2020-07-03, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
"Problemet" när CW och kompani försökte anklaga honom för att vara obehaglig var att de fick honom att vara "obehaglig" endast mot kvinnor - sanningen är att han beter sig så här mot alla, oavsett man eller kvinna. Det är det som är grejen vilket slog fel i deras försök att kritisera Henrik.

De hade förvisso kunnat säga att en man inte kan gå mot en kvinna som han gör mot en annan man, men det är nog inget argument CW & kompani har lust att argumentera. Ergo: fail.

Sedan så kan jag inte förstå varför folk finner Henrik obehaglig. Irriterande möjligtvis.

Nja. Equal opportunity obehaglig möjligen. Men håller med, vettigare att gå på honom för de områden där han är ett rövhål än att hitta på att han är ett selektivt rövhål.
Citera
2020-07-03, 02:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Nja. Equal opportunity obehaglig möjligen. Men håller med, vettigare att gå på honom för de områden där han är ett rövhål än att hitta på att han är ett selektivt rövhål.

Kan någon förklara för mig varför Henrik är obehaglig?
Citera
2020-07-03, 08:10
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Kan någon förklara för mig varför Henrik är obehaglig?
Antagligen för att han verkar ha som hobby att ringa folk på fyllan mitt i natten upprepade gånger och uttrycka sig på märkliga sätt. Se: K Svensson.
Citera
2020-07-03, 09:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Antagligen för att han verkar ha som hobby att ringa folk på fyllan mitt i natten upprepade gånger och uttrycka sig på märkliga sätt. Se: K Svensson.

Fast då blockerar man hans nummer.
Citera
2020-07-03, 09:13
Avslutad
Citat:
Fast då blockerar man hans nummer.

Ja. Och sen interagerar man inte med idioten igen. Han ballar ju ur så fort han får mothugg. Det är en obehaglig personlighetstyp, definitivt. Men nu lägger jag inte in farlighet i det begreppet öht, han är bara korkad och envist agressiv nog att vara just - visst, lätt men ändå - obehaglig. Och ja, det där med att ringa folk på fyllan, aldrig backa ens när man borde och spritförtäringen - det skapar inte direkt en bild av en person man gärna vill ha att göra med.
Citera
2020-07-03, 09:23
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ja. Och sen interagerar man inte med idioten igen. Han ballar ju ur så fort han får mothugg. Det är en obehaglig personlighetstyp, definitivt. Men nu lägger jag inte in farlighet i det begreppet öht, han är bara korkad och envist agressiv nog att vara just - visst, lätt men ändå - obehaglig. Och ja, det där med att ringa folk på fyllan, aldrig backa ens när man borde och spritförtäringen - det skapar inte direkt en bild av en person man gärna vill ha att göra med.

Ok. Men det uppfyller knappast rekvisitet "obehaglig". Det vore som om jag skulle kalla min granne som skriker mot molnen om diverse saker för "obehaglig", men det är han inte. Ribban är lite högre för att kalla någon obehaglig faktiskt.
Citera
2020-07-03, 09:26
Avslutad
Citat:
Ok. Men det uppfyller knappast rekvisitet "obehaglig". Det vore som om jag skulle kalla min granne som skriker mot molnen om diverse saker för "obehaglig", men det är han inte. Ribban är lite högre för att kalla någon obehaglig faktiskt.

Det får stå för dig. Jag tycker definitivt hans beteende kvalar in. Inte alltid, men tillräckligt ofta. Han klarar ju inte att diskutera utan skärmdumpar, det är inte normalt. Men visst, andra epitet kan väl vara trög, aggressiv, dum i huvudet, korkad, osv.
Citera
2020-07-03, 09:28
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Det får stå för dig. Jag tycker definitivt hans beteende kvalar in. Inte alltid, men tillräckligt ofta. Han klarar ju inte att diskutera utan skärmdumpar, det är inte normalt.

Oh, hela skärmdumpar-grejen som pågår i dessa grupper är onormalt för oss "vanliga", men min förståelse är att de helt enkelt är för dumma i huvudet för att förstå att de helt enkelt sprider skvaller vidare via sin paranoia. Men det är ju mer åt det komiska hållet!

Jag vet inte, jag finner bara inte Henrik speciellt läskig? Borde jag det?

Citat:
Men visst, andra epitet kan väl vara trög, aggressiv, dum i huvudet, korkad, osv.

Bra beskrivning på Henrik!
Citera
2020-07-03, 09:47
Avslutad
Nä, jag tycker inte han är läskig. Mer påträngande/gränslös, men det är ju inte heller BEHAGLIGT direkt. Men jag fattar vad du lägger i ordet obehaglig, och i det fallet ger jag dig rätt att andra ord isf passar bättre.

Sen visst, skärmdumpar kan ju ge en pedagogisk poäng ibland, men det finns gränser för rimligt beteende även där.
Citera
2020-07-03, 09:51
Medlem
Citat:
Jag vet inte, jag finner bara inte Henrik speciellt läskig? Borde jag det?

Obehaglig behöver inte vara lika med läskig. Henriks helt ensidiga konflikter och besatthet vid att "avslöja" olika kändisar, djupintervjuer med gamla klasskompisar osv. känns ofta som ett uttryck för något osunt.
Citera
2020-07-03, 09:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Nä, jag tycker inte han är läskig. Mer påträngande/gränslös, men det är ju inte heller BEHAGLIGT direkt. Men jag fattar vad du lägger i ordet obehaglig, och i det fallet ger jag dig rätt att andra ord isf passar bättre.

Sen visst, skärmdumpar kan ju ge en pedagogisk poäng ibland, men det finns gränser för rimligt beteende även där.

Ja, det är det jag menar. "Obehaglig" för mig är någon som kommer för nära (fysiskt) och inte respekterar mina gränser - vilket min mor för övrigt här lärt mig ett väldigt bra pungtrick för i kombination med att inte bry sig om man petar ut ett öga (det räknas till självrisken).
Citera
2020-07-03, 10:40
Avslutad
Citat:
Ja, det är det jag menar. "Obehaglig" för mig är någon som kommer för nära (fysiskt) och inte respekterar mina gränser - vilket min mor för övrigt här lärt mig ett väldigt bra pungtrick för i kombination med att inte bry sig om man petar ut ett öga (det räknas till självrisken).

Flera missade samtal från samma okända nummer mitt i natten är typiskt sånt som folk upplever som obehagligt.

Lägg till röst- och texstmeddelanden från nån som är uppenbart full, så är obehaglighetskompotten fullbordad.

Edit: Sen tycker jag hans översittarstil är osympatisk på ett obehagligt sätt, men jag förstår dig också, han är mest en bjäfsande liten tax egentligen.
Senast redigerad av farfar 2020-07-03 kl. 10:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in