Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Det mentala trasproletariatet har forcerat dörrarna och klampar in på finmattorna.
Ahhh... En "trådgigant" gör entré!
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
"Höhöhö - inte låsa sig vid realism, va!"
"Höhöhö - najs!"
Nudge, nudge.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Det kontraintuitiva svaret på frågan är som sagt att Nej, man ska faktiskt inte vara realistisk inför framtiden - man ska vara pragmatisk. Och den som inte förstår skillnaden ska sitta ner och lyssna på den som gör det. Nu talar vi om filosofi som det går att förankra med akademisk dominansterminologi - men också klara verba för plebejerna.
Att "gilla läget" är att vara pragmatisk, inte realistisk. Och verkligen inte "uppgiven" som någon trodde. Det handlar istället om att inte slösa kraft på att önska att landet låg bättre än det gör - utan istället använda de möjligheter som står till buds för tillfället, på bästa sätt.
Om att inte kissa på sig av förtvivlan över en uppförsbacke eller avsaknaden av träd, utan röra på sig fysiskt och mentalt för att utröna svagheter och luckor.
Så - jo, skillnaden står samtidigt mellan "defaitism" och pragmatism. Mellan att vara en nyttig idiot och att inte vara det. Att vara så förmäten att man tror att man vet vad som är möjligt eller inte, där man sitter och hukar med begränsad horisont.
Är det Fucktards filosofi du inspirerats av?
Medan vi väntar på att trådgiganternas "Hemvändande" ska börja, kanske lockade av Enochs "hundratals miljarder per år", kan vi börja peta lite i separatismen. Nu när hattfolket enligt Långbågens spaning verkar ha kapat nationalismen, för att utnyttja för sina egna sinistra ändamål får man förmoda, måste vi överlägga om inte separatismen blir nästa desperata steg i kampen för att undkomma brunfolkets plågor.
Malmö är ju redan förlorat, och jag undrar om inte Göteborg också är det. Stadens forna bestånd av "goa gubbar" har bytts ut mot ilsket stirrande araber och bajsnödiga hipsters som inte vågar gå utanför dörren, förutom då helgknarket ska inhandlas. Nej, vi får se södra Sverige som förlorat. Vi har en naturlig barriär i form av Vänern och Vätterns södra stränder. Varför inte knoppa av allting söder om denna linje och ge regionen till politikerna, journalisterna, araberna, somalierna och afghanerna? I Beowulf fick vi ju veta hur det går när man skickar syltryggarna i Götaland för att hjälpa den danske kungen. Götarna klarade inte av Grendel och hans morsa utan att lida svåra förluster. Samtidigt nämns de mystiska svearna som man som engelsman måste ha blivit lite nyfiken på. Hade man skickat en närking eller värmlänning hade det nog räckt med att skicka ett par stycken för att få ordning nere i Roskilde.
Separatismen, mina kära trådgiganter och trådföljare, kommer att bli nästa strid i mediakriget. Redan nu talas det försiktigt om
gated communities i pressen, men som alla kan gissa räcker inte ett vitmålat staket i allmogestil från Bauhaus och en väktare från Securitas beväpnad med ficklampa för att stoppa brunfolket när de vädrar blod och vill låna Audin, mobiltelefonen eller dottern i ett medelklasshem. Nej, vi behöver en mur. Berlinmuren verkar ha varit en robust konstruktion eftersom den lyckades stänga fascismen ute från den Demokratiska Republiken i decennier. Kan man hitta ritningarna till Berlinmuren på nätet? Trump verkar också ha skickliga murare i sin administration.
Lösningen är alltså En Trump-Berlin-Mauer efter Vänerns och Vätterns södra stränder för att hålla Grendels avkommor borta från Svea. Skulle ni götar gå med på att bli sveoner för att slippa kaozet, genom att lämna ert Heimat nere i Södern? Ni skulle naturligtvis tvingas lära er svenska, men vi får lösa det med SFI eller någonting liknande.
Jag raljerar bara, tänker ni. Men jag tror att delningen av Sverige kommer att komma upp på dagordningen ganska snart. Jag spår att Svenska Dagbladet eller Kamratposten kommer att börja smyga in ledare som försiktigt vänjer Sverige vid den tanken.