2020-06-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Ok, vilken plånbok? Och när vi ändå pratar allvar, hur mycket till bevis har du egentligen när jag väl betalar?

Skärmdumpar, ip-adresser och erkännanden. Och det här sträcker sig flera år tillbaka. Vill du ha så skicka dm. Du kan få ett litet smakprov.
Citera
2020-06-19, 10:40
Medlem
Mycket tjafs om vilka misslyckade personerna bakom podden är. Den bor i hyresrätt och den var en dropout från gymnasiet. Men det utsöktaste misslyckandet måste ändå vara stalkern som, enligt domstolspapperen, hade sin hemvist på ett studentboende när han var typ 36-37 år gammal. Sen tycker jag inte heller ekonomiska och sociala förhållanden nödvändigtvis har betydelse för hur bra podd man gör.
Citera
2020-06-19, 23:00
Medlem
postvagns avatar
Så...

Om allt detta som avhandlas här i tråden; stalker el inte, halsknullande el inte, plasttuttar el inte, ligga bakom ryggen el inte, läcka sms el inte, äta sitt eget bajs el inte, knulla sin egen soffa el inte, stoppa upp svanungar i anus eller inte...

Varför är det INGET som tas upp den den gudsförgätna Facebookgruppen?

Alla i gruppen är medgångssupporters. Ingen här, pratar om facebookgruppen. Trots det, är samtliga Haverister involverade i Facebookgruppen på nästan daglig basis. Känns lite som att ni som gnäller verkligen VILL stå utanför och gnälla istället för att ringa på dörren.

Har jag fel?
Citera
2020-06-19, 23:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Så...

Om allt detta som avhandlas här i tråden; stalker el inte, halsknullande el inte, plasttuttar el inte, ligga bakom ryggen el inte, läcka sms el inte, äta sitt eget bajs el inte, knulla sin egen soffa el inte, stoppa upp svanungar i anus eller inte...

Alla i gruppen är medgångssupporters. Ingen här, pratar om facebookgruppen. Trots det, är samtliga Haverister involverade i Facebookgruppen på nästan daglig basis. Känns lite som att ni som gnäller verkligen VILL stå utanför och gnälla istället för att ringa på dörren.

Har jag fel?
Jag gick ur gruppen eftersom det var ett sånt jävla grupprunk.
Citera
2020-06-19, 23:20
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag gick ur gruppen eftersom det var ett sånt jävla grupprunk.

Så du står helt enkelt utanför och skriker, bøgar, rünkar och förstååår inte varför Haverisaterna skördar dessa framgångar?
Citera
2020-06-19, 23:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Så du står helt enkelt utanför och skriker, bøgar, rünkar och förstååår inte varför Haverisaterna skördar dessa framgångar?
Jag förstår att dom, likt i stort sett alla andra poddar som handlar om ankdammen känd som den svenska bloggosfären, är en klubb för inbördes beundran och att människor som inte håller med dom mest tycker att dom är fucktards.
Citera
2020-06-20, 10:54
Medlem
Citat:
Så...

Har jag fel?
Du har fel om deras deltagande i gruppen. Myra är inte med där och Axel är sällan aktiv.

Stalkern pratas det inte om i gruppen därför att ingen i Haveristerna vill ha med henne att göra. De hoppas väl (lite naivt) att stalkern ska ge sig till slut och börja trakassera någon annan istället.
Citera
2020-06-20, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Du har fel om deras deltagande i gruppen. Myra är inte med där och Axel är sällan aktiv.

Stalkern pratas det inte om i gruppen därför att ingen i Haveristerna vill ha med henne att göra. De hoppas väl (lite naivt) att stalkern ska ge sig till slut och börja trakassera någon annan istället.

Here we go again:

Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Fakta: Alla i Haveristerna har samarbetat med den för 13 år sedan för våldtäkt dömda personen, med total insyn i ärendet. Primärt Axel som blev något av BF med personen.

Fakta: Du tycker det är världens grej att CW chattat med den här människan.

Det är din usla dubbelmoral och din grej, jag tänker inte lägga ut orden om vad jag tycker om det i den här tråden. Jag föraktar dig djupt, och nöjer mig med att stå för det.

Vad som inte är din ensak är det förtal du håller på med i den här tråden. På hörsägen, som du erkänner, slår du fast att en namngiven person är en psykopat och en stalker men varje gång någon frågar om bevis ignorerar du det.

Eller kan man få de där bevisen nån gång?

Haveristerna borde granska dig i ett avsnitt.

Oh wait...

Citat:
Ursprungligen postat av ALZ112
Ganska sjukt att Henrik Johansson från IRM skulle visa sig vara en näthatare på Flashback med tanke på hur han gick på Fogelklou.

Sen att Myras trans-ally pose har ju visat sig vara just en pose (om hundra år kommer historikerna klia sig i huvudet åt alla Harry Potter referenser i politiken) är ju i och för sig inte oväntat.

Att Haveristerna som verkligen inte haft något bra content sen CW/LC för hundra år sen ignorerat den här tråden, där har vi det där med tid och trovärdighet igen.

Att CW sAmArBeTaR mEd En SeXuAlBrOtTsLiNG som dessutom stalkar dem hade nog varit en lite för fet fisk att inte nappa på om det var sant. Att inte agera är också en handling, en handling som talar ganska högt när det handlar om ett gäng gymnasie-dropouts med mycket att bevisa.

De senaste 30 sidorna handlar om nånting som helt enkelt inte är sant. Tråden är helt söndertrollad av något till trådämnet orelaterat och borde därför låsas/papperskorgas.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Kan någon påminna mig om hur den här våldtäktsmannen har stalkat Haveristerna? Säkert tio sidor fyllda med en massa internsnack som hade passat bra i PM, utan ett enda exempel på stalking.

Ska du ta och svara på hur den där stalkingen gått till? Tony får gärna berätta hur det gick att köpa bevis för att det skett då en person skulle sälja den informationen för bitcoins.

Tråden borde låsas.
Citera
2020-06-20, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg

Lite dumt av Henko att sitta och ringa henne på fyllan på nätterna då och lite dumt av Axel att sitta och fylle-SMSa Kringlan om henne på nätterna då, för det har ju framgått i tråden med både dumpar och hänvisning till avsnitt där det behandlades.

I övrigt precis som ALZ112 säger. Tråden har utvecklats till en ren förtalstråd av tredje person där inga fakta presenteras i sex månaders tid och där samma konton återkommer med samma påstående, nu senast med att försöka sälja nån form av bevis för att det påståendet stämmer för krypto. (Öppet i tråden, I might add)
Senast redigerad av Bloodninja 2020-06-20 kl. 11:40.
Citera
2020-06-20, 12:04
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALZ112
Here we go again:
Tråden borde låsas.

Instämmer. Den handlar inte om podcasten, den handlar om att en falang påstår att Haveristerna har en stalker och att övriga efterfrågar bevis på det, bevis som aldrig kommer. Det närmaste var att själv söka på Twitter eller att köpa en sammanställning.

Inlägg på Twitter då; från tiden personerna var vänner finner jag inget, vilket kanske beror på att bara Myra och Henko är aktiva från sina gamla konton. Men den kontakt de hade när de var vänner, kan knappast klassas som stalking ändå. Chattar jag med en kompis som svarar är det inte stalking.

Från senaste halvåret finns ett fåtal pikar om Henkos nattliga samtal, tweets postade efter påståenden om stalking och efter att personen började förtalas i bland annat denna tråden.

Fylleringa några samtal på fyllan är korkat, att påpeka att så skett kan vara drygt för ingen vill bli förlöjligad. Det är ovälkommet beteende. Bägge delar kan uppfattas hotfullt, läskigt, efterhängset, barnsligt, kusligt, irriterande, man kan även slarvigt kalla det för stalking.

Att gömma sig bakom anonymt konto och gång på gång hävda att någon är en stalker för att man hört det från en lika anonym källa, vad kallar man det? Skitsnack, eller förtal kanske?

Förutom att jag inte tror det finns några bevis, så tycker jag att tråden har havererat totalt. Jag är inte utan skuld i att ha flyttat fokus till huvudpersonernas karaktärer och eventuella dubbelmoral, men jag har inte påstått saker jag inte backat upp med länkar.
Citera
2020-06-20, 12:36
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
(...)

Jag ser på det här som ett kulturbråk. Pretton och galningar kastar skit på varandra. Persongalleriet är fantastiskt - en mentalsjuk könsbytare med en våldtäktsdom med mera i bagaget, en "feministisk" kulturbloggare med histrionisk-narcissistisk personlighetsstörning, ett gäng proffstyckare, en fackgubbe, utvecklingsstörda nazister osv. T o m bättre än Arnault och Ranelid. Större egon än Börje Ahlstedt. Det är stor underhållning när de kränker varandra, drar varann i håret och försöker gräva upp de nedrigaste och fulaste övertrampen de gjort i historien. Ju mer blod som flyter och ju fler slag under bältet, desto roligare.

Det hela liknar nån slags surrealistisk Lynch eller Roy Andersson-produktion, det uppskattar jag mycket. Butthurt? Inte särskilt, fortsätt med skärmdumparna och anklagelserna och kom inte med några trista beviskrav som skruvar ner psykodramat för helvete. Det är liksom dubbel utdelning i Haveristerna att dom både har quality content inuti podden, och att det leder till en massa bonusmaterial i form av skärmdumpar, anklagelser, manipulationer, ryktesspridning och ådagalägganden av tragikomiska livsöden.

Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
OK, låt mig vara tydlig med att jag inte:
-Är nån av de som driver podden eller har anknytning till den
-Inte är en personlig bekant till någon sådan person
-Inte någonsin har träffat någon av poddarna, deras klippare, partners, föräldrar, husdjur eller anförvanter.

Och som jag sa tidigare - det faktum att Haveristerna, genom sitt val av poddmaterial och ämne, kan få folk att totalt flippa ut, ta på sig en hel folie-overall och se konspirationer i kommentarsfälten är hysteriskt jävla roligt.
(...)

På sätt och vis en rimlig analys, men jag tror inte Haveristernas anhöriga, den uthängda påstådda stalkerns anhöriga, eller huvudpersonerna själva tycker det är lika roande.

Jag har inte heller mött någon av de inblandade men jag har periodvis haft kontakt med dem på nätet.

Tre av dem har en podcast tillsammans, därav tråden. Den fjärde är inte en offentlig person, men har kommit att bli trådens huvudämne.

Jag gillar ett smaskigt rykte, extra spännande blir det när det rör personer jag känner till, men det som går bevisa har bevisats och nu är även den senaste fylleringningen gårdagens nyheter.

Jag ser att du tidigare har postat inlägg om podcasten.
Tycker du att tråden fortfarande handlar om den?
Citera
2020-06-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ang. halsknulleriet så är överenskommelsen i gruppen att "det där pratar vi inte om".
Det stämmer inte. Incidenten med Cissi och vad det berodde på har lyfts massor med gånger. Sen kanske inte gruppens medlemmar delar din vinkel.

Tycker Haveristernas fb-grupp är en lovande framväxande progressiv nätrotsrörelse. Högt i tak är det också, förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in