Det där är bara ett mänskligt fenomen, tror du att en planet krockar med en annan planet för att den den tycker att den andra planeten är ond? Eller tror du att ett lejon sätter klorna i en gasell av samma orsak?
Hur vet du ens på vilket sätt universum existerar om inte människan tittar på det? Allt vi har är mänskliga slutsatser och abstraktioner baserade på observationer. Vi har inget annat att gå på?
Hur vet du ens på vilket sätt universum existerar om inte människan tittar på det? Allt vi har är mänskluga slutsatser och abstraktioner baserade på observationer. Vi har inget annat att gå på?
Använd då dessa mänskliga slutsatser och abstraktioner baserat på observationer och ge mig ett svar, jag nöjer mig med det då du anser att det är det enda tillgängliga.
Definiera ”på riktigt”? Menas det att djävulen existerar i den verklighet vi upplever?
Eller existerar djävulen i en annan (tidlös?) dimension, som det påstås om gudar ibland?
Definiera ”på riktigt”? Menas det att djävulen existerar i den verklighet vi upplever?
Eller existerar djävulen i en annan (tidlös?) dimension, som det påstås om gudar ibland?
Tror du verkligheten bara innehåller det du kan uppleva samt som vetenskapen kan mäta?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!