2020-03-24, 12:10
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Han verkar inte ha långt till skratt.
Han e väl nervös

#Team Åsa Hiding
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-03-24 kl. 12:12.
Citera
2020-03-24, 12:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
45-åringen sitter återigen och skrattar för sig själv. Han håller handen för munnen och försöker dölja leendet. Sedan vänder han sig mot sin advokat Ingvar Backman och viskar något. Advokaten fortsätter titta ner i sina papper och nickar bara stillsamt till svar.
Mycket märkligt beteende, vore jag hans försvar skulle jag i en paus säga åt SD. Även om det inte kommer påverka domen så är det inte till fördel för SD.
Citera
2020-03-24, 12:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Läkare precis som präster har tystnadsplikt vilket jag tycker är jävligt bra och vad LW eventuellt har för defekter i sitt underliv angår inte Svenska folket och med hänsyn till efterlevande så tog domaren rätt avgörelse här och LWs blödande eller inte vid samlag kommer med största sannolikhet att redovisas i en kommande dom om än i en nedkortad redogörelse.

Vi lär få enas om att vi inte är överens misstänker jag

Det här hemlighetsmakeriet missbrukas å det grövsta nuförtiden och det sker då enligt mig för att rättsväsendet har politiserats och blivit ideologiskt, det drivs en feministisk agenda nu och det enklaste knepet för att hindra insyn är att begära lyckta dörrar i tid och otid.

Du kan bara hoppas på att ett enda ord om BO,s eventuella problem kommer att hamna i domskälen.
Citera
2020-03-24, 12:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Instämmer och de verkar vara mer regel än undantag.

Ja, precis , nu har SD fått sin dag och uppmärksamhet alla blickar på SD, han fick vara medelpunkten , vilket han uppskattar nu kan han förhoppningsvis sova gott och komma på flera lögner.
Citera
2020-03-24, 12:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Mycket märkligt beteende, vore jag hans försvar skulle jag i en paus säga åt SD. Även om det inte kommer påverka domen så är det inte till fördel för SD.
Vi vet ju inte om det är sant att SD sitter och skrattar och beter sig som en psykopat. Vi får ju bara rapportering från lokalblaskan NA som har gått i åklagarens ledband i två år nu. Det skulle vara intressant att få höra ljudupptagningarna från rättegången, och det skulle inte förvåna mig alls om det då visar sig att han i själva verket har riktigt bra svar på det åklagaren lägger fram.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-24 kl. 12:18.
Citera
2020-03-24, 12:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi lär få enas om att vi inte är överens misstänker jag

Det här hemlighetsmakeriet missbrukas å det grövsta nuförtiden och det sker då enligt mig för att rättsväsendet har politiserats och blivit ideologiskt, det drivs en feministisk agenda nu och det enklaste knepet för att hindra insyn är att begära lyckta dörrar i tid och otid.

Du kan bara hoppas på att ett enda ord om BO,s eventuella problem kommer att hamna i domskälen.

Det är förståeligt att sjukvårdspersonal begär stängda dörrar för att de månar om sin tystnadsplikt. Jag ifrågasätter däremot att andra vittnen utan legitima anledningar också får stängda dörrar i tid och otid.
Citera
2020-03-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var väl dessutom när hon själv blev misstänkt som hon började mer eller mindre tiga i förhören?

Det var stor skillnad mellan förhören fram till i juni och de som hölls under hösten. Men hon höll distans till frågorna om SD från dag 0. Under våren bar hon offerkofta, under hösten visade hon sig vara en fighter. Stor skillnad. Hon hade hittat sin ringhörna.
Citera
2020-03-24, 12:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nja samma med Lena och NW. De hade också sina dispyter men älskade ändå varandra. NW skulle säkert göra allt för att få tillbaka sin mamma nu. Det är sannolikt att T känner likadant för sin pappa trots alla dispytet dem emellan i det förgångna.

Det är inget lätt beslut för en mamma. Göra vad som är rätt eller vad som är bäst för barnen.

Du har nog underskattat vissa dimensioner av rättsväsende och rättsutövning, som är samhällets — alltså vi — rättssökande för en drabbad, och för nästa och nästa offer sen. HD är tacksam att hon inte blivit inburad ckså, vilket kanske existensen av barnen trots allt räddat henne ifrån. Rätten ska just söka förbrytaren oavsett personliga tyckanden och viljanden. Har inte HD sålt ut SD så mycket hon kunde i sista vändan då hon togs in så betyder det bara att problemen dras ut i tid, och risken för henne själv att bli åtalad sannolikt hänger kvar — på bekostnad av hennes barn. SD är i praktiken redan uthängd som mördare inför allmänheten, och inför barnen, och det går inte bara bort för att man blundar och önskar. Barnens chans i livet ligger snarare i att han blir inlåst. Och förblir där under överskådlig tid.
Citera
2020-03-24, 12:21
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vi vet ju inte om det är sant att SD sitter och skrattar och beter sig som en psykopat. Vi får ju bara rapportering från lokalblaskan NA som har gått i åklagarens ledband i två år nu. Det skulle vara intressant att få höra ljudupptagningarna från rättegången, och det skulle inte förvåna mig alls om det då visar sig att han i själva verket har rätt bra svar på det åklagaren lägger fram.
Jag har säkra källor på att så är fallet, dvs att SD emellanåt sitter och flinar och skrattar, dock inte högt.
Han var dessutom väldigt kaxig mot åklagaren när han förhördes.
Citera
2020-03-24, 12:22
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Försvararna har nog insätt vilken klient de har att göra med. lönlöst att påverka en lögnare.

Så länge pengarna sipprar in på försvararnas konto så tiger de.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-24 kl. 12:28.
Citera
2020-03-24, 12:22
Medlem
Citat:
Det är förståeligt att sjukvårdspersonal begär stängda dörrar för att de månar om sin tystnadsplikt. Jag ifrågasätter däremot att andra vittnen utan legitima anledningar också får stängda dörrar i tid och otid.
Vissa vågar inte vittna annars, och kanske friserar sina svar. Man kan tycka vad man vill om det, men hellre sanningsenliga svar bakom lyckta dörrar än lögner där vi har insyn. Men att folk med tystnadsplikt har lyckta dörrar känns korrekt.
Citera
2020-03-24, 12:23
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Man upptäcker inte sprickor i deras fasad förrän man börjar umgås mer nära och regelbundet.
Men rent socialt i allmänna sammanhang fungerar de ypperligt. Som du märker var SD Mr.Nice, just för att han fungerade socialt.

Lena såg igenom fasaden först när hon kom honom nära. Det är nog du som ska läsa på, inte jag.

Som sagt, noll koll. Dom flesta känner av en psykopat så fort man kommit längre än coctail-samtals-mode. Och många märker av det redan där.

I ett uppstyrt sammanhang, såsom en rättegång, är deras tvångsmässiga behov av kontroll det som fäller dom, ofta parat med en grandios föreställning om sin egen förmåga att manipulera sig ur knipor.
Kolla på en i sammanhanget betydligt socialt skickligare psykopat som Ted Bundy, och notera hur han betedde sig under rättegången i Florida när han företrädde sig själv. Smart, karismatisk, men helt bisarr.
Peter Madsen är ett annat exempel.
Eller kolla vår kvinnliga psykopat i Arboga.

SD är ovanlig, men inte på något sätt unik. Om du lägger mindre energi på att ljuga ihop en intressant persona och inhämtar lite faktisk kunskap istället kommer du att fatta det.
Senast redigerad av Betongbaletten 2020-03-24 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in