Citat:
Mamma Marita föddes i Kristinehamn 1939, och dog i Nacka 2009.
Hon fick sin första dotter Susanne 1957 (när hon själv bara var 16 år), och det lilla flickebarnet dog efter ca 3½ månad.
Sedan fick hon dottern Pia 1962. Och 1970 såg allas vår Anna dagens ljus.
Marita hade tre syskon;
Brodern Lennart Book (1941-1976)
Brodern Bo Göran Eugen E***man (f 1946)
Systern Eva Christina E***man (f 1953)
Lennart blev pappa till en dotter 1968, och hon fick samma namn som sin döda kusin (alltså Susanne). Såväl far som dotter tycks ha bott hemma hos Marita och hennes döttrar.
Även brodern E***man har bott där. Så också Maritas syskonbarn Helena Christina E***man (jag är osäker på vilken av Maritas halvsyskon hon är dotter till). Hon flyttade sedan hem till mormor/farmor i Munkfors, och bor numera i Kanada.
Ödet för Maritas halvsyskon E***man har jag inte lyckats röna ut här och nu, men Anna har väl skrivit att åtminstone någon av dem är död. Jag minns dock inte vilken av dem. Ingen av dem är sökbar på Ratsit iaf.
Annas mormor Elsa föddes i Värmland 1916, och dog där 2004 (begravdes i Stockholm 2005).
Mormor Elsa, mamma Marita, morbror Lennart och halvsystern Susanne är alla begravda i samma grav på Skogskyrkogården i Stockholm.
(Hoppas att jag fick allt rätt nu)
Jag vet att många här innerligt önskar att Anna ska vara av finsk-zigensk börd, men ni får nog släppa det nu.
Källa: Sveriges Befolkning 1970, 1980, 1990, Sveriges dödbok, Svenska Gravar
***=del
Hon fick sin första dotter Susanne 1957 (när hon själv bara var 16 år), och det lilla flickebarnet dog efter ca 3½ månad.
Sedan fick hon dottern Pia 1962. Och 1970 såg allas vår Anna dagens ljus.
Marita hade tre syskon;
Brodern Lennart Book (1941-1976)
Brodern Bo Göran Eugen E***man (f 1946)
Systern Eva Christina E***man (f 1953)
Lennart blev pappa till en dotter 1968, och hon fick samma namn som sin döda kusin (alltså Susanne). Såväl far som dotter tycks ha bott hemma hos Marita och hennes döttrar.
Även brodern E***man har bott där. Så också Maritas syskonbarn Helena Christina E***man (jag är osäker på vilken av Maritas halvsyskon hon är dotter till). Hon flyttade sedan hem till mormor/farmor i Munkfors, och bor numera i Kanada.
Ödet för Maritas halvsyskon E***man har jag inte lyckats röna ut här och nu, men Anna har väl skrivit att åtminstone någon av dem är död. Jag minns dock inte vilken av dem. Ingen av dem är sökbar på Ratsit iaf.
Annas mormor Elsa föddes i Värmland 1916, och dog där 2004 (begravdes i Stockholm 2005).
Mormor Elsa, mamma Marita, morbror Lennart och halvsystern Susanne är alla begravda i samma grav på Skogskyrkogården i Stockholm.
(Hoppas att jag fick allt rätt nu)
Jag vet att många här innerligt önskar att Anna ska vara av finsk-zigensk börd, men ni får nog släppa det nu.
Källa: Sveriges Befolkning 1970, 1980, 1990, Sveriges dödbok, Svenska Gravar
***=del
Marita hade även en syster Inger Ulla-Britt (1946-2005).
Marita, Lennart och Inger Ulla-Britt är helsyskon enligt resp. födelsebok.
Bo Göran Eugen är också född 1946, och kan knappast vara son till mormor Elsa. Varken BGE eller hans far finns i Sveriges befolkning 1950, så de hade nog inte ens flyttat till Sverige då.
Eva Christina kan ju däremot teoretiskt sett vara halvsyster till Marita. EC avled 2010 enl.Sveriges Dödbok.