2020-07-03, 14:49
Medlem
BierFurAlles avatar
Tog bort min pledge. Inte för något ”klandervärt” beteende, men för att podden blev det den blev tillsammans med Myra. Det vinnande konceptet har inte varit ”två tjocka korvar och en normsnygg tjej”, det har varit två antirasistiska profiler som kan argumentera rätt bra för sin sak ihop med nån snubbe som blir orimligt arg för saker på nätet. Överlag har komiken uppstått i skalan av rimlig upprördhet, där Myra varit mest rimlig. Så det blir en saknad. Har lyssnat på podden sen 2017. Kan tycka att man hittade en ersättare lite väl snabb.

Men i övrigt (vad det verkar som) ser jag egentligen inte att krishanteringen och uppbrottet varit så ”klandervärt” som flashbackare med skadeglädje vill få det till. Det enda som man kunnat gräva upp för spekulation låter inte så snaskigt. Och det här med purgen av folk i gruppen: De jag sett som blivit kickade hjärtlajkade ett osmakligt skämt från en person som haft någon autistisk hang up av att via wall of texts hata haveristerna, ett skämt som gick in på Henrik personligen. Har viss förståelse för att Henrik inte är så sugen på att ha sånt i gruppen.
Senast redigerad av BierFurAlle 2020-07-03 kl. 15:06. Anledning: Stavfel plus förtydligande
Citera
2020-07-03, 15:18
Avslutad
Nej. Kontext och intention är ju bara viktigt när de själva tycker det. Så otroligt fjantigt. Eller bara rakt av hyckleri.

Skämt om pedofili: okej
Skämt om Henkos hund (uppenbart sådant): inte ok.
Senast redigerad av Sordid 2020-07-03 kl. 15:24.
Citera
2020-07-03, 15:27
Avslutad
Glömde att det dessutom bara är ok för Henko att bita fast i någons vad utan att vara obehaglig. Ribban ligger jävligt lågt för andra där, tydligen. Vilken circlejerk.

Är den här autisten oBeHaGlig mot Henko?!?! SKANDAL.
Citera
2020-07-03, 16:24
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Nej. Kontext och intention är ju bara viktigt när de själva tycker det. Så otroligt fjantigt. Eller bara rakt av hyckleri.

Skämt om pedofili: okej
Skämt om Henkos hund (uppenbart sådant): inte ok.

Vilka pedofilskämt syftar du på och har man dragit in någons barn när man dragit skämtet.

Edit: Jag ser att du nog syftar på Mr Cool. Där fanns det inte någon personlig udd riktad mot någons barn. Så du missar kontexten. Jämför med Henriks reaktion på Aron Flams skämt om Greta Thunberg så förstår du nog.

Och intentionen då? Nej, alla begriper att man inte är ute efter någon fysiskt. Men det är inte det som är poängen. Jag har förståelse för att man har svårt för den faktiska intentionen: Att slå under bältet som grädde på ett skov.

Och angående mani och circkle jerk: Den varierande graden av besatthet är ju också något jag tycker är (o)rimligt i varierande grad, men även där uppstår komiken. Kan tycka att det är märkligt att inte fler flashbackare uppskattar detta eller ser det paradoxala i att hatrunka till ett gäng hatrunkare.
Senast redigerad av BierFurAlle 2020-07-03 kl. 17:22.
Citera
2020-07-03, 16:55
Bannlyst
Det enda vettiga dom gjort är när dom granskade Linnéa Claeson.
Annars är dom bara misslyckade nollor som drivit IRL mot SD som ökat konstant.
Dom kanske ska fundera på varför SD ökar och horungarna tappar.
Den nya tjejen var astråkig.
Citera
2020-07-03, 17:13
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Flera missade samtal från samma okända nummer mitt i natten är typiskt sånt som folk upplever som obehagligt.

Lägg till röst- och texstmeddelanden från nån som är uppenbart full, så är obehaglighetskompotten fullbordad.

Edit: Sen tycker jag hans översittarstil är osympatisk på ett obehagligt sätt, men jag förstår dig också, han är mest en bjäfsande liten tax egentligen.

Där är vi väl olika - jag finner sådant beteende mer patetiskt än obehagligt. ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2020-07-03, 18:18
Avslutad
Vi pratar om en podd där dramatiska överdrifter är standard, Bier Für Alle. Om en gif om Henriks hund var för mycket (INGENS barn har dragits in öht, så jag missar ingen kontext) så är det nog dags för poddarna att fundera över hur många de mordhotat med att mejsla, mala ner, utdela nackskott osv. Hade det varit bättre att skämta om att mejsla Henko, en actual människa, i tinningen?

Varför är det just när dramatiska överdrifter och osmakliga, överdrivna skämt inte passar Henko som ingen klarar av att hålla fler tankar än en i huvudet samtidigt? Eller handlar det om ämnet för kommentarerna, dvs vem insamlingen skulle gå till?

Hur sugna blir folk att be om ursäkt till en aggressiv, gränslös sprätt som anser att alla typer av reaktioner som kränkning, sorg, ilska osv är tecken på svaghet? En person som ständigt använder skärmdumpar för att skämma ut folk för just sådant? Han har, låt mig gissa, INTE sagt detta till den person som skämtade obehagligt? Hur ska denne då isf eventuellt kunna göra bot och bättring? Nä. Bättre att stänga ner, kasta ut folk och sen ge sin egen femöresanalys av vad som hänt.

Om jag inte minns fel är väl inte bara Axel utan även Henko dömd för olaga hot, låt vara i början av 00-talet?
Senast redigerad av Sordid 2020-07-03 kl. 18:25. Anledning: Stavning
Citera
2020-07-03, 20:03
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Vi pratar om en podd där dramatiska överdrifter är standard, Bier Für Alle. Om en gif om Henriks hund var för mycket (INGENS barn har dragits in öht, så jag missar ingen kontext) så är det nog dags för poddarna att fundera över hur många de mordhotat med att mejsla, mala ner, utdela nackskott osv. Hade det varit bättre att skämta om att mejsla Henko, en actual människa, i tinningen?
yada yada yada

Nej, ingen har dragit in något barn. Det var ju just det som var min poäng Du menade att det fanns hyckleri i att försvara pedofilskämt, men i det här fallet skulle det vara som att dra ett pedofilskämt om någons barn.

Du verkar inte bara oförmögen till läsförståelse (och att använda citatsfunktionen), du verkar också oförmögen att se när någon siktar lågt, ger slag under bältet, vilket man definitivt gör om man blandar in någons hund. Jag är inte ute efter att ursäkta när Haveristerna gått över gränser. Skämt om utdela nackskott osv är också osmakliga, men det är på en annan nivå. Tur för ditt hatrunkande att du inte kan se den skillnaden.
Citera
2020-07-03, 20:07
Avslutad
Deras Patreon fortsätter att sjunka:

1,852
( -245 )
Patrons

$2,146
( -$405 )
Earnings per episode

(inklistrat från graphtreon)
Citera
2020-07-03, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Nej, ingen har dragit in något barn. Det var ju just det som var min poäng Du menade att det fanns hyckleri i att försvara pedofilskämt, men i det här fallet skulle det vara som att dra ett pedofilskämt om någons barn.

Du verkar inte bara oförmögen till läsförståelse (och att använda citatsfunktionen), du verkar också oförmögen att se när någon siktar lågt, ger slag under bältet, vilket man definitivt gör om man blandar in någons hund. Jag är inte ute efter att ursäkta när Haveristerna gått över gränser. Skämt om utdela nackskott osv är också osmakliga, men det är på en annan nivå. Tur för ditt hatrunkande att du inte kan se den skillnaden.

Den enda som verkar hatisk och i affekt här är du. Förstår hur du menar, men vidhåller att kOnTeXteN är relevant. Att inte se det tyder på allvarligare problem än sådana som rör läsförståelse. Uttryck dig tydligare och mer koncist om du blir upprörd när du missförstås, är mitt råd. (Husdjur är btw en rätt dålig jämförelse med barn vad mig anbelangar, men jag är inte den som gnäller för sakens skull)
Senast redigerad av Sordid 2020-07-03 kl. 20:44.
Citera
2020-07-03, 21:00
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Den enda som verkar hatisk och i affekt här är du. Förstår hur du menar, men vidhåller att kOnTeXteN är relevant. Att inte se det tyder på allvarligare problem än sådana som rör läsförståelse. Uttryck dig tydligare och mer koncist om du blir upprörd när du missförstås, är mitt råd. (Husdjur är btw en rätt dålig jämförelse med barn vad mig anbelangar, men jag är inte den som gnäller för sakens skull)
Jag är inte hatisk eller upprörd. Jag gnabbas. Det är skillnad.

Jag håller med och har redan redogjort för kontexten: Ett skämt som slår
under bältet, efter ett skov där man vevat mot någon personligen.

Jag uttryckte mig koncist och kärnfullt i mitt första svar, men kunde kanske varit tydligare.

Nej, husdjur är inte att jämföra med barn om du menar att de är likvärdiga barn, men den handlar om någon (eller något i detta fall) som du har en helt annan relation till än löst pack på nätet.
Citera
2020-07-03, 21:01
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Deras Patreon fortsätter att sjunka:

1,852
( -245 )
Patrons

$2,146
( -$405 )
Earnings per episode

(inklistrat från graphtreon)
I det senaste avsnittet lät det på dem som om det är pandemin som orsakat det. Jag vet inte om de faktiskt tror på det själva, för mig är det uppenbart att det är för att de inte har något content längre. De griper verkligen efter halmstrån numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in