Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Inte alls. Herren tog en av kung Davids söner, så inte heller Guds tjänare kan räkna med Guds nåd när de syndar.
1 Pet 4:17
Ty nu är tiden inne för domen, och den börjar med Guds hus. Men om den börjar med oss, hur blir då slutet för dem som inte vill tro på Guds evangelium?
Straff SKALL avskräcka er från att begå synder. Ändå fortsätter ni att synda.
Kognitiv dissonans är ditt problem, för att du vägrar inse att du syndar. Det beror väl på varför du ångrar dig. Är det för att du åkte fast? Många kriminella reagerar så.
Jag vägrar dela din vidskepelse så det är mig det är fel på och jag håller två motsatta idéer samtidigt? Ok.
Sanningen är att det finns ingen synd då religiösa regler är påhittade. Varför skulle jag tro på kristna tankebrott då jag inte tror på den kristna guden?
Citat:
Mark 8:38
Den som skäms för mig och mina ord i detta trolösa och syndiga släkte, honom skall också Människosonen skämmas för när han kommer i sin Faders härlighet med de heliga änglarna.”
Det är okej för att det sker i avskräckande syfte - ni drabbas av det ni fruktar mest.
All synd leder till döden, det står i både GT och NT, så det enda ni kan hoppas på är Guds nåd.
Syr 34
21Det som vunnits med orätt blir inget felfritt offer,
22de laglösas gåvor (a-kassa, soc bidrag) vinner inte Herrens välbehag.
23Vad de gudlösa bär fram behagar inte den Högste,
han förlåter inte synder för många offers skull.
24Att frambära offer av det som tillhör de fattiga
är att dräpa en son inför faderns ögon.
25Det hoptiggda brödet är de fattigas liv;
stjäl man det får man blod på händerna.
26Den som tar levebrödet från sin nästa mördar honom,
27och den som vägrar arbetaren hans lön spiller blod.
Så länge ni inte rättar till alla orättvisor i samhället kommer Herren inte att förlåta era synder.
Så det är ok att döda spädbarn för föräldrarnas synd? Ja eller nej?