2020-08-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrihaffi
Är grunden i problemet att folk vill satsa på karriär? Vad är det som driver folk till det?
Att man vill kunna säga till folk man möter, att man har ett bra och välavlönat arbete, som ger status. Karriären ger möjlighet att umgås i vissa kretsar, som andra inte kommer in i. Möjligheten att bo i bättre områden och förverkliga sig själv, i det enda liv vi har. Påtryckningar från föräldrar kan också spela in.
Citera
2020-08-29, 17:08
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Kompromissa = göra avkall på sex. Vad är det du tror att du får ut av ditt doublespeak?

Hmm nja handlade snarare om folk som planerar sex vs oss andra, vi som är kåta vs er som är frigida/sadister. Det är inte så mycket min högst personliga verklighet som jag förde fram utan verkligheten för även dom runt mig. Att extrema nazifeminister har en hel del sexuella hang ups och problem med män överlag vet ju liksom redan dom flesta men ni kan ju förneka detta eftersom ni som sagt helt saknar självinsikt. Allting du och Merapi beskriver om sex är långt långt ifrån någon norm och hur vanliga normala människor beter sig. Vet inte riktigt om du förstår det.
Hur beter sig normala?
Jag vill veta, tänk om jag gått igenom livet påp fel sätt.
Citera
2020-08-29, 17:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så du har sagt nej till krogragg? Du är riktigt riktigt sjuk.

Du överger ju nu diskussionen totalt och nej autistisk är jag inte, du verkar bara inte förstå att folk ser igenom ditt nonsens direkt. Du är har vant dig vid att gömma dig bakom semantik kan ta dig ur dina små intellektuella självmål men ledsen det funkar inte här, doublespeak funkar inte på mig. Du har inte förklarat något alls, du har mest fjantat dig och attackerat mig och det var du som kände dig träffad och skrev till mig och inte tvärtom men du brukar bete dig såhär, du svarar någon och sen tror du att personen du svarar istället skall följa din lilla diskussion som du skapat helt själv i lilla huvudet. Ville du inte prata om sex och ämnet jag talade om kunde du bara struntat i svara från första början, ville du bara tjafsa pga pms kunde du pmat.

Inte om jag raggat upp någon nej. Varför skulle jag ragga upp någon och sen säga "nej" till sex?

Resten är totalt nonsens. Du får nog läsa om mina inlägg och fråga om där är något du inte förstår.
Citera
2020-08-29, 17:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vadå fel? Nej det är givetvis totalt korrekt. Vill du ha sex 7 gånger och får bara 3 så har du gjort avkall på sex, kompromissen innebär detta. Förstår du inte längre svenska? Har nog inte förstått hur simpel du är innan, du förstår inte riktigt vad du skriver uppenbarligen.

Det här var givetvis underförstått för alla andra förutom för dig tydligen.
Citera
2020-08-29, 17:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Därför att det är kompromissen den med större sexlust får göra för att inte partnern ska tvingas ha sex mot sin vilja för mycket.
Nej. Idag predikas det tex "öppna förhållanden".

Inte för att du kommer att lyssna, men någon kanske vill:
https://youtu.be/_I8wAz0usa0

Du förstår:
Det kostar på att kasta bort tusentals år av kunskap.
Citera
2020-08-29, 17:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur beter sig normala?
Jag vill veta, tänk om jag gått igenom livet påp fel sätt.

Tjaa den här inställningen att sex är något jobbigt som man måste kompromissa om och flickvänner och pojkvänner som känner sig "tvingade" låter helt jävla absurt. Tror alla män och kvinnor i sådana förhållanden är extremt olyckliga. För mig ser det mer ut att handla om sadism än kärlek, man gillar makten som det ger när man sexvägrar. Sex är ett vapen i förhållandet. Att beskriva det som "sunt" att hålla på såhär som en av stollorna gjorde innan vittnar ju bara om hur sjuk i huvudet man är. Hur du gör däremot har ju ingen aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Inte om jag raggat upp någon nej. Varför skulle jag ragga upp någon och sen säga "nej" till sex?

Resten är totalt nonsens. Du får nog läsa om mina inlägg och fråga om där är något du inte förstår.

Varför skulle du säga nej till den du påstår dig älska och är kåt på? Jag frågade ju om din sadism men ok det var din gräns, om DU har raggat upp någon. Har han raggat upp dig däremot njuter du av att säga nej.

Du avslöjade dig själv igen, jag var spot on från början. "Parterapi"... Du är en light psykopat kvinna som bara träffar extrema tofflar. Vad var det för konstig projicering, är ju du som konstant yrar om att du inte förstår och inte jag.
Citera
2020-08-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej. Idag predikas det tex "öppna förhållanden".

Inte för att du kommer att lyssna, men någon kanske vill:
https://youtu.be/_I8wAz0usa0

Du förstår:
Det kostar på att kasta bort tusentals år av kunskap.
Det "predikas" inte om öppna förhållanden, det talas om som ett alternativ för de som nu kan tänka sig leva så.
Och, visst, det kan ju vara ett betydligt bättre alternativ för ett i övrigt välfungerande äktenskap men där en "lider" av sexbrist, och den andra "lider" av ständigt tjat och att ha sex mot sin vilja.

"kunskap"???

Du menar flera tusen år av att förtrycka och helt ignorera kvinnors behov?
Senast redigerad av Merapi 2020-08-29 kl. 17:22.
Citera
2020-08-29, 17:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det här var givetvis underförstått för alla andra förutom för dig tydligen.

Det är underförstått att det är rätt när allt du skriver är "fel"? Hahahaha du får nog sakta ner på lördagsvinet och kanske inte ta mer piller idag, god damn vad du yrar kvinna.

Om du slutar med doublespeak kanske folk skulle förstå dig bättre? Att skriva fel men mena rätt är kanske inte så lyckat alla gånger om man vill bli förstådd...
Citera
2020-08-29, 17:26
Medlem
Citat:
Stackars människa. Sök hjälp.

Dessutom är det emot forumreglerna att diskutera andra medlemmar så som du gör.
Sök hjälp för vad ? bara för att du inte ser verkligheten eller vad ?
Citera
2020-08-29, 17:31
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Tjaa den här inställningen att sex är något jobbigt som man måste kompromissa om och flickvänner och pojkvänner som känner sig "tvingade" låter helt jävla absurt. Tror alla män och kvinnor i sådana förhållanden är extremt olyckliga. För mig ser det mer ut att handla om sadism än kärlek, man gillar makten som det ger när man sexvägrar. Sex är ett vapen i förhållandet. Att beskriva det som "sunt" att hålla på såhär som en av stollorna gjorde innan vittnar ju bara om hur sjuk i huvudet man är. Hur du gör däremot har ju ingen aning om.

Varför skulle du säga nej till den du påstår dig älska och är kåt på? Jag frågade ju om din sadism men ok det var din gräns, om DU har raggat upp någon. Har han raggat upp dig däremot njuter du av att säga nej.

Du avslöjade dig själv igen, jag var spot on från början. "Parterapi"... Du är en light psykopat kvinna som bara träffar extrema tofflar. Vad var det för konstig projicering, är ju du som konstant yrar om att du inte förstår och inte jag.
Jag har ju intressen som tex sex. Men inte alltid, ibland kan man göra annat som också är roligt, sova tex är min favorithobby. Sex är inte och alltid högst på prioriteringslistan.
Citera
2020-08-29, 17:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Skulle du själv villa knulla med en partner för att denne bara ställde upp? Hur tror du själv att det skulle påverka relationen på sikt?

Vill hon inte ha sex med sin partner ska hon inte vara tillsammans med sin partner. Vill hon fortsätta vara tillsammans med sin partner men vägrar tillfredställa honom sexuellt får hon acceptera att han söker sex på annat håll.

Men det är hopplöst att debattera detta med feministiskt hjärntvättade kvinnor. Allt som inte innebär att kvinnor ska få behålla kakan och äta den samtidigt är kvinnoförtryck och kvinnohat i era ögon. Så fort man lämnar Sverige blir detta extremt tydligt. Här ute i den riktiga världen är det en självklarhet för kvinnor att hålla sina män tillfredsställda.
Citera
2020-08-29, 17:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag har ju intressen som tex sex. Men inte alltid, ibland kan man göra annat som också är roligt, sova tex är min favorithobby. Sex är inte och alltid högst på prioriteringslistan.

Då kanske du skall försöka hitta en björn som delar ditt intresse med att sova mycket. Sex är varken ett intresse eller en hobby. Män som inte kommer får cancer så det är lite mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in