Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
Malcom Kyeyune verkar ha replikerat på ditt inlägg, i
Dagens Samhälle:
Men de kan också vara dåliga på svenska, ändå ha medborgarskap och sätta sharia över svensk lag, eller se svenskarna som främlingar i eget land. MK bortser från främlingskapet, segregationen, anomin och otryggheten i det multietniska landet. Det räcker inte med åsikter för gemenskap på samhällsnivå, men det kanske är miniminivån för att övertrumfa känslomässiga, instinktiva och gruppdynamiska, kulturella aspekter för hur vi sorterar oss och ser på varandra och
den andre.
Jag tvivlar på att det han skriver är ett svar till mig, eller isåfall har han missförstått mig. Keyeune gör mycket som är bra, men den del av svenskarna som har förstått åt var det bär och i åtminstone något /några år har varit medvetna om demografins betydelse, om att etniciteteter och raser/underarter skiljer sig åt i genomsnitt på gruppnivå och att olika grupper på grund av sina olika egenskaper därigenom har olika materiella intressen (Svarta från söder om sahara kommer alltid ha ett större intresse av en stor välfärdsstat än vita från nordeuropa, allt annat lika, eftersom de har mer att tjäna på att samhället överför stora transfereringar från rika till fattiga) och så vidare bör framförallt lyfta upp svenska tänkare och potentiella ledare, som automatiskt kommer sätta svenskarnas intressen först, eftersom det är den enda lojalitet de har, i de förestående konflikter som kommer (Oavsett om det blir en stor konflikt eller tusen och åter tusen mindre) komma. Exempel på sådana ledare är så vitt skilda som Gustav Kasselstrand till Mohammed Omar, eller Eddi Råbock, som är hans födelsenamn och det namn som han nu åter går vid då han omfamnat sin svenskhet.
Här har vi folk som nämnda Kasselstrand och Råbock, Erik Berglund, Hahne, Anton Stigermark, Jonas Nilsson m fl. Eddie Råbock är född av en svensk och en utomeuropeisk föräldrer och hans identitet är idag helt igenom svensk.
Sedan är inte jag rasautist så jag anser att Keyeune är svensk i begreppets mest relevanta betydelse, eller åtminstone att om han väljer att vara svensk, och anammar en helt igenom svensk idenitet, så är han vara en del av det svenska folket folket genom sina blodsband med oss och sin inte alltför icke-svenska fenotyp. Det är sannolikt så att han skulle behöva lägga till sig med vissa andra fysiska attribut (Bort med afron, t ex, och byta namn) för att smälta in och uppfattas som helt igenom svensk av andra svenskar, men sådana har alltid villkoren varit för den vars släktskap är blandat, att en del av det blandade måste nedtonas för att de människor som utgör den andra delen av det blandade ska acceptera individen ifråga.
Nu tror jag inte att han har något intresse av detta, till skillnad från Eddie Råbock, och därför är han inte att betrakta som svensk. Han är än så länge Sudan-svensk men det är osannolikt, men möjligt att även han drabbas av en lidnersk knäpp såsåom Muhammed Omar gjorde och väljer att omfamna sin svenska identitet.
Jag ser honom inte heller som en husneger. Det begreppet är lika relevant som begreppet Jakobit (I bemärkelsen de som ville återbörda huset Stuart till den engelska tronen på 1600-talet) idag (Där för övrigt den största inspirationskälla som K nämnt fför sina egna idéer är just Jacobite Magazine (Notera - Inte det usla j-vänsterinriktade Jacobin Magazine) utan Jacobite Magazine som förmedlar mer lättsmält idégods som har sin härstamning från paleokonservatism, althögern, den tidiga neo-reaktionen, tredje positions-ideologier och marxism och som är till stor del läsvärt. - En lightversion av Social Matters för den som det säger något).
Naturligtvis är det ju problematiskt med en alltför stor blandad del av befolkningen, pga de sociala patologier det ger upphov till på makronivå (Ökad psykisk sjukdom, identitetsproblem, etnisk balkanisering - ja allt det som är förknippat med ett mångetniskt samhälle) men den del individer som är resultatet av bladningen mellan en europé och en icke-europé och som väljer att omfamna sin svenskhet kommer alltid vara ytterst få och i stort sett alltid uppfattas som svenska, och därför utgör denna grupp i praktiken inget problem. Ty de som är svenskar är välkomna att stanna (Och de kommer aldrig utgöra mer än några promille av tio miljoner) och de som inte är svenskar hör inte hemma här och ska återbördas till vad som är deras hemland, alternativt får giftemåls- eller prokreationslagar införas som innebär att dessa dör ut.
PS. Kom också alltid ihåg att för de flesta stora invandrargrupper som kommit hit gäller att om ena eller båda föräldern/föräldrarna är t ex eritreaner, så får barnet också automatiskt eritreanskt medborgarskap, så återvandring av blandade individer är oftast inget problem.