Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Elgiganten. att dom bekämpades ändrar inte faktan att det bran i 700C i en lång tid och att stålet inte tog skada av det.
Du borde ta jobb som komiker i stället. För det kan du tydligen mycket bättre än att ta reda på FAKTA om saker och ting.
Du påstår alltså att all brandbekämpning med vatten är onödig.
Tycker du skal ta kontakt med din lokala braningenjör och förklara för han att allt släckning av bränder med vatten är onödig.
Kan du inte detta heller?
Tydligen inte.
Då tar vi ner det på lågstadienivå. Min brorson var på besök hos den lokala rädningstjänsten för ett tag sedan. Då fick han lära sig att det måste finnas 3 förutsättningar för att brand / eld skall uppstå.
VÄRME, BRÄNSLE OCH PERFEKT BLANDNING MELLAN SYRE OCH BRÄNSLET.
För att eld ska kunna uppstå krävs tre förutsättningar. En förutsättning är att det finns värme. Ett exempel är en gnista eller någon annan form av värme som uppstår vid rörelse eller friktion. Någon form av bränsle, till exempel trä eller bensin, är också nödvändigt för att eld ska kunna uppstå. Till sist krävs det även syre samt en "startknuff" (medföljer ofta med värme) för att antända det hela. Tar man bort någon av dessa förutsättningar blir det omöjligt för eld att brinna vidare och därmed slocknar den omedelbart. Det är mycket viktigt att känna till det sistnämda för att man ska kunna släcka en eld.
Varför använder räddningstjänsten vatten vid brandbekämpning?
jo för att SÄNKA TEMPERATUREN så att elden slocknar.
Kalla och hårda fakta presenterat på ett korrekt sätt. Har du en annan uppfattning om brandbekämpning och eld kan jag fixa så du kommer kontakt med en brandingenjör inom en timme.
Vad sägs ?
Citat:
Stål byggnader har aldrig i historen kollapsat på grund av stora bränder
Se här:
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html
Känns som man kommit till någon ståupp-festival här.
Först skriver du att inga byggnader av stål har någonsin rasat pga bränder.
Sen länkar du till en sida som säger att inga SKYSKRAPOR av STÅL har rasat pga av bränder.
Retoriskt självmord från din sida. Men jag förstår du är tvungen att skriva detta annars kan ju någon komma och över bevisa dig IGEN.
Det har rasat flera stålbyggnader pga av bränder, inga skyskrapor dock.
Men INGEN här vad jag vet av folk som tänker på egen hand har påstått detta heller så du lägger ord för din argumentation som inte någon har sagt.
Detta är retorisk idioti, för du lär inte övertyga någon i detta ämne. Det enda du vinner är att du kanske mår bättre själv.
Citat:
1. är det 100% chans den vatten reaktionen hade hänt om man använde thermate? Nej
2. Kan det ha hänt? mycket möjligt hur ska du eller jag kuna veta det?
3. Hur mycket foto och video bevis har dom släppt från städningen och allt annat? inte så mycket hehe
Jo, alla kontakt mellan thermite och vatten ger denna reaktion, du kan inte gissa dig till när den skall ske. Lika lite som kan säga åt socker att inte lösa sig i The när du vill. Det sker och detta vet man om man läst kemi, vilket du med alla tydlighet INTE gjort.
Det finns massor av bilder på städningen, eller tömde Bush hela manhattan på fotografer efter detta hade hänt?
"Googla" lite så hittar du massor av bilder.
Tips på sökord.
clean up WTC 9/11
ger 43 500 träffar. Ca 1000 bilder kan man lätt referera till uppstädninen av
WTC. Inte en enda har dessa reaktioner man ALLTID får då man blandar vatten och Thermite.
Men du får jätte gärna visa mig hur man kan kontrollera reaktionen mellan vatten och thermite!