2019-08-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det där är bara ett mänskligt fenomen, tror du att en planet krockar med en annan planet för att den den tycker att den andra planeten är ond? Eller tror du att ett lejon sätter klorna i en gasell av samma orsak?

Hur vet du ens på vilket sätt universum existerar om inte människan tittar på det? Allt vi har är mänskliga slutsatser och abstraktioner baserade på observationer. Vi har inget annat att gå på?
Citera
2019-08-02, 01:15
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saauron
Hur vet du ens på vilket sätt universum existerar om inte människan tittar på det? Allt vi har är mänskluga slutsatser och abstraktioner baserade på observationer. Vi har inget annat att gå på?

Använd då dessa mänskliga slutsatser och abstraktioner baserat på observationer och ge mig ett svar, jag nöjer mig med det då du anser att det är det enda tillgängliga.
Citera
2019-08-02, 01:22
Medlem
Ingen vet. Lås tråden.
Citera
2019-08-02, 10:38
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.a
Ingen vet. Lås tråden.

Ska du ha en godnatt kram eller något.

Svara på frågan istället.
Citera
2019-08-02, 10:42
Bannlyst
All religion är påhittad, så nej.
Citera
2019-08-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Ska du ha en godnatt kram eller något.

Svara på frågan istället.
Jag svarade ju på frågan. Ingen vet.
Citera
2019-08-03, 16:09
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.a
Jag svarade ju på frågan. Ingen vet.

Försök förstå istället, att det finns människor som vet hur det ligger till..
Citera
2019-08-03, 16:12
Medlem
Definiera ”på riktigt”? Menas det att djävulen existerar i den verklighet vi upplever?
Eller existerar djävulen i en annan (tidlös?) dimension, som det påstås om gudar ibland?
Citera
2019-08-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Definiera ”på riktigt”? Menas det att djävulen existerar i den verklighet vi upplever?
Eller existerar djävulen i en annan (tidlös?) dimension, som det påstås om gudar ibland?
Tror du verkligheten bara innehåller det du kan uppleva samt som vetenskapen kan mäta?
Citera
2019-08-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Tror du verkligheten bara innehåller det som vetenskapen kan mäta?
Ingen aning. Vill mest ha en förklaring. ”På riktigt” borde ju innebär något mätbart eller på annat sätt verifierbart. Eller tänket jag fel?
Citera
2019-08-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ingen aning. Vill mest ha en förklaring. ”På riktigt” borde ju innebär något mätbart eller på annat sätt verifierbart. Eller tänket jag fel?
Satan finns i verkligheten vi kan uppleva. Men sannolikt kommer du inte erfara honom så länge han har dig där han vill.
Citera
2019-08-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Satan finns i verkligheten vi kan uppleva. Men sannolikt kommer du inte erfara honom så länge han har dig där han vill.
Du vet alltså saker om djävulen?
Kan du peka på några upplevelser av djävulen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in