2020-08-29, 16:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du verkar ha lite svårt för det här med nyanser.
Ni? Jag ligger med min snubbe varje dag. För att jag vill. Men folk är olika och detta verkar vissa ha svårt att greppa.

Nej inte alls, det är jag av oss som är aspie men ni vågar ju inte vara ärliga. Säger man nej och vägrar ändra sig så borde man hålla sig singel.
Vadå folk är olika, det var en specifik diskussion om sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför bemöter du inte vad som skrivs istället. Vem fan vill veta hur många du legat med..... Förresten vinner jag

Vad var det som inte bemöttes? Posten var inte till dig. Pratade inte om ligg utan om flickvänner, för att någon skall kunna säga nej får det ju finnas den dynamiken så dina krogragg är kanske inte så relevanta. Eller menar du på fullt allvar att du vägrar krogragg sex med? Så försöker ni samtidigt förneka er sadism, wow.
Citera
2020-08-29, 16:39
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du förstår mig fel, kanske för att du springer iväg i tanken. Det är lätt hänt.

Jag har inte talat om kvinnors behov av sex. Jag ser och HÖR männens behov. Jag tar dem på orden. Det borde vara lätt att bekräfta detta behov, som egentligen är mer än "bara" ett behov för män. Det är en stark drift. När en kvinna säger att mannen bör lägga band på sin drift har hon inte hört honom.

I god kommunikation behöver parterna lyssna och verkligen förstå varandra. Det gör man inte om man ska hävda sina egna behov på bekostnad av den andres.
Jag frågar dig igen:
Vad är det för uppoffring en kvinna gör genom att ha sex med sin man, som vi väl ändå får hoppas att hon älskar och bryr sig om?
Hur tror det kan påverka en person som har sex utan egentlig lust? Och hur tror du att det kan påverka motparten som ligger med en partner som inte har lust?
Citera
2020-08-29, 16:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du förstår mig fel, kanske för att du springer iväg i tanken. Det är lätt hänt.

Jag har inte talat om kvinnors behov av sex. Jag ser och HÖR männens behov. Jag tar dem på orden. Det borde vara lätt att bekräfta detta behov, som egentligen är mer än "bara" ett behov för män. Det är en stark drift. När en kvinna säger att mannen bör lägga band på sin drift har hon inte hört honom.

I god kommunikation behöver parterna lyssna och verkligen förstå varandra. Det gör man inte om man ska hävda sina egna behov på bekostnad av den andres.
Jag frågar dig igen:
Vad är det för uppoffring en kvinna gör genom att ha sex med sin man, som vi väl ändå får hoppas att hon älskar och bryr sig om?

Det är absolut ingen uppoffring att ha sex med sin älskade man.

Precis, man behöver lyssna och verkligen förstå varandra. Och inte hävda sina egna behov på bekostnad av den andres. Absolut, detta är vi överens om.
Citera
2020-08-29, 16:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du är helt osammanhängande. Jag har inte skrivit något om "män som gör avkall på sex".

Dessutom, bli nu inte ledsen eller kränkt, men vi har inte diskuterat din verklighet, en enda gång. Självupptagen much?

Kompromissa = göra avkall på sex. Vad är det du tror att du får ut av ditt doublespeak?

Hmm nja handlade snarare om folk som planerar sex vs oss andra, vi som är kåta vs er som är frigida/sadister. Det är inte så mycket min högst personliga verklighet som jag förde fram utan verkligheten för även dom runt mig. Att extrema nazifeminister har en hel del sexuella hang ups och problem med män överlag vet ju liksom redan dom flesta men ni kan ju förneka detta eftersom ni som sagt helt saknar självinsikt. Allting du och Merapi beskriver om sex är långt långt ifrån någon norm och hur vanliga normala människor beter sig. Vet inte riktigt om du förstår det.
Citera
2020-08-29, 16:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vad var det som inte bemöttes? Posten var inte till dig. Pratade inte om ligg utan om flickvänner, för att någon skall kunna säga nej får det ju finnas den dynamiken så dina krogragg är kanske inte så relevanta. Eller menar du på fullt allvar att du vägrar krogragg sex med? Så försöker ni samtidigt förneka er sadism, wow.

Pojkvänner inräknat.

Du är fan en mästare på att lägga till och misstolka. Ännu en "hardusettminapa" aspie typ alltså. Jag blir så trött på er män med autism, ni kan fanimej gagga sönder en hel tråd. Vi andra som inte lider av autism vi måste upprepa oss och förklara in absurdum till er "rainman" typer. Det är fruktansvärt tröttsamt.
Citera
2020-08-29, 16:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hur tror det kan påverka en person som har sex utan egentlig lust? Och hur tror du att det kan påverka motparten som ligger med en partner som inte har lust?
Vad kvinnor kommer att upptäcka är att det är eventuell teater som är skadlig.

Jag påverkas inte negativt öht. Tvärtom har min lust ökat. Det finns en del andra problem kvinnor har som ligger ivägen där emot, otrygghet med mannen nog är den främsta. Båda parter har idag nära till att hellre gå till nya betesmarker än leva i kärlek till varandra.
Citera
2020-08-29, 16:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är absolut ingen uppoffring att ha sex med sin älskade man.

Precis, man behöver lyssna och verkligen förstå varandra. Och inte hävda sina egna behov på bekostnad av den andres. Absolut, detta är vi överens om.
Då kan vi kanske gå vidare i diskussionen.

Varför lider män av sexbrist i sina äktenskap?
Citera
2020-08-29, 16:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Kompromissa = göra avkall på sex. Vad är det du tror att du får ut av ditt doublespeak?

Fel.

Och nej, kompromissa är inte detsamma som planera, inte ens i detta sammanhanget.
Citera
2020-08-29, 16:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Pojkvänner inräknat.

Du är fan en mästare på att lägga till och misstolka. Ännu en "hardusettminapa" aspie typ alltså. Jag blir så trött på er män med autism, ni kan fanimej gagga sönder en hel tråd. Vi andra som inte lider av autism vi måste upprepa oss och förklara in absurdum till er "rainman" typer. Det är fruktansvärt tröttsamt.

Så du har sagt nej till krogragg? Du är riktigt riktigt sjuk.

Du överger ju nu diskussionen totalt och nej autistisk är jag inte, du verkar bara inte förstå att folk ser igenom ditt nonsens direkt. Du är har vant dig vid att gömma dig bakom semantik kan ta dig ur dina små intellektuella självmål men ledsen det funkar inte här, doublespeak funkar inte på mig. Du har inte förklarat något alls, du har mest fjantat dig och attackerat mig och det var du som kände dig träffad och skrev till mig och inte tvärtom men du brukar bete dig såhär, du svarar någon och sen tror du att personen du svarar istället skall följa din lilla diskussion som du skapat helt själv i lilla huvudet. Ville du inte prata om sex och ämnet jag talade om kunde du bara struntat i svara från första början, ville du bara tjafsa pga pms kunde du pmat.
Citera
2020-08-29, 16:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Fel.

Och nej, kompromissa är inte detsamma som planera, inte ens i detta sammanhanget.

Vadå fel? Nej det är givetvis totalt korrekt. Vill du ha sex 7 gånger och får bara 3 så har du gjort avkall på sex, kompromissen innebär detta. Förstår du inte längre svenska? Har nog inte förstått hur simpel du är innan, du förstår inte riktigt vad du skriver uppenbarligen.
Citera
2020-08-29, 17:01
Medlem
Citat:

Därför att det är kompromissen den med större sexlust får göra för att inte partnern ska tvingas ha sex mot sin vilja för mycket.
Citera
2020-08-29, 17:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ingen aning. Hur många äkta män procentuellt sett lider brist på sex i sina äktenskap? Vilka underliggande problem ligger till grund för "sexbristen"? Har han blivit fet och ful? Tar han inte hand om sig? Är han porrskadad och lider av porrimpotens? Har de haft andra svårigheter? Mycket stress? Dödsfall i familjen? Psykisk sjukdom? Jobbar de för mycket? Är barnen utåtagerande och tar mycket tid och energi från mamman? Läggs ansvaret för familjen på kvinnan? Lider hon av något fysiskt?

Återigen, kommunicera. Kommunicera/förmedla behov när behovet uppstår.

Detta är så tröttsamt. Jag gav lösningar redan från början. Jag skrev bland annat om parterapi/familjerådgivning och om rak och tydlig kommunikation.

Nu har vi dragit detta jävla resonemanget ett helt jävla varv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in