2019-10-01, 01:41
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Djävulen beskrivs som ljusbringaren, en falsk profet som utger sig för att vara god och lurar folk till ondskan. Det står även hur han gömmer sig "in plain view". Gud beskrivs i bl.a bibeln(främst gamla testamentet kanske), och många andra stora religioner som väldigt brutal. Han plågar folk för att testa deras lojalitet mot honom, kräver att dyrkas, framstår som ha ett extremt ego och skapar aktivt mycket lidande. Han driver folk till skräck, hotar med evigt lidande om man inte dyrkar honom. I mina öron är detta ingen god kraft, utan en demonisk.

"And god said, let there be light", Luficer beskrivs som sagt som ljusbringaren, en falsk profet som är väldigt egoistisk och självdyrkande. Kan det vara så att det i själva verket är djävulen som får sig själv att framstå som gud i många religioner?

Jahve var en korrupt, hänsynslös, brutal, konspirerande, genom ond och väldigt osäker/omogen utomjordisk ledare. El som var en tidigare ledare var snarlik men mer erfaren, kalkylerad, kallsinnig och konsekvent (dvs ej överdrivet hämndlysten lr hänsynslös) utomjording men likväl ond. Elohim var has art/undersåtar/gelikar som beskrivs som änglar i GT.

Menar, skulle ett omnipotent och allvetande högre och gudomligt väsen som skapade hela multiversum ha behovet av att "skaffa" sig ett egendomsfolk att instruera och bli dyrkad av samt delta i folkmord av kringliggande folkslag och kulturer baserat på att israeler hade lite högre IQ än de kringliggande folkslagen/kulturerna?

Jesus och Lucifer är samma falska profet, båda beskrivs med samma ord; Ljusbringaren och Morgonstjärnan. Och Jesus erkänner själv att han inte kom för att bringa fred utan svärd, dvs han kom med sitt budskap som var ämnat att vända familjemedlemmar mot varandra (son mot mor, dotter mot far, syskon mot syskon osv) dvs "så split" i familjer och splittra dem inifrån, utifrån om man höll med om hans predikningar och ville joina hans sekt eller inte.

Sataniel var den ängel som gick bakom Jahve's rygg och lurade/övertalande 200 andra änglar att bakom ryggen på Jahve åka ner från deras omloppsbana runt Jorden till människorna, beblanda sig med dem och ta människokvinnor till fruar och göra dem på smällen, deras avkomma beskrivs i GT som Nefilim (eng. Nephilim) och beskrivs som jättar som vandrade på vår Jord och sedemera jagades ned och dödades av människor, de sista så sent som bara för ca 1600 år sedan. Även om det andra utspelade sig för 6000-7000 år sedan.

Hela dualismen bakom "God gud vs Ond gud" grundar sig i äldre gudars förhållande till varandra och mänskligheten, och de är förstås de sumeriska Anunnaki-gudarna Enki och Enlil/Ea jag pratar om då.

Den sanna Guden är omnipotent, allvetande, det första & det högsta stående Andeväsendet som skapade förstadiet till hela multi- och omniversumet samt alla andeväsen under sig (de s.k väktarna). Det är både Ont och Gott, Manligt och Kvinnligt samtidigt. Som ett mynt med två olika sidor. Ofta har denna enda sanna Gud representerats med en cirkel med ett kors i som delar upp cirkeln i fyra sammanfogade delar.

Människan/mänskligheten borde ta och fundera på vilka de "gudomliga attributen" var, som de gamla goda sumererna ristade så många kilskriftstavlor om, samt vilka de är egentligen om du/man själv fick bestämma (för det får du - du är din egen herre & du är, mer lr mindre, gudomlig själv på ett eller annat sätt.)
Först då kommer du att inse hur många falska gudar och gudinnor det finns i våra religioner och mytologier samt vad för någonting de egentligen är baserade på.
Senast redigerad av Nibiruan 2019-10-01 kl. 01:49. Anledning: Felskrivning
Citera
2019-10-01, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Gud är mäktig och god.
Gud ser till ditt bästa.

Din dåliga halva dör?

Dör?.....du är endast materia, att du inte förstår tanken om tid ses här. Du får arbeta för att FÅ din materia ifrån denna jord.
Citera
2019-10-01, 01:42
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arunand
Allah verkar vara satan själv
Nej Allah är ljuset i mörkret.

Allt gott.
Allt som inte är sjukt.

Jag är sjuk.
Hjälp mig Allah med att ta bort det sjuka i mig och min kropp.

Tack gode Gud.
Om jag så ska brinna upp är det bättre än att förolämpa dig med min sjuka existens. Då finns ni rena och fina. Då är ni renare ,och jag har då bidragit.

Jag har sett en del fina saker.
Snälla gör så jag slutar vara ful.
Låt oss se. Hur vi är och hur vi har varit.

Hur vi kan vara såna hundar och råttor som man säger.
Senast redigerad av Ryggradslus 2019-10-01 kl. 01:54.
Citera
2019-10-01, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim666
Dör?.....du är endast materia, att du inte förstår tanken om tid ses här. Du får arbeta för att FÅ din materia ifrån denna jord.
du kan snacka för dig själv, och visst lär det finnas människor som mördat sina andar genom "t-ex" att köra en "jihad" mot sitt eget gudagivna samvete, men att predika det som gudomlig sanning för alla människor - det ser vilket barn som helst igenom. I JESUS NAMN!
Citera
2019-10-01, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Nej Allah är ljuset i mörkret.
Värmen i kylan.
Kärlek och glädje.
Allt gott.
allah är Djävulen.

det är ingen tvekan om saken. DJÄVULEN HATAR KORSET!

Citera
2019-10-01, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Jahve var en korrupt, hänsynslös, brutal, konspirerande, genom-ond och väldigt osäker/omogen utomjordisk ledare. El som var en tidigare ledare var snarlik men mer erfaren, kalkylerad, kallsinnig och konsekvent (dvs ej överdrivet hämndlysten lr hänsynslös) utomjording men likväl ond. Elohim var has art/undersåtar/gelikar som beskrivs som änglar i GT.

Menar, skulle ett omnipotent och allvetande högre och gudomligt väsen som skapade hela multiversum ha behovet av att "skaffa" ett egendomsfolk och delta i folkmord av kringliggande folkslag och kulturer baserat på att israeler hade lite högre IQ än de kringliggande folkslagen/kulturerna?

Jesus och Lucifer är samma falska profet, båda beskrivs med samma ord; Ljusbringaren och Morgonstjärnan. Och Jesus erkänner själv att han inte kom för att bringa fred utan svärd, dvs han kom med sitt budskap som var ämnat att vända familjemedlemmar mot varandra (son mot mor, dotter mot far, syskon mot syskon osv) dvs "så split" i familjer och splittra dem inifrån utifrån om man höll med om hans predikningar och ville joina hans sekt osv.

Sataniel var den ängel som gick bakom Jahve's rygg och lurade/övertalande 200 andra änglar att bakom ryggen på Jahve åka ner från deras omloppsbana runt Jorden till människorna, beblanda sig med dem och ta människokvinnor till fruar och göra dem på smällen, deras avkomma beskrivs i GT som Nefilim (eng. Nephilim) och beskrivs som jättar som vandrade på vår Jord och sedemera jagades ned och dödades av människor, de sista så sent som bara 1600 år sedan. Även om det andra utspelade sig för 6000-7000 år sedan.

Hela dualismen bakom "God gud vs Ond gud" grundar sig i äldre gudars förhållande till varandra och mänskligheten, och de är förstås de sumeriska Anunnaki-gudarna Enki och Enlil/Ea jag pratar om då.

Den sanna Guden är omnipotent, allvetande, det första & det högsta stående Andeväsendet som skapade förstadiet till hela multi- och omniversumet samt alla andeväsen under sig (de s.k väktarna). Det är både Ont och Gott, Manligt och Kvinnligt samtidigt. Som ett mynt med två olika sidor. Ofta har denna enda sanna Gud representerats med en cirkel med ett kors i som delar upp cirkeln i fyra sammanfogade delar.

Människan/mänskligheten borde ta och fundera på vilka de "gudomliga attributen" var, som de gamla goda sumererna ristade så många kilskriftstavlor om, samt vilka det är egentligen om du/man själv fick bestämma (för det får du - du är din egen herre & du är, mer lr mindre, gudomlig själv på ett eller annat sätt.

Den enda SANNA guden för er självt är den som arbetar för er självt.....(dvs NI själva). Att spela med ord Nephilim/Kung/Präst system/unioner är endast ord/titlar byggda för er egen tanke om enhet. Eller vi kan zooma ut i länder/flaggor....eller färger/utseende. Det finns alltid polariteter/skillnader som i tusentals år kunnat separera er.

A brave New World visst vore tanken fin om inte en part redan där ägde tanken?

Så NEJ ni kan inte spela i detta spel ännu....och jag VILL inte ha i dess tanke att göra.
Citera
2019-10-01, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
allah är Djävulen.

Djävulen (eller din egna brister) hatar korset....men ser du de som har (fångat) tanken om era brister som onda? Följer de inte tanken om precis ALLT som ni försökte uppnå? Men ni gör precis tvärtom?

Magin skulle aldrig fungera om inte de följde sin tanke (Thot) så vem egentligen är missledd?
Citera
2019-10-01, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim666
Djävulen (eller din egna brister) hatar korset....men ser du de som har (fångat) tanken om era brister som onda? Följer de inte tanken om precis ALLT som ni försökte uppnå? Men ni gör precis tvärtom?

Magin skulle aldrig fungera om inte de följde sin tanke (Thot) så vem egentligen är missledd?
Satan har ett helt nät av lögner.
Citera
2019-10-01, 01:57
Medlem
Krystofs avatar
väldigt klurig fråga. tror att det andligas territorium är mycket av en spegel: what you see is what you get.

gör vi entré m misstänksamhet och förutsätter allt som sedan sker är synd o bestraffning för att en ond princip styr skeendet, är detta vad vi kommer få.

beträder vi det däremot med vördnad o tillit och förutsätter att det som sker är hårda men spännande o insiktsfulla prövningar på den långsamma vägen till förening med en god gud är detta vad vi får.

de flesta får nog en blandning av båda på sin resa, vi är trots allt inte mer än människor o våra liv ett drama. eller ligger dramatiken som sådan inbyggd i prövningen själv o kan då kallas ”varats schism”.

men vi har alltid chansen att skifta fokus under resans gång o växa m uppgiften.

Law of Attraction kallas sistnämnda. kan vara den enda metafysiska lag som existerar.

synd att många sökare finner den så sent.
Citera
2019-10-01, 02:02
Bannlyst
Citat:
Satan har ett helt nät av lögner.

Jag berättar för dig hur en HEX arbetar.....utifrån er självt. Vem har skapat denna (trolldom) ni självt utifrån era begär. Alla har ett val, inre eller yttre tanke så medans ni dealar i papper så tas allt utav värde ifrån er.

Och allt utav värde är inte glimrande guld Sherlock......det är era egna handlingar emot självt som ni självt trasas sönder inifrån utav. Så att äga tanken om er efter ni har dragits isär ifrån er tanke om enhet (gud)...var väl tämligen enkelt?

Så vad ville du inte prata om?
Senast redigerad av Nephilim666 2019-10-01 kl. 02:07.
Citera
2019-10-01, 02:05
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
allah är Djävulen.

Det finns ett ljus i mörkret.
Var ljus.
Ta bort det onda.
Stärk oss.

Gör oss förståndiga. Så vi förstår. Att vi kan föra oss värdigt i våra liv.

Så vi inte ständigt smutsar ner oss igen och igen. Låt det sitta.

Gör om oss.
Lär oss att alltid kunna skilja mellan rätt och fel. Ge oss fruktan inför att synda inför dig.

Ge oss kraft. Mod och Sanning.
gör så jag förstår.

Jag hatar korset. Jag vill inte hänga där. Bränn skiten
Citera
2019-10-01, 02:10
Bannlyst
Johannes 3:19-21 Svenska 1917 (SV1917)

^19 Och detta är domen, att när ljuset hade kommit i världen, människorna dock älskade mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar voro onda,

^20 Ty var och en som gör vad ont är, han hatar ljuset och kommer icke till ljuset, på det att hans gärningar icke skola bliva blottade.

^21 Men den som gör sanningen, han kommer till ljuset, för att det skall bliva uppenbart att hans gärningar äro gjorda i Gud.»

Johannes 1:1-5 Svenska 1917 (SV1917)

1 I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.

^2 Detta var i begynnelsen hos Gud.

^3 Genom det har allt blivit till, och utan det har intet blivit till, som är till.

^4 I det var liv, och livet var människornas ljus.

^5 Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har icke fått makt därmed.
Senast redigerad av fredenJesus 2019-10-01 kl. 02:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in