2019-11-10, 14:48
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det har jag inte påstått. Jag har bara konstaterat att de inte har belägg. Påståenden utan belägg kan avfärdas utan belägg.
Om du kallar dem tomma och meningslösa utan att bevisa att de är tomma och meningslösa riskerar du att dina anklagelser om dem som tomma och meningslösa kallas tomma och meningslösa - och det med större rätt, eller hur? Vad skulle du säga om så skedde?
Citera
2019-11-10, 14:49
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Idel undanflykter och bortförklaringar. Om du inte vet vet vad som ska bevisas, skriv det i så fall.
Hur är det en undanflykt och bortförklaring att påpeka att du skrivit rappakalja?
Citera
2019-11-10, 19:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Så när ändrades de svenska skrivreglerna, menar du?
Hela tiden. Det är bara att jämföra en gammal text med en nyare.
Citera
2019-11-10, 19:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur är det en undanflykt och bortförklaring att påpeka att du skrivit rappakalja?
Hur är det inte en undanflykt, att påpeka en saknad bokstav och helt strunta i frågan?
Citera
2019-11-10, 19:09
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om du kallar dem tomma och meningslösa utan att bevisa att de är tomma och meningslösa riskerar du att dina anklagelser om dem som tomma och meningslösa kallas tomma och meningslösa - och det med större rätt, eller hur? Vad skulle du säga om så skedde?
Jag har inte kallat dem meningslösa.
Det är inga anklagelser, det är konstaterande av ett faktum.
Bevisbördan ligger på den som gör påståendet. Utan belägg blir det ett tomt påstående.
Påståenden utan belägg kan som sagt avfärdas utan belägg.
Citera
2019-11-10, 19:10
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Hur är det inte en undanflykt, att påpeka en saknad bokstav och helt strunta i frågan?
Är det en bokstav som saknas nu också ... kan du inte skärpa dig?
Detta med oskärpa går igen i dina frågor, fast det är värre.
Senast redigerad av Calovius 2019-11-10 kl. 19:35.
Citera
2019-11-10, 19:13
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Jag har inte kallat dem meningslösa.
Det är inga anklagelser, det är konstaterande av ett faktum.
Bevisbördan ligger på den som gör påståendet. Utan belägg blir det ett tomt påstående.
Påståenden utan belägg kan som sagt avfärdas utan belägg.
Du har kallat dem tomma.
Kallar du dem tomma måste du ge skäl för det, eller också erkänna att enligt dig påståenden ska hållas som tomma bara på din auktoritet. D.v.s. du försöker mästra i stället för att argumentera.
Citera
2019-11-10, 19:21
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Du har kallat dem tomma.
Kallar du dem tomma måste du ge skäl för det, eller också erkänna att enligt dig påståenden ska hållas som tomma bara på din auktoritet. D.v.s. du försöker mästra i stället för att argumentera.
Ordet "tomt" i satsen "det påståendet är tomt" tolkar jag som "utan referens", "utan denotation".
Citera
2019-11-11, 07:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Är det en bokstav som saknas nu också ... kan du inte skärpa dig?
Detta med oskärpa går igen i dina frågor, fast det är värre.
Att jag skärper mig hjälper inte. Det är du som har problem med läsförståelsen.
Citera
2019-11-11, 07:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
[quote=Calovius|69257408]Du har kallat dem tomma.
Ja, men inte meningslösa. Sluta att hitta på.

Citat:
Nej. Påståenden utan belägg kan avfärdas utan belägg. Något skäl behövs inte. Det räcker med att konstatera att belägg saknas.
Citera
2019-11-11, 09:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Inte alls. Herren tog en av kung Davids söner, så inte heller Guds tjänare kan räkna med Guds nåd när de syndar.

1 Pet 4:17
Ty nu är tiden inne för domen, och den börjar med Guds hus. Men om den börjar med oss, hur blir då slutet för dem som inte vill tro på Guds evangelium?

Straff SKALL avskräcka er från att begå synder. Ändå fortsätter ni att synda.

Kognitiv dissonans är ditt problem, för att du vägrar inse att du syndar. Det beror väl på varför du ångrar dig. Är det för att du åkte fast? Många kriminella reagerar så.
Jag vägrar dela din vidskepelse så det är mig det är fel på och jag håller två motsatta idéer samtidigt? Ok.
Sanningen är att det finns ingen synd då religiösa regler är påhittade. Varför skulle jag tro på kristna tankebrott då jag inte tror på den kristna guden?

Citat:
Mark 8:38
Den som skäms för mig och mina ord i detta trolösa och syndiga släkte, honom skall också Människosonen skämmas för när han kommer i sin Faders härlighet med de heliga änglarna.”

Det är okej för att det sker i avskräckande syfte - ni drabbas av det ni fruktar mest.

All synd leder till döden, det står i både GT och NT, så det enda ni kan hoppas på är Guds nåd.

Syr 34
21Det som vunnits med orätt blir inget felfritt offer,
22de laglösas gåvor (a-kassa, soc bidrag) vinner inte Herrens välbehag.
23Vad de gudlösa bär fram behagar inte den Högste,
han förlåter inte synder för många offers skull.
24Att frambära offer av det som tillhör de fattiga
är att dräpa en son inför faderns ögon.
25Det hoptiggda brödet är de fattigas liv;
stjäl man det får man blod på händerna.
26Den som tar levebrödet från sin nästa mördar honom,
27och den som vägrar arbetaren hans lön spiller blod.

Så länge ni inte rättar till alla orättvisor i samhället kommer Herren inte att förlåta era synder.
Så det är ok att döda spädbarn för föräldrarnas synd? Ja eller nej?
Citera
2019-11-11, 09:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Enligt Herrens egna ord har han det. Du gör Gud till en lögnare. Dina egna ord visar att du inte förtjänar Guds nåd. Och du undrar varför Gud kommer att kasta både dig och dina barn i den brinnande eldsjön! Du har gjort dig förtjänt av det, och dina barn också, för att du förgiftat deras sinne, precis som palestinier indoktrinerar sina barn!

Matt 23:15
Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som far över land och hav för att vinna en enda proselyt, och när någon har blivit det gör ni honom till ett helvetets barn, dubbelt värre än ni själva.

Och hur vet du att det är hans egna ord? Det gör du inte.
Alltså är det bara ord och du följer dessa ord till att förespråka evig tortyr för oskyldiga för tankebrott.
Ser du inte vilket omoraliskt vansinne detta är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in