2019-07-31, 22:56
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Mamma Marita föddes i Kristinehamn 1939, och dog i Nacka 2009.
Hon fick sin första dotter Susanne 1957 (när hon själv bara var 16 år), och det lilla flickebarnet dog efter ca 3½ månad.
Sedan fick hon dottern Pia 1962. Och 1970 såg allas vår Anna dagens ljus.

Marita hade tre syskon;
Brodern Lennart Book (1941-1976)
Brodern Bo Göran Eugen E***man (f 1946)
Systern Eva Christina E***man (f 1953)

Lennart blev pappa till en dotter 1968, och hon fick samma namn som sin döda kusin (alltså Susanne). Såväl far som dotter tycks ha bott hemma hos Marita och hennes döttrar.
Även brodern E***man har bott där. Så också Maritas syskonbarn Helena Christina E***man (jag är osäker på vilken av Maritas halvsyskon hon är dotter till). Hon flyttade sedan hem till mormor/farmor i Munkfors, och bor numera i Kanada.

Ödet för Maritas halvsyskon E***man har jag inte lyckats röna ut här och nu, men Anna har väl skrivit att åtminstone någon av dem är död. Jag minns dock inte vilken av dem. Ingen av dem är sökbar på Ratsit iaf.

Annas mormor Elsa föddes i Värmland 1916, och dog där 2004 (begravdes i Stockholm 2005).

Mormor Elsa, mamma Marita, morbror Lennart och halvsystern Susanne är alla begravda i samma grav på Skogskyrkogården i Stockholm.

(Hoppas att jag fick allt rätt nu)

Jag vet att många här innerligt önskar att Anna ska vara av finsk-zigensk börd, men ni får nog släppa det nu.

Källa: Sveriges Befolkning 1970, 1980, 1990, Sveriges dödbok, Svenska Gravar

***=del

Marita hade även en syster Inger Ulla-Britt (1946-2005).
Marita, Lennart och Inger Ulla-Britt är helsyskon enligt resp. födelsebok.

Bo Göran Eugen är också född 1946, och kan knappast vara son till mormor Elsa. Varken BGE eller hans far finns i Sveriges befolkning 1950, så de hade nog inte ens flyttat till Sverige då.

Eva Christina kan ju däremot teoretiskt sett vara halvsyster till Marita. EC avled 2010 enl.Sveriges Dödbok.
Citera
2019-07-31, 23:06
Medlem
Anna försöker sälja trosor

https://youtu.be/AlzgmJtJAic
Citera
2019-07-31, 23:29
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Tack och lov hann jag se på datumet på klippet....
Chockad över rubriken öppnade jag länken i tron att hon i sin bitterhet satt och sålde trosor på playan i Torremolinos...
Citera
2019-07-31, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Marita hade även en syster Inger Ulla-Britt (1946-2005).
Marita, Lennart och Inger Ulla-Britt är helsyskon enligt resp. födelsebok.

Bo Göran Eugen är också född 1946, och kan knappast vara son till mormor Elsa. Varken BGE eller hans far finns i Sveriges befolkning 1950, så de hade nog inte ens flyttat till Sverige då.

Eva Christina kan ju däremot teoretiskt sett vara halvsyster till Marita. EC avled 2010 enl.Sveriges Dödbok.
Det här blir ju bara trassligare och trassligare, precis när man trodde att man hade börjat bena ut släktträdet.
Varifrån kommer din info om att Inger Ulla-Britt skulle vara syster till Marita? Jag misstror dig inte, jag vill bara förstå.
Varför envisas de med att varenda jävla avkomma prompt ska vara halvsyskon (om nu ens det!?)
Man måste ju nästan plocka fram blädderblocket för att hålla koll på alla bastarder.
Citera
2019-07-31, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Chockad över rubriken öppnade jag länken i tron att hon i sin bitterhet satt och sålde trosor på playan i Torremolinos...

Vem vet vad hon gör på playan i Torremolinos
Tänkte inte på att skriva att klippet var gammalt.
Citera
2019-08-01, 00:04
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Det här blir ju bara trassligare och trassligare, precis när man trodde att man hade börjat bena ut släktträdet.
Varifrån kommer din info om att Inger Ulla-Britt skulle vara syster till Marita? Jag misstror dig inte, jag vill bara förstå.
Varför envisas de med att varenda jävla avkomma prompt ska vara halvsyskon (om nu ens det!?)
Man måste ju nästan plocka fram blädderblocket för att hålla koll på alla bastarder.

Inger Ulla-Britt är född 1946-10-27 i Engelbrekts församling. Vilka som är hennes föräldrar framgår i födelseboken för 1946, och hon har samma föräldrar som både Marita och Lennart.
Citera
2019-08-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Riktigt frisk är hon ju inte det vet vi alla som följer denna humortråd. Familjen säger inte stopp, Lägg av morsan det säger ganska mycket av IQ av resten av familjen. Förhoppningsvis köpte ingen trosor av henne, nu behöver fläsket storleken igen. Normala människor skänker till loppis, Anna säljer sin lump på nätet. Finns ju flera klipp hur hon beter sig oroväckande, ex när hon sitter på sjukhus och pratar bebisspråk. En avdankad FD artist som bara får vara med i dokussåpor där bortglömda stjärnor är med.
Citera
2019-08-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Den ena trosan var ett 2mans tält och hon skäms inte. Troligtvis inte såld hon behöver den efter viktuppgången.
Citera
2019-08-01, 01:17
Citat:

Jag vet att många här innerligt önskar att Anna ska vara av finsk-zigensk börd, men ni får nog släppa det nu.

Källa: Sveriges Befolkning 1970, 1980, 1990, Sveriges dödbok, Svenska Gravar

***=del
För helvete Förstör inte en bra historia genom att komma dragandes med sanningen…
Du borde veta hut
Citera
2019-08-01, 08:40
Medlem
Det kan visst vara zigensk-svensk avkomma för alla finska zigenare har svenska efternamn tex Grönfors,Lindgren ,Lindros mm , och lilla Booken är ju musikalisk som dom är ,sen kan man tycka vad som helst om hennes löjliga låtar. Jag är själv finne och vet att många unga tjejer föll för vandringsfolket när dom drog runt med häst och vagn på den tiden...
Citera
2019-08-01, 13:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Det är något som inte stämmer med det här, det där är finlandssvenska namn, och de har svenska som huvudspråk. Talar finska ja, men deras första språk är finska. Du är den enda som säger att Marita pratade finska och du antar att hon gjorde det i barndomshemmet. Men finns det några egentliga belägg för det?
Min antagning bygger enbart på att finska inte är något man lär sig bara sådär. Visst kan de ha talat svenska i hemmet, men de måste åtminstone ha varit tvåspråkiga för att någon av dem ska kunna språket. Det var min poäng.
Citera
2019-08-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja det är klart, men en familj på fem personer och en är väktare och den andra jobbar med musik, det blir nog inte så mycket över.

"En jobbar med musik..." det var väldigt snällt skrivet av dig. Sanningen ska väll annars vara att "en försöker livnära sig på att skämma ut sig i realety såpor". Men alltså din beskrivning var aldeles för snäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in