Citat:
Ursprungligen postat av Malmosoldier
Erik vad pratar du om?. kan du ge mig nån källa som motbevisar nåt jag sagt i denna tråden?. Trodde inte det, så va snäll och va tyst. Ja det tror jag att han sa i tv, för där va inga människor i wtc7 vad jag vet så varför inte. men som sagt han kom ut o sa han menna att han drog tillbaka brandmännen som VA DÄR, men kolla fema raporten, där var INGA brändmän, som vem prata han med?. shit asså
Mig veterligen var räddningsoperationen fortfarande igång och det var den brandchefen avslutade.
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Frågor som jag skulle vilja ha besvarade angående det där är ifall planet flög i marschfart hela tiden, ifall kaparna någon gång behövde korrigera kursen eller flög kortaste vägen, hur lång tid den extra svängen tog etc.
Vell... jag har räknat på det där (se nedan) och lagt ner en del möda under dagen för att hitta den detaljerade färdbeskrivningen (utan att lyckas fullt ut kan tilläggas). Det finns så vitt jag kan begripa en möjlighet att planet skulle ha kunnat flyga sträckan utifrån den tid som Mineta uppger – om planet flög långsammare än vad jag förstår att det gjorde mellan 0926 och 0929. Jag har letat som en tok efter en exakt hastighetsangivelse för den perioden, men det närmaste jag kommit var ”autopilot, which was at cruise speed”. Ska se om jag kan hitta mer exakt.
Så vitt jag förstår pågick giren mellan ungefär 9:34 och 9:37, i övrigt flög planet i princip kortaste vägen (men ändrade höjd vid ett par tillfällen). Autopiloten stängdes av 9:29. Då var planet 35 miles väst om Pentagon, med rak kurs mot byggnaden. 9:34 var de framme (3,5 miles västsydväst om Pentagon enligt NTSB) och påbörjade giren som upphörde 9.37 och vad jag förstår träffade planet byggnaden 45 sekunder senare.
Så det går ju att räkna på. (34-29) 5 minuter att färdas (35-3,5) 31.5 miles ger en snittfart på (31.5/5) 6.3 miles i minuten eller (6,3x60) 378 mph. Så, utifrån Minetas tidsangivelser ger:
Minetas tidsline som start (0926, 50 miles bort):
0926-0929 Autopilot på, hastighet 567 mph
0929-0934 Autopilot av, genomstnitthastighet 378 mph
0938 Träffar pentagon
(NTSBs siffror i fetstil):
0926-0929 (567/60*3 mins) 28,3 miles (50-28,3) 21,7 miles från Pentagon (
35)
0929-0934 (378/60*5 mins) 31,5 miles (21,7-31,5) - 9,8 miles förbi Pentagon (
3,5)
Det stämmer inte.
Vill man vara snäll och räkna på den långsammare hastigheten (dvs att autopiloten inte var inställd på cruisespeed) innan 0929:
0926-0929 (378/60*3 mins) 18,9 miles (50-18,9) 31,1 miles från Pentagon (
35)
0929-0934 (378/60*5 mins) 31,5 miles (31,1-31,5) – 0,4 miles förbi Pentagon (
3,5)
Som du ser är den svaga punkten tiden 0926-0929, drar man ner hastigheten rejält kan planet färdas från 50 miles bort till 35 miles bort på den tiden. Men egentligen var min poäng inte att exakt bevisa hur planet flög. Min poäng var att ta ett av exemplen på hur Minetas vittnesmål inte stämmer med andra kända fakta. Möjligen skulle jag valt ett annat. Innehållet i Minetas vittnesmål stämmer så vitt jag kan bedöma huvudsakligen, det som inte stämmer är hans uppfattning om tiden och hans tolkning av vad som skedde. Mineta själv understryker vid flera tillfällen i sitt vittnesmål att han inte visste vad som pågick och var osäker på sammahangen.
Jag skulle kunna sätta mig ner och göra en sammanställning av vad mer som krockar med Minetas tidslinje, om jag hade trott att malmosoldier hade brytt sig. Det gör han inte, så jag ser ingen anledning egentligen att ägna mer tid åt det. Du får gärna göra det om du har tid, det finns en del om Mineta på nätet.
Citat:
Något av det Löjligaste jag hört av nist!. Kunde inte förklara uppförandet av byggnaden. som han sa, allt deras jobb var isåfall att bevisa att kollapsen startade. lol
Nej, inte
att den startade.
Hur den startade. Hur.
Citat:
A New Jersey EMT has gone public on how emergency workers were told that Building 7 was going to be "pulled," before a 20 second demolition countdown broadcast over radio preceded its collapse. The ground zero rescue worker also blows the whistle on how he witnessed multiple underground support columns of the WTC towers that had been severed before the buildings imploded.
Den här ”EMTn” dök upp i trutherskretsar för någon månad sedan och försvann sedan in i dimman. Ingen vet vem han är. Han påstår att de räknade ner över radion, trots det har ingen, ingen, ingen annan av alla de hundratals människor som arbetade i området bekräftat hans story.
Men du kanske vet vem han är?
/S