2020-08-01, 20:23
Medlem
En bekant till mig såg tunnan i dag på City gross i Uppsala. "Lika bred som kort".
Citera
2020-08-01, 20:31
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen

3. Felicia säger att hon tycker Anna ibland går för långt i sociala medier och i sina lives. Hon berättar också att Anna vissa dagar misstolkar allt som folk skriver henne och att hon då måste övertyga sin mamma om att alla inte är elaka och ute efter henne.

Skrämmande, det verkar som Felicia får vara mamma till sin egen dysfunktionella morsa. Inte konstig att av 6 pers i hushållet är det 4 som är kriminella.
Citera
2020-08-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
En bekant till mig såg tunnan i dag på City gross i Uppsala. "Lika bred som kort".

Ja hon har även nu lagt ut att hon var i Uppsala,

https://postimg.cc/5jQJ1Ntp
Citera
2020-08-01, 20:54
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Ja hon har även nu lagt ut att hon var i Uppsala,

https://postimg.cc/5jQJ1Ntp

Det vore väl på tiden att Anna började ta i tu med sitt miljötänk som hon pratade om för sisådär 2 år sedan och att hon äntligen tar i tu med att börja cykla lite mer...än att sitta och jäsa i en bil.

Testade att posera i bilspegeln som Anna och inser att bara en idiot kan hålla på med sånt...
Ett under att Anna inte kört på någon människa ännu, så kåt som hon är på sig själv.
Hon upptar ju hela bilspegelutrymmet och är väl snart större än bilen hon kör.

Förmodligen ligger det kadaverhögar av fåglar, grävlingar, katter och hundar efter att Anna speglande kört omkring i Märsta med omnejd.
Fullt upptagen att spana in det vackraste Anna vet... Sig själv, kör hon väl på en massa stackars djur,något Anna inte ser för hon spanar ju in snyggot framför sig.. Sig själv.
Citera
2020-08-01, 21:02
Medlem
Oj, jag skrev ju tidigare i denna tråd då jag råkade titta till den och blev bestört av "mobbingen". Blev fast här och började kolla in hennes IG
Är dock fortfarande bestört över att många försöker hitta alla fel hon gör.
Men jag är nu beredd att hålla med i vissa delar... Anna mår nog inte så bra. Och att ingen i familjen sätter stopp för publicering av monologen hon höll i sitt kök är märkligt.
Citera
2020-08-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Nytt på insta, Felicia ska vara med i en podd och prata om sin mamma

https://postimg.cc/gallery/Hb9695g

Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Har således lyssnat på hela podden idag som inte nämnvärt berörde Annas låtar mer än kanske 10-15 procent av tiden?Resterande var ett försvarstal av sin moder....

Ja, jag blev också besviken efter att ha lyssnat på avsnittet. Efter Annas LÅÅÅNGA inlägg på IG om hur detta avsnittet hade berört henne förväntade man sig en enastående beskrivning av hennes musikaliska karriär. Anna beskrev hur hon blev ”så rörd och tacksam”, ”dessa 53 minuter tog helt andan ur mig”, ”TAGEN är det enda ordet jag kan skriva nu”, hon har skrattat och gråtit men framför allt:

bli påmind om ALLT fint jag gjort och fått uppleva under mina 35 år i musikbranschen

gå tillbaka och minnas all musik jag varit med att skapa och skriva själv, alla stora låtskrivare och producenter jag fått äran att jobba med, alla som körat åt mig, alla fantastiska människor jag fått jobba med på tv och alla underbara jobb.

Vad fick man höra? Felicias hyllning av sin mamma, höra Felicia upprepa samma mantra Anna redan tjatat om i pressen (”är så mycket mer än ABC”) och gamla okända låtar som inte alls hade potential att slå igenom. Vad var det Anna blev så omtumlad av att få höra om sin artistkarriär i detta detta avsnitt? Det enda man som lyssnare blev påmind om är varför ABC blev Annas enda och stora hit.
Citera
2020-08-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Oj, jag skrev ju tidigare i denna tråd då jag råkade titta till den och blev bestört av "mobbingen". Blev fast här och började kolla in hennes IG
Är dock fortfarande bestört över att många försöker hitta alla fel hon gör.
Men jag är nu beredd att hålla med i vissa delar... Anna mår nog inte så bra. Och att ingen i familjen sätter stopp för publicering av monologen hon höll i sitt kök är märkligt.

Ingen satte stopp för hela familjen är medberoende i Annas galenskap. Om någon andas protest blir det gap och skrik, tårar och självömkan. Alla trippar på tå för att hålla Anna lugn med ständig försäkran om hur fantastik, kärleksfull och duktig hon är.

Hela familjen behöver hjälp och terapi. Det är inte ett dugg konstigt att de två äldsta hamnat snett. Nu hoppas jag bara att den yngsta visar sig så stark att hon kan bli vuxen med en normal syn på livet.

Har läst en del psykologi och beteendevetenskap och denna familj visar en provkarta på dysfunktionellt beteende
Citera
2020-08-01, 23:39
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det är ju märkligt att den där pajasen i podden fjäskar så mycket inför denna familj, väldigt olämpligt att låta Annas kriminella dotter utföra sin hyllningsintervju strax före hennes egna rättegång.
En pod som låter som ett eko av Annas bitterhet gentemot omgivningen då Anna menar på att hon har så mycket mer att ge och är superbäst..typ i nivå med Barbara Streisand.
Bara det att denna gång upprepas klagosången av dottern.
Ja, Felicia varför får inte Anna en schyst låt av en låtskrivare... För Anna kan ju sjunga sååå mycket bättre än alla andra, är bäääst i hela världen...
Felicia resonerar som en 4 åring som tycker mamma är bäst.. Ingen protäst..
Så sant att Annas stackars dotter är lik sin mamma, inget jobb, hårt bunden vid sin mamma och med en pojkvän för mesig för att vara man.

Just därför som jag undrade om detta var ett skämt från de som äger denna podd, ett sätt att skapa rubriker och kontrovers eller om de är bästa kompisar med Felicia.

Instämmer också med de som ifrågasätter att en kriminellt belastad person som snart ska ställas inför rätta för stöld av en gammal människas ägodelar visas upp i en podd som denna.
Citera
2020-08-02, 03:02
Medlem
Lyssnande några minuter på podden. Inte konstigt att Tooken aldrig slog igenom. Rösten finns inte där för att vara någon som blir mer än ett "jaha". Ingen kraft i rösten för att lyfta en sång. Det hon gjort en gång i tiden är verkligen daterat och om Tooken börjat på en karriär nu så hade hon blivit stoppad vi grinden. Rösten för att sjunga mer än till vardags finns inte.
Hon får nog satsa på dreja "porslin " och sätta röster till filmer. I hennes livesändningar så verkar hon ha viss talang för att ändra dialekt då och då.
Tror hon innerst inne känner sig rätt misslyckanden som människa. Att alltid behöva bekräfta hur bra hon är i skrift och i tal tyder på att något inte är så bra.
Citera
2020-08-02, 03:46
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Marie Fredrikssons version kom först, 1987. Anna gjorde en cover på låten året därpå. Det betyder som sagt inte att ”samarbetat” med låtskrivaren. Om man gör en cover på Beatles har man inte samarbetat med Beatles. Men den ödmjuka Anna förstår inte detta.

Jepp, sedan säger Felicia att Anna minsann inte har körat för andra artister.
Men andra artister har körat för Anna.. Som om det skulle plötsligt göra Anna en stjärna i Barbara Streisand eller Celine Dion nivå.
Fast i Annas och Felicias värld är mamsen en världkändis, bara någon hostar upp en låt åt Anna.. så ska det ordna sig.
Då kommer Felicia att fixa miljoner till familjen,
som Annas tuffa gangstermamager...
Vänta bara, under tiden får Felicia vara lite gangsta mot folk som haffar Anna vid lösviktsgodiset, på Ica.
Fast det godiset ska ju inte Anna äta, hon äter inte sådant Oh, nej.
Anna äter ju inte godis och sånt, hon äter ju bara popcorn.. Lika troligt som en hardcore vegan äter kött..
Citera
2020-08-02, 09:09
Medlem
Har det aldrig varit på tal för Anna att bli dansbandssångerska? Är väl rätt mycket pengar i den branschen men såklart mycket jobb också.
Citera
2020-08-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganismen
Har det aldrig varit på tal för Anna att bli dansbandssångerska? Är väl rätt mycket pengar i den branschen men såklart mycket jobb också.

Anna på turné fyra dagar i veckan utan att någon skriver eller uppmärksammar henne? Nja. Tror inte heller något dansband vill ha med henne i turnébussen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in