2020-06-16, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Flera talade om en sämre hjärnkapacitet på 10% för Zopiklon vilket är ganska mycket

Allt annat skit de gladeligen kastar över folk, antidepressiva preparat osv, försämrar hjärnkapaciteten med 100 procent.

Källan? Sett med egna ögon.
Citera
2020-06-16, 23:18
Medlem
Är på behandlingshem varit en veck idag. Då avgiftningen vr stängd i min kommun öga corona så kom min laro läkare överens med hemmet att jag skulle få 10 dagars sobril nedtrappning plus en inovane 7,5 mg till natten. På utsidan har jag aldrig hållt mig till den förskrivna dosen då jag haft det men nu efter 7 intag biter fan knppt 7.5 mg . 2 sist nätterna har jag haft så aleva drömmer har så klart trött tt det berott på att jag nu står på halverat oxazepmet från 60. Mg dag till 30. Men nu börjar jag fatta varför man helst ser att folk ska äta zopiklon vrnnn dg i möjligaste mån. För första 3 dgarn mådde jag riktigt gött på en 7,5a nu tar det bort ångesten men varken särskilt trött eller påverkad. Hr 6 doser kvar sen ryker den och 5 dagr med 15 dom 2 sist dagen 5 mg X2 oxascand dennhar inte hjäkpt mer än att hålla det värsta borta om ens det. Suben kommer jag givetvis att få ha kvar. Skulle kunna tänka mig imovane 4-5 dagar i veckan men att äta den dagligen ger ju noll . Stilnoct tycker jag suger om man inte vill knarka och få ett rus i 2-3 timmar men ingen av dess kn mäta sig med nitarzepam. Hur är det om man ätit in sig på imo får man en åt på 10 dagars dagligt bruk endast en tablett per kväll då. Men har som sagt laro och där är det rena lotteriet om man ens får z analoger nån gång i veckan ...
Citera
2020-06-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Hur pass svårt är det att få imovane utskrivet? Är det som med benso eller skulle ni säga att det är lättare?
Supersvårt. Var på vårdcentralen i dag eftersom mina Imovane var slut. Har haft dem i 4 månader. Har aldrig haft problem med droger, sover 8 timmar med Imovane och har inga som helst biverkningar. Det var tvärstopp på vårdcentralen. Va faan gör man nu?
Citera
2020-06-17, 11:01
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Supersvårt. Var på vårdcentralen i dag eftersom mina Imovane var slut. Har haft dem i 4 månader. Har aldrig haft problem med droger, sover 8 timmar med Imovane och har inga som helst biverkningar. Det var tvärstopp på vårdcentralen. Va faan gör man nu?
om du verkligen behöver imovane för att sova så kan du köpa olagligt, tråkiga då blir ju om du måste lämna UP på t.ex jobb.
Citera
2020-06-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
om du verkligen behöver imovane för att sova så kan du köpa olagligt, tråkiga då blir ju om du måste lämna UP på t.ex jobb.
Ja om jag bara visste hur. Om man googlar vet man ju inte vad som är bluff eller inte.
Citera
2020-06-17, 14:18
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ja om jag bara visste hur. Om man googlar vet man ju inte vad som är bluff eller inte.
flugsv*mp är ett vanligt/bra alternativ, du måste dock skaffa bitcoin och ladda ner TOR webbläsaren för att handla där.
Citera
2020-06-17, 16:10
Medlem
Citat:

Nu tror jag inte att jag kommer att behöva lämna UP på jobbet, men menar du då att AG kan begära att få se läkarintyg på att man fått förskrivet medicinen lagligt?

Citat:
flugsv*mp är ett vanligt/bra alternativ, du måste dock skaffa bitcoin och ladda ner TOR webbläsaren för att handla där.
Tack för tipset. Ska undersöka detta, vill ju ha ett liv.
Citera
2020-06-17, 19:05
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Nu tror jag inte att jag kommer att behöva lämna UP på jobbet, men menar du då att AG kan begära att få se läkarintyg på att man fått förskrivet medicinen lagligt?
skulle tro att arbetsgivare kan vilja ha bevis på att du har medicinen på recept då det är ett narkotikaklassat läkemedel.
Citera
2020-06-17, 23:44
Medlem
Citat:
skulle tro att arbetsgivare kan vilja ha bevis på att du har medicinen på recept då det är ett narkotikaklassat läkemedel.
Men skulle det uppdagas att man införskaffat Imovane eller Stilnoct på olaglig väg kan man få fängelse eller böter?
Citera
2020-06-18, 06:06
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Men skulle det uppdagas att man införskaffat Imovane eller Stilnoct på olaglig väg kan man få fängelse eller böter?
fängelse är endast aktuellt om det gäller stora kvantiteter, i vanliga fall är det böter som mest.
Citera
2020-06-18, 21:52
Medlem
avsmakens avatar
Första gången jag tog zolpidem först 5mg (funkade ej) sedan två till efter en halvtimme så drabbades jag sedan av mysiga hallucinationer tills jag somnade in. Små penntroll sprang på fönsterblecket minns jag det som. Hade insomnia under den perioden så hjärnan måste ha varit helt slutkörd.
Citera
2020-06-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Första gången jag tog zolpidem först 5mg (funkade ej) sedan två till efter en halvtimme så drabbades jag sedan av mysiga hallucinationer tills jag somnade in. Små penntroll sprang på fönsterblecket minns jag det som. Hade insomnia under den perioden så hjärnan måste ha varit helt slutkörd.
Var glad för att det bara var skojiga små hallisar och att du inte vaknade upp på fel ställe med en halvt demolerad lägenhet 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in