2007-04-10, 20:22
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
majava tänker inte svara på några fler oseriösa inlägg från dig. du vet inget om vettenskap överhuve taget. saker du säger går emot vettenskap. dina regerigens betallda "experter" som e styrda av regerigen kan du tro på ända tills dom gör en attack där din familj dör och du orkar läsa ut över vad betallda "experter" säger.

Kan du nämna någon vetenskap som vi går emot?
Citera
2007-04-10, 20:24
Medlem
Majavas avatar
Citat:
majava tänker inte svara på några fler oseriösa inlägg från dig. du vet inget om vettenskap överhuve taget. saker du säger går emot vettenskap. dina regerigens betallda "experter" som e styrda av regerigen kan du tro på ända tills dom gör en attack där din familj dör och du orkar läsa ut över vad betallda "experter" säger.

Säg EN sak jag sagt som går emot vetenskap. Vettenskap går det säkert emot, det har jag ingen aning om vad det är för något ens.

Till Erik: Boeing 707 var det säkert, jag har inte full koll på vilka flygplansmodeller som fanns på 60-talet.
Citera
2007-04-10, 20:26
Medlem
Majavas avatar
Citat:
propaganda sjunger i denna tråden. BUSH familjen är dom STÖRSTA terroristerna i världen vet ni inte det?. har ni inte läst nåt om historia?. jag antar om man är terrorist för usa ska man inte ifråga sätta nåt dom gör och då är allt okej.

Apropå Bush: började han planera hela 9/11 så fort han kom till makten? Eller var det Clinton som började och Bush ärvde projektet så att säga? Kom ihåg att Bush inte hade varit president ens ett år när attackerna skedde...
Citera
2007-04-10, 20:28
Medlem
Majavas avatar
Citat:
och det är fortfarande ni som tror på 6 "experter" och några betallade från popular mechanics vs 400+. så fortsätt och lyssna på propaganda

Namnge våra 6 experter och dina 400+ experter tack.
Citera
2007-04-10, 20:31
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik, du har nog inte läst historia ut över vad skol systemet lär ur. Historia lärare i skolan brukar inte kuna mycket om historia alls.

Vad håller på att hända med america nu då?, det håller på att bli en polis stad. Vad har kommit på grund av 9-11?, miljon tals kameror över allt, dom har sätt kameror i toaleter på skolor för barn, antar du inte hört det?, dom tar finger avtryck på barn i lågstadiet, antar du inte hört det?, 1000 tals personer i america har ett chip i kroppen så sateliter kan se var du än är, och snart kommer dom göra det änu strängare mer att DU måste ha det, och att man ska handla mat och allt med det och inte kontanter längre, allt det och mycket mer på grund av 9-11 attackerna, dom gjorde det för att kuna putta fram polis staden mer så dom kan nå sina mål bättre. Har usa sponsrat terroist attacker för erik?, svar MÅNGA gånger. CIA är den största maffian i america, om du vet deras historia vem cia är överhuvetaget?.
Vilka "dom". Så är inte verkligheten alls! Har du över huvud taget varit i USA? Visst existerar vissa av de saker du tar upp, men det är med extremt uppförstorade proportioner du beskriver dagens USA. Du spottar ur dig extremt många falska föreställningar, vilket är tragiskt.
Citera
2007-04-10, 20:42
Bannlyst
Haha! okej erik. vi säger så. jag spottar ur mig sanningen, bara för du inte känner till vad som händer i america så betyder det inte att det inte är sant. du kollar nog för mycket på tv för att ha ett bregrepp om vad som händer i världen. läser du amerikanska nyheter vad som händer där?. Jag gör. Allt jag sa precis e saker som ståt i pressen. och skämtar du med mig är cia inte en maffia???? OK. kan prata mycket om vad dom har gjort. En fråga, hur många av cia var nazister från tyskland när dom först starta? 50% det visste du inte eller?
Citera
2007-04-10, 20:46
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Haha! okej erik. vi säger så. jag spottar ur mig sanningen, bara för du inte känner till vad som händer i america så betyder det inte att det inte är sant. du kollar nog för mycket på tv för att ha ett bregrepp om vad som händer i världen. läser du amerikanska nyheter vad som händer där?. Jag gör. Allt jag sa precis e saker som ståt i pressen. och skämtar du med mig är cia inte en maffia???? OK. kan prata mycket om vad dom har gjort. En fråga, hur många av cia var nazister från tyskland när dom först starta? 50% det visste du inte eller?

Först, det heter Amerika och jag antar att du menar USA....

Det här är Amerika - http://www.golfspielen.de/karten/amerika/amerika.gif

Nummer två, kan du sluta sprida massa påståenden om CIA och USA utan att backa upp något av det.
Citera
2007-04-10, 20:57
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Jo, jag läser tidiningar, även utländska, men inte lika frekvent. Jag tittar även på nyheter. Men skillnaden mellan dig och mig är att jag kan se ur ett källkritiskt perspektiv. Du ahr ett väldigt induktivt synsätt - du ser en företeelse och bygger utifrån den en universell sanning. Det är farligt. Bara för att en ung dåre skjuter ner skolkamrater på en skola (Columbine) betyder inte det att det är en vanlig företeelse). I Sverige har också en kille skjutit ihjäl en klasskamrat på en skola. Fråga dig i vilket land det då blir procentuellt flest dödsskjutningar!

Vad gäller ditt sista påstående om 50% nazister i CIA är det också felaktigt. Vad som dock är sant är att ett flertal kom undan Nürnbergrättegången för att istället användas som spioner mot öst/Sovjet. Liknande gjordes åt andra hållet. Men några framträdande forna nazister hittar du inte inom CIA. I så fall vill jag ha exempel!
Citera
2007-04-10, 21:04
Medlem
GhostTraxs avatar
I förrgår hände något helt otroligt. En snubbe som jag "diskuterade" lite med förut om 11/9, skrev till mig och bad om ursäkt. Han hade påstått under vårt tidigare samtal att jag var knäpp osv vidare för att jag inte trodde på den officiella förklaringen och allt det där, och han sade "Minns att du bad mig fortsätta gräva ner huvudet i sanden och blunda för verkligheten ... Har grävt upp det nu. Som sagt...ber om ursäkt... No hard feelings i hope?

Detta budskapet om 9/11 bör och ska spridas...!"

Han vågade erkänna att han hade börjat ändra uppfattning en aning och insett att den officiella konspirationsteorin inte håller. Jag tyckte det var så jäkla starkt gjort att våga erkänna det, vilket inte någon av er här inne skulle göra.

Med det sagt, så skulle jag vilja säga så här, till er som påstår att eld och skador sänkte byggnaderna: ett av era argument är att det krävs mycket tid och planering när man ska demolera stora byggnader, för att få dem att rasa rakt ner osv, vilket är korrekt, och att det aldrig skulle ha kunnat genomföras i tornen och WTC 7.

Tornen blev träffade av plan och började brinna, och WTC 7 av bråte i ett hörn och började brinna, och de rasade sedan rakt ner väldigt fort.

Hur kan något okontrollerat (som skador och bränder) åstadkomma något kontrollerat (som tre kollapser rakt ner)?

Säg att du har en legobil. Du plockar isär legobilen så att du har en massa smådelar. Du tar alla dessa smådelar i dina händer, och kastar dem sedan allt vad du kan rakt in i en vägg. När legobitarna sedan landar på golvet så har de alla hamnat så att legobilen är ihopbyggd igen.

Det är lika stor chans att alla tre WTC byggnaderna rasar rakt ner (kontrollerat, vilket som sagt tar tid och planering om man ska lyckas med det i en sprängning) pga eld och skador (okontrollerat och oplanerat) som att alla legobitarna landar så att legobilen är hel igen.

Vill du få ihop legobilen igen, så är det enormt mycket större chans att du lyckas med det om du sätter dig ner och tar dig tid och plockar ihop alla delarna igen än om du bara kastar dem i väggen gång på gång och hoppas på att det ska funka. Vill du sänka tre byggnader totalt, så är det enormt mycket större chans att du lyckas med det genom att placera ut sprängmedel och kontrollera raset på det viset, än att bara flyga in plan i dem och hoppas på det bästa.

Det är fullständigt absurt att tro att flygplan och bråte sänkte tre byggnader på det viset. Du kan inte få ett kontrollerat resultat av något okontrollerat.

Godkväll.
Citera
2007-04-10, 21:04
Medlem
SLOBs avatar
Jag hade tänkt sätta mig ner nu såhär på kvällskvisten och försöka svara på malmosoldats första post. Men han sprutar ur sig påståenden utan att egentligen bry sig om svaren - annat än som förevändning att få förolämpa folk. Det är ingen grund för vidare diskussion, därför avstår jag helt, det är meningslöst.

Om malmsoldat bestämmer sig för att följa netikett, hålla sig till ett ämne och respektera folks arbete med att svara, så kanske jag ändrar mig. Men jag håller inte andan, för att använda en anglicism.

/S
Citera
2007-04-10, 21:06
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Så vad tror du att de menade med pull it?

Jag tror ingenting om det. Som jag skrev så lägger jag inte så stor vikt vid ord, och i synnerhet inte när det finns så många tolkningar av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Producera? Mitt inlägg innehöll iallafall mina tankar om hur tråden skulle kunna se ut i framtiden. Diskussionen om detta hade redan startats i tråden

Du illustrerar perfekt problemen med tråden som jag syftade på. Det du håller på med för tillfället är att älta "pull it" grejen igen. Jag vet inte vilken gång i ordningen det är den är uppe nu. ALLT som sagts om detta de senaste sidorna här är gammalt och har varit uppe i den andra tråden. Inget av det du sagt om detta har tillfört debatten något nytt överhuvudtaget. Dessutom så ger du dig glatt in i det utan att ha koll på ämnet. Hade det funnits en FAQ-tråd eller liknande så hade du kanske dessutom vetat att "pull" innebär dra ner med linor och så hade de andra sluppit upplysa dig om det. Det är nämligen inte heller någon nyhet.

Producera? Jag producerade lite tankar om hur diskussionen kunde styras upp. Det enda du gör är att reproducera skåpmat som de som varit med ett tag är urlessa på. Vill du producera nåt nytt så kan du ju bemöta mitt inlägg och berätta vad du tycker om det jag har att säga. Istället för att producera ännu en oneliner. Få se nu, kan jag få ett vettigt svar?

EDIT: Din senaste oneliner modererades visst bort. Där ser man...

Älta, jag? Jag var lite nyfiken på det där med vajrarna, varpå jag råkade missförstå Majava en aning. Jag får skylla på dålig sömn och en hård dag på jobbet.

Förutom det så har jag sannolikt en annan syn än dig på 911, vilket gör att jag uppskattar att läsa vad andra än vakthundarna har att skriva. Jag är även en vän av att försöka förstå en helhet med massor av obesvarade frågor som hänger ihop, till skillnad från att i äkta skeptikerstöpning bryta ner varje enskild fråga till en detalj som inte hör ihop med resten. Således såg jag ditt inlägg som ett direkt censurlobbande mot sådant jag uppskattar. Jag tror att du bör ta dylika frågor privat med modsen istället för att lobba aktivt här i tråden. Förstår du mig nu?
Citera
2007-04-10, 21:06
Bannlyst
Majava. Bush är en spel pjäs folk bakom scenerna styr honom. till och med Cheny har mer makt över usa än bush har. Bush familjen är en maffia och inte bara dom, det är en regerigen inåt i regerigen som styr allt, en maffia. igen läs historia. vilken vettenskap ni går emot tänker jag inte svara på det är självklart, då kommer vi tillbaka till bevisen ni inte vill kolla på, vi tar det efter dom dödat din familj och du har kollat på bevisen och inte bara vad dina "experter säger"

Här är era satanist "experter"

Thomas H. Kean
Lee Hamilton
Timothy J. Roemer
Jamie S. Gorelick
John J. Farmer, Jr.
Peter Rundlet

Jim Meigs
Senator John McCain
Ben Chertoff
Michael Chertoff

Här är några av våra.