Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Ur förhör med SD, han verkar sannerligen inse situationens allvar, att han förhörs med anledning av att LW är mördad.
Not.
147, 403
"...MT: Släp, ja släpa över, vi har våra trädgårds saker kanske två och en halv, tre meter ifrån varandra, så ja, ehh det låg närmast till hands istället för att dom ska gå in och rota i mitt växthus förbi, tusen miljoner kaninhinder, det är lite bökigt..."
147, 468
"...BF: När använde du dom här shortsen senast?
MT: Dom är nog bara använda en gång, på tusen år tror jag faktiskt.
F: En gång på tusen år?..."
147, 501
"...F: Va sa du om handen da, hur gjorde du illa den ...
MT: Ja den ba ... ehhjag körde omkull, ja körde jättejätte fort, snabbare än nån nånsin har gjort i en kurva ehh i Kilsbergen..."
Här berättar SD om hur han och LW kommit överens om att träffas på fredagen 11/5 -18:
147, 502
"...F: Men va gjorde du ute då da i samband med att du ringde polisen?
MT: Ehh ja då skulle Lena å jag träffas
F: Vart?
MT: Ja ehh de finns en bro mellan Vivallaskogen å Baronbackarna heter den, å nära där så går de in en liten grusväg i skogen, ett ställe där hon har en geocach placerad. Där skulle vi träffas.
F: Vilken geocach?
MT: (suckar) ja-a den hon släppte und ... i december, ja vet inte, den heter förmodligen advents 2017 nånting, jag vet inte va den heter faktiskt. Ja hade sett att dom hade tagit ut en del skog där, så den blev lite för synlig, den är en ganska stor historia ehh så jag tyckte den såg ut som att den behövde flyttas på för att inte bli misshandlad av snorungar.
F: Varför skulle ni träffas där?
MT: För å gå å titta till den där cachen som jag hade sett som att, ja här fanns de en risk
F: Hur hade ni kommunicerat innan?
MT: Jag förutsätter telegram, de är de enda vi använder, kan ha vare telefon också, men de, de är ju rätt så ovanligt
F: Telefon, ringer ni vanliga samtal?
MT: Ja i såna fall så är de vanliga samtal, men de är, som sagt, de är ovanligt.
F: Å vad hade ni bestämt?
MT: Att vi skulle ses där man gick in i skogen, där den där grusvägen börjar..."
Pja, och sen följer ju hela historien med Mållgan, Mållgan och Mållgan...
Ja jag läste det där förhöret med SD.
Och då blir man ju lite undrande över hur han lyckades få ut henne bakom planket, när han nästan själv pekar på hur det kan ha gått till. Är det en av hans lekar? Är det en fint?
Förhöret är 2/7, en och en halv månad efter mordet. Jag vet inte hur långt man hade kommit med utredningen vad gäller mastuppkopplingar, men SD trodde nog att han låg bra till genom att han inte hade med sig mobil och hade alibi stora delar av dagen och kvällen.
Han kände väl här att han måste förklara sig, vad skulle han annars göra ute 11 maj på natten? Det skulle inte förvåna mig att han inte ens tänkt på att det är något som skulle komma upp som fråga i ett förhör. Han trodde säker inte att det skulle upptäckas och att någon skulle misstänka att det fanns ett samband ens mellan incidenterna. Lögnen kan ha blivit uppfunnen där och då, i förhöret.
Läste just förhör med J*örgen, som L*ena har mycket tät kontakt med på slutet. Hur sjutton hinner hon kommunicera med så många så mycket?
Här pratar de geocaching 13 maj, om just den cache som L*ena hämtade loggremsan från;
Ord som beskriver världen. Med tanke på färska myggbett och rivsår (?), så har hon alltså alldeles nyligen varit där. Jag fattar dock inte vad de pratar om, det är några termer inom geocachngen som jag inte känner till.
Förmodligen hämtade hon loggremsan då?
Alltså den loggremsa som var den bild som hon skickade till SD. Det allra sista hon någonsin skickade till någon.
Aktbil 158/252
Samtal med J*rgen
13 maj- 18,strax för 20.00
"
J: Det fick jag inte fram förut.. fanns inte (ohörbart)
L W: Nähe .. jag tror dig, jag tror dig .. men nu funkar det jag tog bort min note där ..
J: Ja ja ja .. ja men vad bra och skönt.
L W: Slipper jag grunka med det..
J: Super.
LW: Och jag har nu utslag (ohörbart) på mina underarmar jag var ju tvungen och tjorva mig
upp där i trädet och jag är ju inte riktigt som jag ska i benen så jag fick ha armarna mera ..
J: Ja ..
LW: Nu är det som .. tusen myggbett på underarmarna.
J: Ja .. precis för du har ju .. dragit dom ah precis ..
L W: Ah inte dragit.. jag bara .. hängde liksom. "