2020-07-18, 21:24
var väl även någon som hittade lägenheten på nån uthyrningssida....
Och ärligt...

Jag känner folk som faktiskt äger lägenhet(er) i Spanien. De är där MYCKET mer än två ynka veckor på sommaren.
Par 1 som har lägenhet där åker minst 4-5 ggr om året, resterande tid hyr de ut lägeheten, inget udda med det. Det betalar amorteringarna då de valde att köpa nyproducerat. De har dessutom dragit in så pass mycket att de har valt att köpa en lägenhet till inom samma område som enbart är till för uthyrning när deras föräldrar inte är med dem där nere vilket de är ungefär hälften av gångerna.

Par 2 som har lägenhet där är där hela vinterhalvåret, på sommaren/högsäsong hyrs bostaden ut. Då kvinnan i paret jobbar i princip helt på distans, mannen är konsult så han förlägger inga uppdrag då de är där. Med tanke på att Roberto tidigare har jobbat som skyddsvakt/livvakt nere i Spanien och talar språket flytande borde han inte ha problem att kunna jobba där under längre perioder.

Problemet är inte ATT svärfar äger bostaden (för jag är 99.9 procent säker på att så är läget, han ägde ju även deras bostadsrätt till 95%) utan att det mörkas. Att sonen "råkade" försäga sig tydliggör hur viktigt det är för Anna att allt är på det vis hon anser vara finast. Att han skulle ljuga om en sån sak är ju bara löjligt då den sänker statusen. Hade Anna sedan inte sagt något om hans uttalande, inte kommenterat eller gått i affekt så hade det sjunkit undan och glömts bort, men sen att hon säger att hon BETT honom ljuga för att inte skryta....?? jag har sällan hört en så dålig nödlögn och då jobbar jag med människor som har PROBLEM men som iaf har insikt om det till största del.
Citera
2020-07-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CruelladV1
Hon är inte 70+, har inte högt blodtryck eller diabetes eller andra allvarligare underliggande sjukdomar - ej mer än någon trådsanningssjukdom - så riskgrupp och riskgrupp... Å ena sidan tycker ni hon utsätter riskgrupper (de äldre hon besökt) å andra sidan är hon själv riskgrupp...

Fetma är en riskfaktor. https://lakartidningen.se/aktuellt/n...gor-riskgrupp/

https://www.aftonbladet.se/a/XgvwgE
Citera
2020-07-18, 21:29
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Som jag skrev, även om lägenheten skulle ägas på papperet av fadern så säger det inget om att den hyrs ut till andra.

Jag har sett klippet där den kriminelle slyngeln berättar att de får välja någon av farfars lägenheter för sin semestervistelse.
Citera
2020-07-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Fetma är en riskfaktor. https://lakartidningen.se/aktuellt/n...gor-riskgrupp/

https://www.aftonbladet.se/a/XgvwgE
"Dit hör bland annat patienter med ett BMI över 40."
Citera
2020-07-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenTuva
Jag har sett klippet där den kriminelle slyngeln berättar att de får välja någon av farfars lägenheter för sin semestervistelse.
Så helt plötsligt väljer du att lita blint på en "kriminell slyngel"?

Jag säger inte att lägenheten inte ägs av svärfadern, eller att den inte hyrs ut - bara att detta inte har bevisats så det är upp till var och en att tro och tolka. Ogillar däremot när spekulationer framställs som sanning.
Citera
2020-07-18, 21:45
Medlem
Citat:
"Dit hör bland annat patienter med ett BMI över 40."

Ja? Jag såg Anna Book i en butik i mars i år. Jag är ca 165 cm och hon är mycket kortare än jag, skulle tippa på max 155 cm. Hon är riktigt stor, och delat på så få cm längd gissar jag på BMI runt 40.
Citera
2020-07-18, 21:51
Medlem
Enligt nya rön som presenterades på nyheterna häromdagen har man en klart ökad dödlighet i Covid-19 med ett BMI över 30.
Skulle tro att hon ligger en bit över det värdet.
Citera
2020-07-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja? Jag såg Anna Book i en butik i mars i år. Jag är ca 165 cm och hon är mycket kortare än jag, skulle tippa på max 155 cm. Hon är riktigt stor, och delat på så få cm längd gissar jag på BMI runt 40.
Om hon är 155 cm så skulle hon väga 96 kilo för att få ett BMI på 40. Som sagt, fria spekulationer i en skvallertråd men inte mer än en trådsanning att hon skulle tillhöra riskgrupp (pga fetma).
Citera
2020-07-18, 21:52
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Observera att det är en TRÅDSANNING att lägenheten ägs av svärfar. Finns inga som helst bevis för detta. Eller att den hyrs ut till andra.

Toledano Gutierrez Vicente
Psaj Cantarranas, 7, 29620 Torremolinos, Málaga
952384263
952-384263 (con el prefijo telefónico)

Såå... Hur var det nu? Satellitfoton och gatubild visar klart och tydligt att det är "Annas hus".
Citera
2020-07-18, 21:52
Medlem
Citat:
Hon är inte 70+, har inte högt blodtryck eller diabetes eller andra allvarligare underliggande sjukdomar - ej mer än någon trådsanningssjukdom - så riskgrupp och riskgrupp... Å ena sidan tycker ni hon utsätter riskgrupper (de äldre hon besökt) å andra sidan är hon själv riskgrupp...

Hon är i riskgrupp eftersom hon är kraftigt överviktig
Citera
2020-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Toledano Gutierrez Vicente
Psaj Cantarranas, 7, 29620 Torremolinos, Málaga
952384263
952-384263 (con el prefijo telefónico)

Såå... Hur var det nu? Satellitfoton och gatubild visar klart och tydligt att det är "Annas hus".
Hänger inte med, är ett telefonnummer ett bevis på att man äger en lägenhet? Hur funkar det om flera äger en lägenhet tillsammans, eller förfogar fritt över den, står telefonnumret på samtliga då?

Kanske står något mer ovan i din text ovan, men förtydliga gärna då för mig mindre-vetande, tack.
Citera
2020-07-18, 22:00
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Hänger inte med, är ett telefonnummer ett bevis på att man äger en lägenhet? Hur funkar det om flera äger en lägenhet tillsammans, eller förfogar fritt över den, står telefonnumret på samtliga då?

Kanske står något mer ovan i din text ovan, men förtydliga gärna då för mig mindre-vetande, tack.
Prova att googla eller fråga Anna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in