanna och drämt näven i garageväggen. För
Stefan var det som att han drog ett skämt. E*mil ställde inga frågor om det, han vill inte veta.
E*mil har aldrig sett några aggressiva tenderser hos Stefan. Samtidigt blev han inte förvånad,
allt med Stefan var märkligt. Stefan är en oärlig psykopat som är socialt konstig
"
Obehagligt. Jag måste läsa mer i vittnesmålen. Näven i gips, kan det ha varit då han skrämde skiten ur dotter T?

Vilken otäck person han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in