2020-10-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
myras inlägg finns länkat längre bak i tråden. har du ens läst det? varför ska myra styra vad h & a får säga om det som inträffade. hon kan väl plocka upp det själv. kanske kan få låna material av h & a om hon vill.
Jag har förklarat och motiverat mina åsikter så gott jag förmår. Har inget mer att tillägga och det står var och en fritt att hålla med eller ej.
Citera
2020-10-13, 15:52
Medlem
EndGames avatar
Jag tycker det är så hysteriskt roligt att det visade sig att m*ria *ngelwinge
Och hennes make var nationalister och hur H*ns trodde att 9k inlägg på stormfront inte skulle uppdagas. 10/10

CW och Unni måste ordna en vandelsförsäkran framgent.

Nu till det roliga, min gissning kring hur det gick till när CW lyfte luren och ringde M*ria

M*ria spergade hotade med självmord om CW inte backade henne och CW fick panik och bara
Körde på spåret att H*ns reggade konto i M*rias namn pga jobbigt att ha en suicidal dåre på halsen.

*=a
*2=e
Citera
2020-10-13, 15:59
Medlem
Jag skrev "även om" men borde så klart skrivit "oavsett". Knappast något "tvärsäkert påstående" men ändock klumpigt formulerat. Tack för rättelsen och jag hoppas att det inte orsakat någon huvudvärk för andra som läser. Jag kan inte gå in och redigera gamla kommentarer men om någon mod känner sig hugad så får det gärna korrigeras.

Jag kan så klart svara på det här (och din övriga kritik) men det skulle bara bli omformuleringar av mina tidigare ståndpunkter. Om du inte är nöjd med svaren du fått eller om du vill diskutera semantiken mer i detalj så kan du skicka ett PM då jag tror vidare diskussion tar oss off-topic.
Citera
2020-10-13, 16:12
Medlem
feministas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Som jag konstaterade för länge sen i tråden är hon du kallar tvm, inte någon man bör ha kontakt med om man föredrar okomplicerade personer i sitt liv.

Till hennes försvar - inte en enda gång någonstans, på något vis, lämnar hon ut bilden av en person som levt ett odramatiskt liv, eller att hon är en blek tapetblomma i hörnet av lokalen.

Ge fan i att ställa dig för nära solen och låta den reflektera dig, om du ska grina över att strålarna bränns när du smort in dig i olja och stinker kokos.

Vill du värma dig nära de som har podden eller den person som senaste avsnittet handlar om, och såga, stötta - kom inte och GNÄLL sen då över att ditt engagemang får konsekvenser. Kanske någon frågar vad i helvete du menar när du påstått någon är en känd kvinnohatare, eller du pekat ut någon som en stalker.

Jag ser ingen sån dum reaktion från paret där någon nyligen ringde soc. Inte ens då de tror sig veta vem, grinar de över sitt sällskap och deltagande i allmänhet på sociala medier eller ens höjer ett ögonbryn över att "varför just vi" - utan de brottade ner skiten de fick i knät.

Det som hände dem är bortom all vett och sans. Jag mår illa på riktigt över det. Topp tre vidriga saker jag hört hända i form av helt omotiverad vedergällning. Men, de är inga fucking lamers som bölar ens i närheten av vad de har rätt till, och de har inte backat och spelat rollen av våp. Tvärtom. Från Twitter:

"Ja nej alltså... Min fru är med i en pod med två vänner till oss... Och dom har en 50-årig transsexuell våldtäktsstalker... Och på den vägen är det... Eh.. ja."

Där ser du självdistans, ryggrad och ett ton beundransvärda reaktioner från mörkret.
Cred till dem. Och kramar <3

"N är obehaglig" - ja, det är bevisligen så att hon kan vara det. Få det låta som en överraskning man vill ha en rymdkram över är korkat.

EDIT: Jag är inte överbevisad just N kontaktade soc och påstår inte det, men den "dumma jävla horunge" för att väva ihop trådar som gjorde: Inte okej. Fyfan.

Lyssnade Du på inledningen av avsnittet? Kommentar på det?
Citera
2020-10-13, 16:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Jag tycker det är så hysteriskt roligt att det visade sig att m*ria *ngelwinge
Och hennes make var nationalister och hur H*ns trodde att 9k inlägg på stormfront inte skulle uppdagas. 10/10

CW och Unni måste ordna en vandelsförsäkran framgent.

Nu till det roliga, min gissning kring hur det gick till när CW lyfte luren och ringde M*ria

M*ria spergade hotade med självmord om CW inte backade henne och CW fick panik och bara
Körde på spåret att H*ns reggade konto i M*rias namn pga jobbigt att ha en suicidal dåre på halsen.

*=a
*2=e
H*sses goa gubbar har ju lämnat Apor-forumet också. Varför då? kan man fråga sig, han har ju inget fel gjort. I dagens episod visar det sig att Samhall-H*ns (kärt barn har flera öknamn) användare på Stormfront tjänat som underlag i en studie. Tydligen var H*ns användare en mentor för nytillkomna nazister, typ. Jävlar i mig vad han misslyckades med sin infiltration.
Hysteriskt roligt.
Citera
2020-10-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
H*sses goa gubbar har ju lämnat Apor-forumet också. Varför då? kan man fråga sig, han har ju inget fel gjort. I dagens episod visar det sig att Samhall-H*ns (kärt barn har flera öknamn) användare på Stormfront tjänat som underlag i en studie. Tydligen var H*ns användare en mentor för nytillkomna nazister, typ. Jävlar i mig vad han misslyckades med sin infiltration.
Hysteriskt roligt.

Det roligaste skulle vara om han verkligen var där som antinazist, men gick så hårt in i sin method acting att det blev typ som RDJ i Tropic Thunder.
Citera
2020-10-13, 18:53
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det roligaste skulle vara om han verkligen var där som antinazist, men gick så hårt in i sin method acting att det blev typ som RDJ i Tropic Thunder.

Going native får ju en helt ny innebörd i och med att hans hävdade sig vara 1/4 neber.
Citera
2020-10-13, 21:36
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hysteriskt roligt.

Tycker du är lite hård nu. Lejonbyxan skrev nästan 9000 inlägg av misstag faktiskt!
Citera
2020-10-13, 21:39
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag har förklarat och motiverat mina åsikter så gott jag förmår. Har inget mer att tillägga och det står var och en fritt att hålla med eller ej.

då tolkar jag det som att du ej kunnat läsa myras inlägg kritisk alls och kanske beror på din relation till fröken örman. hon verkar ju ha massa män runt sig som känner så för henne. tittar man på hennes senaste projekt att bli nån youtuber så är det ju inte så bra och hon läser ju bara upp saker
Citera
2020-10-13, 22:13
Medlem
DumpsterFires avatar
[sic] Myra...
Citat:
tittar man på hennes senaste projekt att bli nån youtuber så är det ju inte så bra och hon läser ju bara upp saker

Har du någon vettig youtube kanal själv?
Hon läser upp saker och ger sin take, precis som alla andra. Låt henne göra sin grej och se vad det leder istället för att dissa efter att ha sett 5min.
Personligen tycker jag det är skittrist att myra lämnat haveristerna. Jag har inget emot Sanna (som
Också är bra och passar in!) och vet inte vad som hänt mellan originalmedlemmarna mer än vad de sagt. Men det är trist för myra var en klockren del av det. Bara mina 5 spänn
Citera
2020-10-13, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
[sic] Myra...

Har du någon vettig youtube kanal själv?
Hon läser upp saker och ger sin take, precis som alla andra. Låt henne göra sin grej och se vad det leder istället för att dissa efter att ha sett 5min.
Personligen tycker jag det är skittrist att myra lämnat haveristerna. Jag har inget emot Sanna (som
Också är bra och passar in!) och vet inte vad som hänt mellan originalmedlemmarna mer än vad de sagt. Men det är trist för myra var en klockren del av det. Bara mina 5 spänn

Mura är med i Gott Snack på Måndagar. Man kan lyssna gratis live på morgonen, 7-9 tror jag det är?
Citera
2020-10-13, 23:15
Medlem
Citat:
då tolkar jag det som att du ej kunnat läsa myras inlägg kritisk alls och kanske beror på din relation till fröken örman. hon verkar ju ha massa män runt sig som känner så för henne. tittar man på hennes senaste projekt att bli nån youtuber så är det ju inte så bra och hon läser ju bara upp saker
Det står dig fritt att spekulera, jag tror inte Myra siktar på att bli en youtuber per se. Jag tror hon ser sina streams som lättsamma hobby-föreläsningar för en redan invigd publik som hon gör utöver andra projekt och gig såsom kåserier och debatt-artiklar samt såklart medverkan i Gott Snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in