2020-05-04, 16:01
Medlem
SnilleFixs avatar
Spelet kommer nog utspela sig mellan new york/liberty city och miami/vice city, i nutid och 80-tal eller längre bak, man kommer nog kunna gå tillbaka i tiden i vissa uppdrag. Dom måste uppgradera fysiken ordentligt och grafiken nu till nästa generation, fysiken i 4an gör det till det bäsa spelet i serien imo. Helst helt ny grafikmotor och fysikmotor! Eller om dom moddar till rage ordentligt, kom med något nytt nu! Utnyttja nästa generations konsoler fullt ut!

Klivet från gta san andreas och gta 4 var ju grymt stort, men fyran till 5an var ju en stor besvikelse, dom sänkte ju ner fysiken i 5an, inte lika realistiskt, men bättre grafik, (jag antar att ps3 och xbox360 konsoler inte kunde hantera både fysiken och grafiken samtidigt) Men det ska fan ps5an och xbox series x göra!

Både sam houser och leslie benzies jobbar ju inte kvar hos rockstar games längre som har varit kvar länge och gjort gta till vad det är om jag har förstått det rätt. Men det ska inte vara några problem att komma på en bra story det är ju grand theft auto, man kan ta hur många ideer som helst från verkliga händelser, man får hoppas att dom inte gör en PKsmörja av dagens samhälle i deras nästa GTA heller.
Senast redigerad av SnilleFix 2020-05-04 kl. 16:08.
Citera
2020-05-04, 16:33
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
De har väl förhoppningsvis fler vassa pennor på företaget. Borde om inte annat vara rätt enkelt att locka till sig nya.

Hahaha, så jävla blåst du är. Hur fan kan du tro det är GTA 6? Kioskmongo.

Ja, förhoppningsvis så är det inte helt omöjligt att köra på samma gamla spår.
Citera
2020-05-04, 17:57
Medlem
volvo 240s avatar
Vore kul med 1990-tal igen då fordonen var som snyggast då. Jag blev nästan yr av glädje när jag såg en Regina i VC första gången!!Det var en som kom körandes mittemot huset man spränger ien kurva mot kanalen med lite grönt runt. Bilarna har varit det roligaste enligt mig, elelr iaf där fokusen bör ligga. Tex att köra till uppdraget, det kan ju bli olika varje gång beroende på vilken bil man lyckas sno. Möjligheten att åka Taxi i GTA IV använde jag bara om jag ville beundra spelets utseende. Taximodellen i IV är ju baserad på en riktigt fin bil med och har varit så i samtliga GTA i 3D. Förutom ROmans fula taxibilar i IV då. Ett GTA med de verkliga licenserade fordonen som Rockstar kopierar lär vi ju aldrig få tyvärr. Nog om Fordon, känns ju lite sådär att den första vita/nordeuropeiska personen man får spela i serien är en psykopat av dess like... Claude Speed är ju mörk med kanske sydfranska rötter, Tommy Vercetti.. sicilianare. CJ, svart. Niko, Serb, Johnny, Jude, Killen i Gay Tony, latino, Trevor, vit ned engelskt efternbamn tillika psykopat, Franklin, svart, Michael, hispanic el latino. Vill inte ha några ariska superkrigare men en normalt kriminell nordeuropeisk/anglosaxisk perso som inte är psykko tack.
Citera
2020-05-04, 18:58
Medlem
SkogsKonungs avatar
Vore väl guldläge att släppa III,VC och SA remasterd till femte generationen i en bundle då.

Vore extremt uppskattat av fansen och enkla pengar för Rockstar. Varför inte när massa andra spel släpps som remaster.
Citera
2020-05-04, 20:30
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Vore väl guldläge att släppa III,VC och SA remasterd till femte generationen i en bundle då.

Vore extremt uppskattat av fansen och enkla pengar för Rockstar. Varför inte när massa andra spel släpps som remaster.

Håller med, vore kul att se ett sådant spel, finns väl mods men det är inte samma sak.
Här är i alla fall ett exempel på hur Vice City skulle kunna se ut remastered.

https://www.youtube.com/watch?v=lRt5sIoIEV8
Citera
2020-05-05, 09:28
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Håller med, vore kul att se ett sådant spel, finns väl mods men det är inte samma sak.
Här är i alla fall ett exempel på hur Vice City skulle kunna se ut remastered.

https://www.youtube.com/watch?v=lRt5sIoIEV8

Ja, hade ju såklart varit guld. Konstigt att battlefield släpps som remasterd men inte GTA-spelen. Skulle vara otroligt lätta pengar och rättigheterna kan väl inte vara problemet som i fallet med Goldeneye till N64?

Underligt.
Senast redigerad av SkogsKonung 2020-05-05 kl. 09:30.
Citera
2020-05-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Går rykten att det kommer utspela sig i vice city har jag hört
Det hade varit GULD! De har ju varit snack om en remake på vice city länge nu så håller tummarna på att det blir så! Har vi tur blir de kanske att de utspelar sig på 80-talet :P
Citera
2020-05-05, 14:28
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, men WoW är ju ett onlinespel för massor av spelare. Vi är många som vill att vårt GTA ska vara SP och offline helt och hållet.
Håller med. Blir avundsjuk när jag ser på alla grejer de lagt till i online men inget nytt i SP. Spelar aldrig online, tycker inte det är kul. Men de tjänar som in i helvete på det. Hade hellre sett typ GTA VI 599kr och så kan de släppa DLC till SP för mer pengar som med GTA IV. Men lär tyvärr vara mycket fokus på online, det är där pengarna finns.

Stämmer Vice City så måste det vara 80-tal.

Jag var väldigt besviken på RDR2. Det mest tekniskt imponerande spel jag någonsin sett men mycket som inte fungerade. NakeyJakeys video om det summerar det bra.
Citera
2020-05-05, 14:33
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Efter att Houser lämnat Rockstar kommer det bli svårt att skapa samma typ av GTA-spel som förut.

Frågan man kan ställa sig är om man då antingen ska göra en blek kopia av det som varit ellet försöka skapa något helt nytt som inte kan jämföras med föregångaren?

Tycker för övrigt att Rockstars utvecklingstider är orimliga. RDR2 är alltså det enda spelet de utvecklat till denna generationen? GTA V var faktiskt skapt för ps3an och 360 först. Ubisoft spyr ut Assasins-spel. Visst de är inte lika bra som GTA men någonstans mittemellan vore väl rimligt? Ett Rockstarspel vartannat år skulle kännas mer tidstypiskt och skulle uppskattas av oss spelare.

Som det ser ut nu lär väl GTA VI komma ut 2023/24. Då har det gått över tio år sen GTA V. Känns lite väl långt kan jag tycka...
Men under den tiden har de spottat ur sig massa grejer till online-läget. Så det är ju inte så att de tagit det lugnt. Det är inte samma studio som gjorde RDR2 som gjorde GTA V heller. Att de tar betydligt längre tid på sig än ubisoft är väl inget konstigt?
Citera
2020-05-05, 15:49
Medlem
MortalDiseases avatar
Hittade en artikel från 2013 angående GTA VI/6

https://www.gamereactor.se/nyheter/126024/Rockstar+har+redan+b%F6rjat+skissa+p%E5+GTA+VI/

"We've got about 45 years worth of ideas we want to do. We don't know what GTA VI will be, but we've got some ideas. GTA Online is the focus right now. There ain't no rest between finishing V and then Online."

Det tråkiga med intervjun är väl att Benzies som blir citerad i artikeln inte längre jobbar kvar på Rockstar, men dem lär ju ändå ha kommit en bit på 7 år, det hade varit intressant att få se en sneak peak på hur det kan tänkas se ut och i vilken stad det hela ska utspela sig i.
Citera
2020-05-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så basically ett singelplayerspel "as a service"? Det är faktiskt helt jävla värdelöst. Jag betalar med glädje en engångssumma för mitt spel och sen för dom DLC:er jag vill ha, jag vill inte prenumerera på ett enda spel på det sättet. Dra åt fucking helvete.

Ja, jag må vara gammalmodig men det är på det här sättet jag vill ha mina spel också.
Ska man behöva spela igenom ett "skitspel" i början som sedan blir bättre med tiden så att man måste spela om skiten flera gånger för att få hela upplevelsen...dra åt helvete
Citera
2020-05-05, 16:06
Medlem
Neroxxs avatar
Är inte detta med att släppa i delar även en förlängning på den kritik rockstar ( inte bara rockstar som haft detta problem) fått om hur de anställda tvingas jobba extremt mycket? Tanken att göra det mindre och i etapper ska alltså minska arbetsbördan för de anställda. Det har varit en diskussion om crunch ett bra tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in