2018-05-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Vissa tycker det inte spelar någon roll, och det gör det egentligen inte. Alla läkemedelsföretag producerar lika mycket Zolpidem i sina tabletter, dvs. 10 mg. Det enda som skiljer sig åt är bindemedel som används och det har ingen påverkan alls på effekten.
Ok tack för info vännen
Citera
2018-05-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro7
3-4 gånger???? Lucky you. Själv vaknar jag 30-40 gånger per natt även om jag tagit imovane eller stilnoct. Lärt mig leva med det och mörka ringar konstant under ögonen.

Det enda som däckar mig är flualpra och den unnar jag mig max var tionde dag.
Shiit 30-40 gånger?? Jag hade fan gått under.. känner mig verkligen Lucky när du säger så. Men precis som du säger mörka ringar under ögonen har blivit vardagsmat. Finns juh inget värre än sömnproblem speciellt när man ska upp och jobba varje dag. Hemskt lider med dig
Citera
2018-05-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinblood90
Shiit 30-40 gånger?? Jag hade fan gått under.. känner mig verkligen Lucky när du säger så. Men precis som du säger mörka ringar under ögonen har blivit vardagsmat. Finns juh inget värre än sömnproblem speciellt när man ska upp och jobba varje dag. Hemskt lider med dig

Tack. Usch ja. Men det är som det är. Stilnoct och Imovane ger en ju lite sömn i alla fall. Försöker undvika dem på helgen. Och ibland försöker jag med theralen men ofta ska jag upp till jobbet och då är theralen inte att tänka på.
Värsta kommentaren jag vet när man är med släkt eller vänner som sover över "godmorgon, sovit gott?" nä jag har inte sovit gott. Jag sover aldrig gott!!!!
Citera
2018-05-16, 23:18
Medlem
Kan ju inte gå o lägga mig hungrig varje kväll för att få effekt av imovanet, men tänker att vissa mater/näringsämnen måste ju påverka imovanet olika. Har någon några tips kring detta? Vad kan man äta utan att förstöra effekten av imovanet?
Citera
2018-05-21, 17:26
Medlem
DoYouBleeds avatar
Någon mer som får känslan av att hela kroppen domnar bort i sängen efter zopiklon, så det känns som att kroppen flyter typ? Jag brukar få det, förut tyckte jag det var nice. Nu tycker jag bara det är obehagligt och känner mig yr och snurrig.
Citera
2018-06-03, 17:24
Medlem
Har imovane med 5mg vid behov. En vän sitter på 100 pack zopiklon pilum 7.5. Jag vet det är samma ämne och skall således ge samma effekt...

Någon som provat pilum?
Citera
2018-06-14, 22:23
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Jag har nu fått Imovane istället för Zopiklon då Z var slut. Är det någon skillnad?
Citera
2018-06-15, 00:51
Medlem
Estranged62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Kan ju inte gå o lägga mig hungrig varje kväll för att få effekt av imovanet, men tänker att vissa mater/näringsämnen måste ju påverka imovanet olika. Har någon några tips kring detta? Vad kan man äta utan att förstöra effekten av imovanet?

Jag tycker största effekt på Imovane eller Stilnoct nås på tom mage/fasta eller äta direkt efter intag av medicinen.

Om jag nyss ätit mat, en timma eller två innan intag, så tycker jag att det tar lång tid innan medicinen verkar.
Citera
2018-06-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag har nu fått Imovane istället för Zopiklon då Z var slut. Är det någon skillnad?
Nej olika varumärken bara
Citera
2018-06-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Jag tycker största effekt på Imovane eller Stilnoct nås på tom mage/fasta eller äta direkt efter intag av medicinen.

Om jag nyss ätit mat, en timma eller två innan intag, så tycker jag att det tar lång tid innan medicinen verkar.

Ville du ha större effekt så drick 50cl röd grapefrukt en halvtimme före på tom mage..
Citera
2018-06-15, 22:12
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej olika varumärken bara

Okej. Intressant. Jag har alltid tagit en halv zopiklon 3,75 mg och slocknat fint på det.

Men när jag senast tog Imvane tog jag först en halv (3,75 mg) och inget hände. Efter en timme tog jag en halva till. Efter ytterligare en timme tog jag en halv till och då slocknade jag. Var tvungen att ta trippel dos (11,25 mg) innan jag slocknade. Kan Imovane ha längre verkningstid än Zopiklon p.g.a annat bindningsämne?
Citera
2018-06-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Okej. Intressant. Jag har alltid tagit en halv zopiklon 3,75 mg och slocknat fint på det.

Men när jag senast tog Imvane tog jag först en halv (3,75 mg) och inget hände. Efter en timme tog jag en halva till. Efter ytterligare en timme tog jag en halv till och då slocknade jag. Var tvungen att ta trippel dos (11,25 mg) innan jag slocknade. Kan Imovane ha längre verkningstid än Zopiklon p.g.a annat bindningsämne?

Kan det vara. Fast sån skilldnad ska de inte vara.
Fast det är samma med andra likamedel. Jag hade en sort alprazolam. Stada tror jag. De platta och jag trodde jag bara inbillade mig att de slog på fortare tills jag hittade en hel tråd om folk som tycket samma sak.

Zopiklon pilum tycker jag e kassa men sen de andra tycker jag funkar likadant.
Så stämmer nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in