Citat:
Ursprungligen postat av
alicewonderland
Självklart har de ingen bil där, eftersom de bara är där i cirka två veckor per år. Om man har intresse för kultur, natur eller historia finns det nog sätt att ta sig runt i ett så civiliserat land: hyra bil, tåg, buss osv. Många vill ju vara lite aktiva och sportiga också. Men visst, en del vill bara slappa på sin semester och att ligga på den där gräsplätten vid den enkla poolen och läsa en medioker svensk deckare är väl någon slags avkoppling, antar jag.
Två veckor per år, så lite? Då fattar jag inte varför de inte hyr en bil. Kostar inte mycket för två veckor, plus att de sparar in taxi till och från flyget, kan storhandla på billigare supermarkets osv. Förutom att man då kan åka till olika fina stränder, besöka fina platser osv.
Men varför är de där så kort tid? Mina vänner med lägenhet i samma del av Spanien brukar vara i sitt hus hela semestern på sommaren samt höstlov, påsklov och någon lång weekend. Det blir säkert sex-sju veckor per år, minst. Och sedan lånar de ut till sina föräldrar som är pensionärer och kan vara där längre perioder.