2020-10-23, 02:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det lutar åt en friande dom.Det pga L många kontakter som hon kan ha retat upp.Dessutom är det försvårande att L samt S hade haft en lång "relation".Det kommer bli svårt att ställa det utom rimligt tvivel och han går fri mars 2021.
Vid friande dom kan han väcka enskilda processer mot alla som pekat ut honom som GM samt skymfat honom med familj i stort.Det blir ett riktigt stort skadestånd.
Med vänlig hälsning X X.

Hur tänkte du att det ska gå till??
Citera
2020-10-23, 05:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror hon såg faran på slutet men hon trodde nog aldrig att han skulle ta det steget att mörda henne.

Jag vet inte riktigt. Samtidigt sökte hon ju hjälp för att hon enligt egna ord insåg livsfaran. "Om ett år lever jag inte längre".

Problemet är nog snarare att hon inte kunde förändra beteendet med utpressningar och hot även fast hon ville. Hon berättade otaliga gånger i chattar att hon måste få bort känslan av hämndlystnad gentemot SD och HD men att det var svårt av flera anledningar.
Citera
2020-10-23, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom mailadressen "s*aabstefans*pam@g*mail.com" har använts så sent som i februari- 18 mellan SD och Lena är det också anmärkningsvärt att det i undersökningsprotokollet inte återfinns i SDs enheter.

Det troliga är ju att sökningarna är gjorda för att radera.
SD (måste) har raderat sina egna mail från Lena på denna adress och även tagit bort mailadressen, medan den återfinns i Lenas kontakter.

Det har ju också skett sökningar på Lenas "min tidslinje" på datumen:
A 164 A, sid 7

"Maps
Visade din tidslinje
Visade 10 maj 2018
Visade 11 maj 2018
Visade 12 maj 2018
Visade 13 maj 2018
Visade 14 maj 2018
Visade 15 maj 2018
7 okt. 2018 13:21:40 EEST
"

Även där är det anmärkningsvärda datum. Den 7 oktober är det ju inte känt för allmänheten att det har skett något 11-12 maj.
Vem skulle ha intresse av att logga in på de datumen?

Och här kan Lenas "min tidslinje" ha blivit raderad/ändrad.

Som Du påtalar... det är bara SD som är intresserad av vad LW gjorde vid tiden 11-12 maj!

Jag tror att SD hade planerat mordet på LW den 11:e. Kanske sket sig i böjen när polisen kom och han träffade oturligt nog på en granne som var ute med hunden... LW hann gå hem och ville inte gå ut igen?

Den 11:e är också klämdagen då SD säger att LW är uppe på hans jobb och de hade riktigt blodigt sex. Allt för att kunna förklara hur blod kommit på honom.

Samma kväll (visst var det så) cyklade han till Gustavsvik (likt mordkvällen)... vad har G.vik och ev S:a Vattentornet för betydelse i mordet? Mordvapen hämtas?

Ps Tittade i min dagbok och kvällen den 11:e var det ett riktigt djäkla åskväder i Örebro, själv funderade jag på att stänga av TV:n mitt i Lets Dance... vem beger sig ut i det ovädret som inte har för vana att träna ofta. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-10-23 kl. 07:53.
Citera
2020-10-23, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hur tänkte du att det ska gå till??
Åklagaren kan väcka åtal om det föreligger särskilda skäl såsom stor spridning av förtal som rör grovt brott.
Till exempel.
Researshgruppen har tidigare avslöjat att de har tillgång på hundratusentals e mail adresser kopplade till FB konton.
(Även en säkerhetspolis har suttit med i ovanstående grupp tidigare.)

Det är naivt att tro att man är anonym på internet.
Senast redigerad av SteinwayandSons 2020-10-23 kl. 09:06.
Citera
2020-10-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Brent
Försvårande? För vem?
För Hovrätten förstås.
Senast redigerad av SteinwayandSons 2020-10-23 kl. 09:07.
Citera
2020-10-23, 09:29
Medlem
Citat:
Åklagaren kan väcka åtal om det föreligger särskilda skäl såsom stor spridning av förtal som rör grovt brott.
Till exempel.
Researshgruppen har tidigare avslöjat att de har tillgång på hundratusentals e mail adresser kopplade till FB konton.

Skitsnack!
Då skulle de som kränkt BO på ett grovt sätt få stå till svars om de anhöriga så ville. Förtal av avliden har vi i lagen.
Förhoppningsvis fungerar rättvisan så SD kommer inte att behöva några pengar där han hamnar. Eller tror du han kommer att behöva ett startkapital i Venezuela eller Mexico?
Citera
2020-10-23, 09:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Till exempel.

FÖRTÄCKT HOT????

Haha vafan försöker du skrämmma folk till tystnad eller?

Det var en gammal läcka!
Från en mindre säker tid på forumet.

Denna suspekta grupp innehas av Kent, pappa till den ökända Skelettkvinnan.

Men - det har INTE HÄNT ETT SKIT trots alla Kents hot under många år.
Finns en tråd om detta
(FB) Researchgruppen - "Vi kommer snart börjar hänga ut medlemmar från Flashback"

Det är Skelettpappa Kent står bakom hatgruppen som vill tysta Flashback
Del 1 (FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna
Del 2 (FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - del 2
Del 3 (FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - del 3
Del 4 (FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - del 4

Dessutom så lagrar Flashback lagrar IP-adresserna vilket gör att det inte är någon risk för att de skall bli tvingade att lämna ut dem av nån domstol eller dyl.

De ggr polisen hittat information från Flashback så så har de hittat konton på misstänktas medier och kunnat logga in den vägen. Jag kan inte minnas nån FUP jag läst, (och jag har läst på forumet i över 10 år) där polisen kontaktat Bahnhof och fått ut uppgifter.

Senaste ”outningen” - o rektor Hamid Zafar är inget annat än att denne använt samma nick på flera forum/medier
(FB) DN hänger ut Flashbackskribent - är Flashback säkert?

Mitt råd är -oavsett - att skaffa en gratis e-postadress hos en SÄKER mailtjänst som tex Schweiziska Protonmail (både krypterad och GRATIS!) och använd den bara här, tex anända ditt flashbacknick i adressen. Busenkelt . Tar dig npgra minuter att skaffa den.
https://protonmail.com/sv/
Senast redigerad av T34Panzer 2020-10-23 kl. 10:13.
Citera
2020-10-23, 11:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hade varit av intresse att höra mer om dessa "störningar".Nej, det låter som åtminstone en för lite. - Och var återfanns den: A157 Del A, s. 219 : på en Instagrambild från 2015-06-17Efter div. kryssningsturer bland alla aktbilagor hittades 1 st Garmin sportklocka i A157 Del A, s. 34: På LW:s köksbänk.

Jag har läst A 158, s 250; inspelade samtal.
Den 13 maj - 18 , kl 19:47 har Lena ett samtal med JJ samtidigt som hon är vid cachen "Ord som beskriver världen".

Det är från den cachen hon tar hem loggremsan och byter ut den mot en ny; den loggremsa som hon den 14 maj kl. 23:01:13 ska skicka en bild på till SD. Den har SD tagit FTF och Lena avloggat HD från.

Eftersom jag aldrig satt mig in i geocachingen har jag lite svårt att förstå vad de pratar om. Vissa termer och begrepp är lite luddiga för mig.

Vad är de för problem JJ har haft med cach checkningen med "Ord som beskriver världen"?
Visserligen verkar den funka när Lena kollar, men JJ verkar säker på att det trasslat. Är det JJ som är något mindre erfaren inom geocahingen som gör något fel? Eller är det någon som varit inne och "fixat" och trixat" på siten för att sabba?

"L W: Jag uppfatta det att checken på Ord som beskriver världen inte funkade?
J: Nja .. nej men det...
LW: Och den funkar ju klockrent?
J: Du har ju själv försökt och skriva i ...
LW: Vad sa du?
J: Du har ju själv försökt skriva in ord och det går inte?
L W: Jag har inte försökt! Nu försökte jag och det går klockrent.
J: Jag har provat flera gånger och du provade också då, det är jag helt säker på.
"

//
"J: Näe okej.
L W: Jag blir ju fundersam om du gjorde på rätt sätt .. eller om den var trasig och nu är den hel
men alla orden funkar nu.

(tystnad)
J: Då ska vi se .. B2 ..
J: Nu fick jag helt plötsligt fram nånting, dom har jag inte fått fram förut, jag skrev till
exempel halvlek ..
LW: Mm-hmm?
J: Eh ... och då står det såhär .. japp halvlek är översta ..
LW: Jaha ..
J: Det fick jag inte fram förut.. fanns inte (ohörbart)
L W: Nähe .. jag tror dig, jag tror dig .. men nu funkar det jag tog bort min note där ..
J: Ja ja ja .. ja men vad bra och skönt.
L W: Slipper jag grunka med det..
"

A 150, s 693

Förhör HÅ
beskriver vad "ord som beskriver världen" är för slags cache:
Citera
2020-10-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet inte riktigt. Samtidigt sökte hon ju hjälp för att hon enligt egna ord insåg livsfaran. "Om ett år lever jag inte längre".

Problemet är nog snarare att hon inte kunde förändra beteendet med utpressningar och hot även fast hon ville. Hon berättade otaliga gånger i chattar att hon måste få bort känslan av hämndlystnad gentemot SD och HD men att det var svårt av flera anledningar.

Detta eviga tjat att skuldbelägga LW för mordet är patetiskt. För femtioelfte gången, LWs agerande mot SD rättfärdigar inte på något sätt att hon blir mördad. Och ditt resonemang visar indirekt att du ser SD som den skyldige till det bestialiska mordet. Mord är mord och det finns inga förmildrande omständigheter i det här fallet. Livstid!
Citera
2020-10-23, 12:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som Du påtalar... det är bara SD som är intresserad av vad LW gjorde vid tiden 11-12 maj!

Jag tror att SD hade planerat mordet på LW den 11:e. Kanske sket sig i böjen när polisen kom och han träffade oturligt nog på en granne som var ute med hunden... LW hann gå hem och ville inte gå ut igen?

Den 11:e är också klämdagen då SD säger att LW är uppe på hans jobb och de hade riktigt blodigt sex. Allt för att kunna förklara hur blod kommit på honom.

Samma kväll (visst var det så) cyklade han till Gustavsvik (likt mordkvällen)... vad har G.vik och ev S:a Vattentornet för betydelse i mordet? Mordvapen hämtas?

Ps Tittade i min dagbok och kvällen den 11:e var det ett riktigt djäkla åskväder i Örebro, själv funderade jag på att stänga av TV:n mitt i Lets Dance... vem beger sig ut i det ovädret som inte har för vana att träna ofta. Ds

Det här är ju ett av de bästa indicierna att sökningen på e-mail adressen som görs 7 okt- 18 är omöjlig att göra av någon som inte har kännedom om " s*aabstefanspam@gmail.com".
Men även övriga sökningar som datumen 11-12 maj-18 och HDs adress " h*anna.d*avidsson7*4@gmail.com " borde vara svårt för vem som helst att tillsammans med övriga sökningar att ha kännedom om.

Utredningen borde ha uppmärksammat denna unika koppling, men det kan lätt förbises när det är ett sådant stort material. När man undersöker materialet kan man ha på sig "fel glasögon". Man visste visserligen vad denna man var kapabel till, genom raderingar och annat. Men kanske man inte var beredd på denna förslagenhet?

Jag vet inte riktigt när man upptäckte denna inloggning men protokollet är sammanställt först: "Undersökningsprotokoll Rapport Lena Wesströms Google-konto, 2019-08-22 09:28 "

Vad gäller inloggningen 15 maj- 18 kl 05:23, upptäckte man den sent, så sent som sept-19, dvs efter häktningen vid en extra genomgång av datorn.

A 164 C, s.1231

"Undersökningsprotokoll
B851446-3 Lena Wesströms dator
"
//
"2019-09-24 "
//
"Undertecknad har gjort en förnyad undersökning av beslag 2018-5000-BG51446-3,
Lena Wesströms dator.
"
//
"[i]En extra kontroll av all data 2018-05-11-2018-05-15 genomfördes och det som kan
noteras är vad som ser ut som en inloggning via mail.one.com klockan 05:23:46[/I]"

Och vad betyder det här?

"Den bild som omnämns i tidigare PM (0009530 _ Carved.jpeg) har undertecknat sökt
efter i tömningen och det finns ingen fil med det filnamnet.
"

Jag kan inte hitta detta PM.
Betyder det att bilden har raderats?

Frågan är ställd till alla.

Vattentornet har bara tre personer nyckeln till, vara SD var en. JGs fråga, "varför inte nu", visar att SD dröjer där. För vad?
Citera
2020-10-23, 12:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det lutar åt en friande dom.Det pga L många kontakter som hon kan ha retat upp.Dessutom är det försvårande att L samt S hade haft en lång "relation".Det kommer bli svårt att ställa det utom rimligt tvivel och han går fri mars 2021.
Vid friande dom kan han väcka enskilda processer mot alla som pekat ut honom som GM samt skymfat honom med familj i stort.Det blir ett riktigt stort skadestånd.
Med vänlig hälsning X X.

Om han går fri kommer han förstås att få ett skadestånd för sin tid som häktad.

Han kan drömma om att driva enskilda processer mot enskilda som "pekat ut honom" som skyldig. Vilka menar du då?
Åklagaren, vittnen?
Skribenter på nätet?

Ännu är han inte friad från misstankar, vilket innebär att han ännu är misstänkt från åklagarsidan. Skulle människor inte få då också misstänka honom som gm?

Med tanke på vad du skrivit om Lena, då ordet "elak" är det minst grövsta du har använt, borde din retorik gälla dig också.

Senast redigerad av notknapparen 2020-10-23 kl. 13:12.
Citera
2020-10-23, 12:57
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
För Hovrätten förstås.

Jag tror vi tänker lite olika angående begreppet försvårande, normalt syftar man på omständigheter som gör att man bedömer ett brott som grövre inte tvärtom.

klippt från åklagarmyndighetens hemsida:
"Försvårande omständigheter
Om en gärningsperson t.ex. visat särskild hänsynslöshet eller utnyttjat någons skyddslöshet eller beroendeställning kan domstolen ta hänsyn till det när den bestämmer straffet. Om motivet för brottet är att kränka någon på grund av ras, hudfärg, sexuell läggning, etniskt ursprung eller liknande anses det också vara försvårande omständigheter."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in