2019-07-05, 23:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Matilda Molander i (Bonniers) Mittmedia är upprörd över sd:s budgetförslag i Köpings kommun

Citat:
Man kan inte sitta som förtroendevald i ett kommunfullmäktige som ska ta beslut om grannungarnas skola och farmors hemtjänst utan att ta avstånd. Ta avstånd med all sin kraft från den inte ens illa dolda rasismen som partiföreträdarna häver ur sig.

”Ja, jag tycker att mina barn ska gå före i välfärdskön jämfört med en familj som kommer hit. Det är min åsikt och det är sverigedemokratisk politik. Vi tror att den som bor här och betalar skatt ska gå före i kön, och jag satsar på mina barn före jag skickar pengarna till ett annat ställe för att hjälpa andra som är i nöd. Så ja, vi ställer grupp mot grupp.”, orden är sverigedemokraten Per Anderssons.

Jag uppfattar Molanders ton i ledaren som lite krystad, lite teatralisk, lite... osäker på sin sak? Får lite flashbacks från tillfällen när jag också uttryckt mig åt det teatraliska hållet, och det var tillfällen när jag inte var riktigt autentisk, utan spelade en roll. Och av sig själv känner man andra, så... Kognitiv dissonans is a bitch. Molanders tirader står inte i rimlig proportion till Per Anderssons konstaterande av faktum och lyfter inte ett finger för att vederlägga eller argumentera mot sakinnehållet.

Inte minst när hon applåderar ett inlägg i kommunfullmäktigedebatten som drog Förintelsekortet

Citat:
”Det samhälle som ni har beskrivit, där vi har gränser, det är ett samhälle som jag inte känner mig hemma i. Det påminner mig om min bakgrund. Jag är född i Ungern, jag är född av judiska föräldrar och uppvuxen i närheten av det gamla ghettot i Budapest. Jag vet vad som händer när man skärmar av och drar gränser mellan människor. Det samhälle som ni beskriver vill jag inte vara med i”, säger liberalen Ivan Czitrom.

Han själv, och de övriga politikerna är vår bästa garant för att vi inte kommer att hamna där, att vi får fortsätta att leva i ett anständigt samhälle.

De som orkar sitta en måndagskväll och ta strid för att det finns gränser för hur man kan uttrycka sig om andra människor. Som inte tittar på grannbarnen som en belastning för den kommunala ekonomin.

https://www.vlt.se/artikel/matilda-m...gransen-mot-sd

"Matilda Molander: De måste fortsätta orka hålla gränsen mot SD" Durchhalten.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-07-05 kl. 23:59.
Citera
2019-07-06, 00:11
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Kanske är det inte ens en fråga om individens fria vilja till uselhet, utan själva den mångetniska situationens eviga och självgenererande mekanik som skapar sina kuggar. Att förnedra och dominera är inte fritt val där fredlig samexistens är alternativet. Att avstå från våldskapitalets spelteori och kapprustning är istället i en mångetnisk kontext att acceptera att bli förnedrad och dominerad.

Afrika har facit för en "mångetnisk situation", inom gränserna dragna med linjal på Berlinkongressen 1885.
Citera
2019-07-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Ett riktigt motbjudande s.k kulturinlägg i Aftonbladet i anledning av Expressens stora reportage om hur medelklassen hukar över det faktum att den kriminella mångkulturen börjat exponera sitt fula tryne även i de tidigare så välmående medelklassenklaverna. Den s.k kulturskribenten verkar inte ha överdrivet positiva tankar om medelklassen.

I klartext.

" jag fick hela min uppväxt söndertrasad i ett mångkulturellt helvete. Nu djävlar är det dags för medeklassbarnen att få smaka på samma mångkulturella våldskapital som jag fick göra. Och gudnåde medeklassbarnen om de blir rasister på kuppen!"

Detta flagranta hat mot sin egen ingrupp är magstarkt även för att komma från Afabladet. Tonläget i debatten hårdnar för varje dag som gått sedan Arpis "klassiska" demografiledare känns det som (i efterhand kommer den visa sig vara vågbrytaren nummer ett är min gissning).

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...sig-over-axeln

Jag tror du har rätt. Så här i svallvågorna efter Arpifejden är det fortfarande svårt att bedöma dess genomslag, men dess stora betydelse bekräftas i vart fall av att Lööf såg sig nödgad att tillägna en stor del av sitt Almedalstal till att misstolka och ta avstånd från Arpis och Dovstads ledare:

Du börjar bygga ett nytt liv. Startar en närbutik som säljer mat som minner om det tidigare hemlandet. [...] Och så möts du av människor som tycker du inte passar in. Som stör sig på att du har inlagda grönsaker, istället för köttbullar, i butikshyllan. Som stör sig på att du är en del an en annan demografisk bild av Sverige...”

Tack, Sveriges mest ohederliga och vulgära politiker, för de väl valda orden och darret på rösten.

Även om texterna i fråga är politiskt sprängstoff, så är det anmärkningsvärt att en rikspolitiker går till angrepp mot enskilda journalister som hon ogillar.

Demokratur, någon?
Citera
2019-07-06, 09:18
Medlem
I ett ologiskt debattinlägg i Aftonbadet idag går Willy Silberstein till generalangrepp på Bromöllas föreslagna förbud mot bön på arbetstid för kommunalanställda. Han jämställer muslimers rätt att utöva religiösa riter med judars och kristnas rätt att utöva sin religion på betald arbetstid.
Alla vet att judar eller kristna inte ägnar sig åt religionsbruk som stjäl arbetstid på jobbet, i alla fall inte som anställda i offentlig sektor.

Silberstein propagerar med lånad mantel för religionsfrihet för alla - men egentligen för det mångkulturella samhället, eller multietniska - som är så igenkännande för honom. Drar man ut konsekvenserna av hans text gäller det hela, att han ser ett hot i det föreslagna förbudet mot den judiska hegemonin i det svenska samhället. Varje tecken mot i det här fallet en marginell reducering av det multikulturellas krav på samhället är i Silbersteins ögon ett hot mot den judiska överhögheten i Sverige.

Han är kontraproduktiv så det förslår. Silberstein vet att hotet mot judar i Sverige kommer från den växande volymen av muslimer och inte den lilla spillra NMS:are som skanderar på gatorna.

Man kan vända och vrida på judarnas rädsla för att det mångkulturella kaoset i Sverige möts av motstånd, och slutligen hamnar man i deras grundläggande motiv - det urgamla som gått genom historien i alla världsdelar och alltid nyttjats av eliten för att säkerställa sin makt - divide et impera.
Men det är ett kortsiktigt och felaktigt tänkande, vilket historien visar oss. Att främja det stabila och organiskt över tid utvecklade landet och slå vakt om "lagom" nationalism och sedvänjor (som skolavslutningar i kyrkor, en självklar tradition i vår 1000-åriga historia som kristet land), är inget hot mot judar i Sverige, tvärtom.
Ett utbredande av böner och andra religiösa/sociala riter och handlingsmönster inom islam utanför moskén och hemmet i Sverige är däremot ett växande hot mot judarna här i landet.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-07-06 kl. 09:56.
Citera
2019-07-06, 10:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
I ett ologiskt debattinlägg i Aftonbadet idag går Willy Silberstein till generalangrepp på Bromöllas föreslagna förbud mot bön på arbetstid för kommunalanställda. Han jämställer muslimers rätt att utöva religiösa riter med judars och kristnas rätt att utöva sin religion på betald arbetstid.
Alla vet att judar eller kristna inte ägnar sig åt religionsbruk som stjäl arbetstid på jobbet, i alla fall inte som anställda i offentlig sektor.

Silberstein propagerar med lånad mantel för religionsfrihet för alla - men egentligen för det mångkulturella samhället, eller multietniska - som är så igenkännande för honom. Drar man ut konsekvenserna av hans text gäller det hela, att han ser ett hot i det föreslagna förbudet mot den judiska hegemonin i det svenska samhället. Varje tecken mot i det här fallet en marginell reducering av det multikulturellas krav på samhället är i Silbersteins ögon ett hot mot den judiska överhögheten i Sverige.

Han är kontraproduktiv så det förslår. Silberstein vet att hotet mot judar i Sverige kommer från den växande volymen av muslimer och inte den lilla spillra NMS:are som skanderar på gatorna.

Man kan vända och vrida på judarnas rädsla för att det mångkulturella kaoset i Sverige möts av motstånd, och slutligen hamnar man i deras grundläggande motiv - det urgamla som gått genom historien i alla världsdelar och alltid nyttjats av eliten för att säkerställa sin makt - divide et impera.
Men det är ett kortsiktigt och felaktigt tänkande, vilket historien visar oss. Att främja det stabila och organiskt över tid utvecklade landet och slå vakt om "lagom" nationalism och sedvänjor (som skolavslutningar i kyrkor, en självklar tradition i vår 1000-åriga historia som kristet land), är inget hot mot judar i Sverige, tvärtom.
Ett utbredande av böner och andra religiösa/sociala riter inom islam utanför moskén och hemmet i Sverige är däremot ett växande hot mot judarna här i landet.

Willy Silberstein argumenterar fult och ohederligt, *medvetet* fult och ohederligt.

Det är pga sådana här fula och ohederliga utspel från enskilda judar, som "judarna" som grupp blir kritiserade.

----

TILLÄGG

Willy Siberstein angriper, att Ebba Busch Thor ätit lunch med Åkesson. Det var kanske den obehagliga textens huvudsyfte?

Citat:
Att kristdemokraterna hänger på lokalt förvånar först. Men så inser jag att jag kanske inte ska vara fullt så överraskad.

Även om jag är rätt säker på att ledningen för partiet ogillar förbudet i Bromölla, leds KD nu av Ebba Bush Thor som tidigare helt avvisade förhandlingar med Sverigedemokraterna:

”Det har att göra med att jag ska sätta min ekonomisk-politiska talesperson vid samma bord som deras talesperson som har skrattat åt skämt om att man sparkar på får som om de vore döda judar. Det saknas den grundläggande respekt som krävs”.

Tydligen står Ebba Busch Thor nu ut med lite judehatande flabb, eftersom hon äter lunch med sin partiledarkollega Jimmie Åkesson och dessutom stolt twittrar om måltiden. (Silbersteins fetstil)

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...diskriminering
Senast redigerad av Meiji 2019-07-06 kl. 11:08.
Citera
2019-07-06, 10:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
Jag tror du har rätt. Så här i svallvågorna efter Arpifejden är det fortfarande svårt att bedöma dess genomslag, men dess stora betydelse bekräftas i vart fall av att Lööf såg sig nödgad att tillägna en stor del av sitt Almedalstal till att misstolka och ta avstånd från Arpis och Dovstads ledare:

Du börjar bygga ett nytt liv. Startar en närbutik som säljer mat som minner om det tidigare hemlandet. [...] Och så möts du av människor som tycker du inte passar in. Som stör sig på att du har inlagda grönsaker, istället för köttbullar, i butikshyllan. Som stör sig på att du är en del an en annan demografisk bild av Sverige...”

Tack, Sveriges mest ohederliga och vulgära politiker, för de väl valda orden och darret på rösten.

Även om texterna i fråga är politiskt sprängstoff, så är det anmärkningsvärt att en rikspolitiker går till angrepp mot enskilda journalister som hon ogillar.

Demokratur, någon?

Under Arpifejden så undrade man man över, varför Smålandspostens, Kristianstadstidningens och Nya Wermlandstidningens ledarsidor inte skrev ngt. Vad jag kunde se, så rådde största möjliga tystnad på deras ledarsidor. (Tacksam för en rättelse, om jag missat ngt.)

Annie Lööfs angrepp på Ivar Arpi och Kajsa Dovstad resulterade emellertid i, att SMP:s Fredrik Haage kom ut på banan med besked ff.a. pga angreppet på Kajsa Dovstad.

Ledaren har rubriken: Oanständigt, Annie Lööf!

Haage skriver:

Citat:
Nu är det exakt tio år sedan jag lade ut konceptet ”Verklighetens folk” för en upprörd media- och kulturkår i Almedalen. Jag var ny talskrivare för Göran Hägglund och spände musklerna. Det blev ett herrans liv, minst sagt. Det var nazism, högerextremism och en hel ocean av ”grumligt vatten” som Kristdemokraterna ansågs fiska i. Vreden räckte hela hösten. Jag fick ta emot en del av den men framför allt drabbade den Göran – som inte hukade.

Mycket har hänt i Sverige och den som läser talet nu rycker nog bara på axlarna. Men en del verkar också ha hänt med Almedalstalen. I alla fall om Annie Lööfs var något annat än ett olycksfall i arbetet.

För det finns konvenans. Eller fanns i alla fall. I talet till partiets riksting veckan innan, då verklighetens folk presenterades allra första gången, lät jag Åsa Linderborgs kultursyn bli motsatsspegel till den kristdemokratiska. Hon var och är Aftonbladets kulturchef och därför i samma division som en partiledare och kunde enligt konvenansen kritiseras öppet.

Annie Lööf attackerade rasism i sitt tal. Hon utgick från en omtalad och modig text i Göteborgs-Posten skriven av en gästkrönikör. En yngre kvinna som till vardags har ett helt ”normalt” yrke vid sidan av sina krönikor.

Kvinnan hade myntat begreppet ”Jimmie moment” och ville utifrån personligt beskrivna erfarenheter ställa frågan om själva tempot i den förändring av Sverige som invandringen innebär är för högt. Att det kan få människor att känna sig kulturellt hemlösa och protestera via röstsedeln.

[---]

Om några år kommer förstås andemeningen i den där gästkrönikan vara lika okontroversiell som begreppet verklighetens folk är i dag. Synd bara att skribenten skulle ha oturen att råka ut för Annie Lööf innan dess. Den där partiledaren som påstår sig vara oroad av den ökande råheten - inte minst mot kvinnor - och bristen på humanism i det offentliga samtalet.

http://www.smp.se/ledare/oanstandigt-annie-loof/
Senast redigerad av Meiji 2019-07-06 kl. 10:45.
Citera
2019-07-06, 10:55
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Matilda Molander i (Bonniers) Mittmedia är upprörd över sd:s budgetförslag i Köpings kommun

Jag uppfattar Molanders ton i ledaren som lite krystad, lite teatralisk, lite... osäker på sin sak? Får lite flashbacks från tillfällen när jag också uttryckt mig åt det teatraliska hållet, och det var tillfällen när jag inte var riktigt autentisk, utan spelade en roll. Och av sig själv känner man andra, så... Kognitiv dissonans is a bitch. Molanders tirader står inte i rimlig proportion till Per Anderssons konstaterande av faktum och lyfter inte ett finger för att vederlägga eller argumentera mot sakinnehållet.

Inte minst när hon applåderar ett inlägg i kommunfullmäktigedebatten som drog Förintelsekortet

https://www.vlt.se/artikel/matilda-m...gransen-mot-sd

"Matilda Molander: De måste fortsätta orka hålla gränsen mot SD" Durchhalten.

Jo men jag kan till viss del instämma i det hon säger. Man kan inte kritisera bidragsberoende invandrare för att de är en ekonomisk belastning. Därför borde SD istället klandra de andra partierna för att ha skapat rådande situation, att man öppnat upp för ett läge som man sedan inte kan hålla utan att andra blir drabbade. Det blir lite av vems är problemet. Man bör alltså återföra debatten till samhällskontraktet. Om det inte gäller måste invånarna få veta det.

Sonesson i Staffanstorp sköter det snyggare. Där har man forslat nyanlända till andra kommuner och man är inte en attraktiv kommun för migranter eftersom dessa inte får förtur i kön. Man föregår att en svår situation ska uppstå. Det är detta som SD i Köping ska hänvisa till.
Citera
2019-07-06, 11:10
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
Jag tror du har rätt. Så här i svallvågorna efter Arpifejden....... Lööf såg sig nödgad .... till att misstolka
....

Demokratur, någon?

Nej detta sker i panik. Det är det enda argumenten hon har kvar att använda. Hon är precis som du skriver nödgad att använda denna typ av argument.

Hade hon haft några bättre argument skulle hon använt dessa. Nu visar hon hur tunn hennes politiska analys är. Hon är TVUNGEN att misstolka för att ha något att komma med.

Detta är symptomatiskt i hela mångkulturfrågan. Argumenten för mångkulturen saknar substans.
Citera
2019-07-06, 11:32
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Willy Silberstein argumenterar fult och ohederligt, *medvetet* fult och ohederligt.
....
Willy Siberstein angriper, att Ebba Busch Thor ätit lunch med Åkesson. Det var kanske den obehagliga textens huvudsyfte?

Den öppnar rejält för frågan om vem som är tolerant eller inte.
Klippt från debattartikeln:
DEBATT. Förbudet i Bromölla mot bönestunder har ett enda syfte: att diskriminera.

Det handlar inte om effektivitet, det handlar inte om arbetsdisciplin. Syftet är att stänga ute.

Jag ska erkänna att jag inte känner till förhållandena på kommunala arbetsplatser i Bromölla. Men jag törs ändå säga att bönestunder inte kan vara något stort problem. Jag kan inte tänka mig att horder av exempelvis muslimer, judar eller kristna avbryter sitt jobb mitt i ett viktigt moment för att be till sin gud.
...
Min övertygelse är att de ansvariga med Sverigedemokraterna i spetsen gör detta bara för att markera mot i första hand muslimer, men indirekt också mot andra religiösa grupper.

Att partier som kristdemokrater och moderater hänger på är betydligt mer förvånande.

En religiös jude kan behöva cirka sju minuter om dagen för en kort bönestund. Ska en jude med det sättet att leva alltså stoppas från att ta jobb i Bromölla?

Det tar inte längre tid än ett normalt toalettbesök. Men ingen tror att Bromöllas kommunledning försöker komma åt omotiverade toalettbesök, dels självklart för att det är något svårt att kontrollera. Men också för att det inte träffar de grupper som är måltavlan.

Mindre än 80 år efter Förintelsen är religiösa judar på väg att stoppas från att ta jobb i en svensk kommun.
...
Jag är helt övertygad om att vi som vill se mångfald och tolerans är i kraftig majoritet i Sverige. Men det räcker inte. Vi kan inte sitta hemma och säga bra saker.

Vi måste göra oss hörda på gator och torg. När en jude eller en lesbisk kvinna utsätts för hot eller våld i Almedalen utsätts vi alla.

För i morgon kan det vara du eller jag.
Texten väcker så många frågor
När en vanlig svensk kvinna utsätts för våld utsätts vi alla. Eller skall vi tolerera det för att det sker av en intolerant gruppering?

Kan en religiös inte tolerera att på arbetsplatser i vårt land utelämnar vi religionen? Just för att vi tolererar alla på lika grunder.

Kan vi vara toleranta mot intoleranta?

Kan vi vara toleranta mot etniska autism som inte ser alla på samma sätt?

Vem skall betala för den önskade mångfalden?

Sista raden gäller oss alla som konsekvensen av mångfalden:
För i morgon kan det vara du eller jag.

Enligt Willy är våld en väldigt stark varningssignal.
Och vem är det som utsätts för kraftigt ökat våld? Unga vita kvinnor.

Och vi skall inte ta det som "En väldigt stark varningssignal," utan bara tiga.
Är det tolerant eller är det rent översitteri?
Citera
2019-07-06, 11:41
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Man kan inte kritisera bidragsberoende invandrare för att de är en ekonomisk belastning. Därför borde SD istället klandra de andra partierna för att ha skapat rådande situation, att man öppnat upp för ett läge som man sedan inte kan hålla utan att andra blir drabbade. Det blir lite av vems är problemet. Man bör alltså återföra debatten till samhällskontraktet. Om det inte gäller måste invånarna få veta det.

Man kan heller inte blunda för problemen och bara skylla på de ansvariga i ett akut läge
När båten läcker in bidragssökande gäller det att täta läckan och fort länspumpa för att undvika ett haveri.
Skylla på kaptenen, med all rätt, på grund av bristande underhåll får man göra efter den akuta situationen.

Sverigebåten läcker som ett såll. Det måste åtgärdas.
Hur väcker man kaptenen? Den kapten som tror att Sverige "går som tåget" och vägrar ta till sig varningarna från undre däck?

Måste man vara nära att förlisa som under 90 tals krisen innan Kaptenen/statsministern förstår allvaret?
Citera
2019-07-06, 12:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Man kan heller inte blunda för problemen och bara skylla på de ansvariga i ett akut läge
När båten läcker in bidragssökande gäller det att täta läckan och fort länspumpa för att undvika ett haveri.
Skylla på kaptenen, med all rätt, på grund av bristande underhåll får man göra efter den akuta situationen.

Sverigebåten läcker som ett såll. Det måste åtgärdas.
Hur väcker man kaptenen? Den kapten som tror att Sverige "går som tåget" och vägrar ta till sig varningarna från undre däck?

Måste man vara nära att förlisa som under 90 tals krisen innan Kaptenen/statsministern förstår allvaret?

Vad jag menar är att SD ska göra skillnad på retoriken kring volymernas ekonomiska konsekvenser och kaosbeteendets konsekvenser. Den senaste tiden har de demografiska konsekvenserna kommit till som begrepp (även om det funnits i alternativ media rätt länge). Det ser jag som ett slags mellanting mellan de båda första.
Citera
2019-07-06, 12:09
Medlem
fasligts avatar
Generation Villebråd börjar verkligen bli en kraftfull opinionsmotor. Inte bara medelklassungdomar utsätts för rån och misshandel, även småbarn utsätts för misshandel och hot om att bli "sexade" på lekplatser numera. Än så länge lämnas läpparnas bekännelse om oro för att ett "vi och dom-tänkande" ska uppstå ur den utmanande situationen. Men hur länge till? Barnvåldsverkarna i detta fall verkar inte härja i ett särskilt privilegierat medelklassområde.
Hyresgäster i ett område i Grums vågar inte längre släppa ut sina barn för att leka sedan en grupp barn flera gånger gått till attack både verbalt och fysiskt. Bland annat rör det sig om barn som slagit andra med påkar och hotat med våldtäkt. Hyresgästföreningen kallade Grums hyresbostäder, kommunen och polisen till möte för att försöka lösa problemen.
[...]
Problemen har funnits sedan slutet på förra sommaren, men har eskalerat under våren och försommaren. Det handlar främst om en grupp barn i åtta- till tioårsåldern som går samman och attackerar barn som går ensamma. Men de har även attackerat kvinnor verbalt.

Kajsa och Malin bor på området och kontaktade Hyresgästföreningen för att få hjälp

– De har kastat sten eller slagits med plåtrör och pinnar så barn börjat blöda. Värst var att ett barn fick strypgrepp som lämnade märken. Men det handlar också om sexuella hot: ”jag ska sexa dig” eller ”jag ska våldta dig” säger de, berättar Malin.

Hyresgästföreningen är oroliga för att om inget görs kommer situationen bli ännu värre eftersom det kommer bli en djupare konflikt av ”vi mot dem-tänkande” och främlingsfientlighet.

”De som ställer till med bråk, bus och våld i det här fallet är barn till nyanlända. Därför börjar grannar dra kopplingar mellan problemen och främlingsfientliga åsikter. I längden leder detta till ett väldigt segregerat bostadsområde där grannar i mångt och mycket talar om ”vi mot dem” vilket bara kommer eskalera om det inte bryts väldigt snart.” skriver föreningen i sitt brev.
Malin och Kajsa ger lip service till detta men verkar inte överdrivet entusiastiska utan mer intresserade av de egna barnens säkerhet och besvikna över att den tidigare trivseln och goda sammanhållningen i området gått förlorad. Förlorad så till den grad att man knappt törs gå ut längre.
– Min ena dotter gråter på kvällarna och vill att vi ska åka till husvagnen för att hon är så rädd. Och vi kan inte säga till heller för då kommer repressalier: de stoppar in sopor i brevinkastet eller går på mina barn ännu mer när jag inte är med. Eller så är de kaxiga direkt när man säger till. Att som vuxen bli spottad i ansiktet och få höra att ”jag lyssnar inte på dig för nu är kvinna” och bli kallad för ord som jag inte ens vill ta i min mun, är otroligt kränkande. Det kan låta konstigt för den som inte upplevt det – men man tappar liksom allt när ett barn gör så mot en och vet inte vad man ska ta sig till, säger hon och slår ut med händerna.
Ingen polisanmälan är gjord och det visar sig att många inte vet att man kan göra polisanmälan när förövarna är barn, och i vilket fall som helst tror man inte polisen skulle ta det på allvar.
Kommunpolis Lennart Hynynen ser allvarligt på det som händer.
[...]
Ur min synvinkel kommer sådana här problem oftast från föräldrarna och i det här fallet vet jag att barnens föräldrar inte kan någon svenska alls. Därför vet vi inte om alla dessa föräldrar överhuvudtaget känner till vad deras barn gör. Till hösten ska vi därför ha ett informationsmöte med tolkar för de här barnen behöver hjälp och det kan inte vänta. Om de beter sig så här nu så undrar man var det ska ta vägen sedan om inget görs, säger Lennart Hynynen.
https://www.hemhyra.se/nyheter/barng...bostadsomrade/

Som om information till småttingarna om att svenska barn är lovligt villebråd och att ogudaktiga kvinnor i ursprungsbefolkningen är underlägsna muslimska gossebarn, liksom att det är fritt fram att "sexa" ursprungsbefolkningen skulle behöva förmedlas på svenska. Barnislamisterna har fått sin omvärldsanalys grundad i familjen så svenskkunskaperna är helt oväsentliga i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in