Citat:
Ursprungligen postat av
DonQuixoteHallen
Aha, nu har det kommit ut lite skärmdumpar ja:
https://twitter.com/interasistmen/status/1359472479589269505/photo/2
Det är alltså ett gäng som ska koka ihop en artikel för att elda på nån slags fejd mellan Myra och Id* Dufv* (a) som stod på nån V-lista inför valet 2018?
Kul gäng det där, Malcom, Chang, Johannes och lite annat slödder. Och det verkar ju stämma det där med att Johannes inte var anställd på NI i mars 2018 för det är ju Chang själv som slutligen ska publicera texten som det här härliga gänget har kokat ihop.
LOL. Nu fattar jag varför jag inte minns det där tramset. Sådär höll vi rätt ofta på i chatten, även när Myra och Axel var med. På deras tid satt vi t.ex och planerade att blåsa Egor Putilov och Samnytt som hämnd för att publicerade läckt material från chatten (Som Chang visserligen hade läckt men det är en annan historia).
Jag påmindes om det hela när jag pratade med Cissi Wallin, och hon berättade om hur hon blev lurad att publicera skärmdumpar som påstods komma från en tjej som skulle ha utsatts för ett övergrepp. Enligt Cissi så hade hon kontakt både på mail och telefon med tjejen i fråga och fick godkänt att publicera dumparna. Mycket kort efter publicering blev hon anklagad för att publicera material utan den berördas godkännande. Visade sig att personen som godkänt allt var ett troll. Påminde mig om hur vi planerat att blåsa Putilov. (och, som en sidenote, om hur noga det är för Henko att inhämta godkännande när han publicerar skärmdumpar:
https://twitter.com/dinglarflicka/status/1353627653257965570)
Det blev naturligtvis ingenting med varken någon Putilov-blåsning eller catfightsartikel om Ida Dufva, särskilt det sista föll på sin orimlighet. Nyheter Idag publicerar inte redaktionellt material för att skapa intriger bland nyhetsmässigt ointressanta vänsterbrudar.
PS: Kommer Henko lägga upp det här inlägget på Twitter/läsa upp det i sin podd också eller jinxar jag det nu? Ska bli spännande att se.