2021-02-10, 13:12
Medlem
Aha, nu har det kommit ut lite skärmdumpar ja:

https://twitter.com/interasistmen/status/1359472479589269505/photo/2

Det är alltså ett gäng som ska koka ihop en artikel för att elda på nån slags fejd mellan Myra och Id* Dufv* (a) som stod på nån V-lista inför valet 2018?

Kul gäng det där, Malcom, Chang, Johannes och lite annat slödder. Och det verkar ju stämma det där med att Johannes inte var anställd på NI i mars 2018 för det är ju Chang själv som slutligen ska publicera texten som det här härliga gänget har kokat ihop.
Citera
2021-02-10, 13:28
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen

.

Tack, det blev dagens skratt när jag såg Malcom kalla Chang för "din lata jude". Visste inte han var så rolig privat.
Citera
2021-02-10, 13:55
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:

Det är alltså ett gäng som ska koka ihop en artikel för att elda på nån slags fejd mellan Myra och Id* Dufv* (a) som stod på nån V-lista inför valet 2018?

Kul gäng det där, Malcom, Chang, Johannes och lite annat slödder. Och det verkar ju stämma det där med att Johannes inte var anställd på NI i mars 2018 för det är ju Chang själv som slutligen ska publicera texten som det här härliga gänget har kokat ihop.

LOL. Nu fattar jag varför jag inte minns det där tramset. Sådär höll vi rätt ofta på i chatten, även när Myra och Axel var med. På deras tid satt vi t.ex och planerade att blåsa Egor Putilov och Samnytt som hämnd för att publicerade läckt material från chatten (Som Chang visserligen hade läckt men det är en annan historia).

Jag påmindes om det hela när jag pratade med Cissi Wallin, och hon berättade om hur hon blev lurad att publicera skärmdumpar som påstods komma från en tjej som skulle ha utsatts för ett övergrepp. Enligt Cissi så hade hon kontakt både på mail och telefon med tjejen i fråga och fick godkänt att publicera dumparna. Mycket kort efter publicering blev hon anklagad för att publicera material utan den berördas godkännande. Visade sig att personen som godkänt allt var ett troll. Påminde mig om hur vi planerat att blåsa Putilov. (och, som en sidenote, om hur noga det är för Henko att inhämta godkännande när han publicerar skärmdumpar: https://twitter.com/dinglarflicka/status/1353627653257965570)

Det blev naturligtvis ingenting med varken någon Putilov-blåsning eller catfightsartikel om Ida Dufva, särskilt det sista föll på sin orimlighet. Nyheter Idag publicerar inte redaktionellt material för att skapa intriger bland nyhetsmässigt ointressanta vänsterbrudar.

PS: Kommer Henko lägga upp det här inlägget på Twitter/läsa upp det i sin podd också eller jinxar jag det nu? Ska bli spännande att se.
Senast redigerad av schipperke77 2021-02-10 kl. 13:58.
Citera
2021-02-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElinHolm
Här får ni lite lulz från Henko:

Okej lite tråkiga nyheter om vad som sker just nu, men först det positiva. Vi spelade in både patreon och vanligt avsnitt igår. Patreon om det som händer just nu och ett ordinarie avsnitt om alla idioter i världen.
Nu till det tråkiga. För närvarande blir vi anmälda på i princip alla plattformar. Twitter, Patreon, Facebook, Spotify osv... Både arbetsgivare och uppdragsgivare har fått in påtryckningar om att avsluta mina uppdrag men även mitt arbete.
Vi ser det här som en direkt konsekvens av den granskning vi gjort på nätverket kring Nyheter Idag som vi fortsatte under gårdagen. Metoderna, narrativet och aktörerna som till viss del skrivit under med eget namn är desamma.
I senaste granskning kan vi visa hur Nyheter Idag fått användas av personer som inte har jobb på sidan för att skriva en "hit piece" för att sänka vår forna kollega Myra. Idén kom från NI:s Johannes Nilsson själv och skulle skrivas av honom och en Tobias Törnblom som försökt sänka oss under flera år.
Det sjuka med artikeln var att man uttryckligen skriver att artikeln skulle formuleras på ett sådant sätt att individer inom vänstern skulle misstänka Myra som både skribent och tipsare. Allt för att sänka hennes förtroende inom sin egna rörelse.
Hur tuff Johannes Nilsson än försöker låta på Twitter och Flashback är det uppenbart att han och de ljusskygga individer som verkat kring Nyheter Idag är livrädd för att den här informationen kommer ut.
Vi kommer såklart fortsätta att överklaga alla nedstängningar och använda alla till buds stående plattformar för att få ut budskapet. Så försvinner nått så vet ni varför och vi kommer så snabbt som möjligt återkomma på en alternativ plattform.

Men gud, vad töntigt. Henko smutskastar folk genom att publicera bilder och namn på privatpersoner och sedan grinar han över att plattformarna tar bort inläggen? De bryter ju mot reglerna, klart att de tas bort. Vad håller han på med? Han har ju blivit helt manisk, det undgår ingen.
Citera
2021-02-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
LOL. Nu fattar jag varför jag inte minns det där tramset. Sådär höll vi rätt ofta på i chatten, även när Myra och Axel var med. På deras tid satt vi t.ex och planerade att blåsa Egor Putilov och Samnytt som hämnd för att publicerade läckt material från chatten (Som Chang visserligen hade läckt men det är en annan historia).

Jag påmindes om det hela när jag pratade med Cissi Wallin, och hon berättade om hur hon blev lurad att publicera skärmdumpar som påstods komma från en tjej som skulle ha utsatts för ett övergrepp. Enligt Cissi så hade hon kontakt både på mail och telefon med tjejen i fråga och fick godkänt att publicera dumparna. Mycket kort efter publicering blev hon anklagad för att publicera material utan den berördas godkännande. Visade sig att personen som godkänt allt var ett troll. Påminde mig om hur vi planerat att blåsa Putilov. (och, som en sidenote, om hur noga det är för Henko att inhämta godkännande när han publicerar skärmdumpar: https://twitter.com/dinglarflicka/status/1353627653257965570)

Det blev naturligtvis ingenting med varken någon Putilov-blåsning eller catfightsartikel om Ida Dufva, särskilt det sista föll på sin orimlighet. Nyheter Idag publicerar inte redaktionellt material för att skapa intriger bland nyhetsmässigt ointressanta vänsterbrudar.

PS: Kommer Henko lägga upp det här inlägget på Twitter/läsa upp det i sin podd också eller jinxar jag det nu? Ska bli spännande att se.

Haha, det har framgått ganska länge att Henko inte förstår ironi och satir, han kallar ju t.ex. Haveristerna för satir-podd? Det blir så extra tydligt hur vilsen han är när han drevar som han gör nu.
Citera
2021-02-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Sådär höll vi rätt ofta på i chatten,

Med att planera hur ni skulle skriva stilistiskt likt nån annan, så att folk skulle tro att det var den som låg bakom artikeln?

Superintressant när man kan bläddra tillbaka en sida och se hur du vill framhålla att stilistiken hos ett "anonymt smutskastningskonto" ska likna en viss persons sätt att skriva.
Citera
2021-02-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElinHolm
Eh? Ser du Henko och IRMs twitterkonton?

Jag var kanske otydlig. Jag menade att kommentera i tråden. Skillnaden är alltså att Nyheter Idags reporter ser den här tråden som nåt slags arena att bedriva sin "Journalistik" i, till skillnad från Haveristerna. Samtidigt som exakt alla är överens om att det här är en smutsig skit-tråd.
Citera
2021-02-10, 14:59
Medlem
basistensbass avatar
Myra var inte så berörd av tramsandet i den där 14/88-chatten:

Myra Åhbeck Öhrman @Myrannosaurus
Replying to @DePerfectus @svempa14 and 3 others
Om någon undrade så bryr jag mig inte ett dugg om det här. Jag har medverkat i NI under eget namn vid två tillfällen, så det hade inte ens varit en bra trollning om det skedde.
Translate Tweet
2:43 PM · Feb 10, 2021·Twitter for Android

Henkos plötsliga vitknektande för Myra backfirade alltså. Det var ingen nazistkonspiration. Vem hade kunnat tro nåt sånt?
Citera
2021-02-10, 15:43
Medlem
Citat:
Skillnaden är alltså att Nyheter Idags reporter ser den här tråden som nåt slags arena att bedriva sin "Journalistik" i, till skillnad från Haveristerna.

Du missförstår nog. Bemöta smutskastning är inte journalistik. Ingen har påstått det.
Citera
2021-02-10, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kul.i.Knutsbo

I lördags så skrev Henko förresten i Gott Snacks patreongrupp att han ville ringa in när Myra och Fredrik sände. Undrar hur full han var när han kom med det omdömeslösa förslaget?

Henrik Johansson
Fredrik Söderholm om ingen annan erbjuder sig, tiden passar sig och du finner det någotsånär intressant så kan jag.

Vilken sopa fyllot är ändå.

Myra blir kallad för parasit och ber om att få bli lämnad i fred, då dyker Henko upp på hennes nya jobb och vill prata med hennes kändiskollega! Gubben i lådan! Det är inte obehagligt! Det är inte obehagligt alls! Henko är så mot alla!
Citera
2021-02-10, 17:46
Medlem
Med tanke på hur många dagar som Henko har basunerat ut vad avsnitt 103 ska handla om så tycker jag de är lite slöa med att bara spela in nån timme där de skriker könsord åt allt och alla - hur svårt kan det vara att bara hålla sin pinsamma linje att det som skrevs i 14/88-chatten för 3 år sedan var dödsallvarligt och ”absolut inte” på skämt?
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-10 kl. 17:58.
Citera
2021-02-10, 18:35
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Med att planera hur ni skulle skriva stilistiskt likt nån annan, så att folk skulle tro att det var den som låg bakom artikeln?

Superintressant när man kan bläddra tillbaka en sida och se hur du vill framhålla att stilistiken hos ett "anonymt smutskastningskonto" ska likna en viss persons sätt att skriva.

Ah, jag anar en twist i det kommande Haveristerna-avsnittet: "dEt VaR 14/88-cHAtTeN bAKoM MYrA-trÅDeN hELa TIdEn!". Lite sent påtänkt, Henko har ju suttit och gubbskrockat åt den där smutskastningstråden i patreon-discorden redan.

Inte för att slikt bekymrat Henko hittills, bara fram med nya lögner när de gamla synats. Trist för honom att stödet från Myra uteblivit. Är hon en quisling igen? Blir det ett specialavsnitt om hur värdelös hon är trots allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in