Citat:
Ursprungligen postat av
ALZ112
Here we go again:
Tråden borde låsas.
Instämmer. Den handlar inte om podcasten, den handlar om att en falang påstår att Haveristerna har en stalker och att övriga efterfrågar bevis på det, bevis som aldrig kommer. Det närmaste var att själv söka på Twitter eller att köpa en sammanställning.
Inlägg på Twitter då; från tiden personerna var vänner finner jag inget, vilket kanske beror på att bara Myra och Henko är aktiva från sina gamla konton. Men den kontakt de hade när de var vänner, kan knappast klassas som stalking ändå. Chattar jag med en kompis som svarar är det inte stalking.
Från senaste halvåret finns ett fåtal pikar om Henkos nattliga samtal, tweets postade
efter påståenden om stalking och efter att personen började förtalas i bland annat denna tråden.
Fylleringa några samtal på fyllan är korkat, att påpeka att så skett kan vara drygt för ingen vill bli förlöjligad. Det är ovälkommet beteende. Bägge delar kan uppfattas hotfullt, läskigt, efterhängset, barnsligt, kusligt, irriterande, man kan även slarvigt kalla det för stalking.
Att gömma sig bakom anonymt konto och gång på gång hävda att någon
är en stalker för att man hört det från en lika anonym källa, vad kallar man det? Skitsnack, eller förtal kanske?
Förutom att jag inte tror det finns några bevis, så tycker jag att tråden har havererat totalt. Jag är inte utan skuld i att ha flyttat fokus till huvudpersonernas karaktärer och eventuella dubbelmoral, men jag har inte påstått saker jag inte backat upp med länkar.