2019-05-09, 15:33
Medlem
NioLivs avatar
Nån mer en jag som får pillerhicka
på Zolpidem ?
Inte alltid men tillräckligt för att det blir störande iaf.

Mvh
Citera
2019-05-09, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro7
En halvtimme typ...
Snarare typ fem-tio i min mening. Dom kickar så jävla fort ibland att man knappt hinner gå och lägga sig och så missar man insomningseffekten.
Citera
2019-05-09, 23:03
Medlem
123....s avatar
Vad F-n är det som pågår på Imovane/Zoplikon marknaden numera?
Jag får utskrivet ett begränsat antal Imovane på en viss period och var tvungen att kontakta läkare bara för att 30packen inte fanns att tillgå utan bara 100 pack av Zoplikon. Så då fick jag utskrivet 100pack varav apotekspersonalen skulle Vaska 70 st så jag skulle få mina 30. Jag fick utskrivet tre uttag och hann plocka ut ett av dem på det viset och i dag var det dags ta ut igen.

Jag blev glad i hågen då hon genast på min fråga om det fanns Imovane 30p svarade att Det Finns Det, har som sagt recept på hundrapack varav det mesta skulle vaskas så jag tänkte Va Bra, Då Kan jag Få Ett 30pack Så Att De Inte Behöver Vaska Något.. Men icke då! Nu visade det sig att 7,5mg:arna inte finns att tillgå på varken 100pack eller 30pack på varken Imovane eller Zoplokon och mitt recept är på 7.5mg.. Inte kan man få något vettigt svar varför det är som det är och när det kommer in!

Jag har utnyttjat ett uttag av tre och måste återigen kontakta läkare för att det inte finns att tillgå!

Är det nån jävla ryssmaffia som bakvägen dammsuger upp det som finns innan den skall nå den legala marknaden eller vad fan är det frågan om? Innehåller de här preparaten nån jävla sällsynt grundämne som måste plockas för hand av tibetanska munkar i en undervattensgrotta och det håller nu på att ta slut eller vad i helv--te är problemet??
Citera
2019-05-10, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Vad F-n är det som pågår på Imovane/Zoplikon marknaden numera?
Jag får utskrivet ett begränsat antal Imovane på en viss period och var tvungen att kontakta läkare bara för att 30packen inte fanns att tillgå utan bara 100 pack av Zoplikon. Så då fick jag utskrivet 100pack varav apotekspersonalen skulle Vaska 70 st så jag skulle få mina 30. Jag fick utskrivet tre uttag och hann plocka ut ett av dem på det viset och i dag var det dags ta ut igen.

Jag blev glad i hågen då hon genast på min fråga om det fanns Imovane 30p svarade att Det Finns Det, har som sagt recept på hundrapack varav det mesta skulle vaskas så jag tänkte Va Bra, Då Kan jag Få Ett 30pack Så Att De Inte Behöver Vaska Något.. Men icke då! Nu visade det sig att 7,5mg:arna inte finns att tillgå på varken 100pack eller 30pack på varken Imovane eller Zoplokon och mitt recept är på 7.5mg.. Inte kan man få något vettigt svar varför det är som det är och när det kommer in!

Jag har utnyttjat ett uttag av tre och måste återigen kontakta läkare för att det inte finns att tillgå!

Är det nån jävla ryssmaffia som bakvägen dammsuger upp det som finns innan den skall nå den legala marknaden eller vad fan är det frågan om? Innehåller de här preparaten nån jävla sällsynt grundämne som måste plockas för hand av tibetanska munkar i en undervattensgrotta och det håller nu på att ta slut eller vad i helv--te är problemet??
Så det finns riktiga Imovane nu igen? Generiska Imovane är fan sockerpiller.
Citera
2019-05-10, 01:54
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlockShock
Måste kika lite här med er FBare . Problemet jag har att tar jag över 5 10mg Zolpidem så kaskadkräks jag ? varför? klarar allt annat.

Illamående är en vanlig biverkning på Zolpidem och 50+ mg är, som du säkert vet själv också, mycket högre dos än vad det är tänkt att man ska ta ta. Håll dig till 10-20 mg att sova på och vänd dig till din lokala kran och köp roligare knark att droga på, om du känner att du behöver det.
Citera
2019-05-10, 05:49
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Så det finns riktiga Imovane nu igen? Generiska Imovane är fan sockerpiller.

Nej generiska varianter är inte sockerpiller. Dom funkar bra.
Citera
2019-05-10, 05:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Snarare typ fem-tio i min mening. Dom kickar så jävla fort ibland att man knappt hinner gå och lägga sig och så missar man insomningseffekten.

Krossar/mortlar du dina tabletter? Om man sväljer dom som man ska så tar det 20-25 minuter innan man somnar. Tuggar man lite på dom kanske det tar en kvart om man har tur
Citera
2019-05-10, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nej generiska varianter är inte sockerpiller. Dom funkar bra.
Jag skrev ju som jag gjorde eftersom det är min uppfattning utav ett läkemedel jag käkat i fyra-fem år. Naturligtvis inte sockerpiller bokstavligt menat, men generiska Imovane eller Stilnoct fungerar absolut inte som de ska, för mig medans de riktiga varianterna nästan alltid fungerar. Så någonting är det, definitivt.
Citera
2019-05-10, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Krossar/mortlar du dina tabletter? Om man sväljer dom som man ska så tar det 20-25 minuter innan man somnar. Tuggar man lite på dom kanske det tar en kvart om man har tur
Nej, Stilnoct har alltid kickat på max tio minuter för mig. Då känner jag av de, brukar somna inom femton minuter.
Citera
2019-05-10, 08:43
Medlem
SalamonDiEs avatar
Citat:
Jag skrev ju som jag gjorde eftersom det är min uppfattning utav ett läkemedel jag käkat i fyra-fem år. Naturligtvis inte sockerpiller bokstavligt menat, men generiska Imovane eller Stilnoct fungerar absolut inte som de ska, för mig medans de riktiga varianterna nästan alltid fungerar. Så någonting är det, definitivt.

vad menar ni med generiska Imovane?!? smuggelskit eller bara fake?
finns det fler än Zopiklon/Stilnoct eller min favo Zolpidem...
Citera
2019-05-10, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalamonDiE
vad menar ni med generiska Imovane?!? smuggelskit eller bara fake?
finns det fler än Zopiklon/Stilnoct eller min favo Zolpidem...
Generiska Imovane från svenskt apotek, tex Zopiklon Pilum, Actavis, Orion, Stada, Jubilant. De suger.
Citera
2019-05-10, 09:16
Medlem
SalamonDiEs avatar
Citat:
Generiska Imovane från svenskt apotek, tex Zopiklon Pilum, Actavis, Orion, Stada, Jubilant. De suger.

jaha, trodde det var samma skit..olika tillverkare
har ganska liten effekt på mig (kan bero på att mina receptorer tagit rätt mycket stryk under åren)

funkar inte zolpidem för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in