2019-11-11, 17:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Så du hävdar att jag hänvisar till föråldrade, redan överspelade svenska språkregler? Har du belägg för att det är så?
Nej det gör jag inte. Nu hittar du på igen.

Nya språkregler behöver inte spela ut gamla. Jag ser till exempel ganska ofta både ”skall” och ”ska” i skriftspråk numera. Det hände inte lika ofta förr.
Citera
2019-11-11, 17:36
Medlem
Det är bevisat att det inte finns något vettigt skäl att tro att Gud existerar. Det räcker väl?
Citera
2019-11-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det är bevisat att det inte finns något vettigt skäl att tro att Gud existerar. Det räcker väl?
För mig räcker det.
Citera
2019-11-11, 18:30
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vilka storheter?
Dina profetior om mig är irrelevanta.
Sådana som finns utan att belägg presenteras för dem.
Inte för dig.
Citera
2019-11-11, 18:31
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Vad är "vettigt" i den meningen?
Citera
2019-11-11, 18:32
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej det gör jag inte. Nu hittar du på igen.
Nya språkregler behöver inte spela ut gamla. Jag ser till exempel ganska ofta både ”skall” och ”ska” i skriftspråk numera. Det hände inte lika ofta förr.
Vilka språkregler hänvisar du till för skrivningen med litet g?
Citera
2019-11-11, 19:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Sådana som finns utan att belägg presenteras för dem.
Inte för dig.
Kan jag ta reda på vilka belägg som presenteras för dem?
Citera
2019-11-11, 19:03
Medlem
Citat:
Vad är "vettigt" i den meningen?
Med "vettigt" menar jag just vettigt.
Citera
2019-11-11, 19:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vilka språkregler hänvisar du till för skrivningen med litet g?
Inga. Jag menar att språkreglerna ändrar sig över tid. För mig är regeln: Stor bokstav i egennamn, i vissa förkortningar och i början av meningar. ”gud” är inget av dessa, för mig.
Citera
2019-11-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag vägrar dela din vidskepelse så det är mig det är fel på och jag håller två motsatta idéer samtidigt? Ok.
Sanningen är att det finns ingen synd då religiösa regler är påhittade. Varför skulle jag tro på kristna tankebrott då jag inte tror på den kristna guden?

Så det är ok att döda spädbarn för föräldrarnas synd? Ja eller nej?
Sanningen är att det inte finns några brott, för det är människor som hittat på regler, och de tolkas ofta till myndigheters fördel. Därför kallas världens myndigheter odjuret i bibeln.

Matt 23:23
Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som ger tionde av mynta och dill och kummin (betalar skatt) men försummar det viktigaste i lagen: rättvisa, barmhärtighet, trohet. Det gäller att göra det ena utan att försumma det andra.

För att tankar leder till onda gärningar, ränksmidare...

Beror på vad föräldrar och far- och morföräldrar gjort sig skyldiga till. Om de inte har något annat av värde, hur ska Gud straffa de då?
Citera
2019-11-11, 19:58
Medlem
Citat:
Och hur vet du att det är hans egna ord? Det gör du inte.
Alltså är det bara ord och du följer dessa ord till att förespråka evig tortyr för oskyldiga för tankebrott.
Ser du inte vilket omoraliskt vansinne detta är?
Jag förstår att det är Guds ord. Om någon går omkring och tänker jag hatar den där Sepiritz mer än allt annat, skulle du låta en sådan bo hos dig? Om du hatar Gud, varför skulle då Gud ge dig en plats i himlen?
Citera
2019-11-11, 20:04
Medlem
Citat:
Din världsbild är så känslig att du måste utmåla folk som onda när man inte delar din vidskepelse.

Din hjärna är så trasig att du inte ser att då man inte tror på någon gud så kallar man honom inte heller lögnare. Antingen är han värdelös på att göra sig känd eller förmedla sitt budskap på ett övertygande sätt eller så är det bara mänskliga skrifter du blint följer. Oavsett är din position ohållbar.
Ja. Självklart tror vi det. Vad trodde du?
Bara för att din världsbild är så känslig att du blir vred då den kritiseras. Det handlar inte ens om Gud. Det handlar om dig. Ser du inte det?
Spelar ingen roll om du KALLAR honom en lögnare, du GÖR Gud till en lögnare när du inte tror på evangeliet. Du säger ju att evangeliet inte är sant, att det är påhittat.

Det handlar inte om mig, för jag citerar bibeln, Guds ord, inte mina egna ord. Jag förkunnar inte Guds ord för min egen skull, det skulle vara som att preaching to the choir. Jag förkunnar Guds ord för förtappade själar som du och alla som läser detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in