2020-01-26, 13:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Haveristerna söker ny klippare, men du var inte vara vanlig vit snubbe. Så det är okej att vara rasist och sexist när dom är det. Fobiska mot människor utan funktionshinder är dom också.

http://www.bilddump.se/bilder/20200124120348-158.174.211.122.jpg

Är det förresten ens lagligt att diskriminera på det här sättet? Eller är det så att dom "bara skämtar"?
"Du är en riktig klippare du, du är en riktig klippare du?" hävda Skogman

Varför klarar man inte klippa sin egen podd...varför skulle man inte göra det från början, dom är ju radio-amatörer och ska därav inte ha tillgång till den skyddade yrkestiteln klippare

Hursomhelst efter min kritikerstorm har man väl kommit på att det där avslöjade....antingen för lite eller för mycket om Luo Öhman's underliggande värderingar varav klipparen inte längre ställer upp på att klippa för lite eller för mycket i pappers-konstruktionen Luo Öhman, nånting liknade är det garanterat bakom detta
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-26 kl. 13:46.
Citera
2020-01-26, 14:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
"Du är en riktig klippare du, du är en riktig klippare du?" hävda Skogman

Varför klarar man inte klippa sin egen podd...varför skulle man inte göra det från början, dom är ju radio-amatörer och ska därav inte ha tillgång till den skyddade yrkestiteln klippare

Hursomhelst efter min kritikerstorm har man väl kommit på att det där avslöjade....antingen för lite eller för mycket om Luo Öhman's underliggande värderingar varav klipparen inte längre ställer upp på att klippa för lite eller för mycket i pappers-konstruktionen Luo Öhman, nånting liknade är det garanterat bakom detta
Ptja, samtidigt så är det ju bra att Patreon-pengarna kanske kommer till någon som behöver dom.
Citera
2020-01-31, 09:30
Medlem
Trots att jag inte är vänster och ibland kvider lite när Henrik, Myra och Axel säger saker som är helt uppåt väggarna galna, så måste jag erkänna att detta är en riktigt underhållande och bra podd.

Gräven kring Cissi Wallin och Linnea Claesson är dessutom helt fantastiska! Mer sånt!
Citera
2020-01-31, 17:03
Medlem
När dom hoppar på alex schulman eller kungahuset så kommer jag donera
Citera
2020-01-31, 17:56
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Haveristerna söker ny klippare, men du var inte vara vanlig vit snubbe. Så det är okej att vara rasist och sexist när dom är det. Fobiska mot människor utan funktionshinder är dom också.

http://www.bilddump.se/bilder/20200124120348-158.174.211.122.jpg

Är det förresten ens lagligt att diskriminera på det här sättet? Eller är det så att dom "bara skämtar"?

Det är väl ganska solklart att dom "skojar till det lite". Blir annonsen en "snackis" (som det så fånigt kallas) blir folk nyfikna och lyssnar på dom. Deras våta dröm är att någon kvällstidning ska slå upp annonsen och skriva någon uppseendeväckande rubrik.
Citera
2020-02-01, 18:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det är väl ganska solklart att dom "skojar till det lite". Blir annonsen en "snackis" (som det så fånigt kallas) blir folk nyfikna och lyssnar på dom. Deras våta dröm är att någon kvällstidning ska slå upp annonsen och skriva någon uppseendeväckande rubrik.
För min del så är träder Poe's lag in. Jag kan inte avgöra om dom trollar eller inte.
Citera
2020-02-01, 21:03
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

Citat:
För min del så är träder Poe's lag in. Jag kan inte avgöra om dom trollar eller inte.

Tycker ändå att Axels trollande är "obvious troll". Han driver ju rätt ofta med ID-politik och att han i egenskap av *insert N-word or the like* har TF i massa frågor. Nåt han uppenbarligen inte skriver under på om man följt podden ett tag. Tror samtliga inblandade inte har några problem med att i egenskap av troll/trollande bete sig som LC el CW och casha in. Personligen ser jag inte heller problemet i att säga, "följande beteende är klandervärt, men här gör vi EXAKT det. Vill du betala, så FÅR du betala". Kan du inte skilja på intention och kontext, bör du kanske gå om högstadiet. Så.
Citera
2020-02-01, 23:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Tycker ändå att Axels trollande är "obvious troll". Han driver ju rätt ofta med ID-politik och att han i egenskap av *insert N-word or the like* har TF i massa frågor. Nåt han uppenbarligen inte skriver under på om man följt podden ett tag. Tror samtliga inblandade inte har några problem med att i egenskap av troll/trollande bete sig som LC el CW och casha in. Personligen ser jag inte heller problemet i att säga, "följande beteende är klandervärt, men här gör vi EXAKT det. Vill du betala, så FÅR du betala". Kan du inte skilja på intention och kontext, bör du kanske gå om högstadiet. Så.
Aha. "När vi gör det så är det okej". Gotcha.
Citera
2020-02-04, 20:16
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Aha. "När vi gör det så är det okej". Gotcha.

Prick, NEJ!
Citera
2020-02-15, 20:22
Medlem
moralhoras avatar
Vill du veta vad som i slutändan irriterar mig? Människor som inte förstår vad de försvarar.

*viskar* Haveristerna!
Citera
2020-02-16, 21:56
Medlem
postvagns avatar
Så enl uppgift, duger det alltså inte längre att vara patreon på de nivåer de själva satt.
Alla är "h''ung'r" oavsett 1-5 $. Inte jättesmart, om de vill locka till sig nya patreons eller behålla gamla, skulle jag säga. Haveristerna börjar helt klart bli klandervärda...
Citera
2020-02-16, 22:49
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Så enl uppgift, duger det alltså inte längre att vara patreon på de nivåer de själva satt.
Alla är "h''ung'r" oavsett 1-5 $. Inte jättesmart, om de vill locka till sig nya patreons eller behålla gamla, skulle jag säga. Haveristerna börjar helt klart bli klandervärda...
Det är deras "humor", tyvärr, eller åtminstone Axels humor. Han har verkligen bara en växel. Jag förstår inte hur Myra orkar umgås med killarna. Podcasten tjänar hon ju i alla fall pengar på, men privat kan det fan inte vara roligt med detta umgänge, såvida hon inte på något plan njuter av att dominera killarna rent intellektuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in