2007-04-10, 21:10
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostTrax
I förrgår hände något helt otroligt. En snubbe som jag "diskuterade" lite med förut om 11/9, skrev till mig och bad om ursäkt. Han hade påstått under vårt tidigare samtal att jag var knäpp osv vidare för att jag inte trodde på den officiella förklaringen och allt det där, och han sade "Minns att du bad mig fortsätta gräva ner huvudet i sanden och blunda för verkligheten ... Har grävt upp det nu. Som sagt...ber om ursäkt... No hard feelings i hope?

Detta budskapet om 9/11 bör och ska spridas...!"

Han vågade erkänna att han hade börjat ändra uppfattning en aning och insett att den officiella konspirationsteorin inte håller. Jag tyckte det var så jäkla starkt gjort att våga erkänna det, vilket inte någon av er här inne skulle göra.

Med det sagt, så skulle jag vilja säga så här, till er som påstår att eld och skador sänkte byggnaderna: ett av era argument är att det krävs mycket tid och planering när man ska demolera stora byggnader, för att få dem att rasa rakt ner osv, vilket är korrekt, och att det aldrig skulle ha kunnat genomföras i tornen och WTC 7.

Tornen blev träffade av plan och började brinna, och WTC 7 av bråte i ett hörn och började brinna, och de rasade sedan rakt ner väldigt fort.

Hur kan något okontrollerat (som skador och bränder) åstadkomma något kontrollerat (som tre kollapser rakt ner)?

Säg att du har en legobil. Du plockar isär legobilen så att du har en massa smådelar. Du tar alla dessa smådelar i dina händer, och kastar dem sedan allt vad du kan rakt in i en vägg. När legobitarna sedan landar på golvet så har de alla hamnat så att legobilen är ihopbyggd igen.

Det är lika stor chans att alla tre WTC byggnaderna rasar rakt ner (kontrollerat, vilket som sagt tar tid och planering om man ska lyckas med det i en sprängning) pga eld och skador (okontrollerat och oplanerat) som att alla legobitarna landar så att legobilen är hel igen.

Vill du få ihop legobilen igen, så är det enormt mycket större chans att du lyckas med det om du sätter dig ner och tar dig tid och plockar ihop alla delarna igen än om du bara kastar dem i väggen gång på gång och hoppas på att det ska funka. Vill du sänka tre byggnader totalt, så är det enormt mycket större chans att du lyckas med det genom att placera ut sprängmedel och kontrollera raset på det viset, än att bara flyga in plan i dem och hoppas på det bästa.

Det är fullständigt absurt att tro att flygplan och bråte sänkte tre byggnader på det viset. Du kan inte få ett kontrollerat resultat av något okontrollerat.

Godkväll.
Det där var bland det dummaste jag någonsin har läst. Allvarligt talat, det var ironiskt menat va?
Citera
2007-04-10, 21:15
Bannlyst
Erik. vad vet du om detta?.

Gulf of tokin
operation gladio
The Uss Liberty cover-up
Operation ajax
Operation mockingbird
Mkultra
Operation northwoods

The Project for a New American Century. Där dom skriver "Processen för transformeringen kommer troligen att vara lång, i frånvaron av någon katastrofisk och katalyserande händelse, som ett nytt Pearl Harbor". "kan dom ha mennat 9-11??? vem vet kanske era experter?.

Waco. Rätt intresant vad som hände där i Waco tycker ni inte?, inte att jag inte redan vet att regeringen gärna dödar bebisar men.

Mordet på kennedy, nekar regeringen någon inblandning idag? Nej. alla spår går till bush familjen.

Läs gärna vad americas förfädrar och första presidenter sa om högre makter inom regerigen.

Ta gärna reda på vem som äger bankerna med! Läs boken The complete banking money power history of the u.s. from 1776 to 1899. Och läs Citizens rule book Bill of rights Jury Handbook och se Aaron russos film Amerca freedom to fascism
Citera
2007-04-10, 21:16
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
och det är fortfarande ni som tror på 6 "experter" och några betallade från popular mechanics vs 400+. så fortsätt och lyssna på propaganda

Skulle du kunna förklara lite närmare vilka 6 "experter" du pratar om?
Tror att du postat en lista på dessa 400+ men kan inte hitta den, skulle du kunna reposta den länken, please.
Citera
2007-04-10, 21:19
Bannlyst
plast i gräset

Här http://patriotsquestion911.com
Citera
2007-04-10, 21:22
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostTrax
I förrgår hände något helt otroligt. En snubbe som jag "diskuterade" lite med förut om 11/9, skrev till mig och bad om ursäkt. Han hade påstått under vårt tidigare samtal att jag var knäpp osv vidare för att jag inte trodde på den officiella förklaringen och allt det där, och han sade "Minns att du bad mig fortsätta gräva ner huvudet i sanden och blunda för verkligheten ... Har grävt upp det nu. Som sagt...ber om ursäkt... No hard feelings i hope?

Detta budskapet om 9/11 bör och ska spridas...!"

Han vågade erkänna att han hade börjat ändra uppfattning en aning och insett att den officiella konspirationsteorin inte håller. Jag tyckte det var så jäkla starkt gjort att våga erkänna det, vilket inte någon av er här inne skulle göra.

Med det sagt, så skulle jag vilja säga så här, till er som påstår att eld och skador sänkte byggnaderna: ett av era argument är att det krävs mycket tid och planering när man ska demolera stora byggnader, för att få dem att rasa rakt ner osv, vilket är korrekt, och att det aldrig skulle ha kunnat genomföras i tornen och WTC 7.

Tornen blev träffade av plan och började brinna, och WTC 7 av bråte i ett hörn och började brinna, och de rasade sedan rakt ner väldigt fort.

Hur kan något okontrollerat (som skador och bränder) åstadkomma något kontrollerat (som tre kollapser rakt ner)?

Säg att du har en legobil. Du plockar isär legobilen så att du har en massa smådelar. Du tar alla dessa smådelar i dina händer, och kastar dem sedan allt vad du kan rakt in i en vägg. När legobitarna sedan landar på golvet så har de alla hamnat så att legobilen är ihopbyggd igen.

Det är lika stor chans att alla tre WTC byggnaderna rasar rakt ner (kontrollerat, vilket som sagt tar tid och planering om man ska lyckas med det i en sprängning) pga eld och skador (okontrollerat och oplanerat) som att alla legobitarna landar så att legobilen är hel igen.

Vill du få ihop legobilen igen, så är det enormt mycket större chans att du lyckas med det om du sätter dig ner och tar dig tid och plockar ihop alla delarna igen än om du bara kastar dem i väggen gång på gång och hoppas på att det ska funka. Vill du sänka tre byggnader totalt, så är det enormt mycket större chans att du lyckas med det genom att placera ut sprängmedel och kontrollera raset på det viset, än att bara flyga in plan i dem och hoppas på det bästa.

Det är fullständigt absurt att tro att flygplan och bråte sänkte tre byggnader på det viset. Du kan inte få ett kontrollerat resultat av något okontrollerat.

Godkväll.

Vad kommer det sig att även när ni blivit totalaegda med felaktigheter så har ni aldrig någonsin erkänt att ni hade fel utan istället flytt med svansen mellan benen? I övrigt måste jag säga att din liknelse med Lego var hejdlöst rolig.
Citera
2007-04-10, 21:25
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava. Bush är en spel pjäs folk bakom scenerna styr honom. till och med Cheny har mer makt över usa än bush har. Bush familjen är en maffia och inte bara dom, det är en regerigen inåt i regerigen som styr allt, en maffia. igen läs historia. vilken vettenskap ni går emot tänker jag inte svara på det är självklart, då kommer vi tillbaka till bevisen ni inte vill kolla på, vi tar det efter dom dödat din familj och du har kollat på bevisen och inte bara vad dina "experter säger"

DU svarade inte på frågan: var det Clinton-administrationen som planerade och förberedde attackerna och Bush ärvde det bara eller planerade Bushadministrationen allt det där på 10 månader?

För övrigt är du galen om du tror att de där 6 personerna på listan är de enda som tror på den officiella förklaringen. Tror du NIST-teamet består av 6 personer? På allvar? För övrigt visade inte listan med namn som du skickade något om huruvida de har kunskap nog att uttala sig. Att ha en PhD säger ingenting.
Citera
2007-04-10, 21:27
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Mordet på kennedy, nekar regeringen någon inblandning idag? Nej. alla spår går till bush familjen.
SNackskit. Regeringen nekar inblandning och det finns inga spår som leder till Bush-familjen. Det där får du backa upp med lite källor om du vill att någon ska tro dig.
Citera
2007-04-10, 21:31
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik. vad vet du om detta?.

Gulf of tokin
operation gladio
The Uss Liberty cover-up
Operation ajax
Operation mockingbird
Mkultra
Operation northwoods

The Project for a New American Century. Där dom skriver "Processen för transformeringen kommer troligen att vara lång, i frånvaron av någon katastrofisk och katalyserande händelse, som ett nytt Pearl Harbor". "kan dom ha mennat 9-11??? vem vet kanske era experter?.

Waco. Rätt intresant vad som hände där i Waco tycker ni inte?, inte att jag inte redan vet att regeringen gärna dödar bebisar men.

Läs gärna vad americas förfädrar och första presidenter sa om högre makter inom regerigen.

Ta gärna reda på vem som äger bankerna med! Läs boken The complete banking money power history of the u.s. from 1776 to 1899. Och läs Citizens rule book Bill of rights Jury Handbook och se Aaron russos film Amerca freedom to fascism
Jag vet! Jag har aldrig påstått att USA har ett fläckfritt förflutet, men att man inte se anakronistiskt på alla historiska händelser, utan de ska ses utifrån rådande politiskt klimat.

Inget land har ett fläckfritt förflutet, inte en Sverige med sina systematiska rasmätningsmetoder långt efter andra världskrigetsslut. Men nu är vi lite OT. Den debatten tar jag gärna i ett annat forum.

Och nej tack. Jag väljer att läsa objektiv litteratur för att ta ställning själv!
Citera
2007-04-10, 21:31
Bannlyst
clinton är med i samma maffia som bush, illumminati
Citera
2007-04-10, 21:33
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Listan fortsätter, Se http://patriotsquestion911.com/professors.html

Kollade lite på din lista för skojs skull

Person nummer 1 på listan: David Ray Griffin, PhD – Professor Emeritus of Philosophy of Religion and Theology
En präst således

James Fetzer, PhD – Distinguished McKnight University Professor Emeritus of Philosophy at the University of Minnesota. Former Captain, U.S. Marine Corps. He has published more than 100 articles and reviews and authored, co-authored, and edited over 20 books on the philosophy of science, the theory of knowledge, and the theoretical foundations of computer science, artificial intelligence, and cognitive science
En professor inom datorvetenskap med inriktning på artificiell intelligens.

Rosemary Radford Ruether, PhD – Professor Emerita of Feminist Theology, Pacific School of Religion and Graduate
Feministpräst.

John B. Cobb, Jr., PhD – Professor Emeritus of Theology
En till präst

Joseph C. Hough, Jr., PhD – President of the Faculty and William E. Dodge Professor of Social Ethics, Union Theological Seminary
En person insatt inom hållfasthetslära.... näe, skojade bara. En präst till

John McMurtry, PhD – Professor of Philosophy
En professor i filosofi.

Douglas Sturm, PhD – Professor Emeritus of Religion
En professor i religion, dvs. en präst

Carter Heyward, PhD – Howard Chandler Robbins Professor Emerita of Theology
En byggnadsingenjör... näe, skojade bara. En präst till

Och så fortsätter det. Vad kommer det sig att det inte finns en enda person där som vet någonting om hållfasthetslära, aerodynamik, materiallära osv?
Citera
2007-04-10, 21:34
Bannlyst
ända sättet du kan ta en ställning är att ta en ak47a och skjuta rätt personer i huvet när civil kriget gå ner, och allt du kan göra tills dess är att sprida ordet så vi får revolution snabbare.
Citera
2007-04-10, 21:36
Bannlyst
Majava, vi pratar om vettenskap en 12 åring kan förstå, så det är rätt kul att du inte förstår det. och varför väljer du ut just dom av nästan 200?? du vill värkligen inte se sanningen va?. David Ray Griffin har skrivit en bok som bevisar 9-11 va ett jobb från insidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in