Citat:
Ursprungligen postat av
InteAlltid
Nej, men Felicia nämnde att hon inte ville vara med i en musikal på grund av Carola. Någon hade upptäckt Felicias sångröst på dagis och bett om föräldrarnas nummer. När det var dags för audition fick Felicia veta att Carola skulle vara med i musikalen varför Felicia valde att sjunga fel låt för att slippa behöva uppträda på samma scen som Carola.
Detta nämndes i ett av hyllningstalen för Anna som föräldrar. När Felicia hade förklarat för mamma Anna att hon inte ville uppträda tillsammans med Carola så hade Anna inte pushat Felicia att vara med i musikalen ändå. Utan som den förträffliga mamma Anna är så respekterade hon Felicias beslut och lät henne slippa vara med i musikalen.
Felicia säger i avsnittet att Anna påstår att Felicia sjunger mycket bättre än Anna någonsin gjort. Men Felicia har ju valt att inte satsa på en karriär inom sången. Då undrar man varför Felicia sökte till Idol och hur det kunde låta så illa om hon har en sån fantastisk sångröst.

Jag lyssnade en kvart på programmet därför att jag inte klarar av den sorts musik som spelades.
Det enda som slog mig var att Anna lät "plastigare" och mer bebisaktig på sina gamla hits än vad jag mindes. Det kanske beror på att jag bara hört snuttar av låtarna tidigare, jag har inte sett en Melodifestival sedan 90-talets början. Dessutom var det väldigt länge sedan jag hörde någon av dessa låtar
Min första reaktion var väl annars en undran om de som gör denna pod gjort den som någon sorts skämt eller om de är jättekompisar med Felicia. Även om nu avsikten var god så blev det ändå lite parodi över det. Annars ser jag väl inget fel i sig att Felicia när hon nu är inbjuden väljer att hylla morsan sin, dels med tanke på att barn ofta hyllar sina föräldrar och dels för att Anna är närmast en gudinna i familjen.
Men det som förvånar mig är kommentaren om Carola och hela den historien. Varför skulle en Felicia i dagisåldern medvetet sjunga fel för att inte bli uttagen till att sjunga med Carola i en musikal? den normala reaktionen för en unge skulle väl ha varit att bara tvärvägra och skrika "jag vill inte vara med för jag hatar Carola!" eller något liknande. Dessutom stämmer inte det hela ihop. En 6-årig Felicia var väl inte med i "Fångarna på fortet" och dessutom var väl inte Anna och Carola med samtidigt.
Eftersom Felicia uppenbarligen gillat Carola som barn så undrar man om det "skrämmande" som Felicia nämner i själva verket var någon konflikt mellan Carola och Anna vid något tillfälle, ett tillfälle som sedan Anna tjatat om i tid och otid för att få resten av familjen att tycka illa om Carola.
Kan det ha varit Anna som beordrat Felicia att göra något fel, typ "jag förbjuder dig att sjunga med Carola så nu ser du till att misslyckas här" eller handlar det bara om att Felicia inte lyckades med auditionen och måste ha något att skylla på?