2019-10-10, 20:42
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Ja, jag tycker också att minstingen har ett sexuellt utåtagerande beteende och det är inte riktigt normalt och ännu mer att mamman inte stoppar
Som mamma skulle jag inte lägga ut den bilden men Anna var säkert stolt. Det enda Anna inpräntat i sina barn är att inte skryta. Var det inte så?
Citera
2019-10-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Jag har funderat över hur kan det gå så galet i uppfostran och att ens barn begår något som även inom kriminella världen anses som något så låg och grovt.

- Låg intelligens
- Narcissism
- Obefintligt konsekvenstänk
- Empatilöshet

Framförallt; Anna har levt med tankarna på sig själv hela tiden. Allt har gällt henne, henne, henne
Citera
2019-10-10, 20:54
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
- Låg intelligens
- Narcissism
- Obefintligt konsekvenstänk
- Empatilöshet
Är allt detta ärftligt?
Citera
2019-10-10, 20:59
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Nån jävla ordning får hon väll ha
hålla på att försvara vad hon har gjort gör ju inte saken bättre
Citera
2019-10-10, 21:07
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Varför måste hon klippa naglarna på en salong - hon skrev att de växte så otroligt snabbt (av Bobbys piller?) - varför klistra på lösnaglar om de egna växer så snabbt...

Mådde illa när jag såg hennes skrynkliga fingrar.
Man klistrar inte på naglar på sling, man förstärker eller förlänger. I Annas fall lägga en gel på den egna nageln. Hon är där för att fixa till dekoren och gelen och då klipper de även. Jag gillar inte Anna alls , men någon måttlighet på klagandet får det vara.
Citera
2019-10-10, 21:11
Medlem
TPLs avatar
Hittade ett inlägg från mars 2014 där mimikry6 återgett en del av Instagrambråket där Sussi Book tar Anna i försvar, här kommer en liten del:
Citat:
Min syster har 3 barn och en man, som hon tar hand om varenda dag! Tar du hand om din son? Lägg mer fokus på det! Action talks louder than words!!!!!!!! @iamdeniselopez och du som yttrade dig om att man skulle vara vänlig mot kvinnor idag på kvinnodagen. Det gällde visst alla förutom min syster, dubbelmoral ännu en gång!! Med vänliga hälsningar Sussi Book!
Hur kunde det bli så fel när Anna tog hand om sin familj varenda dag. Hon hade säkert aldrig någon egentid stackarn.
Citera
2019-10-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Är allt detta ärftligt?

Överförs från föräldrar till barn genom både arv, miljö och uppfostran.
Citera
2019-10-10, 21:18
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Man klistrar inte på naglar på sling, man förstärker eller förlänger. I Annas fall lägga en gel på den egna nageln. Hon är där för att fixa till dekoren och gelen och då klipper de även. Jag gillar inte Anna alls , men någon måttlighet på klagandet får det vara.
Om hennes naglar växer så kraftigt behöver hon vare sig förlänga eller förstärka dem. Måla och klippa dem kan hon göra själv. Dålig reklam för Bobbys piller om naglarna måste förstärkas.
Hon borde vara hemma och uppfostra barnen istället.
Citera
2019-10-10, 21:22
Medlem
Ett par smällar framtill gör att man kan få underutveckling av frontalloberna i hjärnan.
Impulskontroll och konsekvenstänk blir lidande.
Citera
2019-10-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
Nån jävla ordning får hon väll ha
hålla på att försvara vad hon har gjort gör ju inte saken bättre

Jag har läst mycket psykologi i mina dagar genom mitt arbete.

En sak är forskningen glasklar på; folk har en stor förmåga att förlåta nästan allt - UNDER FÖRUTSÄTTNING att den skyldige står för vad den gjort och ber om ursäkt.
Vidare; nästan ingen person förlåter en person som förnekar och försvarar ett felaktigt/kriminellt beteende.

Hade Anna haft en professionell rådgivare hade denne sagt;
Erkänn allt! Erkänn dina barns snedsteg. Erkänn att alla tre i familjen är kriminella. Säg att våldtäkten var fel. Säg att stölderna var fel. Säg att narkotika är fel. Säg att ni gjorde totalfel! Att ni ångrar er, har lärt er en läxa, ber om förlåtelse och kommer göra allt i er makt att bättra er och leva laglydigt framöver!

Anna däremot; hon har gjort precis tvärtom.
Lågintelligent!
Citera
2019-10-10, 22:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag har läst mycket psykologi i mina dagar genom mitt arbete.

En sak är forskningen glasklar på; folk har en stor förmåga att förlåta nästan allt - UNDER FÖRUTSÄTTNING att den skyldige står för vad den gjort och ber om ursäkt.
Vidare; nästan ingen person förlåter en person som förnekar och försvarar ett felaktigt/kriminellt beteende.

Hade Anna haft en professionell rådgivare hade denne sagt;
Erkänn allt! Erkänn dina barns snedsteg. Erkänn att alla tre i familjen är kriminella. Säg att våldtäkten var fel. Säg att stölderna var fel. Säg att narkotika är fel. Säg att ni gjorde totalfel! Att ni ångrar er, har lärt er en läxa, ber om förlåtelse och kommer göra allt i er makt att bättra er och leva laglydigt framöver!

Anna däremot; hon har gjort precis tvärtom.
Lågintelligent!
DETTA är helt "spot on" Anna har haft helt fel hålling i detta. Vidare, hennes otacksamhet mot "arga snickaren" när hon gnällde på allt, gör henne ju inte direkt poppis heller.
Citera
2019-10-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
DETTA är helt "spot on" Anna har haft helt fel hålling i detta. Vidare, hennes otacksamhet mot "arga snickaren" när hon gnällde på allt, gör henne ju inte direkt poppis heller.

Eller hur.

Vi hade en i min egen släkt som var en ordentlig "strulpelle", som ställde till med massa saker.
Men han stod för rubbet, erkände allt! Insåg att han gjort fel, bad uppriktigt om förlåtelse - och har sedan dess levt utan att ställa till med dumheter igen. Släkten visste att ja; han hade dåligt omdöme och gjorde dumma saker - MEN att killen åtminstone var ÄRLIG och stod för vad han gjorde.

Anna är motsatsen. Försvarar kriminellt beteende, skuldbelägger offer. Låtsas som att det regnar. Säger att snodda smycken är hennes bara för att rädda Felicias skinn?

USCH ANNA! FY FAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in