Citat:
Ursprungligen postat av
Gulax
Ni som tar imovane/stilnoct är ni nojjiga över den ökade risk för cancer dessa mediciner ger.
Citat:
Ursprungligen postat av
lcvely
Absolut inte. Allt ger ju cancer idag om du googlar på det. Lol
Precis, vad ger inte cancer idag?

Och hur länge har det inte varnats för att man kan få lunchcancer om man röker?
Alla Vet att det ärdåligt att röka, men det konstiga är att jag är så pass gammal att jag kännt massor av folk som rökt och ingen som lever har fått cancer och utav alla som dött så vet jag bara en person som fick lungcancer.
Bland annat min mor rökte från typ 17 års åldern till hon var 71 när hon gick bort, men det var inte på grund av lungcancer utan något helt annat.
Samtidigt hade jag en person som jag kände som var runt 50 när han gick bort. Han dog i lungcancer trots att han aldrig hade rökt i hela sitt liv. Han hade heller inte jobbat i nån gruva eller liknande utan jobbat som lärare hela sitt liv.
Dessutom var han jättenyttig och drack sällan alkohol, rökte som sagt inte, motionerade däremot mycket och rörde i allmänhet mycket.
Så det här med cancer är mystik för mig. De få fall jag känner till hos närstående, så har det varot folk nom är nyttiga av sig.
Ändå röker folk hela sitt liv utan att få cancer, men dör av något helt orelaterat.
Jag rekommenderar så klart inte rökning, men min poäng är att folk kastar ur sig till höger och vänster att saker ger cancer, men i själva verket finns det många som inte ens får det av att göra det värsta man kan göra och samtidigt finns det personer som är det nyttigaste man känner som dör i Cancer.
Så lita inte på någon som säger att det ena ger cancer eller det andra.
Ja det kanske ger cancer till en på 10 miljoner, precis som att potatis kanske ger cancer till en på 10 miljoner