2007-04-10, 19:57
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
så du tror det e vettenskap det du sa precis, att en byggnad så bra byggd som world trade byggnaderna hade kuna kollapsa på grund av att dom blev svaga?, tyvärr det är inte vettenskap, dom gjorde tester på stålen och allt innan dom satte upp skiten haha, tror nog det hade varit rätt logist att göra det med tror inte du?. eller dina "experter" berätta inte något om dom som byggde world trade byggnaderna? jag länkade en länk innan där dom som designa dom berättar vad dom tåler osv. skit i att läsa det.. och popular mechanics lögner om norad spelar ingen roll alls och vem som styr och betallar dom? okej!. och dom andra 400+ rigtiga forskarna och militär generaler/folk från regerigen som jag skrev är tändläkare visst?.

så fort du inte kan svara på nåt orkar du inte.

vill du att jag ska ta dig seriöst eller?

Vid testerna hade de inte räknat med att ett gigantiskt flygplan skulle braka in i byggnaden och riva loss det brandskyddande materialet på balkarna (om jag inte minns fel var det asbetsbeklädnad på balkarna). Eller tror du kanske att det materialet var helt oskadat trots planet? Varför tror du egentligen man brandskyddar stålbalkar?
NORAD får du diskutera med någon annan, jag är inte insatt i ämnet och då diskuterar jag det inte.
Nämn en specifik forskare/militär istället för att bara köra mängdargument.
Citera
2007-04-10, 19:59
Bannlyst
world trade byggnaderna va byggda för att klara upp till 4 FLYPLAN vad pratar du om?. jag märker mer och mer hur lite du vet. dom va byggda för JUST det att klara flygplan. kanske därför dom va några av dom bästa byggnaderna i världen. lol

och inte en gång i historia har eld kollapsat stål byggnader, men på den dagen 3 stycken. ha!
Citera
2007-04-10, 20:00
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Erik, kolla fema raporten där va inga brandmän. som han påstog att han tog ett beslut att dom skulle ut därifrån. så vilka prata han med om att dra ut dom?, spöken? lol

Du behöver nog utbilda dig lite innan du kommer här och skriver, uppenbart du inte vet vad som hände mer än vad du hört på TV

Kom ihåg att det var DU som sa att de avbröt arbetet med WTC7 11:30. Har du fortfarande glömt bort det? Du har med andra ord själv bekräftat det du nu så envist argumenterar emot.
Citera
2007-04-10, 20:01
Medlem
Majavas avatar
Citat:
world trade byggnaderna va byggda för att klara upp till 4 FLYPLAN vad pratar du om?. jag märker mer och mer hur lite du vet. dom va byggda för JUST det att klara flygplan. lol

Nej, de var inte byggda för att klara 4 flygplan. Hur kan man ens säga något sådant? Det beror ju helt på hur planen träffar byggnaden etc. Källa på det? Däremot var de byggda för att klara att en boing 747 med tomma bränsletankar krockade med dem i låg hastighet (dvs. att de tex irrat bort sig i dimma). Det är en väldig skillnad mot att med fulla bränsletankar dundra in i dem i 500km/h.
Citera
2007-04-10, 20:04
Bannlyst
majava tänker inte svara på några fler oseriösa inlägg från dig. du vet inget om vettenskap överhuve taget. saker du säger går emot vettenskap. dina regerigens betallda "experter" som e styrda av regerigen kan du tro på ända tills dom gör en attack där din familj dör och du orkar läsa ut över vad betallda "experter" säger.
Citera
2007-04-10, 20:06
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik, kolla fema raporten där va inga brandmän. som han påstog att han tog ett beslut att dom skulle ut därifrån. så vilka prata han med om att dra ut dom?, spöken? lol

Du behöver nog utbilda dig lite innan du kommer här och skriver, uppenbart du inte vet vad som hände mer än vad du hört på TV
Man bekämpade elden från den södra sidan, det kan du få fakta på om du vill. Men du får inte glömma att Silverstein inte uttalade sig i egenskap av brandchef! Han hade, mycket riktigt, knappast kunskap om hur branden bekämpades och var den bekämpades.

Vad säger till exempel soldater som drar sig tillbaka? Pull back! It i WTC7 är en bestämd form av en plats. Pull it, dvs. Dra tillbaka från den. Sedan vet jag inte om Silverstein trodde att det fanns brandmän inne i WTC7. Men det spelar väl ingen roll i uttalandet. På vilket sätt i så fall?

En sak till är säkert lilleman. Det är att jag kan detta så ofantligt mycket mer än dig, och vad gäller utbildning så lär du knappasdt ha haft någon alls för maken till felstavningar i dina inlägg har jag inte sett sedan jag på skoj surfade på Lunarstorm.
Citera
2007-04-10, 20:08
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nej, de var inte byggda för att klara 4 flygplan. Hur kan man ens säga något sådant? Det beror ju helt på hur planen träffar byggnaden etc. Källa på det? Däremot var de byggda för att klara att en boing 747 med tomma bränsletankar krockade med dem i låg hastighet (dvs. att de tex irrat bort sig i dimma). Det är en väldig skillnad mot att med fulla bränsletankar dundra in i dem i 500km/h.
Jag tror att det var byggt för att klara ett boeing 707, med tomma tankar som sagt, och med låg hastighet.
Citera
2007-04-10, 20:08
Bannlyst
propaganda sjunger i denna tråden. BUSH familjen är dom STÖRSTA terroristerna i världen vet ni inte det?. har ni inte läst nåt om historia?. jag antar om man är terrorist för usa ska man inte ifråga sätta nåt dom gör och då är allt okej.
Citera
2007-04-10, 20:12
Bannlyst
och det är fortfarande ni som tror på 6 "experter" och några betallade från popular mechanics vs 400+. så fortsätt och lyssna på propaganda
Citera
2007-04-10, 20:15
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
propaganda sjunger i denna tråden. BUSH familjen är dom STÖRSTA terroristerna i världen vet ni inte det?. har ni inte läst nåt om historia?. jag antar om man är terrorist för usa ska man inte ifråga sätta nåt dom gör och då är allt okej.
Det är en helt annan diskussion. Jo, jag har läst historia, det är mitt huvudämne och jag har en magisterexamen i det. Jag har aldrig påstått att jag stödjer USA krig mot terrorismen, tvärtom i flera andra trådar, men det är ett absurt påstående att påstå att USA iscensatt 9/11 för att rättfärdiga ett krig! Som vi tidigare varit inne på i denna tråd; varför inte låta kaparna ha identiteter som knyter dem till Irak och Saddam Hussein om det nu var olja de var ute efter. Varför lägger man skulden på en, mer eller mindre stadslös person (Usama bin Laden)?

Jag tycker du borde läsa Ytterligheternas tidsålder av Eric Hobsbaum för att få dig lite kunskap i 1900- talets historia.
Citera
2007-04-10, 20:21
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Sluta gnälla och börja producera, Herr Nilsson.

Producera? Mitt inlägg innehöll iallafall mina tankar om hur tråden skulle kunna se ut i framtiden. Diskussionen om detta hade redan startats i tråden

Du illustrerar perfekt problemen med tråden som jag syftade på. Det du håller på med för tillfället är att älta "pull it" grejen igen. Jag vet inte vilken gång i ordningen det är den är uppe nu. ALLT som sagts om detta de senaste sidorna här är gammalt och har varit uppe i den andra tråden. Inget av det du sagt om detta har tillfört debatten något nytt överhuvudtaget. Dessutom så ger du dig glatt in i det utan att ha koll på ämnet. Hade det funnits en FAQ-tråd eller liknande så hade du kanske dessutom vetat att "pull" innebär dra ner med linor och så hade de andra sluppit upplysa dig om det. Det är nämligen inte heller någon nyhet.

Producera? Jag producerade lite tankar om hur diskussionen kunde styras upp. Det enda du gör är att reproducera skåpmat som de som varit med ett tag är urlessa på. Vill du producera nåt nytt så kan du ju bemöta mitt inlägg och berätta vad du tycker om det jag har att säga. Istället för att producera ännu en oneliner. Få se nu, kan jag få ett vettigt svar?

EDIT: Din senaste oneliner modererades visst bort. Där ser man...
Citera
2007-04-10, 20:21
Bannlyst
Erik, du har nog inte läst historia ut över vad skol systemet lär ur. Historia lärare i skolan brukar inte kuna mycket om historia alls.

Vad håller på att hända med america nu då?, det håller på att bli en polis stad. Vad har kommit på grund av 9-11?, miljon tals kameror över allt, dom har sätt kameror i toaleter på skolor för barn, antar du inte hört det?, dom tar finger avtryck på barn i lågstadiet, antar du inte hört det?, 1000 tals personer i america har ett chip i kroppen så sateliter kan se var du än är, och snart kommer dom göra det änu strängare mer att DU måste ha det, och att man ska handla mat och allt med det och inte kontanter längre, allt det och mycket mer på grund av 9-11 attackerna, dom gjorde det för att kuna putta fram polis staden mer så dom kan nå sina mål bättre. Har usa sponsrat terroist attacker för erik?, svar MÅNGA gånger. CIA är den största maffian i america, om du vet deras historia vem cia är överhuvetaget?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in