2020-07-03, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Jag är inte hatisk eller upprörd. Jag gnabbas. Det är skillnad.

Jag håller med och har redan redogjort för kontexten: Ett skämt som slår
under bältet, efter ett skov där man vevat mot någon personligen.

Jag uttryckte mig koncist och kärnfullt i mitt första svar, men kunde kanske varit tydligare.

Nej, husdjur är inte att jämföra med barn om du menar att de är likvärdiga barn, men den handlar om någon (eller något i detta fall) som du har en helt annan relation till än löst pack på nätet.

Fair enough; jag tycker det är att sätta ribban märkligt lågt för Haveristerna, så nöjer mig med att vi är oense där, helt enkelt.
Citera
2020-07-03, 23:32
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
I det senaste avsnittet lät det på dem som om det är pandemin som orsakat det. Jag vet inte om de faktiskt tror på det själva, för mig är det uppenbart att det är för att de inte har något content längre. De griper verkligen efter halmstrån numera.

Det senaste avsnittet spelades väl i och för sig in innan Myras avhopp offentliggjordes, så den effekten lär inte ha varit gällande då.
Citera
2020-07-03, 23:38
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det senaste avsnittet spelades väl i och för sig in innan Myras avhopp offentliggjordes, så den effekten lär inte ha varit gällande då.
Jag sa inte ett ord om Myra i det som du citerade.
Citera
2020-07-04, 15:10
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Precis som Lamotte & han är enligt Myra & haveristerna en swishhora. Alltså så är dom precis detsamma som dom anklagar andra för att vara. Är det något dessa är kända för så är det att vara hycklare av rang

Skillnaden är att som haverist-patreon får du exklusivt material. Som någon också påpekade gör Lamotte journalistik som för det mesta handlar om Lamotte.
Det går att beskylla Haveristerna för mycket men man hamnar skapligt fel om man beskyller dem för att vara pengakåta.
De vägrar sponsorer exempelvis.
Nu ser jag själv inget fel med att vara "swishhora", särskilt när så många journalister som ondgör sig över Lamotte slickar i sig skattepengar från tidningsstöd och/eller fackföreningsavgifter.
Citera
2020-07-04, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Skillnaden är att som haverist-patreon får du exklusivt material. Som någon också påpekade gör Lamotte journalistik som för det mesta handlar om Lamotte.
Det går att beskylla Haveristerna för mycket men man hamnar skapligt fel om man beskyller dem för att vara pengakåta.
De vägrar sponsorer exempelvis.

Nej? De sponsrades av nån rom-kaffelikör i våras, då de även diskuterade att de gärna får spons om de får vara ärliga om produkterna pga vägrar att ljuga om vad de tycker.

Roligt att den hysteriska signal/symbolpolitiken med Ladies Night mynnade ut i att det enda man minns tydligen är Henkos desperata redemption-försök och nån annan snubbes "walls of texts" med hat. Hästen är död, sluta sparka på den och gå vidare.
Citera
2020-07-04, 16:25
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag sa inte ett ord om Myra i det som du citerade.

Nej det gjorde du visst inte, det var min tolkning. My bad.

Deras patron lär väl iofs minska pga hennes avhopp också och förstärka den nuvarande nedåtgående trenden.
Citera
2020-07-04, 16:41
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Nej? De sponsrades av nån rom-kaffelikör i våras, då de även diskuterade att de gärna får spons om de får vara ärliga om produkterna pga vägrar att ljuga om vad de tycker.

.

..och hur många sponsorer går med på den dealen? I praktiken innebär det (i princip) inga sponsorer.
Hur du än vrider och vänder på det så verkar de inte särskilt brydda om att dra in pengar genom podden.
Ett "nja?" hade varit hederligt av dig , nu är du inte intresserad av någon sanning eller ärlig diskussion pga din ideologiska bias.
Citera
2020-07-04, 17:07
Avslutad
Ideologisk bias? Vad har ideologi med det här att göra? Det får du gärna förklara. Är Haveristerna en ideologi? En sekt? Do tell.

Klart de inte behöver vara pengakåta, Axel och Henko tjänar ju ca en halv miljon om året på sina dayjobs - bra mycket mer än Myra, vars inkomst borde vara den som kan påverkas mest negativt av att de där två sitter och brölar om horungar och mejslade tinningar. Rätt ordentlig maktobalans där, ärligt talat.
Citera
2020-07-04, 17:09
Avslutad
Nej, det är inte många sponsorer som köper det nej, men hur innebär det att podden INTE kör spons om någon skulle köpa upplägget? Det har ju redan hänt; gör dig inte dummare än du är. De har inte principer om spons i sig, och det pratar de rätt länge om i avsnittet där de sponsras av likörtillverkaren.
Senast redigerad av Sordid 2020-07-04 kl. 17:11.
Citera
2020-07-05, 21:31
Medlem
Konflikten hade sin upprinnelse i en tidigare överrenskommelse om att alla tre i podden skulle ha vetorätt över innehållet, som Myra anser att de andra har brutit.

Henrik har i isolerat sig hemma under föregående veckan sedan Myras plötsliga oväntade avgång och bannat alla som ifrågasatt eller skojat om honom på samma sätt som han skojar om andra. Han sitter nu och hotar folk med misshandel i PM som nämner otroheten med Myra och blir ryggdunkad av medlemarna i gruppen.

Axel har också roat sig med att kasta ut alla transpersoner ur WoW guilden.
Citera
2020-07-05, 21:42
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrasklitta
Konflikten hade sin upprinnelse i en tidigare överrenskommelse om att alla tre i podden skulle ha vetorätt över innehållet, som Myra anser att de andra har brutit.

Henrik har i isolerat sig hemma under föregående veckan sedan Myras plötsliga oväntade avgång och bannat alla som ifrågasatt eller skojat om honom på samma sätt som han skojar om andra. Han sitter nu och hotar folk med misshandel i PM som nämner otroheten med Myra och blir ryggdunkad av medlemarna i gruppen.

Axel har också roat sig med att kasta ut alla transpersoner ur WoW guilden.
Screen or it didnt happen (på Henkos hot om misshandel).
Citera
2020-07-05, 21:43
Medlem
Detta misshandelshot lade alltså Henrik upp i gruppen helt på egen hand: https://ibb.co/cwmJRp9

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Johansson
Du ska vara glad om jag inte söker upp dig och plockar näsan på dig din jävla idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in