2020-03-17, 14:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har läst polismannens anmälan till socialnämnden som du hänvisar till. Men i vilket förhör hittar man de här uppgifterna, om att SD och HD skulle ha pratat om att SD skulle döda HD och de båda barnen?

Vad är det du läst?

Har du läst förhören med Hanna?

Vad hittade du där?
Citera
2020-03-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Insatsen när man hämtade SD den 27 aug 2019 finns inte nämnd i polisens händelserapporter - jag är övertygad om att kära Malin fabulerar. Och det kommer jag göra tills jag får bevis att jag har fel i det. Lovar att pudla om någon kan visa källa. Men... som sagt, Plantering av trådsanning.

Pudelläge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man
Citera
2020-03-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Pudelläge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man
Den är ju låst. 🙁
Står det att polisen först upprepade gånger försökt få kontakt med SD för att beordra honom att inställa sig på polisstationen? Att SD hade dock inte svarat på polisens telefonsamtal, vidare hade han inte öppnat de (flertalet) gånger de åkt till SDs adress och arbetsplats för att söka honom?
Och att detta pågick i mer än en dag?
PS. Det gick ca 13 timmar från anhållan i frånvaro till gripandet. DS.
Citera
2020-03-17, 15:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Ja jag vet att SD besökte JG på mordkvällen.
Med tanke på vad han skulle göra där så
behöver man liksom något.

Ett inlägg från i somras.
Det lämnar mej inte ifred.

Nu kanske ”alla” här vet vad SD behövde, men jag undrar. Fick vi nåt svar på detta?
Citera
2020-03-17, 15:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har läst polismannens anmälan till socialnämnden som du hänvisar till. Men i vilket förhör hittar man de här uppgifterna, om att SD och HD skulle ha pratat om att SD skulle döda HD och de båda barnen?

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du tillgång till FUP?

Citat:

Vad är det du läst?

Har du läst förhören med Hanna?

Vad hittade du där?

Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
AB 149, sidan 238

Läser du inte vad jag skriver?
Har hänvisat till AB 149 tidigare, där finns intressanta förhör med HD som besvarat flera av dina frågor.
Men du vill kanske inte förstå, utan hellre fråga samma sak om och om igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Det har han, men det är problem med informationsintagningen. Info in men felbearbetning av infon.

Nähä inget svar på mina två senaste svar till dej...

Har du hittat det än?
(Ett tips: det går att söka i aktbilagorna.)

Nåväl kan väl hjälpa dig om det går lite trögt i tankeverksamheten eller om det finns nån annan i samma sits som inte tror...

149/237

FL2: (läser ur SD o JGs chat) ”Att du sa att du kunde ta livet av henne, det har jag inte berättat iförhör.” Det är det Jerry är oroad över.
(tyst ca 20 sekunder)
FL1:Hur uppfattar du det här?
MT: Hur jag uppfattar... vad, vad är det du vill att jag ska svara på? Hur jag uppfattar det där?
FLI: Mm
MT: För mig är inte det här nåt nytt
FLl: Nej
MT: Såjag ...
FL1: Kan du utveckla det? Att det är inget nytt
MT: Det här har jag och Stefan pratat om. Eem, ja
FL1:Berätta
MT: Det här kanske var 2014, har vi pratat om det -15 kanske. Eem han sa att under din sjukdomsperiod så var det så jobbigt så att jag funderade ett tag på hur vi skulle kunna avsluta hela familjen, för det var så, du var så dålig, under den tiden. Och det fanns ingen hjälp att få. Det fanns en önskan ibland. Eem precis som jag själv hade en önskan över att jag inte ville leva och det visste han. Eem... och det var, som sagt, under den tiden. Så det här är inget nytt, det här har vi pratat om
FL1:Mm och när har ni pratat om det här då?
MT:Oj! 2016 kanske
FLl: Mm, mm. Aja, så det här är samtalsämne som ni har haft tidigare? MT:Ja,ja
FL1: Och det är, du tycker inte att det är nåt konstigt att han önskar dig livet?
MT: Nej faktiskt inte, när man har en sjuk anhörig så är det väldigt, väldigt många som reagerar så
FL2:Mm
MT: Att dom önskar att det vore bättre, för den personen lider så pass mycket
FL2: Men...
MT: Det är inget konstigt sjukdomsscenario
FL2: Och då var planen att ta med sig barnen också? Ska jag förstå det så?
MT: Eem... ibland, för då skulle det vara hela famiijen
FL1: till och med, tänker att hela familjen ska förintas, och det är väl så man får tolka det då om du säger att det är hela familjen, inte bara du. Det måste ju vara fruktansvärt jobbig situation
MT: Eem... helt ärligt, så... eem... vi pratade om det, jag har en förståelse för det för jag vet hur det är att se dom anhöriga som har sina svårt sjuka. Jag jobbar med det dagligen. Jag vet att det är många av dom som har den önskan, som också uttrycker det
FL1: Mm men tycker du ens att det är okej att Stefan önskar livet av både dig och barnen?
MT:Där och då när jag var som sjukast gjorde han det
FLl: Jaa, aa men skulle det vara...
MT: Eem men framförallt
FLI: ... en okej tanke? Att hela familjen ska förintas?
MT: Det är...
FL1: Du är inte ens, du är inte ens liksom förvånad över det här?
MT: Nej, jag tänker inte svara eftersom du börjar avbryta, så det är inte så (ohörbart)
FL1: Nej men fortsätt gärna
MT: Nej nu vill jag inte fortsätta faktiskt

FRÅGA TILL DEJ DRAIFOS: hur TOLKAR du det jag citerat?
Citera
2020-03-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Här kommer Aktbil 343.
Ingår i Förundersökningsprotokollet.
Först är det lite Telegram som inte kunde återställas från Lenas mobil, och sen är det ett gäng med förhör av vittnen och grannar .

Varse go

https://docdro.id/95ASUKB

(man behöver absolut inte bidra med pengar för jag lägger upp allt ändå, men för dom vänliga själarna som prompt vill bidra med några tior... Swedbank 8480-6 994 704 985-5)

Storartat, tack så jättemycket!
Citera
2020-03-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Här kommer ett kort utdrag från en konversation.
Jag fattar det som att Backman har med detta i försvaret.
Tror att det är Bilaga 1, i nån form av Försvarsdokument.

https://docdro.id/pLoU27j

Fy fan vilket sjukt resonemang från båda två.
Men kanske SD menade allvar och LW inte begrep det? Förrän det var för sent?
Citera
2020-03-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Den är ju låst. 🙁
Står det att polisen först upprepade gånger försökt få kontakt med SD för att beordra honom att inställa sig på polisstationen? Att SD hade dock inte svarat på polisens telefonsamtal, vidare hade han inte öppnat de (flertalet) gånger de åkt till SDs adress och arbetsplats för att söka honom?
Och att detta pågick i mer än en dag?
PS. Det gick ca 13 timmar från anhållan i frånvaro till gripandet. DS.

Vet ej vad det står. Låst även för mig. Men att han hämtades av insatsstyrkan är ju klart. Varför det skedde? Ingen aning. Vet inte om det är så intressant heller. Jag misstänker förstås att det var en medveten chocktaktik för att mjuka upp honom inför förhören men jag vet inte. Även om man sökt honom dagen innan utan att få tag i honom hade man säkert kunnat gå försiktigare fram och tex ringt på. Om man ville. Men det kanske förekommer att folk hinner ta livet av sig.
Citera
2020-03-17, 15:23
Bannlyst
En utskrift från en ljudfil.
Fattar inte riktig vitsen med den Aktbil 380
Tidslinje över ljudinspelning, ingiven av försvaret vid
sakframställan

https://docdro.id/YV4XwhZ
Citera
2020-03-17, 15:23
Medlem
Citat:

Har du hittat det än?

Nåväl kan väl hjälpa dig om det går lite trögt i tankeverksamheten eller om det finns nån annan i samma sits som inte tror...

149/237

FL2: (läser ur SD o JGs chat) ”Att du sa att du kunde ta livet av henne, det har jag inte berättat iförhör.” Det är det Jerry är oroad över.
(tyst ca 20 sekunder)
MT: Hur jag uppfattar... vad, vad är det du vill att jag ska svara på? Hur jag uppfattar det där?
MT: Det här kanske var 2014, har vi pratat om det -15 kanske. Eem han sa att under din sjukdomsperiod så var det så jobbigt så att jag funderade ett tag på hur vi skulle kunna avsluta hela familjen, för det var så, du var så dålig, under den tiden. Och det fanns ingen hjälp att få. Det fanns en önskan ibland. Eem precis som jag själv hade en önskan över att jag inte ville leva och det visste han. Eem... och det var, som sagt, under den tiden. Så det här är inget nytt, det här har vi pratat om
FL1: Och det är, du tycker inte att det är nåt konstigt att han önskar dig livet?
MT: Nej faktiskt inte, när man har en sjuk anhörig så är det väldigt, väldigt många som reagerar så
FL1: till och med, tänker att hela familjen ska förintas, och det är väl så man får tolka det då om du säger att det är hela familjen, inte bara du. Det måste ju vara fruktansvärt jobbig situation
MT: Eem... helt ärligt, så... eem... vi pratade om det, jag har en förståelse för det för jag vet hur det är att se dom anhöriga som har sina svårt sjuka. Jag jobbar med det dagligen. Jag vet att det är många av dom som har den önskan, som också uttrycker det
FL1: Mm men tycker du ens att det är okej att Stefan önskar livet av både dig och barnen?
MT: Nej, jag tänker inte svara eftersom du börjar avbryta, så det är inte så (ohörbart)

Jag tolkar, det är gammalt och enbart då det gällde. I övrigt uppvisar SD en normal medelklass pappa. Att detta ska ses i ljuset av hans vänliga inställning till avsluta lidande det är en femi könsmaktsordning som ens vågar ta upp detta ovidkommande i det av Åsa obefintliga motiv bild som ingen förstår.

Tror nog jag tolkat rätt. SD är livsfarlig under vissa premisser, och de är inte långt bort.

Hur jobbigt livet är för en själv och andra tänker man inte ens i dessa banor. Men det gör SD, sedan har vi kristna som skoter i sånt här. Bo är viktigare. Sedan femi nazist snubbarna som bortförklarar.
Citera
2020-03-17, 15:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Absolut var det det. Tänkte det skulle framgå eftersom jag replikerade dig. Borde annars skivit det.

Tack för svar, inte lätt att hålla reda på alla Aktbilagor.
Citera
2020-03-17, 15:26
Medlem
Citat:

Har du hittat det än?

149/237

(tyst ca 20 sekunder)

Men alltså, antingen är HD totalt apatisk eller också manipulerad ...
Band de sjukaste samtal jag läst, då de verkar ha varit i normal samtalston!
Tar man så lätt på döden, ja då förhåller man sig så kanske även efter döden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in