2020-05-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Spelet kommer nog utspela sig mellan new york/liberty city och miami/vice city, i nutid och 80-tal eller längre bak, man kommer nog kunna gå tillbaka i tiden i vissa uppdrag. Dom måste uppgradera fysiken ordentligt och grafiken nu till nästa generation, fysiken i 4an gör det till det bäsa spelet i serien imo. Helst helt ny grafikmotor och fysikmotor! Eller om dom moddar till rage ordentligt, kom med något nytt nu! Utnyttja nästa generations konsoler fullt ut!

Klivet från gta san andreas och gta 4 var ju grymt stort, men fyran till 5an var ju en stor besvikelse, dom sänkte ju ner fysiken i 5an, inte lika realistiskt, men bättre grafik, (jag antar att ps3 och xbox360 konsoler inte kunde hantera både fysiken och grafiken samtidigt) Men det ska fan ps5an och xbox series x göra!

Både sam houser och leslie benzies jobbar ju inte kvar hos rockstar games längre som har varit kvar länge och gjort gta till vad det är om jag har förstått det rätt. Men det ska inte vara några problem att komma på en bra story det är ju grand theft auto, man kan ta hur många ideer som helst från verkliga händelser, man får hoppas att dom inte gör en PKsmörja av dagens samhälle i deras nästa GTA heller.

Detta

Inget jävla trams där huvudkaraktären skall kämpa med om hen är man eller kvinna innan hen bestämmer sig för att vara pansexuell eller något annat skit!

Skall innehålla mkt skjuta, horor, sex, brott, snygga bilar och mycket vapen o droger punkt !
Citera
2020-05-06, 11:11
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Men under den tiden har de spottat ur sig massa grejer till online-läget. Så det är ju inte så att de tagit det lugnt. Det är inte samma studio som gjorde RDR2 som gjorde GTA V heller. Att de tar betydligt längre tid på sig än ubisoft är väl inget konstigt?

Jo men att utveckla skit till online-läget som enbart P12-or spelar kan ju omöjligt ta upp all tid? Att studion bakom GTA V då i såfall enbart jobbat med det under en hel konsolgeneration känns otroligt lökigt.
Citera
2020-05-06, 11:25
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så basically ett singelplayerspel "as a service"? Det är faktiskt helt jävla värdelöst. Jag betalar med glädje en engångssumma för mitt spel och sen för dom DLC:er jag vill ha, jag vill inte prenumerera på ett enda spel på det sättet. Dra åt fucking helvete.
Den du säger är ny för mig. Jag tycker den är jattebra med den spel med en prenumerationsfee varje manad som are kopplad till mammas kreditkort.
Precisely som alla andra olika underhallningstjenster som du are bekant med, netflix, spotify, hbo och sa vidare som antagligen kunde ha varit under samma paraply.

Mvh

ZOG-machine
Citera
2020-05-06, 15:32
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Jo men att utveckla skit till online-läget som enbart P12-or spelar kan ju omöjligt ta upp all tid? Att studion bakom GTA V då i såfall enbart jobbat med det under en hel konsolgeneration känns otroligt lökigt.
De har ju jobbat med GTA VI också. Menade att de inte varit helt inaktiva som det verkade som att du menade.
Citera
2020-05-06, 22:21
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Detta

Inget jävla trams där huvudkaraktären skall kämpa med om hen är man eller kvinna innan hen bestämmer sig för att vara pansexuell eller något annat skit!

Skall innehålla mkt skjuta, horor, sex, brott, snygga bilar och mycket vapen o droger punkt !

Inbrottsuppdragen ifrån San Andreas, är något jag saknar. Fast denna gång med lite mer dynamisk nisch över det hela.

Bryta sig in och smyga runt i en kåk, smockad med värdefull elektronik, antikviteter, dyrbara smycken och kontanter - om man har tur. Däremot att också råka bryta sig in i fel sorts kåk och istället stöta på någon galen skjutglad patriot eller "thug nigga" - om man har mindre tur.
Citera
2020-05-07, 20:37
Medlem
Gubbelisas avatar
Det behöver ju inte betyda att kartan är mindre bara för att den inte startar med full storlek från början. Det kan ju vara att själva världen ytmässigt kanske är lika stor som GTA V men att den uppgraderas mer och mer så i slutändan kanske det är enormt.
Även jag skulle vilja se att man kunde göra inbrott i fler hus och att man kan gå in i fler hus. Lite mer realism helt enkelt.
Skulle helst se om vi fick en helt ny stad istället för städer som vi redan haft.
Nånting som jag verkligen tycker de borde jobba mer på i GTA är ljudkvaliten. Grafiken kan vara bra men ljudet blir aldrig riktigt bra, då främst vapenljud som jag tycker aldrig gjorts särskilt bra i GTA-serien.
Vill vi inte även ha lite mer blod och gore också? Skjuter man nån i skallen med en hagelbössa så ska det inte finnas så mycket av en skalle kvar tycker jag, sånt tycker jag är viktigt för spelglädjens skull
Citera
2020-05-07, 20:51
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Det behöver ju inte betyda att kartan är mindre bara för att den inte startar med full storlek från början. Det kan ju vara att själva världen ytmässigt kanske är lika stor som GTA V men att den uppgraderas mer och mer så i slutändan kanske det är enormt.
Även jag skulle vilja se att man kunde göra inbrott i fler hus och att man kan gå in i fler hus. Lite mer realism helt enkelt.
Skulle helst se om vi fick en helt ny stad istället för städer som vi redan haft.
Nånting som jag verkligen tycker de borde jobba mer på i GTA är ljudkvaliten. Grafiken kan vara bra men ljudet blir aldrig riktigt bra, då främst vapenljud som jag tycker aldrig gjorts särskilt bra i GTA-serien.
Vill vi inte även ha lite mer blod och gore också? Skjuter man nån i skallen med en hagelbössa så ska det inte finnas så mycket av en skalle kvar tycker jag, sånt tycker jag är viktigt för spelglädjens skull

Precis, och nästa generations konsoler kommer garanterat vara riktigt kraftfulla spelmotorer, som säkert kommer ha kapacitet att leverera enorma spelvärldar. Och ändå kunna behålla bra grafik med väldetaljerade texturer med hög FPS.
Men jag kan ju ha totalt fel och det blir bara bajsmacka av alltihop. Som denna snubbe säger - "You never know"
Citera
2020-05-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Det som jag hört är att det ska utspela sig i Malmö nutid, medäven städer som Helsingborg, Landskrona och Kristianstad, hört att i ett av uppdragen ska man smuggla knark över bron så jag antar Köpenhamn också är med i spelet vilket är logiskt om man tänker efter.

Är du efterbliven eller?
Nä, du måste trolla
Citera
2020-05-08, 09:29
Medlem
Jag vill ha så mycket talk radio som det bara går. Det bästa i GTAV var ju talk radio och reklamen i radio. Fast, det ska finnas möjlighet att ladda ner nya samtal så man inte hör samma hela tiden.

Vill se mer naket och gärna att man kan se ett samlag ala Basic Instinct, bara för att se reaktionerna på spelet hos konservativ media.

Rockstar tog ut svängarna ordentligt i GTAV, hoppas de är än värre i GTAVI
Citera
2020-05-08, 20:16
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
De har ju jobbat med GTA VI också. Menade att de inte varit helt inaktiva som det verkade som att du menade.

Faktum kvarstår att de släppt ett enda spel till denna konsolgenerationen. Tycker det är svagt.
Citera
2020-05-08, 22:48
Medlem
MortalDiseases avatar
Lite rolig läsning ifall något stämmer angående ryktena om GTA VI

https://www.gamesradar.com/gta-6-release-date-news-trailers-map-gameplay-rumours/

"Codename is PROJECT AMERICAS."

"There are four main characters, two police and two gang members."

"Your personal vehicle will be like your horse saddle in Red Dead Redemption 2. All your equipment is stored in the trunk. You also store your body armour in the car. If you wear it, it appears, no longer just an invisible thing."

"Weather is a heavy focus (hurricanes, floods, etc)."
Citera
2020-05-09, 12:56
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Hoppas att det är lite fler nivåskillnader i spelet med många branta serpentinvägar.

Att kartan är i en viss storlek för att sedan bli större ser jag som positivt faktiskt, om det skulle bli så alltså. Annars blir det som rdr2 det var för stort på en gång, den mänskliga hjärnan kan inte ta in så mycket ny info på en gång så man missade hälften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in